Elektromobilita pokec komplexně...
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20275
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Čerpací stanice EO Slavkov u Brna: 6:00 - 20:00 s obsluhou, následně také samoobslužná. Po zaplacení máte 3 minuty na započetí tankování. Jen pozor na délku hadic - vždy nutno zastavit u stojanu na té straně, na které je víčko nádrže. Když to člověk nestihne, platba nebude provedena.
To jen pro dolnění.
To jen pro dolnění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Díky chlapi , vždycky rád dopřeju motoru papáníčko bez babišových biosraček.
*
Teď se dívám ze jsme v sekci elektro, takže hodně OT.
Ale je to takové to "kouzlo nechtěného"
*
Teď se dívám ze jsme v sekci elektro, takže hodně OT.
Ale je to takové to "kouzlo nechtěného"
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ahoj kolegové,
připravované brutální zdražování elektřiny a zároveň tlak na elektromobilitu mne vedl k úvaze jak daleko bysme byli ochotni zajít abychom dali přednost EV před "ropákem".
Hypotetický předpoklad:
-cena EV a klasiky je +- stejná
-platíme ze své kapsy
-je kde nabíjet (nemáme nervy že nenajdeme nabíječku)
-zanedbáváme/neřešíme dojezd
-neřešíme životnost baterie
-ostatní náklady jsou fifty/fifty
Otázka tedy zní: kolik jste ochotní platit za 1kW/h abyste se rozhodli pro EV?
Doplňující otázka: jaký nejmenší dojezd za výše uvedených předpokladů (samozřejmě s vyloučením předpokladu "neřešíme dojezd" ) jste ochotni akceptovat?
*
S dovolením odpovím první - 7Kč; 300km
Těším se na reakce
připravované brutální zdražování elektřiny a zároveň tlak na elektromobilitu mne vedl k úvaze jak daleko bysme byli ochotni zajít abychom dali přednost EV před "ropákem".
Hypotetický předpoklad:
-cena EV a klasiky je +- stejná
-platíme ze své kapsy
-je kde nabíjet (nemáme nervy že nenajdeme nabíječku)
-zanedbáváme/neřešíme dojezd
-neřešíme životnost baterie
-ostatní náklady jsou fifty/fifty
Otázka tedy zní: kolik jste ochotní platit za 1kW/h abyste se rozhodli pro EV?
Doplňující otázka: jaký nejmenší dojezd za výše uvedených předpokladů (samozřejmě s vyloučením předpokladu "neřešíme dojezd" ) jste ochotni akceptovat?
*
S dovolením odpovím první - 7Kč; 300km
Těším se na reakce
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20275
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Jsem extrém, dojezd min. 800 km, ideálně 900 - 1000.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Což do nějakých deseti let nebude asi problém. Kona už dneska atakuje pětistovku, což je už jen o 100km méně než je můj nynější dojezd. Na dálkové trase 200km.
Takže u mě cca 700km. A cena 1,50 Kč za kW/h.
Takže u mě cca 700km. A cena 1,50 Kč za kW/h.
Hyu Kona 1.6 T-GDI, DCT, 2WD, Style, 7/2019, Pulse Red,...aka Dáša
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
Š Oct I 1.9. TDI nezmar Barča
ex AUDI 5000 2.5, AUDI 80 2.2
OPEL Kadet combi 1.6, Opel Kadet 1.3
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
U nás by záleželo na tom, jestli se bavíme o druhém autě nebo o "hlavním" autě.
Protože máme garáž, kde můžeme vesele přes noc nabíjet, tak mě infrastruktura tolik netrápí.
U druhého auta by klidně stačil dojezd 100 km a i tak by stačilo nabíjet ob den .
U hlavního auta by to chtělo dojezd tak 500 km, což by pokrylo obvyklou porci pro jeden rodinný výlet tam a zpět, opět bychom díky tomu mohli ignorovat infrastrukturu a nabíjet po návratu domů v garáži.
Cena za 1 kWh v NT mám v tuto chvíli lehce přes Kč 3,--, obecně bych asi akceptoval cenu za 1kWh na provoz auta do Kč 6,--.
Já bych snad i vydýchal pořizovací cenu elektroauta, ale v návaznosti na ní mě vyloženě děsí např. cena pojistky....
Když to tak čtu, tak já jsem vlastně připravený na elektromobilitu přejít...
Ale bránit se budu do poslední chvíle, protože jak psal Míra v testu IONIQu 5 - NEVRČÍ TO!!!
Protože máme garáž, kde můžeme vesele přes noc nabíjet, tak mě infrastruktura tolik netrápí.
U druhého auta by klidně stačil dojezd 100 km a i tak by stačilo nabíjet ob den .
U hlavního auta by to chtělo dojezd tak 500 km, což by pokrylo obvyklou porci pro jeden rodinný výlet tam a zpět, opět bychom díky tomu mohli ignorovat infrastrukturu a nabíjet po návratu domů v garáži.
Cena za 1 kWh v NT mám v tuto chvíli lehce přes Kč 3,--, obecně bych asi akceptoval cenu za 1kWh na provoz auta do Kč 6,--.
Já bych snad i vydýchal pořizovací cenu elektroauta, ale v návaznosti na ní mě vyloženě děsí např. cena pojistky....
Když to tak čtu, tak já jsem vlastně připravený na elektromobilitu přejít...
Ale bránit se budu do poslední chvíle, protože jak psal Míra v testu IONIQu 5 - NEVRČÍ TO!!!
