Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
O tomhle se tady bavíme celou dobu... Zvláštní, že normální, logicky uvažující lidé, tohle vidí, jen vlády v čele s EU si jaksi nedokážou připustit
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Oni si to moc dobře dokážou připustit, akorát to do těch lidí budou pouštět pomaličku polehoučku. Můžeš tomu říkat třeba syndrom vařené žáby nebo teorie Overtonových oken, to se už mockrát osvědčilo
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Dopoučuji přečíst blog i diskuzi : https://ditetova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=761497
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Pro tohle je potlesk málo. Aplaus ve stoje!!!
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jj, naprostý souhlas. Už jsem sem psal, že za elektromobilitou není žádná ekologie, ale ZISKY
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mně kolikrát připadá, že některým ekospasitelům jde hlavně o honění ega a škodolibou radost z toho jak to dovedou druhým zavařit.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
V případě obyvatel Přerovska dvojnásob k pochopení
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Už 10 let se mluví o elektromobilite. Už hromadu let se vyrábí elmobily a stále je svátek nějaký potkat na ulici. U spalovaku je otravný start stop, u naftové i 30 spočítali DPF a čidla okolo na 250 tis Kč. Nedivim se servisakum- nebude pravidelná výměna rozvodu, oleje, svíček, brzd, opravy turba, výměna spojky/dvouhmoty. Udivuje mě averze ostatních. Mít doma auto vždy s plnou nádrži, protože se náboje doma. V zimě hezky rovnou vyhřáté. Servis bude jen ohledne geometrie a prehazovani kol... jedinej opruz je cesta dal než je dojezd (což letos nebyla ani jedna).
No a výroba baterek- ruku nahoru koho trápilo kde a jak se vyrábí baterky pro mobily, notebooky, tablety,... a ano za život jsem měl daleko více baterek v tomto než v elektromobilu, kterej nemám.
No a výroba baterek- ruku nahoru koho trápilo kde a jak se vyrábí baterky pro mobily, notebooky, tablety,... a ano za život jsem měl daleko více baterek v tomto než v elektromobilu, kterej nemám.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Závidím ti tvůj optimismus, spíš bych to viděl takto:
- mám drahé auto s drahým provozem - aktuální nižší provozní náklady jsou pouze proto, že palivo do EV není zatíženo spotřební daní, kterou stát potřebuje pro svoje nenažrané fugování. Po odečtu efektu SD je EV srovnatelné s benzínem a dražší než nafta;
- doma s plnou nádrží ani omylem. 3-fázový wallbox (který bych si musel draze zaplatit) si tady dovolit nemůžu, navýšení rezervované kapacity není v mé lokalitě dostupné. A 1-fázovou dobíječkou za noc nedobiju ani omylem, potřeboval bych tak 18 hodin. Benzín / naftu dotankuju za pár minut a mám kde, v ČR je přepumpováno. A navíc, jako plátce DPH, nemám problém odečtem, při domácím dobíjení by to bylo složitější;
- imrvére vozím půltuny zbytečného nákladu, projeví se to v jízdních vlastnostech a opotřebení pneu, část ušetřených nákladů za olej apod. se transferuje sem;
- nemůžu použít tažné zařízení, snižuje se efektivita užívání vozu. Co doteď zvládnu s 1 vozem, bude příště muset obsloužit více aut. Jak praktické, levné a jednoduché;
- neskladovatelnost energie, resp. náročná skladovatelnost. Na to se zapomíná, protože aktuálně žijeme v době trvalého dostatku. Ale dobře už bylo a za pár let se takový katystr nafty nebo benálu v garáži může krutě hodit;
- významný problém na dlouhých trasách, taková služebka do Itálie nebo Francie se značně prodlouží. Zapomeňte na dojezd 400 km, to je papírová hodnota, reál bude 300 km při rozumné jízdě. Abych nejel do nuly, tak bude třeba dobíjet po cca 200 km (ty dobíječky taky nejsou na každém kroku);
