Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
stefanpilat:
Myslím, že takhle obšírně se vyjadřovat k elektromobilitě je úplně zbytečné. Jediné kritérium, kvůli které jsme tlačeni do elektromobility je ekologie, tedy dopad na životní prostředí. Nelze ale mít na zřeteli jen provoz. Stačí se tedy jen zamyslet nad celým životním cyklem elektromobilu včetně výroby, ceny, provozu (spotřeby energie, která se musí někde vyrobit a s tím související infrastruktura) až po konečnou ekologickou likvidaci) a rozumnému člověku musí být jasné, že celá elektromobilita je cesta do pekel a ne k ekologii a čistému životnímu prostředí.
Je to něco podobného jak v rámci ekologie volání po vratných skleněných lahvích. Na první pohled je to ekologické, ale pokud se postaví vedle sebe životní cyklus plastové plně recyklovatelná láhve a skleněné láhve, tak to tak jednoznačné není. Když si odmyslíme výrobu, tak skleněné láhve zatěžují životní prostředí vymývacími chemikáliemi a hlavně zvýšenými nároky na dopravu, tedy převážení těžkého skla, tedy zvýšená uhlíková stopa automobilové dopravy.
Myslím, že takhle obšírně se vyjadřovat k elektromobilitě je úplně zbytečné. Jediné kritérium, kvůli které jsme tlačeni do elektromobility je ekologie, tedy dopad na životní prostředí. Nelze ale mít na zřeteli jen provoz. Stačí se tedy jen zamyslet nad celým životním cyklem elektromobilu včetně výroby, ceny, provozu (spotřeby energie, která se musí někde vyrobit a s tím související infrastruktura) až po konečnou ekologickou likvidaci) a rozumnému člověku musí být jasné, že celá elektromobilita je cesta do pekel a ne k ekologii a čistému životnímu prostředí.
Je to něco podobného jak v rámci ekologie volání po vratných skleněných lahvích. Na první pohled je to ekologické, ale pokud se postaví vedle sebe životní cyklus plastové plně recyklovatelná láhve a skleněné láhve, tak to tak jednoznačné není. Když si odmyslíme výrobu, tak skleněné láhve zatěžují životní prostředí vymývacími chemikáliemi a hlavně zvýšenými nároky na dopravu, tedy převážení těžkého skla, tedy zvýšená uhlíková stopa automobilové dopravy.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
- Reklama
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
I o knihtisku, strojích, železnici, elektřině, automobilech, počítačích, mobilech a internetu se říkalo, že je to cesta do pekel. Tak za pár let uvidíme.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
stefanpilat:
Myslím, že jsi úplně mimo a že jsi to trošku nepochopil proč cesta do pekel.
Knihtisk, stroje, železnici, elektřinu, automobily, počítače, mobily a internet nikdo administrativně nevnucoval a administrativně nedotoval!
Všechny tyto vynálezy se prosadily samy od sebe. Nikdo na koně administrativně nestanovil emisní limity trusu a nedotoval namísto koňů automobily.
Pokud se elektromobily svou cenou, dostupností, komfortem a provozem prosadí samy o sobě, jako ostatní vynálezy, tak proč ne, ale takové administrativní inženýrství v souvislosti s elektromobily, jaké se provádí v EU je opravdu cesta do pekel. Doplácí na to výrobci automobilů a v konečném důsledku na to doplatí všichni.
Myslím, že jsi úplně mimo a že jsi to trošku nepochopil proč cesta do pekel.
Knihtisk, stroje, železnici, elektřinu, automobily, počítače, mobily a internet nikdo administrativně nevnucoval a administrativně nedotoval!
Všechny tyto vynálezy se prosadily samy od sebe. Nikdo na koně administrativně nestanovil emisní limity trusu a nedotoval namísto koňů automobily.
