Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Na žádném autě nejde ušetřit, auto je ta nejhorší investice v životě ale i tak jich po světě jezdí miliony :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Nebudeme se bavit o nějakém veteránu nebo edici o 20 kusech.
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Je fakt, že jsem nedávno četl článek, který se právě zabýval problémem, že rychlý vývoj EV aut a modenizace baterií je na jednu stranu právě to, co je pro koupi znevýhodňuje. EV auta jdou takovými skoky dopředu, že stávající modely velmi rychle stárnou, o mnoho rychleji než konvenční auta. Např. mám Tucsona 2018 (ale vlastně se jedná typem auta o modelový rok 2015). I v dnešní době nemůžu moc říct, že by auto výrazně zestárlo. Ale když se podívám na EV auta rok 2015 a 2021, tam je ohromný skok kupředu. A stejný nebo ještě větší skok to udělá za 5 let. A o 5 let stará auta tak může být minimální zájem, protože budou působit zastarale. Možná ne auta designem, ale technologií a hlavně bateriemi. Asi jako když u mobilů došlo k přechodu z Ni-Mh baterie na Li-On nebo dokonce Li-Pol. Nikdo už ty mobily s těžkými bateriemi nechtěl, byť byly mobily na venek moderní a fungovaly. To jen taková malá úvaha :-k
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od willy50 »

O nějakém razantním vylepšení stávajících baterií si nedělejte iluze!
Technologie Li-xxx je (skoro) na vrcholu.
Pokud se v dohledné době nestane nějaký "zazrak" a neobjeví se nový zdroj energie, tak budou EV stagnovat ve stávajících parametrech!
:^o
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Pjotr1 »

Ano baterie a motory už asi moc lepší nebudou, ale z mého pohledu se určitě velmi změní filozofie přístupu pasažérů :
1. auta se budou sdílet
2. asi ne hned ale za čas budou jezdit sama.
A s elektrickými auty to bude jednodušší protože mj budou jako domácí robo vysavač : když mu dojde elektrika tak si sám dojede se nabít. Tím bude odstraněna nevýhoda dlouhého čerpání phm, protože sdílené auto ti přijede vždy nabyté na plánovanou trasu.
Tedy to např. umožní objednat si oběd a vyzvednout si ho z auta které ti ho přivezlo. Celý svět se tím asi hodně změní.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Ano, vypadá to, že k tomu vývoj směřuje. Ale nemyslím si, že by se plně autonomní jízda začala masově prosazovat dříve než za dvacet let. Svět bude prostě jiný. Nelze ho soudit ze současných hledisek, bude mít své vlastní pravdy a lži, výhody a nevýhody. Bude ho už žít a tvořit nová generace. Já budu v době autonomního řízení už starý dědek, což mi přijde vlastně vhod. Aspoň se nebudu muset bát, že přijdu o řidičák. A auto mě samo dokáže odvézt z hospody i po pár pivech, jestli mě teda nacamraného neodmítne naložit. :D
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Willy50: No nevím jestli na vrcholu, ale začíná se hovořit o grafenovích bateriích a to by mela být ta bateriová budoucnost.

Stefanpilot: S tím nacamráním to tak možná bude ](*,) . No co za deset let už budu mít možná plenu nekde na LDN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Jedine co jezdi autonome je metro. Má tu vyhodu, ze jemu trasu nic nezkrizi a z koleji neuhne. Už vlak je vyšší dívčí a automaticky nejezdi a dlouho nebude. U aut se delaji podpůrné systémy, které když neví, tak vypnou a řidiči snaz se… takze autonomní auta hned tak nebudou
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Vegan
*
Příspěvky: 63
Registrován: 05 pro 2020, 15:09

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Vegan »

Školník píše: 30 zář 2021, 12:22 Willy50: No nevím jestli na vrcholu, ale začíná se hovořit o grafenovích bateriích a to by mela být ta bateriová budoucnost.

