Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Zas na druhou stranu, pokud najedes 2000 km/rok tak pokud tim nevozis dříví z lesa nebo hnůj nebo neco podobného, tak je levnejsi na takovýto provoz použit to druhé auto a mít jen jedno. Pokud s tim parkujes nekde na veřejném neplacenem parkovišti, tak jen stále prekazis a bylo by vhodne za takové zbytecne zabránění misto platit.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Reklama
 

Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1555
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Používať D4CB motor na krátke trasy je blbosť, preto som pribral toho pezotika, povodne som chcel benzinak, ale zena uprednostňuje diesle. Tak dostala dyzla :lol: a je fajn mat dva povozy pre pripad potreby. Pezot ma stoji rocne pzp 70 E a 35 E STK(dokonca nema ani katalyzátor a nabehane 280 tis.. ..vraj, lebo som kupil nejaku skladačku od autickarov)Tento rok mu kúpim nove zimaky(niesu zodrate, ale stare) a vymením loziska v predných kolesach(par euro) parkujem si na svojom. Jednoducho to je ekonomicky výhodná varianta pre moje podmienky. Keby bol elektromobil do 2000 euro pouvazoval by som.....nabíjať mam kde, ale takto? H-1 je na cesty za pracou, na výlet, dovolenky. Teraz ma trosku útlm, tak odpociva pod prístreškom.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
motorol
***
Příspěvky: 776
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Pokud parkuješ na svém, pak je to ok. Pokud počítám 1000 km na pul roku to je cca 4 km cesta denne tam a 4 zpet. Tam záleží i pak jestli rozvazi děti atd, ale na tohle bych volil spis kolo /elektrokolobezku pokud se nejedna o cestu po silnici 1. třídy. Jednak se protahne a druhak ty náklady - povinné ručení, stk, olej, opravy a misto k parkovani mi přijdou na tu vzdálenost moc.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1555
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Mne to naopak pride velmi lacne a hlavne nezabudaj na podstatnú vec, je to kedykoľvek k dispozícii pre akýkoľvek ucel(odviesť 5 ludi,pol tony piesku, cementu, nabytkovu skriňu, kubik palivového dreva......) minule keď nebolo par dni elektriny, tak slúžil ako zalozny generator cez 2000W invertor. Zlaté auto. :D/ Nechodi kazdy den, niekedy stoji aj tyzden bez pohybu. Zena chodi autobusom do prace, iba v prípade potreby ide autom. Vsetko je to o individualnych potrebách. Auto ma predovšetkým slúžiť a az potom prinášať radost. Vsetko splňuje na jednotku. U čistých elektrovozidiel je to o zavislosti a strachovani sa, aj keď verím ze maju budúcnosť a ich cas raz príde, ale bude to v inej spoločenskej klíme a s inými technológiami ukladania a prenosu energie. Hybridy mi prídu ako lepší koncept, ale su ekonomicky nezmysel. Ale co je najpodstatnejsie je nutne vyriešiť tu slepu dieru, do ktorej sa väčšina tzv. civilizovaneho sveta zavrtava coraz viac a viac. Totálne odprostenie sa od reality a skutočného zmyslu existencie.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

devotional píše: 07 úno 2022, 09:40 Mexican:
ešte raz, žiadny normalne uvažujuci človek, nebude nabíjat EV z baterii...bud to pojde rovno z pretokov a presne ako už chlapci poznamenali, WB je smart zariadenie, ktoré vie v pohodě nabíjat aj 2kw, alebo zo spomínanych pretokov uložených vo virtualke, kde ta to vyjde na cca polovicku nakladov ak máš dostatočné pretoky (preto nevidim jediny dovod si tu elektrarnu nadimenzovat na max 9,9kwp, alebo klasika za nízky tarif priamo zo siete a tam to ládovat 22kw ničomu nevadí.
nechcem nikoho menovat, ale je dost vidiet, že niektorych názory su tažko ovplyvnené so zažitými argumentami proti čo sa válaju po sieti.
na klasiku: baterka vydrží 5 rokov, striedač 6 už ani nemá zmysel reagovat...(na obe mam 10 rokov záruku)
snažím sa vám podat moje osobné skusenosti bez akehokolvek pozlátka, ale tiež s jasnými argumentami a podmienkami. ktoré su v ČR (Slovensko ma tie podmienky trosku ine)

mozno som to uz pisal, uz sa mi to zlieva - prietoky vecer mat moc nebudes, takze niet kde brat. Len z baterii. Ci pri enormne dobrej discipline hned z prace dofrcis dom, vrazis na nabijacku a vyuzijes podvecerne a vecerne slnko tak par kilometrov uzivit mozes. Nechat ten elektromobil stat ako popisuje Olcitak u specificky zameraneho vozidla logicky nebude davat zmysel. Elektromobil musi jazdit, inak vobec nedava zmysel ho vlastnit. Mozno teda elitarskym sposobom ako popisuje Olcitak. A tiez mam z toho trochu strach - ze socialne noznice sa rozorvu, pokrytecke celebrity budu mat peniaze na to aby kazali vodu, plebs presadne sanghaj styl na bicykle a bude jazdit do fabriky. Elita bude jazdit jedinymi akceptovatelnymi vozidlami, ktore brutalne preskocia moznosti beznej strednej triedy

