To jsou bláboly, mající umlčet hlupáky. Celkový instalovaný výkon elektráren v ČR je cca 21000 MW, tj. výkon všech elektráren za plného provozu. A všichni víme, že slunce nesvítí celý den ani vítr nefouká stále. Takže reálný výkon bude vždy o dost nižší. Ale i tak budu počítat s maximem. Pokud bych najednou chtěl nabíjet všech 6 mil aut, tak je budu nabíjet výkonem 3,5 kW!!!, protože 21000000 kW/6000000 aut=3,5 kW/auto !!! A kde je energie na zbytek? Když uvážím jen desetinu výkonu, kterou bych dal autům (tj. počítám s navýšením o 10 %, což je více než tebou uváděných 6 %), tak bych mohl těmi 3,5 kW nabíjet jen 600 tis. aut. Při 35 kW už jen 60 tis. aut. A když vezmu spotřebu BEV kolem 18 kWh/100 km, tak to znamená, že za 1 hodinu s takovým příkonem umožním jízdu jen 120 tis. aut a žádné další auto navíc už se nabíjet nebude.Školník píše: ↑29 dub 2022, 09:59 Pokud přejde všech 6mlionu aut v CZ na Elektro tak to pro přenosovou síť znamená navýšení o 6%.
Jestli se v roce 2035 zakáže prodej spalovaku tak dle průměrného stáří vozového parku v CZ máte dalších 17let na to si to ještě užívat. Tak jestli umím počítat tak teda za 30 let tu nesmí být žádný spalovací auto..nezlobte se na mě ale za třicet let budu rád když ještě zdržím moč ale spíš tipuji že budu prdet do hlíny
Takže abychom tu mohli mít miliony elektrických aut, museli bychom ten instalovaný příkon několikanásobně znásobit. A teď se zamysli, jak by jsi chtěl uregulovat takovou dynamickou soustavu, kde by se požadavky na příkon měnili v takovém rozsahu. Už teď je regulační soustava složitá a to se bavíme o regulaci řádově maximálně v desítkách procent, ale tady by to bylo ve stovkách procent, tj. násobcích požadovaných výkonů.