Stefanpilot: S tím nacamráním to tak možná bude ](*,) . No co za deset let už budu mít možná plenu nekde na LDN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Graphen Baterie již existují a používají se, minymálně u modelářu pro RC a tam většinou nové baterie přijdou vždy jako první jsme takoví testovací králíci :lol: :lol: :lol:
To že baterky už dál kapacitou a nabíjecíma koeficienty a vybíjecími koeficienty nepůjdou slýchám snad co RCčkařím a pořád to jde kupředu, když jsem začínal byly baterie NiHM v kapacitách 800mAh pak přišli LiPol v rozměru jež používám u 4S článků max 3000mAh při 50C/1C, dnes je to s graphenem 8000mAh při 300C/4C. Závodníci se sponzorstvím už mají Gpraphene/Si baterky s 11500mAh při 500C/4C... Vždy byla jen otázka času než se technologie uchytí i jinde. Číňaní snad už s Graphen bateriemi pro automotive pracují pro masový trh. A Tesla co vím tak ve svých nových článcích počítá také s Li-Si.... podle mne jsme tedy teprve na začátku a vývoj půjde hodně dopředu čím více peněz se tam bude točit a čím více masovka se z toho stane.... vždy to tak bylo a vždy to tak bude.
Což se ostatně krásně ukázalo, když EU začala tlačit Ledkové zářiče, dnes už po žárovkách nešťekne ani pes a jaké halo okolo toho bylo když začali prodej žárovek omezovat... LED zářič dnes stojí zlomek co dříve a výkony + životnost jsou jinde.

Co mne spíše trápí je politika náhradních dílů, respektive baterií... ty ceny za novou baterii pro IoniQ 5 v ceně 800k bez DPH je holý nesmysl... Tohle se zdá že snad jedině trošičku Tesla promýšlí, ale i tam je to nesmysl jako náhradní díl...
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Novou baterii od výrobce nikdo ze svého do auta po záruce kupovat nebude, to je opravdu holý nesmysl, ty ceny jsou tam strašně přestřelené. K tomu bude sloužit repas. Zatím se akorát nedá úplně předvídat, na kolik vyjde, protože li-pol baterie, co Hyundai používá, repasovat prostě zatím nikdo nepotřebuje.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9100
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od idam.i »

Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20275
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Pěkné =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
PomalyPredek
**
Příspěvky: 107
Registrován: 01 srp 2019, 15:44

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od PomalyPredek »

Pjotr1 píše: 30 zář 2021, 11:36 Ano baterie a motory už asi moc lepší nebudou, ale z mého pohledu se určitě velmi změní filozofie přístupu pasažérů :
1. auta se budou sdílet
...
Tomu sdileni moc neverim.
A. Co jsem cetl, tak typickymi uzivateli sdilenych aut jsou lide, kteri vlastni auto nemeli a nechteji. Takze diky sdilenym autum se pocet aut ve mestech nesnizuje, ale zvysuje. Pokud mate nekdo jine informace, sem s nimi...
B. Chatari, chalupari, lide s detmi, vsichni vyrazeji na vikend prakticky vsichni najednou. Takze od patku do nedele obrovsky vzrust poptavky. Ale jen kdyz je hezky. Nedovedu si predstavit resit to pujcenim auta...
Opel Crossland 1.2 AT6 Ultimate 2022
Hyundai i30 III Fastback 1.4 T-GDI Style + Nav 2019
---
ex Nejaka auta...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20275
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Známe lidi... jak to vlastní všichni, o auto se v konečném důsledku nebude starat nikdo. Nechci vidět, jak to auto bude vypadat třeba po půl roce provozu :-k
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Boryš
****
Příspěvky: 1130
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Co tak chápu současné "sdílení", tak je to jinak nazvaná půjčovna. Ty tzv. sdílené produkty jsou v majetku firmy, která lidem za úplatu povoluje jejich využití a stará se o ty produkty.
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Pjotr1 »

to sdílení jsem myslel tak, že jak vidím mladou generaci (ty co si teď dělají řidičák) tak značná část se nechce o nic starat (vlastnit, bát se o krádež, udržovat v chodu, ...) a radši si budou platit nějakou službu = sdílení auta. A až to bude umět jezdit samo, tak budou šťastní úplně. Řidičské dovednosti a radost z jízdy jim nic neříkají. A ani se nedivím, EU vše omezuje (výkony aut klesají) a emoce z řízení mizí. Toto mluvím o městských řidičích. Chatařů se to netýká. I tak je to hodně lidí a aut jezdících ve městech, kde se snížení projeví nejvíce.
Souhlasím, že u sdílených aut může být problém s čistotou, dotankováním, škrábanci, ... Ale sdílené koloběžky už docela fungují. Sdílená auta už taky běžně vidím. Tak myslím, že ti slušní uživatelé si vše pohlídají a těm ostatním už nikdo nic nepůjčí.
To je moje představa, ale určitě netvrdím, že se to bezvýhradně naplní.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“