Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 244
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
za čerpadlo chcu 30tis kč, nechápem, že to nieje v základe, ale to bolo prve čo som zaškrtol.
garáž mám a vyherivanu, ale sám som zvedavy, ako to v zime poklesne. aj tak si myslím, že sa pod 400km dojazdu ak nepojdem nemecku dialnicu nikdy nedostanem.
podla ich aplikácie s ultra nabíjačkou by som pri skoro 900km na nemeckej dialnici mal zastavit 4 x na 20min.toto bude pre mna ešte akceptovatelne
garáž mám a vyherivanu, ale sám som zvedavy, ako to v zime poklesne. aj tak si myslím, že sa pod 400km dojazdu ak nepojdem nemecku dialnicu nikdy nedostanem.
podla ich aplikácie s ultra nabíjačkou by som pri skoro 900km na nemeckej dialnici mal zastavit 4 x na 20min.toto bude pre mna ešte akceptovatelne
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
- Reklama
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Nevím jak to měřili. Já mám s Konou 39 kWh v létě dojezd 280-300 km a v zimě v mrazech není dojezd pod 200 km.Mexican píše: ↑25 bře 2022, 10:23 myslel som si ze tepelne cerpadlo tomu v zime pomoze, ale ani moc nie. Takze riesenim bude to mat napichle na nabijacku (ak je clovek doma) s tym aby boli ohrievane baterky. co ale predsa tiez spotrebovava dost energie, kor ak clovek nema garaz ale len stanie. U nas novostavby na ulici - 14 RD, garaz maju dvaja, jeden ju vyuziva. Zvysok stoji pod strechou na lufte
zdrj obrazku:https://www.auto.cz/elektromobily-v-zim ... tus-143236
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
V okolí BA na podunajskej nížine bolo tak do 10 dní (resp. presnejšie nocí) celkovo z celej zimy. Aj to som možno prehnal. Paradoxne teraz v marci bolo už 2x -6 čo nebolo skoro celý február
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Z principu nejsem odpůrce elektrických aut. Viděl jsem spoustu videí, kde sedí jeden člověk za volantem a vychvaluje, jak elektromobil skvěle akceleruje, jak je tichý, jak má skvělé jízdní vlastnosti, dojezd 400 km a spoustu asistentů všeho možného, i nemožného.
Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak to vypadá, když do auta sednou čtyři (někdy i pět) metrákových cestujících a v kufru je další metrák zavazadel.
Navíc údaje výrobců o spotřebě elektřiny, kdy auto jede v laboratorních podmínkách na válcích, bez zatížení, bez odporu vzduchu, ty beru s velkou rezervou.
Můžete někdo napsat, jak to skutečně je ?
Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak to vypadá, když do auta sednou čtyři (někdy i pět) metrákových cestujících a v kufru je další metrák zavazadel.
Navíc údaje výrobců o spotřebě elektřiny, kdy auto jede v laboratorních podmínkách na válcích, bez zatížení, bez odporu vzduchu, ty beru s velkou rezervou.
Můžete někdo napsat, jak to skutečně je ?
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
odpoviem ti to takto: má to taký efekt ako aj na dnešné litrové trojvalce. Proste tomu musíš nakladať aby to ťahalo a potom to poznáš aj na spotrebe.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
-
- **
- Příspěvky: 244
- Registrován: 01 úno 2022, 18:07
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ale ale...
ako u spalováku, všetko záleží na jeho motore a výkone.
ak má hybrid nejaký motorček, tak sa zadýchá rovnako spomínaný trojválec...
ako u spalováku, všetko záleží na jeho motore a výkone.
ak má hybrid nejaký motorček, tak sa zadýchá rovnako spomínaný trojválec...
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Na co ti lidi nepřijdou
https://www.osel.cz/12219-unikatni-elec ... vojem.html
https://www.osel.cz/12219-unikatni-elec ... vojem.html
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20282
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ale no takGeorges píše: ↑03 dub 2022, 18:47 Z principu nejsem odpůrce elektrických aut. Viděl jsem spoustu videí, kde sedí jeden člověk za volantem a vychvaluje, jak elektromobil skvěle akceleruje, jak je tichý, jak má skvělé jízdní vlastnosti, dojezd 400 km a spoustu asistentů všeho možného, i nemožného.
Nikde jsem se ale nedozvěděl, jak to vypadá, když do auta sednou čtyři (někdy i pět) metrákových cestujících a v kufru je další metrák zavazadel.