- srovnání s baterkou v mobilu je fakt úsměvné, kolik mobilů bych v životě musel použít, aby mi to vystačilo na jedno EV? A to v životě nebudu mít jedno, když ho budu používat, ale každé 3 - 4 roky tu baterii budu muset draze vyměnit, pokud to vůbec půjde. Např. na Leafa 1. gen. akumulátory na výměnu nejsou, protože je nedostatek (JIŽ DNES) a přednost mají nová vozidla
- pokud budu chtít mít v zimě auto vyhřáté, stačí mi investice mezi 5 - 15 tisíci (dle úrovně komfortu), na to si nemusím kupovat auto o půl mega dražší;
Fakt nevím, proč bych měl jásat nad drahou hračkou pro bohaté, která je pro ně o to více sexy, protože jim je částečně zaplatí ti chudší
- mám drahé auto s drahým provozem - aktuální nižší provozní náklady jsou pouze proto, že palivo do EV není zatíženo spotřební daní, kterou stát potřebuje pro svoje nenažrané fugování. Po odečtu efektu SD je EV srovnatelné s benzínem a dražší než nafta;
- doma s plnou nádrží ani omylem. 3-fázový wallbox (který bych si musel draze zaplatit) si tady dovolit nemůžu, navýšení rezervované kapacity není v mé lokalitě dostupné. A 1-fázovou dobíječkou za noc nedobiju ani omylem, potřeboval bych tak 18 hodin. Benzín / naftu dotankuju za pár minut a mám kde, v ČR je přepumpováno. A navíc, jako plátce DPH, nemám problém odečtem, při domácím dobíjení by to bylo složitější;
- imrvére vozím půltuny zbytečného nákladu, projeví se to v jízdních vlastnostech a opotřebení pneu, část ušetřených nákladů za olej apod. se transferuje sem;
- nemůžu použít tažné zařízení, snižuje se efektivita užívání vozu. Co doteď zvládnu s 1 vozem, bude příště muset obsloužit více aut. Jak praktické, levné a jednoduché;
- neskladovatelnost energie, resp. náročná skladovatelnost. Na to se zapomíná, protože aktuálně žijeme v době trvalého dostatku. Ale dobře už bylo a za pár let se takový katystr nafty nebo benálu v garáži může krutě hodit;
- významný problém na dlouhých trasách, taková služebka do Itálie nebo Francie se značně prodlouží. Zapomeňte na dojezd 400 km, to je papírová hodnota, reál bude 300 km při rozumné jízdě. Abych nejel do nuly, tak bude třeba dobíjet po cca 200 km (ty dobíječky taky nejsou na každém kroku);
- srovnání s baterkou v mobilu je fakt úsměvné, kolik mobilů bych v životě musel použít, aby mi to vystačilo na jedno EV? A to v životě nebudu mít jedno, když ho budu používat, ale každé 3 - 4 roky tu baterii budu muset draze vyměnit, pokud to vůbec půjde. Např. na Leafa 1. gen. akumulátory na výměnu nejsou, protože je nedostatek (JIŽ DNES) a přednost mají nová vozidla
- pokud budu chtít mít v zimě auto vyhřáté, stačí mi investice mezi 5 - 15 tisíci (dle úrovně komfortu), na to si nemusím kupovat auto o půl mega dražší;
Fakt nevím, proč bych měl jásat nad drahou hračkou pro bohaté, která je pro ně o to více sexy, protože jim je částečně zaplatí ti chudší
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jasne, je část lidi, kteří lítají po celé Evropě, ale většina jezdi jen v rámci kraje. Vracení DPH nebo něčeho takového by asi slo pořízením dalších hodin jen k nabíječce. Pokud se el. mobily rozšíří, tak mas daleko větší šanci na posílení příkonu.
Jinak, pokud v dobách mobilu hrabali baterky rukama, tak v době aut na baterky si polepší, protože toho musí zvládnout daleko více, takze bude více mechanizace i bezpečnosti, aby byla stabilita dodávek a přísunu penez.
Jinak netusim proč všichni berou baterku jako jediný kus? Tech kusů je tam hromada a málokdy je potřeba vyměnit všechny najednou. Navíc stará auta používají jiné typy baterek než nová. Na fórech o el autech čtu jak mění staré baterky za novější a sděluji si dojmy a zkušenosti, takze to nevypadá, ze by baterky nebyly.
