Tak jsem viděl jednoho našeho dodavatele s Teslou a stejnou €nálepkou na autě. Říkal, ze po dotaci a odpočtu DPH ho to údajně vyšlo na cca 650.000,-. Já jsem to tedy nepočítal, ale je to hnus to se to pak nakupuje.petzl62 píše: ↑30 led 2021, 14:58 Taková jedna perlička
Včera jsem byl u jednoho zákazníka v Olomouci a na firemním dvoře stojí 3 dny stará Tesla model 3
A pak na vratech firmy uvidím vlaječku nejzprofanovanější firmy světa- EU- a přečtu si projekt na poskytnutí dotace na pořízení elektromobilu
To už mi fakt kur.. hlava odmítá nějak pochopit!!!
Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Německo si likviduje elektrárny na uhlí, jádro jim taky vadí, chtějí plynovod z Ruska a být tak na něm závislí. Rakousku taky vadí jádro a to tak, že i tvrdě protestují dlouhá léta proti českým jaderkám. Obě tyto země jsou zastánci alternativních zdrojů energie a mají obrovské množství větrných elektráren a kolektorů. Jenže to právě způsobuje problémy celé evropské el.soustavě díky výkyvům v distribuci. Tyto výkyvy dokáží stabilizovat jen klasické elektrárny. Evropě hrozí BLACKOUT , což je doba bez elektřiny, výpadek, na dlouhou dobu. Oni nám můžou být vděčni, že jsme jim zachránili zadky a síť nespadla jen díky včasné stabilizaci sítě díky našim elektrárnám. Naposledy hrozil tento výpadek tuším 10.1. Za takovéto situace prosazovat elektromobilitu je úplný nesmysl.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
V Rakouské síti se situace blíží k blackoutu téměř 300x do roka . Bez Temelína by bylo Rakousko v součtu půl roku bez proudu...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
ja si naopak myslím že nemci rakušania to zvládnu s prehľadom, o postkomunist krajinkách mám iný názor.... vidím ako zvládame očkovanie tak nemám ilúzie ako zvládneme zložitejšie veci
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Oni ho snad Germáni zvládají líp...?!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20271
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Spousta lidí si myslí, že v krajích na západ od českých hranic je všechno tip-top bo Německo nebo Rakousko. Možná mají něco zvládnuto lépe... ale pracujeme pro rakušáky a němce a takový bordel, jaký mají ve výkresech, přístupových portálech, aktualizacích, na vývoji, atd., to se jen tak nevidí
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Úpadek západu začal a bude se to prohlubovat víc a víc až nakonec my jim budeme vzorem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
, to vidím úplně stejně.Axel.Foley píše: ↑07 úno 2021, 13:41 Spousta lidí si myslí, že v krajích na západ od českých hranic je všechno tip-top bo Německo nebo Rakousko. Možná mají něco zvládnuto lépe... ale pracujeme pro rakušáky a němce a takový bordel, jaký mají ve výkresech, přístupových portálech, aktualizacích, na vývoji, atd., to se jen tak nevidí
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
To je najskor pravda, ale nemame tie spravne zdroje. Peniaze. Tych par kapacit, co tu ostalo, tiez nebude primerane ohodnotenych.
No a ako bonus, v oboch nasich statoch to niekolko rokov malo alebo ma pod palcom par ludi. Nastastie sa na SK rozbehla ocista, v CZ, zial, prevlada vacsina menej solventnych. Mate moznost na jesen ukazat ten vzor. Na SK stacil 12 rocny ukazkovy populizmus.
Drzim palce
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Očista síce beží,no či po nej neostane ešte väčši bordel?
Mám celkom obavy.