Navíc údaje výrobců o spotřebě elektřiny, kdy auto jede v laboratorních podmínkách na válcích, bez zatížení, bez odporu vzduchu, ty beru s velkou rezervou.
Můžete někdo napsat, jak to skutečně je ?
S něčím takovým se přece vůbec nepočítá
Proto se vyrábí čím dál větší a vyšší auta, čtyřkolky a já nevím co všechno s názvy CUV, SUV, Offroad, MPV, ve kterých potom jezdí jedna madam s dítětem na zadním- v sedačce na předním sedadle po městě po nákupech. A aby v takovém autě a ještě EV jela celá rodinka a ještě s babičkou a dědou na dovolenou- jsi se zbláznil Na to to auto vůbec není přece určené
Nejdůležitější je jeho "zelenost"
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20282
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
petzl:
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Není to až tak nereálná myšlenkawilly50 píše: ↑08 dub 2022, 17:04 Na co ti lidi nepřijdou
https://www.osel.cz/12219-unikatni-elec ... vojem.html
Tady už pár kousků co tento systém mají a hlavně ho využívají je hned jeden rovnou na začátku.
https://www.youtube.com/watch?v=78K7gbpX76w
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No řekl bych, že se možná blýská na to, že se začne používat mozek v otázce mobility lidstva :
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... -internetu
I když se zas najdou ty nejuřvanější duté hlavy a dál budou za nesmysly bojovat !
https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu ... -internetu
I když se zas najdou ty nejuřvanější duté hlavy a dál budou za nesmysly bojovat !
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Všechno dle hesla šetřit se musí ať to stojí cokoliv.
Elektromobilita je fajn, ale jen pro určité situace. Typicky právě do města a na krátké trasy, kde je spalovací motor neefektivní. Naopak na delší trasy elektroauta vhodná nejsou kvůli nedostatečné kapacitě baterií a omezené možnosti rychlého dobíjení. S přibývajícím počtem BEV se bude rychlost nabíjení snižovat, aby se zamezilo velkým výkyvům el. přenosové sítě. Za rychlé dobíjení se bude tvrdě platit. Stačí se podívat, jak se firmy snaží omezovat rezervovaný příkon, protože za každý rezervovaný kW navíc se tvrdě platí. A to samé, ne-li hůř, bude u nabíjení BEW, protože i pár BEW je schopno při rychlém nabíjení mít spotřebu jako celá fabrika.
Automobilky se po léta snažily auta co nejvíce odlehčovat, aby snížili jejich spotřebu a teď přijdou BEV, která jsou najednou o několik set kg těžší. Nejslabším místem BEV je právě baterie, která je velká a těžká. Prostě mají malou hustotu energie ve srovnání s naftou, benzínem nebo LPG. Dokonce i auta na CNG jsou na tom lépe. Jejich nádrže jsou menší a lehčí než baterie s podobným dojezdem cca 300-500 km.
BEV měla být koncipována čistě jako městská a příměstská auta, tj. malá, lehká s rozumným dojezdem a cenou. Jedině takový koncept by odlehčil husté městské dopravě.
A nákladní elektrická auta? Do fabriky jako mobilní vozidlo ano, ale na dálkové trasy? Už teď si stěžujeme, jak nákladní auta zatěžují silnice a takový elektrický tahač bude vážit o několik tun více.
Jiný alternativní pohon dosud nevidím jako perspektivní. Zcela utopický je vodík, který nelze jak ekonomicky a ekologicky vyrobit. Proč bych ho měl vyrábět z elektřiny, kterou bych mohl použít přímo pro BEV. Jak bych ten vodík skladoval a dopravoval. Stlačit to pořádně nejde a zkapalnit je hovadina, protože je na to potřeba obrovská energie. Krom toho je tu další energie na udržení vodíku v kapalné formě. Jak by se vám líbilo chodit kolem aut s kapalným vodíkem, které budou každou chvíli vodík upouštět jen proto, aby ho udržely v kapalné formě? Toto není výmysl ale fakt. I zásobníky na kapalné helium jej upouští, aby nedošlo k přetlakování nádoby kvůli nárůstu tlaku při odpařování plynu. Je to v podstatě jako Papinův hrnec, akorát se to odehrává při úplně jiných teplotách. Plyny lze udržet v kapalné podobě jen při určité teplotě tlaku. Nad tzv. kritickou teplotou existuje jen plyn. Proto má zkapalňování smysl ještě tak pro CNG, ale pro jiné plyny už ne, pokud se nejedná o speciální aplikace.
