Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Ano, dost lidi má pocit, ze plug hybrid neco řeší. Ano maji pravdu, ale pro velmi specifickou skupinu lidi - bydlí v Praze a po Praze jezdi přes týden autem, tam se vyplatí dobíjení. A na víkend hura na Moravu nebo Slovensko a tam užijí spalovák. Jinak je to auto, které má neduhy obou pohonu.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Reklama
 

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Souhlasím, ale co se plug-in hybridu týče, byl bych klidně i skeptičtější: nevyplatí se nikdy nikomu. Kdo by ho nabíjel málo, tomu se rozhodně víc vyplatí mnohem lacinější (a lehčí) obyčejný hybrid, kdo by ho nabíjel neustále, tomu se zase už vyplatí čistý elektromobil s mnohem větším dojezdem a bez zbytečné zátěže spalovacího motoru a benzínové nádrže.

Kdo po městě každodenně najezdí natolik vysoký počet kilometrů, aby se mu vůbec hybrid vyplatil, bude jistě jezdit v rámci výkonu povolání. Během toho ale sotva bude mít čas a možnost co chvíli plug-in někde nabíjet, takže by mu stejně vesměs fungoval jen jako zbytečně drahý a těžký hybrid.

Takže zbývá snad jediný důvod, proč si plug-in hybrida pořizovat: pro ten pocit, že mám něco výjimečného. Když na to někdo má a ten pocit mu za to stojí, tak proč ne. Lidé dělají pro radost i větší pošetilosti.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 »

Asi se to tu někde vyskytuje, ale četl jsem článek o PHEV ve firemních flotilách v Anglii. Tam jsou řádně dotované a firmám se vyplatí je pořídit. Ale v souhrných datech se jim spotřeba paliva ve flotile paradoxně zvýšila oprati čistě spalovacím vozů co používali před tím. Zdůvodnění je jednoduché, nikdo doma firemní vozidlo nenabíjí a tak vlastně každé vozidlo vozí zbytečně celý el. systém navíc a ten se nemůže naplno projevit.....
Takže dotace zafungovaly, ale tak trochu kontraproduktivně jako nakonec naprostá většina všech dotací :roll: :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20271
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Jj, taky jsem to četl...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix »

Já bych hybridy a elektroauta zakázal, každý s tim jezdí jak s hnojem minimálně 10km pod rychlostni limit, na křižovatce se rozjíždí strašně pomalu. Celkově zdržují dopravu. Tento týden jsem takových expertů potkal tolik, že už z nich mám nervy. Soused to má a přes vesnici jede 20km/h, aby se náhodou nesepnul spalovací motor 🙄
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

To ale není problém hybridů ani elektroaut jako takových, ty se dokáží rozjíždět a pohybovat dostatečně svižně. Ten problém tam sedí mezi plynovým pedálem a volantem. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5121
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od petzl62 »

Něco k tématu bez předsudků. Výborně aktuálně zpracováno =D> :
https://www.youtube.com/watch?v=PZt03vVkbt8
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2229
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od dibarbora »

Mno, týpek pomenoval skoro všetky ale.....vrátane daní pre štát. Zabudol len spomenúť zvyšujúce sa zaťaženie infraštruktúry a z toho plynúce reálne riziko zdraženia elektriny spôsobené investíciami do jej posilnenia. Výsledok je, že bez masívneho zdeformovania trhu daňami, sankciami a dotáciami nejaká výrazná elektromobilizácia nehrozí...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od lumix »

stefanpilat píše: 14 úno 2020, 14:47 To ale není problém hybridů ani elektroaut jako takových, ty se dokáží rozjíždět a pohybovat dostatečně svižně. Ten problém tam sedí mezi plynovým pedálem a volantem. :)
Tzv. Fobie z vybitych baterií. Dnes opět pro změnu Ioniq, na 70 jel tak 50, předjet se to nedalo, silnice v opravě.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Richard555 »

To není jen o elektroautech, dělá to spousta jiných lidí, tedy spíš uživatelů než řidičů...... jet na 50, 45 tacho je k nasrání, jet mimo obec na 90, 85 tacho je taky k nasrání, protože v tomto současném provozu se nepředjíždí snadno, navíc se čím dál víc omezují úseky kde se předjíždět dalo, ale v současnosti tam přibyla plná čára, či značka. Jsem už důchodce, ale snažím se jezdit tak aby to odsejpalo na 50 necelých 60 (což je cca 52-3 GPS) samozřejmě v 7,45 kolem školy pojedu poctivejch 30 i když tam značka není, na silnicích mimo obce 100- 120 dle stavu a rozhledu a když mě někdo předjíždí , dám nohu z plynu a je to pro nás oba bezpečnější - navíc jsem už přestal s nějakým vychováváním ostatních..... blikám a troubím jen když mě někdo ohrozí či omezí...... nejčastěji nájezdem na dálnici z připojováku ještě přes plnou čáru v 50 do pravýho pruhu.... stává se mi to celkem pravidelně v obou směrech na D8 na odbočce na Teplice (Řehlovice) tam se pravidelně schází všichni dementi z okolí :wink:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11624
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tuhle matematiku už by mohli někteří "zelení dobroserové" pochopit - https://www.autoforum.cz/predstaveni/no ... utm_source
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20271
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Hodně zajímavé čtení.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5121
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od petzl62 »

Zajímavé ano, ale to se už dlouhou dobu ví a publikuje. Jen z nějakého mě neznámého důvodu se to publikování záhadně ztrácí :shock:
A obávám se, že "dobroserové" nic nepochopí, páč nic pochopit nechtějí.
Ono i to málo dobrého co v hlavách těchto individuí zbylo, se časem zkazí. A co se zkazí, tak jak je známo zezelená ](*,)
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11624
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

petzl62 píše: 23 úno 2020, 14:38Ono i to málo dobrého co v hlavách těchto individuí zbylo, se časem zkazí. A co se zkazí, tak jak známo zezelená ](*,)
Tesat do kamene!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Fakta z toho článku nijak nepopírám a rozhodně nejsem žádný ekofanatik. Z toho článku přesto nevyplývá, že elektromobilita nemá budoucnost. Dokládá jen, že současná energetická infrastruktura není na nějakou zbrklou elektromobilizaci připravena, což je samozřejmě pravda. To ale neznamená, že se to nemůže v horizontu několika dalších desetiletí změnit. Ani před sto lety, když byla motorizace ještě v plenkách, nebylo na světě dost rafinérií a vyrobeného benzínu, aby se přes noc mohly všechny koňské povozy vyměnit za automobily. A vlastnictví automobilu bylo taky jen drahým (a oproti koňské síle velmi nespolehlivým) výstřelkem pro úzkou skupinu nadšenců. Motorizace byla během na spoustu desetiletí. Vývoji elektromobilů fandím, i když to zatím není a asi ještě dlouho nebude nic pro mě. Aspoň to rozšiřuje možnosti výběru a svou, i když jen úzkou klientelu, už elektromobily mají. Rozhodně však nesouhlasím s tím, aby byla elektromobilita uměle vynucována nějakými vládními zásahy. Jestliže má skutečně smysl a je životaschopná, prosadí se sama a přirozenou tržní cestou. Anebo to bude nakonec něco úplně jiného, nevím, věšteckou kouli nemám. :)
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“