Jinak, pokud v dobách mobilu hrabali baterky rukama, tak v době aut na baterky si polepší, protože toho musí zvládnout daleko více, takze bude více mechanizace i bezpečnosti, aby byla stabilita dodávek a přísunu penez.
Jinak netusim proč všichni berou baterku jako jediný kus? Tech kusů je tam hromada a málokdy je potřeba vyměnit všechny najednou. Navíc stará auta používají jiné typy baterek než nová. Na fórech o el autech čtu jak mění staré baterky za novější a sděluji si dojmy a zkušenosti, takze to nevypadá, ze by baterky nebyly.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Cílem zeleného šílenství je zákaz aut na silnicích úplně. Jen doufám,že auto je pro lidi v Evropě tak důležité, aby kvůli tomu (budoucí nedostupnosti levných vozů) konečně vyšli do ulic a svrhli neomarxisty,liberály a levici. Zatím to řeší lidé v NL nákupem ojetin ,na nové už nemají prachy, když i obyčejný golf zdražil na 1 mega. A EV auta tam nikdo nechce,nekupuje i přes štědré dotace. Totéž se samozřejmě postupně stane i v dalších státech EU. A s vítězstvím Bidena se to dá očekávat i v USA.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Zákaz aut EU nechce- dost státu to živí. Jinak v NL tusim dotace nejsou, tam to otočili a jsou pokuty za spalovaky, tim jsou drazsi než elektro a netreba dotovat. Je to taky na hlavu, ale to si tam zvolili sami.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Je dobré si ověřit fakta,dotace v NL jsou a ne malé.https://www.autoforum.cz/zajimavosti/de ... tromobilu/. A Belgii vznikly nové strany, které chtějí auta zakázat úplně.https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ok dotaci jsem přehlédl.
Ad Belgie- pokud to chteji, nechť tam třeba jezdi na kolobezkach. Uvidí se jestli a jak se ty strany ujmou.
Ad Belgie- pokud to chteji, nechť tam třeba jezdi na kolobezkach. Uvidí se jestli a jak se ty strany ujmou.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
V první řadě bych řekl, že diskuse mezi elektromobilsty a motoristy (i když i ti jsou motoristé - elektromotor je taky motor), je úplně zbytečně vyhrocená. Však cíl máme všichni společný: vozit si prdel v autě. Nic není černobílé. Elektromobilita je technologie, která má svá pro i proti, a která má i přes bouřlivý rozvoj v posledních letech vedle předností stále své limity. Pro někoho převažují nevýhody, pro jiného už klidně mohou začít převažovat výhody. To záleží na konkrétní situaci každého a není možné někoho odsuzovat, že se rozhodne pro jedno nebo druhé řešení.
Problém je právě v tom černobílém vidění - jak u fanatiků ze strany motoristů a elektromobilistů, tak zejména ze strany politiků, kteří dělají nesmyslná a nepromyšlená rozhodnutí, jen proto, aby se zalíbili nějaké skupině voličů nebo tím sledují vlastní zájmy. Z toho pak plynou pro Evropu sebemrskačské až sebevražedné emisní limity a nespravedlivé dotace zvýhodňující jen určité skupiny osob (i když v ČR žádné dotace na elektromobily pro fyzické osoby nejsou a nebyly). To se mi také nelíbí. Ale za to nemohou elektromobily ani elektromobilisté, to je vina politiků. Jejich kroky je potřeba hlídat, ne se hádat mezi sebou.
Problém je právě v tom černobílém vidění - jak u fanatiků ze strany motoristů a elektromobilistů, tak zejména ze strany politiků, kteří dělají nesmyslná a nepromyšlená rozhodnutí, jen proto, aby se zalíbili nějaké skupině voličů nebo tím sledují vlastní zájmy. Z toho pak plynou pro Evropu sebemrskačské až sebevražedné emisní limity a nespravedlivé dotace zvýhodňující jen určité skupiny osob (i když v ČR žádné dotace na elektromobily pro fyzické osoby nejsou a nebyly). To se mi také nelíbí. Ale za to nemohou elektromobily ani elektromobilisté, to je vina politiků. Jejich kroky je potřeba hlídat, ne se hádat mezi sebou.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)