Stlačování vodíku je taky blbost. Jsou na to potřeba ještě vyšší tlaky než u CNG a i tak bude výsledkem větší nádrž s menším dojezdem. Krom toho vodík snadno proniká různými materiály a to i kovy, u kterých mění jejich strukturu. U stacionárních aplikací to problém není, ale u aut, kde je třeba zajistit bezpečnost i při nárazu to je velký problém. A skladování v těžkých hydridových nádobách také s malou sorpční kapacitou asi netřeba komentovat.
Vím, o čem píšu, protože jsem dělal na vývoji palivových článků.
Elektromobilita je fajn, ale jen pro určité situace. Typicky právě do města a na krátké trasy, kde je spalovací motor neefektivní. Naopak na delší trasy elektroauta vhodná nejsou kvůli nedostatečné kapacitě baterií a omezené možnosti rychlého dobíjení. S přibývajícím počtem BEV se bude rychlost nabíjení snižovat, aby se zamezilo velkým výkyvům el. přenosové sítě. Za rychlé dobíjení se bude tvrdě platit. Stačí se podívat, jak se firmy snaží omezovat rezervovaný příkon, protože za každý rezervovaný kW navíc se tvrdě platí. A to samé, ne-li hůř, bude u nabíjení BEW, protože i pár BEW je schopno při rychlém nabíjení mít spotřebu jako celá fabrika.
Automobilky se po léta snažily auta co nejvíce odlehčovat, aby snížili jejich spotřebu a teď přijdou BEV, která jsou najednou o několik set kg těžší. Nejslabším místem BEV je právě baterie, která je velká a těžká. Prostě mají malou hustotu energie ve srovnání s naftou, benzínem nebo LPG. Dokonce i auta na CNG jsou na tom lépe. Jejich nádrže jsou menší a lehčí než baterie s podobným dojezdem cca 300-500 km.
BEV měla být koncipována čistě jako městská a příměstská auta, tj. malá, lehká s rozumným dojezdem a cenou. Jedině takový koncept by odlehčil husté městské dopravě.
A nákladní elektrická auta? Do fabriky jako mobilní vozidlo ano, ale na dálkové trasy? Už teď si stěžujeme, jak nákladní auta zatěžují silnice a takový elektrický tahač bude vážit o několik tun více.
Jiný alternativní pohon dosud nevidím jako perspektivní. Zcela utopický je vodík, který nelze jak ekonomicky a ekologicky vyrobit. Proč bych ho měl vyrábět z elektřiny, kterou bych mohl použít přímo pro BEV. Jak bych ten vodík skladoval a dopravoval. Stlačit to pořádně nejde a zkapalnit je hovadina, protože je na to potřeba obrovská energie. Krom toho je tu další energie na udržení vodíku v kapalné formě. Jak by se vám líbilo chodit kolem aut s kapalným vodíkem, které budou každou chvíli vodík upouštět jen proto, aby ho udržely v kapalné formě? Toto není výmysl ale fakt. I zásobníky na kapalné helium jej upouští, aby nedošlo k přetlakování nádoby kvůli nárůstu tlaku při odpařování plynu. Je to v podstatě jako Papinův hrnec, akorát se to odehrává při úplně jiných teplotách. Plyny lze udržet v kapalné podobě jen při určité teplotě tlaku. Nad tzv. kritickou teplotou existuje jen plyn. Proto má zkapalňování smysl ještě tak pro CNG, ale pro jiné plyny už ne, pokud se nejedná o speciální aplikace.
Stlačování vodíku je taky blbost. Jsou na to potřeba ještě vyšší tlaky než u CNG a i tak bude výsledkem větší nádrž s menším dojezdem. Krom toho vodík snadno proniká různými materiály a to i kovy, u kterých mění jejich strukturu. U stacionárních aplikací to problém není, ale u aut, kde je třeba zajistit bezpečnost i při nárazu to je velký problém. A skladování v těžkých hydridových nádobách také s malou sorpční kapacitou asi netřeba komentovat.
Vím, o čem píšu, protože jsem dělal na vývoji palivových článků.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pokud přejde všech 6mlionu aut v CZ na Elektro tak to pro přenosovou síť znamená navýšení o 6%.