Mám celkom obavy.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
inak k elektromobilite, tento víkend mali na teste v jednej z autorelácií nejakú elektrickú mazdu.... pokiaľ s ňou jazdili po meste bolo to v poho, pri prepočte ceny spotrebovanej (dobitej) energie to vychádzalo cenovo na spotrebu nejakých necelých 3 litre benzínu/100 km no pri ceste naprieč slovenskom a rýchlonabíjaním sa dostali rovnakou metodikou na "spotrebu" 7 l/100 km
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
V současnosti může mít elektroauto smysl jen pro toho, kdo má možnost ho nabíjet doma (případně pravidelně v zaměstnání) a veřejné rychlonabíjecí stanice použije jen občas, když není vyhnutí. Kdo by byl odkázán jen na ně, jednak tím moc neušetří, jednak si způsobí rychlejší degradaci baterie. Pak taky záleží, jaké má kdo registrované poskytovatele a jaký tam má tarif. Je v tom docela zmatek. Ceny rychlodobíjení se mohou pohybovat od 3,5 Kč po 21 Kč za kWh. Většinou tak 5-6 Kč/kWh pro registrované.
Jinak ta Mazda MX-30 je krok vedle sám o sobě. Baterie o využitelné kapacitě 30 kWh je na rok jejího uvedení zoufale málo, při tom má vysokou spotřebu, takže toho ujede málo a za hodně peněz. Tu si dobrovolně nemůže koupit snad nikdo.
Když vezmeme pro srovnání třeba mnohem zdařilejší Konu, tak ta má v zimě na dálnici spotřebu 22,9 kWh/100 km (MX-30 má 25 kWh/100 km). Při ceně 6 Kč/kWh to vychází na 137 Kč na 100 Km (u Mazdy na 150 Kč). Při současné průměrné ceně benzínu 27,8 a spotřebě 7 l/100 km to u benzínového auta vychází na 194,6 Kč na 100 km. Takže to pořád na elektřinu vyjde zhruba o třetinu laciněji. To ale není až takový rozdíl, aby to ospravedlnilo nesrovnatelně vyšší pořizovací cenu. Ale samozřejmě záleží, co s čím porovnáváme. Když vezmeme nějaký hodně úsporný diesel, tak se ty ceny za jízdu v zimě po dálnici už mohou vyrovnávat. Naopak, kdo chce dokazovat, jak jsou elektroauta drahá, vezme cenu za nabíjení u Ionity (21 Kč za kWh) a vyjdou mu hrůzu nahánějící obrovská čísla. Ale nikdo normální za vlastní peníze u Ioinity za takové peníze nabíjet nebude, když mu nepůjde o život. To je rychlonabíječka pro služebáky, kterým to hradí firma.
Jinak ta Mazda MX-30 je krok vedle sám o sobě. Baterie o využitelné kapacitě 30 kWh je na rok jejího uvedení zoufale málo, při tom má vysokou spotřebu, takže toho ujede málo a za hodně peněz. Tu si dobrovolně nemůže koupit snad nikdo.
Když vezmeme pro srovnání třeba mnohem zdařilejší Konu, tak ta má v zimě na dálnici spotřebu 22,9 kWh/100 km (MX-30 má 25 kWh/100 km). Při ceně 6 Kč/kWh to vychází na 137 Kč na 100 Km (u Mazdy na 150 Kč). Při současné průměrné ceně benzínu 27,8 a spotřebě 7 l/100 km to u benzínového auta vychází na 194,6 Kč na 100 km. Takže to pořád na elektřinu vyjde zhruba o třetinu laciněji. To ale není až takový rozdíl, aby to ospravedlnilo nesrovnatelně vyšší pořizovací cenu. Ale samozřejmě záleží, co s čím porovnáváme. Když vezmeme nějaký hodně úsporný diesel, tak se ty ceny za jízdu v zimě po dálnici už mohou vyrovnávat. Naopak, kdo chce dokazovat, jak jsou elektroauta drahá, vezme cenu za nabíjení u Ionity (21 Kč za kWh) a vyjdou mu hrůzu nahánějící obrovská čísla. Ale nikdo normální za vlastní peníze u Ioinity za takové peníze nabíjet nebude, když mu nepůjde o život. To je rychlonabíječka pro služebáky, kterým to hradí firma.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- PomalyPredek
- **
- Příspěvky: 107
- Registrován: 01 srp 2019, 15:44
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ja hybridnim a ciste elektrickym autum fandim.