Pokud se elektromobily svou cenou, dostupností, komfortem a provozem prosadí samy o sobě, jako ostatní vynálezy, tak proč ne, ale takové administrativní inženýrství v souvislosti s elektromobily, jaké se provádí v EU je opravdu cesta do pekel. Doplácí na to výrobci automobilů a v konečném důsledku na to doplatí všichni.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Píšeš o vnucovani- co jsou tedy euronormy od počátku? Nejdrive vnucovali katalyzátory, poté hromadu lambda sond, pak dpf filtry, start/stop pak mocovinu a teprve euro 7 je podle tebe vnucovani, protože zarizne spalovak? Euro normy jsou od začátku stejne, uzavírají trh pro nejake subjekty. Neboj se, ze je nediktujou samy automobilky.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
rlexus,prosím ťa kde vidíš v texte osobný útok?
Dokonca pionierom EV držím palce a fandím ich zápalu.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Poznámka o borcovi co se vytahuje nad ostatními mi trochu vadila, protože mě osobně neznáš a dost se mýlíš, ale jsem pohodář, takže je vše OK.
Popojedem na další nabíječku
Popojedem na další nabíječku
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Přesně tak, kdo si nasetri koupi si EV a kdo vydělá koupi Stinger s V6 a dojezd budou mít sice obe auta asi stejný, ale jinakrlexus píše: ↑27 črc 2021, 15:04 A můj názor je, že EV nikdo nikomu nevnucuje.
Stále se vyrábí a budou vyrábět spousta modelů různých značek se spalovacími motory.
Takže ať si každý kdo nechce EV koupí ten litrový 3-válec a až okolo mě projede, až budu stát na nabíječce u dálnice už druhý den a nabíjet,
tak mu budu jen tiše a pokorně závidět
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Prosím vás lidi přemýšlejte! Když výrobci zpravidla dávají na baterii záruku 8 let, myslíte, že to dělají proto, aby ji v záruční době jednou nebo dvakrát měnili? Vždyť první elektroauta už mají deset let nebo se k nim blíží a pořád jezdí s původní baterií, byť už s určitou degradací!
Když už se o tom chcete vyjadřovat, zkuste se prosím podívat dál než jen do desinformační žumpy zvané Autoforum, vždyť je přímých informací i od majitelů takto starých elektroaut plný internet! To je jako do nekonečna tvrdit, že je země placatá.
Když už se o tom chcete vyjadřovat, zkuste se prosím podívat dál než jen do desinformační žumpy zvané Autoforum, vždyť je přímých informací i od majitelů takto starých elektroaut plný internet! To je jako do nekonečna tvrdit, že je země placatá.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
- cernymotyl
- **
- Příspěvky: 223
- Registrován: 19 říj 2019, 20:01
- Bydliště: Kozinec
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Artoo, píšeš hlouposti. Úbytek kapacity baterie u elektro aut tzv. druhé generace, které mají zvládnutý dobře managment baterie ( např. Kona, EV Niro), je roční úbytek kapacity baterie 1-2%. Tato auta pár let už jezdí a zkušenosti jsou.
I takový Nissan Leaf, což bylo jedno z prvních EV, skoro po deseti letech stále jezdí. Tam je ovšem díky špatnému BMS baterie degradace velká. Po 8 letech bývá kapacita kolem 70%.
Koho zajímají fakta a zkušenosti s elektro auty, může nakouknout zde: http://www.elektroforum.cz/index.php
I takový Nissan Leaf, což bylo jedno z prvních EV, skoro po deseti letech stále jezdí. Tam je ovšem díky špatnému BMS baterie degradace velká. Po 8 letech bývá kapacita kolem 70%.
Koho zajímají fakta a zkušenosti s elektro auty, může nakouknout zde: http://www.elektroforum.cz/index.php
Hyundai Kona EV Smart
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Suzuki SX4 1.6 VVT, 4x4, 2013
Staré pověsti české: Hyundai Kona
Suzuki S-Cross, Honda CR-V, Honda Civic, Honda Jazz, Renault Mégane, Š 120LS, Š 120L.
Suzuki SX4, VW Lupo, Suzuki Ignis, Subaru Justy, Suzuki Alto 2x.