Jestli se v roce 2035 zakáže prodej spalovaku tak dle průměrného stáří vozového parku v CZ máte dalších 17let na to si to ještě užívat. Tak jestli umím počítat tak teda za 30 let tu nesmí být žádný spalovací auto..nezlobte se na mě ale za třicet let budu rád když ještě zdržím moč ale spíš tipuji že budu prdet do hlíny
Jestli se v roce 2035 zakáže prodej spalovaku tak dle průměrného stáří vozového parku v CZ máte dalších 17let na to si to ještě užívat. Tak jestli umím počítat tak teda za 30 let tu nesmí být žádný spalovací auto..nezlobte se na mě ale za třicet let budu rád když ještě zdržím moč ale spíš tipuji že budu prdet do hlíny
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Presne tak skvele zhodnotenieJackK78 píše: ↑22 dub 2022, 13:46 Všechno dle hesla šetřit se musí ať to stojí cokoliv.
Elektromobilita je fajn, ale jen pro určité situace. Typicky právě do města a na krátké trasy, kde je spalovací motor neefektivní. Naopak na delší trasy elektroauta vhodná nejsou kvůli nedostatečné kapacitě baterií a omezené možnosti rychlého dobíjení. S přibývajícím počtem BEV se bude rychlost nabíjení snižovat, aby se zamezilo velkým výkyvům el. přenosové sítě. Za rychlé dobíjení se bude tvrdě platit. Stačí se podívat, jak se firmy snaží omezovat rezervovaný příkon, protože za každý rezervovaný kW navíc se tvrdě platí. A to samé, ne-li hůř, bude u nabíjení BEW, protože i pár BEW je schopno při rychlém nabíjení mít spotřebu jako celá fabrika.
Automobilky se po léta snažily auta co nejvíce odlehčovat, aby snížili jejich spotřebu a teď přijdou BEV, která jsou najednou o několik set kg těžší. Nejslabším místem BEV je právě baterie, která je velká a těžká. Prostě mají malou hustotu energie ve srovnání s naftou, benzínem nebo LPG. Dokonce i auta na CNG jsou na tom lépe. Jejich nádrže jsou menší a lehčí než baterie s podobným dojezdem cca 300-500 km.
BEV měla být koncipována čistě jako městská a příměstská auta, tj. malá, lehká s rozumným dojezdem a cenou. Jedině takový koncept by odlehčil husté městské dopravě.
A nákladní elektrická auta? Do fabriky jako mobilní vozidlo ano, ale na dálkové trasy? Už teď si stěžujeme, jak nákladní auta zatěžují silnice a takový elektrický tahač bude vážit o několik tun více.
Jiný alternativní pohon dosud nevidím jako perspektivní. Zcela utopický je vodík, který nelze jak ekonomicky a ekologicky vyrobit. Proč bych ho měl vyrábět z elektřiny, kterou bych mohl použít přímo pro BEV. Jak bych ten vodík skladoval a dopravoval. Stlačit to pořádně nejde a zkapalnit je hovadina, protože je na to potřeba obrovská energie. Krom toho je tu další energie na udržení vodíku v kapalné formě. Jak by se vám líbilo chodit kolem aut s kapalným vodíkem, které budou každou chvíli vodík upouštět jen proto, aby ho udržely v kapalné formě? Toto není výmysl ale fakt. I zásobníky na kapalné helium jej upouští, aby nedošlo k přetlakování nádoby kvůli nárůstu tlaku při odpařování plynu. Je to v podstatě jako Papinův hrnec, akorát se to odehrává při úplně jiných teplotách. Plyny lze udržet v kapalné podobě jen při určité teplotě tlaku. Nad tzv. kritickou teplotou existuje jen plyn. Proto má zkapalňování smysl ještě tak pro CNG, ale pro jiné plyny už ne, pokud se nejedná o speciální aplikace.
Stlačování vodíku je taky blbost. Jsou na to potřeba ještě vyšší tlaky než u CNG a i tak bude výsledkem větší nádrž s menším dojezdem. Krom toho vodík snadno proniká různými materiály a to i kovy, u kterých mění jejich strukturu. U stacionárních aplikací to problém není, ale u aut, kde je třeba zajistit bezpečnost i při nárazu to je velký problém. A skladování v těžkých hydridových nádobách také s malou sorpční kapacitou asi netřeba komentovat.
Vím, o čem píšu, protože jsem dělal na vývoji palivových článků.