Casem bych si rad nejake poridil, ale uznavam, ze to zatim neni univerzalni reseni.
Ale rozhodne bych nikomu nic nenutil.
Jenze, tak, jako si beru jine boty do divadla a jine na horskou turu, tak pro kazdou situaci muze byt vhodne jiny druh pohonu. Problem je, ze nekolik paru bot ma kazdy, ale mit nekolik aut neni samozrejme...
Musim se vzdycky smat, kdyz ctu test hybridniho nebo ciste elektrickeho auta, kde testujici vyjede na dalnici, zaslapne plyn do podlahy a prohlasi, ze zadna uspora se nekona (hybrid) nebo ze dojezd je mizerny (elektro).
Dalkove jizdy po dalnici - tam bude jeste dlouho kralovat nafta.
Prevazne ktratsi trasy a obcas delsi vylet - tam vidim full hybrid.
Mestsky a primestsky provoz - ciste elektro.
Samozrejme, ze jen pro ty, kdo maji podminky, to znamena vlastni dum s garazi ve meste nebo v okoli a auto pouzivane primarne jako mamacar nebo na dojizdeni do prace s dennim najezdem kolem 50 km. Pro srovnani: Pokud budu uvazovat spotrebu 20 kWh/100 km, pak 50 km denne znamena 10 kWh a to zhruba odpovida elektrickemu bojleru s prikonem 2 kW nabijenemu 5 hodin nocnim proudem...
Casem bych si rad nejake poridil, ale uznavam, ze to zatim neni univerzalni reseni.
Ale rozhodne bych nikomu nic nenutil.
Jenze, tak, jako si beru jine boty do divadla a jine na horskou turu, tak pro kazdou situaci muze byt vhodne jiny druh pohonu. Problem je, ze nekolik paru bot ma kazdy, ale mit nekolik aut neni samozrejme...
Musim se vzdycky smat, kdyz ctu test hybridniho nebo ciste elektrickeho auta, kde testujici vyjede na dalnici, zaslapne plyn do podlahy a prohlasi, ze zadna uspora se nekona (hybrid) nebo ze dojezd je mizerny (elektro).
Dalkove jizdy po dalnici - tam bude jeste dlouho kralovat nafta.
Prevazne ktratsi trasy a obcas delsi vylet - tam vidim full hybrid.
Mestsky a primestsky provoz - ciste elektro.
Samozrejme, ze jen pro ty, kdo maji podminky, to znamena vlastni dum s garazi ve meste nebo v okoli a auto pouzivane primarne jako mamacar nebo na dojizdeni do prace s dennim najezdem kolem 50 km. Pro srovnani: Pokud budu uvazovat spotrebu 20 kWh/100 km, pak 50 km denne znamena 10 kWh a to zhruba odpovida elektrickemu bojleru s prikonem 2 kW nabijenemu 5 hodin nocnim proudem...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Martin Vaculík opět ve ve špičkové formě
Perfektní krátká recenze.
to nemá chybu (čas 11:40) .
......a teď si představte že vám tam u nabíjecí stanice někdo hodí myšku a vletí tam a bude to na hodinu. Tak to chlapi bude o tom hodně cvičit, hodně boxovat a hlavně nosit. A kdo necvičí a neboxuje a nenosí tak tenhle svět nebude pro něj.....
Perfektní krátká recenze.
to nemá chybu (čas 11:40) .
......a teď si představte že vám tam u nabíjecí stanice někdo hodí myšku a vletí tam a bude to na hodinu. Tak to chlapi bude o tom hodně cvičit, hodně boxovat a hlavně nosit. A kdo necvičí a neboxuje a nenosí tak tenhle svět nebude pro něj.....
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.