Stránka 1 z 2
Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 06:21
od Pedro i30
Ahojte,chcem sa spytat na to ci ste mali po servisnej prehliadke vymenene sviecky a dali Vam s oznacenim "S" ??
Odvtedy sa mi zda ze auto ma slabsiu akceleraciu a je lenivejsie..
Viete mi niekto poradit ake sviecky kupit(iridiove),aby auto dostalo znova smrnc..
dakujem za tipy a rady
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 08:24
od Alf6
Nepises co mas za motorizaci. Pokud MPI, tak prechod na iridiove svice bude znatelnejsi, nez když mas GDI- to má iridiove jiz z vyroby, ale jiné nez Denso. Vyrobene jinou motodou. Pokud chces ty nej, ber Denso
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 08:53
od Pedro i30
Ahoj mam i30 1,4 mpi r.v.2013 benzin..
tak myslis ze denso
iridium power bude dobra volba?
Bude to citit pri rozbiehani a ze aj spotreba by mala klesnut..
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 11:23
od Alf6
zde si dle motorizace najdes typ pro tvůj motor:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi
zde mas něco na ctení
https://www.oleje.cz/forum/svicky-denso ... 744270370a
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... rket/plug/
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... tures.html
Spotreba je +-stejná, ale to proto, že na to vic slapu. Jinak vymena byla patrná IHNED! po ujeti par desitek metru. Zvlaste na 1,2,3,4 rychlostni stupeň jakoby auto ozilo. Nebylo třeba na to tolik slapat aby to jelo.
+ se ustalily a klesly otáčky na volnobeh a motor se celkove ztisil.
Jezdim na Denso
Iridium Power téměř rok a zadne jiné svice mne uz do auta nesmí. O záruku neprijdes, protože je třeba dodrzet pouze teplotni rozsah, a to je dodrzeno.
Pokavad nechces moc prolejzat linky, které jsem ti daval, tak tady mas muj výcuc z netu a male shrnutí:
Pokud se chceme bavit o nájezdu km a výměně svíček tak:
Denso Iridium Tough 200000 km udělá - kostřící elektroda očipována platinou. Je na dlouhou vydrž přímo dělaná.
Iridium Power (3-4x vyšší nájezd než u standardních svíček) - 50 000 - 60 000 minimální standart.
Co je ale vice dulezite, nez nějaký km proběh a následná výměna svíček je to, že výrobce motoru stanovil výměnnou lhůtu svíček s přihlédnutím k "obvyklé výdrži" svíček, které tam montuje v prvovýrobě, resp. které předepisuje, resp. které se na trhu v daném období běžně vyskytují. Jenže hlavním kritériem výměny svíček není km proběh, ale především stav elektrod.
Jinak Denso používá čisté iridium ( vyráběné technologií "tažení"), přičemž iridiová stopka je navařená laserem na "tlustou" část středové elektrody. Třeba NGK snad má používat pro "nepančové" iridiové svíčky (označení musí začínat písmenem "I"!) také pravého iridia, ale vyráběného technologií "spékaného kovu", což samo o sobě vylučuje dosáhnout vysoké životnosti při minimální tloušťce elektrody.
Iridiovky si vystačí s mnohem nižším napětím Ne kvůli iridiu, ale právě kvuli unikátnímu malému hrotu. Ten zásadní rozdíl mezi iridiovou a obyčejnou svíčkou není ani tak v životnosti (jen kvůli ní se iridiovky nedělají, na to bohatě stačí platinové svíčky), jako v zapalovacím výkonu a z něho plynoucího chování motoru.
A instalace svíček Denso Iridium Power dokonale odhalí problémy v zapalovací soustavě: pokud tam nějaký je, chod motoru se citelně zhorší. Jenže to není problém svíček, jimž to někteří mají tendenci přičítat, ale někde jinde. Jde totiž o to, že tyto svíce zajišťují přeskok jiskry přesně v tom momentě, kdy ŘJ pošle do zapalování příslušný impuls, nikoli až v momentě, kdy pro přeskok jiskry vzniknou ve válci příhodné podmínky.
U motoru MPI( predpokladam, ze i GDI) s chytrou ŘJ motoru mají otáčky na volnobeh po instalaci iridiovek tendenci klesat. Cili rucicka otackomeru se bude pohybovat v nižších cislech nez jste byli zvyklí. U karburátorových motorů naopak otáčky stoupnou.
O záruku od neprijdete pokud mate auto v zaruce. Iridiovky splnuji teplotni rozsah stanoveny vyrobcem a výrobce urcuje pouze teplotni rozsah - nikoliv výrobce svicek. Tot infomace primo z centraly kam jsem ohledne těchto svíček a vlivu na záruku smeroval svůj dotaz
Tot asi z me strany vse. At si to každý prebere jak uzna za vhodne
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 13:35
od airwaves
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 13:40
od Pedro i30
A mozem tam dat aj tie tough?su o nieco lepsie na zivotnost?a tiez zvysuju akceleraciu..
Alebo predsa radsej tie denso iridium power?
Re: Sviečky i30
Napsal: 27 čer 2016, 15:06
od Alf6
Muzes, proc bys nemohl?