Mnoho ludi si robi srandu zo Springa od Dacie. Ja v tom vidim realne nasaditelny elektromobil na takze to druhe auto do rodiny. Niektori ludia operuju vyrazom tretie, ale uprimne to si nejak neviem predstavit tie dve predtym :-). Porovnanie financne so Sanderom (ked uz sme u Dacie) vsak tiez moc nedava zmysel, najma nie u Sandera s origo konverziou do LPG (osvedcene, bezproblemove)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 990
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Minko »

Dacia Spring (auto do ktoreho som vkladal nádeje že zrazí cenovú ponuku konkurentov) je za mňa torchu sklamaním. nevadilo by mi že nemá asistentov na predchádzanie kolíziám (najlepším asistentom na to je zodpovedný a predvídavý vodič) ale to že v ochrane pasažierov ponúka dosť slabé výsledky na dnešnú dobu a vracia nás v tejto ochrane tak trochu naspäť v čase je pre mňa veľkým čiernym bodom tohto auta.
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11625
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

A všiml sis, že se před pár roky změnila metodika hodnocení a podstatnou část "úspěchu" tvoří právě ti asistenti?
Dokonalý příklad je Renault ZOE - první test v roce 2013 za 5* a loni to bylo za 0*. A přitom jsou výsledky zátěže a poškození karoserie prakticky stejné, protože konstrukční základ je stále identický ](*,) ](*,) ](*,) .
Hodnocení EuroNCAP s přenesením důrazu na trpaslíky zcela ztratila vypovídací hodnotu - ze zpráv se ztratily i některé zásadní údaje o zatížení, zpomalení, měřených posunů atd... (chybí blicí smajlík!!!).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

fyzicky si nemyslim, ze Spring je nejaky prepadak co sa tyka bezpecnosti. Popisem to takto - byvam 13km od centra Brna a ked schadzam nasou dedinou, tak mam po ceste asi 30 aut kym sa nedostanem na hlavnu cestu. Okrem asi 2 superbov poslednej generacie a cca 2-3 aut mladsich 5 rokov (fiesta a Auris) su to vsetko popelnice 10 a viac rokov stare. Take tie Ficusy 1, nejaky getz, Octa 1 atd. Co tym chcem povedat - crash test Springu som videl a posadka nedopadla nijak zle. U noveho Stonica (Kia) je prva vec co vypiname po nastartovani je LKAS. Nudzove brzdenie by som nepovazoval za benefit (realny)

v Springu samozrejme vidim par drobnosti, kde si davam placaka na celo (najma spracovanie) ale je to proste Dacia. Na denne jazdenie do prace mesto/medzimesto by som sa tomu nebranil, vobec. Realne mi ten dojazd (zimny okolo 120-140km, letny cca 170) dava zmysel, da sa to rozumne dobit aj doma bez zbytocnych wallboxov atd. Ma to klimu, blika to, trubi to, nakup a harantov to odvezie

aby som bol uprimny, ak by sme auto pre zenu riesili teraz a nie 4 mesiace dozadu, tlacil by som na nu zobrat toho Springa namiesto Stonica. Znie to bizardne, boli by za tie iste prachy ale tie naklady na prevadzku a najma fakt ze ten 1.0Tgdi celkom trpi na kratsich trasach a za par rokov to bude poznat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1555
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Ano, tieto jednoduchsie(a lacnejsie) mestské priblizovadla maju práve význam ako elektromobily, dokial ich je kde dobijat. Na druhu stranu zabudnite na to, ze ceny elektriky a jej dostupnosť bude stále rovnaká. V Holandsku uz aj napriek dotaciam prestávajú ist na odbyt elektromobily. Zato Nórsko za par rokov uz konvenčné vozidla nebude predávať. Osobne som velky zastanca alternatívnych zdrojov aj pohonov, ale myslim, ze to doklepem s tymi svojimi dyzlacikmi. A pri tom by som fakt chcel plne elektrifikovanu domacnost, žiaľ cisla a rozum nepustia.
PS len pre zaujímavosť, toto vyprodukoval panel na aute za par rokov, pri tom by to bolo omnoho viac, ale nabitá bateria to nezoberie.
IMG_20220207_163612.jpg
IMG_20220207_163612.jpg (36.35 KiB) Zobrazeno 338 x
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

olcitak: spokojny s EP solarom? ja uvazujem nad Renogy (taky ten all in one)
https://eshop.neosolar.cz/renogy-50a-dc ... egulatorem
len teda neviem ako vybojujem vojnu s chytrym alternatorom u novych dodaviek Euro 5/6 v suvislosti s DC/DC nabijackou :-D