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Problém u EV aut je hned ten prvotní a to pořizovací cena. Dokud nebude vyřešené toto hlavní, nemůžou očekávat masivní rozšíření těchto aut. Osobně si pro mé užívání umim předtavit auto typu Tucson čistě na baterie se stejnou cenou jako v případě spalovacího motoru s čistým dojezdem alespoň 500 km. A to myslím reálný dojezd, kdy pojedu s autem bez omezování, žádné jedu na spotřebu (což často vídám na dálnici, kdy je na řidičích EV aut vidět, jak se snaží spořit a jednou tak do 120, protože pak jim začne mizet drahocená energie). Nabíječky máme ve městě (myslím, že jsou tu už 3), popř. v garáži. S takovým autem si dokážu představit žít a jezdit a myslím si, že by mě časem jízda s EV pohltila. ALE... zatím jsou tu dvě ALE. Pořizovací cena, která by v případě auta typu Tucson byla tak o 500 tisíc vyšší a dojezd, který by činil při běžném ježdění tak 300 km. Dokud nebudou vyřešené tyto pro mě základní věci, jsou pro mě auta typu EV nezajímavá.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená
Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Však OK, já taky nikam nespěchám. Klidně tomu vývoji dám ještě pár let, do té doby budu dál spokojeně jezdit se svou benzínovou i30. Pak se teprv rozhodnu, jestli už nazrál čas na přesedlání do elektriky nebo ještě ne. Žádný stres, auta se spalovacími motory se budou vyrábět ještě dalších čtrnáct let, ne-li déle, když Německo (s Českem) a Francie vyjednají odklad.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Lidí co najíždí denně 300 km a více nebude mnoho, ale těm by se vyšší cena EV vracela v nákladech rychle .
Drtivá většina lidí najíždí denně desítky km a vejdou se do 200 km max.
Tak proč každý potřebuje minimálně 500 km dojezdu?
Doporučuji každému kdo o EV přemýšlí si EV vyzkoušet a pak se rozhodnout.
Bez vyzkoušení a vědomím o čem to je jsou to všechno jen prázdné řeči.
Drtivá většina lidí najíždí denně desítky km a vejdou se do 200 km max.
Tak proč každý potřebuje minimálně 500 km dojezdu?
Doporučuji každému kdo o EV přemýšlí si EV vyzkoušet a pak se rozhodnout.
Bez vyzkoušení a vědomím o čem to je jsou to všechno jen prázdné řeči.
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
... protože když párkrát do roka potřebuju jet na jeden zátah víc kilometrů (dovolená, návštěva vzdálené rodiny, atd.), tak nechci po cestě tvrdnout někde u nabíječky, ale chci mít tu jednorázovou dlouhou cestu rychle za sebou na jeden zátah.
Tedy zjednodušeně řečeno - chci abych mohl provoz auta přizpůsobit svým plánům a ne abych své plány musel přizpůsobit provozu auta.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Mi by též běžně stačilo těch 200-250km, ale jedná se taky o jistou rezervu!
Priklad: přijedu z Ostravy(tu i s popojíždění po městě dávám kolem 180km), budu mít v "nádrži" 30 až 50km. Auto připojím k elektrice, ale za hodinu se ukáže např. potřeba dojet k doktorovi, ale to je jedno, kdekoliv. V naší díře žádné taxi, carsharing apod. neexistuje. Proto ta rezerva.
A to nemluvím o tom, ze bych jel za rodinou do Prahy(300km). V cíli bych byl ochotem nabíjet, ale po cestě, no to se mi moc nechce!
Priklad: přijedu z Ostravy(tu i s popojíždění po městě dávám kolem 180km), budu mít v "nádrži" 30 až 50km. Auto připojím k elektrice, ale za hodinu se ukáže např. potřeba dojet k doktorovi, ale to je jedno, kdekoliv. V naší díře žádné taxi, carsharing apod. neexistuje. Proto ta rezerva.
A to nemluvím o tom, ze bych jel za rodinou do Prahy(300km). V cíli bych byl ochotem nabíjet, ale po cestě, no to se mi moc nechce!