Vydrzí te 200 000 km urcite. Mne ale neslo o akceleraci a vůbec ne o to, abych trhal asfalt. Coz je samo o sobe blbost a ten, kdo si mysli, ze tak cinit po montazi iridiovek bude, tak je zralej na vysetreni u Chocholouska
Re: Sviečky i30
Napsal: 01 črc 2016, 01:49
od copper5252
pro motor 1.6 mpi jsou denso tyto VXUH20I
http://www.swiece-zaplonowe.pl/swiece-i ... uh20i.html
katalog svíček denso
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ame=&FF=50
ja je tedka mám v motoru a jsem zcela spokojený z denso svíčkamy
i když lepší by byly denso
power iridium ale ty jsem do tohohle motoru neviděl
co se týká blbnutí auta po garanční prohlidce, tak nejsi sam ! mně auto začalo blbnut po první garnčce spotřeba vyletěla nahoru až 12 litru , výkon šel nepatrně dolu , navíc občas cuklo , a hlavně smrděl benzin když auto bylo studené , tedka už se spotřeba ustalila +- 6 až 8 litru zaleží jak jezdím , ale zase o to více projevilo cukaní někdy to cukne hodně někdy min , např rozjedu se na 1čku dam 2jku a cuk motor sniži výkon 2 až 3 sec pak zase nabere výkon a už jede normálně někdy to same uděla i na jiné rychlosti při přeřazení nahoru , ale nedělá to často a nejde to nasimulovat takže nemužu předvíst v servisu
navíc se klimatizace chová jinak ! než prod garančkou mám manual klimu , ale když přidám plyn na podlahu tak se vypne kompresor klimatizace a tak to dělá když zrychluji do kopce ! tohle před nedělalo
a jaké byla odpověd servisu (to se vám jenom zdá nic jsem z tím nedělaly ) dělaji si blazný , kdo mně zná ví jak jsme haklivy na zmněny a někdy musím i jit vatahnout ze vzroku pneumatik kamínky
Osobně si myslím že zmněnily mapy v řj kvuli emisím
Re: Sviečky i30
Napsal: 01 črc 2016, 06:24
od airwaves
Brisk uvádí na trh svíčku Premium EVO
Tradiční český výrobce zapalovacích svíček Brisk Tábor zahájil prodej unikátní produktové řady Brisk Premium EVO. Při výrobě je použita patentově chráněná laserová technologie.
Zapalovací svíčky jsou podle výrobce díky této technologii a konstrukci jedinečné svého druhu, jež není možno porovnávat s žádným výrobkem konkurence.
“Výsledky testů a měření českých i zahraničních laboratorních pracovišť a vysokých škol prokázaly jednoznačné přínosy při použití nových zapalovacích svíček Brisk Premium EVO v porovnání s klasickými svíčkami,” uvedla firma.
Zvýšení potenciálu spalování a účinnosti motoru díky dokonalému zapálení směsi paliva ve všech režimech a lepší využití jeho energie vede ke snížení měrné spotřeby paliva a zvýšení výkonu motoru. Lepší prohoření paliva snižuje škodlivé emise, které za použití klasické zapalovací svíčky vznikají z nedokonale spálené směsi.
“Kromě toho se zákazníci mohou těšit na klidnější chod motoru a jednoznačně lepší studené starty. Díky nové laserové technologii dochází jen k pozvolnému opotřebení zapalovací svíčky a tím k minimálnímu nárůstu požadavku na napětí dodávaného zapalovacím systémem v průběhu životnosti svíčky,” tvrdí Brisk.
Zapalovací svíčky Brisk Premium EVO svými vlastnostmi a přínosy oslovily již velké množství zákazníků po celém světě – největší zájem je v USA, Německu, Rusku, Austrálii, Malajsii, na Středním Východě ale také na některých afrických trzích. Tyto svíčky jsou určeny pro většinu motorů, včetně nových downsizing turbomotorů a také do některých modelů motocyklů.
Re: Sviečky i30
Napsal: 02 črc 2016, 22:50
od copper5252
hezky reklamni kecy , kolik ti zapaltily ? ja chci taky
Edit : TO Pedro i30 :
pokud auto po garančce menší výkon tak ti hrabala do map řj motoru ! a nejsi sám komu takle sprasila auto ! ja už vím aspon o 14 lidech co po garančce maji problémy z výkonem a nebu spotřebou a jako bunus cukaní !!!
hundaj si zadělal na pořadný pruser ! a jak se to říka včelička si zbíra na med a hunday na soud !!!
jak si někdo muže dovolit přehrat mapy bez souhlasu majitele auta ? to svinárna nejvíšho kalibru !
Re: Sviečky i30
Napsal: 23 srp 2016, 09:18
od JoRy
Vyměňoval někdo už svíčky na 1.6GDI? Jde mi o sundání krytu a pak jaký svíčák (velikost) použít.
Re: Sviečky i30
Napsal: 23 srp 2016, 13:15
od t0x!n
vorlajz ale v servisu
Re: Sviečky i30
Napsal: 23 srp 2016, 17:23
od JoRy
Já bych si je teď raději vyměnil sám. Na garančce jsem už byl a zrovna svíčky nejsou takový problém.
Re: Sviečky i30
Napsal: 19 pro 2016, 10:46
od Jura2
- SVÍČKA.JPG (45.63 KiB) Zobrazeno 5937 x
Chtěl bych se zeptat, je takto opálená nebo zabarvená svíčka, hlavně ten izolátor normální ? najeto 15 000 km
Re: Sviečky i30
Napsal: 05 led 2017, 15:30
od Alf6
Na iridiovky najeto 10 000 km a vse OK. Nemenil bych zpet