k tomu panel 380kwp na strechu a idealne na zaciatok 125Ah Lifepo (snad bude stacit)
nie je to sice elektromobilita, ale pohyblivy barak je vlastne nieco dost blizkeho :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1555
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Jo, som spokojny, mam odladeny, fungujuci system. Ak ešte zarobím, tak pôjdem do lifepo, ale to by som musel vymeniť všetko kompletne, takze by tam padlo zo 3500 eurodukatov. A veľa lepšieho by to neprinieslo oproti klasike.V podstate rovnaká situacia ako volba medzi elektroautom a jestvujúcich dyzlom. @mexican: Pre taky panel by som tam dal aspon 200 lithia, alebo daj 100 renogy(ked ideš do nich) a neskor len priradiť paralelne dalsiu 100ku(system maju tak navrhnuty) podobne ako Victron, ale ti su drahsi. V podstate ja cakam, situacia sa vyjasni nasledujúce roky a podla toho budem veci upravovať. Teraz by som tým nič nezískal, jedine možnosť používať vacsie prúdy na nabíjanie a vybijanie.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8128
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

cenovo mi ta 125Ah noname lifepo vychadzala trochu menej ako 100Ah od Renogy. Mas ale pravdu a asi bude lepsie to postavit okolo jedneho bloku a druhy ked tak pridam. Nemyslim si ze budeme nejak zozaciatku narocni na elektrinu, jedine vacsie spotrebice budu chladnicka a maly 12V bojler na 10l (tepla voda). Spolieham sa na prepojenie startovacej a trakcnej baterky. Uz sa tesim, budem to popisovat dalej v tom prestavbovom vlakne. Len teda musim dostat do pazurov tu dodavku :-D vyzera ze ta moja vyhliadnuta je z raichu a utrpela dve mensie nehody. Ale nebudem to tu plevelit :-D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
devotional
**
Příspěvky: 244
Registrován: 01 úno 2022, 18:07

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od devotional »

nabíjanie z bateriek FVE skrátka nie! max v určite letné dni, kedy viem, že tie baterky dobijem na druhy den za pol dna. inak nevidím dovod štavit nejaké 10-15kw baterky do EV, ktoré má kapacitu 25Kw a viac.
jenoznačne nabíjat bud v nízkom tarife, alebo za pretoky, ale určite zo siete ako z FVE napriamo..

dacia logan je síce najlacnejší, ale je v nom tolko kompromisov, že si myslím, že sa jednoducho nevyplatí. stovka za 19,4 sekundy je na urovni škody 120 (aj ked beriem, že taka 105L to mala za 24 sekund a žili sme)...

vážne uvažujem zajst pre manželku do nemecka pre niečo také...

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 59fbcf69b1
BMW i3 120 2019
BMW 320D 2015
Ford Focus 2.0i 2007
RR Silver Wraith II 1977
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 274
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Mr. HYUNDAI píše: 07 úno 2022, 14:41 A všiml sis, že se před pár roky změnila metodika hodnocení a podstatnou část "úspěchu" tvoří právě ti asistenti?
Dokonalý příklad je Renault ZOE - první test v roce 2013 za 5* a loni to bylo za 0*. A přitom jsou výsledky zátěže a poškození karoserie prakticky stejné, protože konstrukční základ je stále identický ](*,) ](*,) ](*,) .
Hodnocení EuroNCAP s přenesením důrazu na trpaslíky zcela ztratila vypovídací hodnotu - ze zpráv se ztratily i některé zásadní údaje o zatížení, zpomalení, měřených posunů atd... (chybí blicí smajlík!!!).
Toto bohužiaľ ale nie je pravda. To že technický základ Zoe je stále rovnaký neznamená, že auto si reálne v bezpečnosti nepohoršilo. Poprvé do auta namontovali horšie bočné airbagy ako v tej minulej generácii, a potom ak za temer dekádu vôbec nevylepšili bezpečnosť auta, tak si podľa mňa fakt rovnaký počet hviezd nezaslúžia. Nehovoriac o tom, že síce pohoreli hlavne na asistentoch, ale keď sa človek pozrie na tie detailné výsledky v reporte, tak aj tie ochrany dospelých, detí a chodcov sú hodné podpriemerné a za mňa alarmujúce. V Renaulte si ale evidentne povedali, že skrz asistentov na hviezdy nedočiahneme, tak načo sa snažiť aj inde. Za mňa, znižovanie ceny elektromobilov na úkor bezpečnosti je cesta do pekla a pre mňa niečo absolútne neakceptovateľné.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20278
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Axel.Foley »

Z mého pohledu je cesta do pekla celá nasilu tlačená elektromobilita jako jediné správné řešení ](*,) ](*,) ](*,)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“