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- stefanpilat
- **
- Příspěvky: 494
- Registrován: 11 úno 2020, 11:26
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Kombinovaný dojezd 350 km by mi úplně stačil. To Kona 64 kWh splňuje s velkou rezervou. Akorát kvůli menšímu kufru připadá v úvahu až tehdy, kdy už nebudeme muset převážet kočárek. Asi bych dokázal nějak přežít i s Ioniqem EV 38 kWh, ale to už by bylo o kompromisech. Hlavně kvůli pomalému nabíjení, což je u tohodle auta větší problém než menší dojezd. Ioniq 5 by všechny mé požadavky splnil levou zadní, ale cenově je zatím mimo.
S cenou nabíjení je to složité. S domácím nabíjením problém nemám, takže ceny veřejných rychlonabíječek pro mě nejsou stěžejní. Když ceny elektřiny poletí nahoru, půjdou nahoru i ceny pohonných hmot, protože je oboje provázené. Takže jde spíš o poměr těch cen než o absolutní hodnoty. Teď jezdím s benzínem za 2,4 Kč na 1 km. Aby to cena za elektřinu třeba u takové Kony se spotřebou 18 kWh/100 (včetně ztrát při nabíjení) dorovnala, musela by eletřina stát tak 13 Kč za 1 kWh, což doufám nebude. Když se to bude držet v poměru aspoň 1:2 ve prospěch elektřiny, tj. nyní do 6,7 Kč za kWh, tak se mi pořád příplatek za elektro do cca. 200 000 Kč při mém nájezdu vyplatí.
S cenou nabíjení je to složité. S domácím nabíjením problém nemám, takže ceny veřejných rychlonabíječek pro mě nejsou stěžejní. Když ceny elektřiny poletí nahoru, půjdou nahoru i ceny pohonných hmot, protože je oboje provázené. Takže jde spíš o poměr těch cen než o absolutní hodnoty. Teď jezdím s benzínem za 2,4 Kč na 1 km. Aby to cena za elektřinu třeba u takové Kony se spotřebou 18 kWh/100 (včetně ztrát při nabíjení) dorovnala, musela by eletřina stát tak 13 Kč za 1 kWh, což doufám nebude. Když se to bude držet v poměru aspoň 1:2 ve prospěch elektřiny, tj. nyní do 6,7 Kč za kWh, tak se mi pořád příplatek za elektro do cca. 200 000 Kč při mém nájezdu vyplatí.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Když nebude příjem z daně z benzínu, bude muset být z elektriky. Cena se srovná se současnou cenou benzínu a možná bude vyšší.
Po mé příjemné zkušenosti s Konou EV by mi tohle auto úplně stačilo jak dojezdem cca 500km, tak projevem. Po gigantických investicích automobilek do vývoje a výzkumu předpokladám výrazný pokrok ani ne tak v pohonu vozu, jako spíš v uskladnění elektřiny, tedy baterie jiného typu, snadno recyklovatelné, ekologičtější.
Po mé příjemné zkušenosti s Konou EV by mi tohle auto úplně stačilo jak dojezdem cca 500km, tak projevem. Po gigantických investicích automobilek do vývoje a výzkumu předpokladám výrazný pokrok ani ne tak v pohonu vozu, jako spíš v uskladnění elektřiny, tedy baterie jiného typu, snadno recyklovatelné, ekologičtější.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Na poli AKU je zapotřebí dosáhnout toho, že zmenšíme rozměry a hmotnost, snížíme ekologickou zátěž a výrazně zrychlíme nabíjení (při snížení ztrát), to vše při snížení ceny. To je ještě běh na dost dlouhou trať...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Možná to přijde mnohem rychleji než si myslíme. Ty investice pro které se automobilky rozhodly, nebo spíš byly donuceny se rozhodnout jsou gigantické. Teprve v tomto týdnu Hyundai oznámil investici do vývoje a výzkumu v této oblasti ve výši 50milliard dolarů do roku 2025, což je téměř rozpočet České Republiky. Jen se opakuji, už jsem to psal výše. A s takovou částkou se vše začne dynamicky hýbat vpřed.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Moc se neraduj, každá investice se musí zaplatit, takze několik let se budou prodávat staré baterky, aby se ty zaplatily.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Můj pohled se slučuje s Mr. jen s tím, že pokud to má být hlavní auto (a rád bych měl jen jedno, nechci se starat o víc) tak dojezd musí být abych dojel minimálně do Itálie do Alp bez výrazných přestávek. Ideálně 1200km, to když jsem jel do Irska a dal jsem Praha-Calais na jeden zátah. Tolik dovolené abych jel do Irska 3 dny a z5 to samé nemám.
Pokud se bavíme takto teoreticky (ale ta doba asi celkem rychle přijde) tak není otázka kolik stojí kW ale jakou částku jsi ochotný zaplatit za výlet, včetně pořízení auta a dalších nákladů.
A to mě přivádí k myšlence jak i do budoucna jezdit levně : koupit si Dacia Duster s LPG z výroby. Teď o novém Dusteru Vaculík natočil video a celkem ho chválí. A zemním plynem se topí a plánují se předělávat uhelné elektrárny na plyn tak stát asi nemůže toto nějak zatížit drastickou daní.
Pokud se bavíme takto teoreticky (ale ta doba asi celkem rychle přijde) tak není otázka kolik stojí kW ale jakou částku jsi ochotný zaplatit za výlet, včetně pořízení auta a dalších nákladů.
A to mě přivádí k myšlence jak i do budoucna jezdit levně : koupit si Dacia Duster s LPG z výroby. Teď o novém Dusteru Vaculík natočil video a celkem ho chválí. A zemním plynem se topí a plánují se předělávat uhelné elektrárny na plyn tak stát asi nemůže toto nějak zatížit drastickou daní.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Ale LPG není zemní plyn! Zemní plyn má zkratku CNG.
LPG je ropný plyn.
LPG je ropný plyn.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Elektromobilita pokec komplexně...
Sorry, máš pravdu, moje chyba
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i