Já souhlasím. A ještě dodávám, že dle toho co jsem četl tak rychlonabíjení degraduje baterie víc než "normální".
Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jsem to nečetl, ale není ta spotřeba vypočítaná přepočtem z elektřiny na benzín? Plug in může jezdit jen na elektřinu, proto se ptám.Boryš píše: ↑28 dub 2021, 14:45 Si nyní listuji Světem motorů. Je tam článek o testu Kia Ceed SW plug-in hybrid.
Zaujaly mě dvě věci: cena testované verze skoro milion a spotřeba udávaná výrobcem a jejich od začátku roku... Lži spotřeba 1,3 l/100 km. Skutečnost 5,6 l/100 km. Začali na 5,8 a zatím za poslední necelý měsíc měli 5,4.
Tak dát za kombík nižší střední třídy mio, to mě omejou. A může to být dle reklam straaaašně eko, bio a smart.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Borys
1,3 l ?
To je nic, BMW 530e udavalo 1,2 l, ak si dobre pamatam.
Ono je to myslene, asi ak mas plnu baterku.
Pod 5 som sa samozrejme nedostal
1,3 l ?
To je nic, BMW 530e udavalo 1,2 l, ak si dobre pamatam.
Ono je to myslene, asi ak mas plnu baterku.
Pod 5 som sa samozrejme nedostal
i30 Fastback 2019 PDE Trikolor-komfort, 1,6 crdi 100 kw, polar white
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak v tabulce Základní údaje výrobce je kombinovaná spotřeba 1,3 l/100 km. To měří v nějakém předepsaném cyklu, který ale vůbec nesouhlasí se skutečností. A považuji tyhle údaje za podvod. Přitom se již delší dobu píše, že měření spotřeby pro homologaci má co nejvíc odpovídat skutečnosti. To že to měří třeba jako by ujeli prvních 10 km po plném nabití baterky je irelevantní pro běžný provoz. Spotřeba je v grafu Spotřeba během testu, nemají tam uvedeno nic o nějakém přepočtu. Já to beru jako spotřebu dle tankování benzínu.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
No může. Píší že na baterku to ujede 50 km a že třeba po městě se dá jezdit jen na elektromotor. Ale také píší, že na čistý elektromotor se auto těžko rozpohybuje, takže doporučují režim Sport, což asi dříve připojuje spalovací motor. A že při delších cestách zase moc možností nabíjet není, dle toho co píší tak i kvůli časům dobíjení.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ty údaje výrobců o spotřebě je třeba brát vždy s velkou rezervou. Udávaná spotřeba 5,4 l /100 km u 1.4 T-GDI je při normálním použití taky z říše snů, realita je spíš kolem 7. Ta udávaná hodnota dosažitelná sice je, ale jen při extrémně úsporném jízdním stylu a jen za příhodných podmínek. Web spritmonitor.de, který shromažďuje údaje přímo od řidičů, uvádí u Ceed SW plug-in hybridu průměrnou spotřebu 3,7 l /100 km, což je sice skoro třikrát víc než udávaná hodnota, ale i tak bych řekl, že to je velmi slušné a bez elektrického dopingu u benzínu zcela nedosažitelné číslo.
Že Kia zabila Ceed SW plug-in hybrid cenou, to je jiná věc. Nabízí jej jen v nejvyšší výbavě, což tu cena ještě zvedá. Oproti dieselu ve stejné výbavě je to cca. o 200k víc. Smysl by to mohlo teoreticky dávat tomu, kdo třeba každý den pracovně najezdí hodně po městě, potřebuje pro náklad kombíka a má kde průběžně dobíjet. Pak by většinu jízd po městě zvládl na elektriku, zatímco ten diesel by při podobném provozu jen trpěl. A EL značka a parkování na modrých v Praze zdarma by mohl být pro někoho též silný argument pro. Ale i tak ta bude asi případ málokoho, proto ty prodeje asi budou minimální. Tohle auto jsem zatím na ulici ani nepotkal a nedivím se tomu.
Že Kia zabila Ceed SW plug-in hybrid cenou, to je jiná věc. Nabízí jej jen v nejvyšší výbavě, což tu cena ještě zvedá. Oproti dieselu ve stejné výbavě je to cca. o 200k víc. Smysl by to mohlo teoreticky dávat tomu, kdo třeba každý den pracovně najezdí hodně po městě, potřebuje pro náklad kombíka a má kde průběžně dobíjet. Pak by většinu jízd po městě zvládl na elektriku, zatímco ten diesel by při podobném provozu jen trpěl. A EL značka a parkování na modrých v Praze zdarma by mohl být pro někoho též silný argument pro. Ale i tak ta bude asi případ málokoho, proto ty prodeje asi budou minimální. Tohle auto jsem zatím na ulici ani nepotkal a nedivím se tomu.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Tak nastal ten velký den - přichází Enyaq .......
K tomu video firmy Skoda Werke:
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
My vám kameraden tu elektromobilitu vybudujeme
Sieg
K tomu video firmy Skoda Werke:
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws
My vám kameraden tu elektromobilitu vybudujeme
Sieg
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Já si úplně nemyslím, že si Enyaq zaslouží zesměšňování, ono je to docela dobře vymyšlené auto. Akorát má tu smůlu, že ve stejnou dobu přichází Ioniq 5, který je prostě lepší, odvážnější a technologicky pokročilejší. S tou silnější 72kWh verzí bych si i život dokázal docela dobře představit, to auto by mě už v ničem neomezovalo, ani prostorem, ani výkonem, ani délkou dojezdu, ani rychlostí nabíjení. I v zimě na dálnici by měl aspoň těch 300 km zvládnout, v létě kombinovaně možná až 500 km. Dát si po 300 km na dálnici půlhodinovou pauzu na dobití dalších 300 km nepokládám za problém ani při cestování na delší vzdálenosti, víc než 300 km bez pauzy na občerstvení a krátký odpočinek nedávám ani teď. A mám garáž se zásuvkou. To je podle mě zatím nutná podmínka, bez toho bych o tom ani neuvažoval. Jediné, co mi v tom zatím brání, je příliš vysoká pořizovací cena. Mega a půl ani za Enyaqa ani za Ioniqa 5 prostě nedám. To je pořád moc. Ale kdyby cena za tří roky, kdy asi tak bude čas na obměnu vozu, klesla tak na polovinu, třeba aspoň u přiměřeně jetých kusů, tak bych do toho asi klidně šel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
A až se to rozšíří (to elektro), tak jak budete dobíjet té půl hodiny? To se o stojan pobijete, abyste nemusel čekat dalších x půlhodin, než dobijí ti před vámi? A ono se to fakt dobije na nějakou solidní kapacitu za půl hodiny? Jak dlouho nyní tankujete (na jak dlouho obsadíte tankovací stojan), také na stejnou dobu jako případnou nabíječku?
Jo a ještě k jetým vozům: po neustálém dobíjení superextrarychlými nabíječkami sada baterek na odpis...
Jo a ještě k jetým vozům: po neustálém dobíjení superextrarychlými nabíječkami sada baterek na odpis...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Zatím to je jak píšeš ty, doba nabíjení, prostě současné baterie jsou problém, včetně chybějících nabíjecích míst. A cena aut. Zlepšit by se to mohlo vývojem nového druhu baterií. Nabíjecí místa, to mně včera pobavil článek na webu. U nás je jich prý asi 700 a chtějí do roku 2030 mít 30k. Propočtem to dělá každý den postavit behem devíti let cca 11 stanic denně, včetně sobot, nedělí svátku. Absolutní nesmysl. Píšu to z toho co si pamatuju, tak snad se v počtech nepletu, ale daval jsem udaje včera do kalkulačky. Za sebe bych si třeba Konu uměl představit jako auto na jízdy do prace a po městě, jenže ta cena a nemám kde dobíjet.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Boryš: Víš, to mě v podstatě vůbec netrápí. S reálným dojezdem 300-400 km si vystačím na absolutně drtivou většinu svých jízd. A to bych žádné dobíjení na veřejných nabíječkách neřešil, jen bych to ráno vytáhnul v garáži ze zásuvky a měl plnou na celý den. A když jedeme někam dál, třeba na chalupu k rodičům, což je 250 km daleko, tam už tam stejně zůstaneme aspoň přes jednu noc. Mezitím by se to z třífáze taky dobilo, takže žádný problém. A jestli bych musel použít ty veřejné stanice při nějaké delší cestě na dovolenou jednou, dvakrát, třikrát za rok, tak už bych to nějak přežil. Ta výhoda domácího nabíjení pro mě i tak jasně převažuje. Ale to je jen díky tomu, že mám možnost nabíjet doma. Kdybych ji neměl, tak bych o elektroautu ani nepřemýšlel.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Hodně dobrý a detailní článek o realitě elektromobility, nejen, ale zejm. ve vztahu k tlaku na snižování emisí, od prof. Macka a ing. Morkuse. Kdo byste to nechtěl číst celý, vlastně stačí přečíst si kapitolu Závěr v poslední pětině.
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
https://www.fs.cvut.cz/verejnost/pr-med ... omobilito/
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Výborný článek, díky za odkaz.
Tak by se to mělo dělat - bez emocí a připískávání jedné či druhé straně.
A hlavně by to měli pochopit eurokrati!
Tak by se to mělo dělat - bez emocí a připískávání jedné či druhé straně.
A hlavně by to měli pochopit eurokrati!
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Sice trochu delší, ale řekl bych, že velmi zajímavé čtení:
http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nes ... lektroaut/
http://notebookblog.cz/ostatni/auta/nes ... lektroaut/
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Takto by to celkom šlo.
https://www.autobild.de/artikel/skoda-e ... 06127.html
https://www.autobild.de/artikel/skoda-e ... 06127.html
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...