Stránka 8 z 320

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 09 úno 2017, 13:20
od Mr. HYUNDAI
Tak to já jsem věděl, u nás jsem nabídku i20 a i20 Active zkoumal celkem pečlivě. My máme v nabídce i motor 1,4 MPi :) .
Ale nenapadlo mě si pro graf "sáhnout" do i20 Active :oops: .

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 09 úno 2017, 13:25
od idam.i
:lol:

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 09 úno 2017, 13:31
od Mr. HYUNDAI
Každopádně v 1.500 ot/min. motor zatím deklarovaných 172 Nm rozhodně nemá. Zatím se probírá kolem 1.800 ot/min., ale do dvou tisíc mi to přijde jako trápení. Což je samozřejmě u syrového motoru zcela v pořádku, toho jsem si vědom.

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 09:12
od Mr. HYUNDAI
Musím opravit své předchozí info o fungování předních světel. Když rozsvítíte potkávací světla, tak LED denního svícení, které fungují zároveň jako parkovačky, nezhasnou. Pouze se výrazně ztlumí, tak zhruba na 30-40% původního světelného výkonu (odhadem). Je to tedy světelný zdroj, který pracuje téměř pořád. Jsem upřímně zvědavý na jejich životnost a též cenu.

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 09:31
od hyundi30
Mr. HYUNDAI píše:Každopádně v 1.500 ot/min. motor zatím deklarovaných 172 Nm rozhodně nemá. Zatím se probírá kolem 1.800 ot/min., ale do dvou tisíc mi to přijde jako trápení. Což je samozřejmě u syrového motoru zcela v pořádku, toho jsem si vědom.
Ako ho zabehavas? Riadis sa niecim takymto? Zaujima ma hlavne vymena oleja po priblizne 1000 km.

http://www.auto.cz/zajizdeni-noveho-vozu-poradime-80385

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:00
od Mr. HYUNDAI
Článek na auto.cz jsem na toto téma záměrně nečetl a i když jsi mi sem dal odkaz, tak své původní rozhodnutí nezměním :lol: .
Všechna auta jsem vždycky zajížděl stejně. Do zhruba 1.000 km se k motoru snažím chovat velice šetrně - max 2,500 otáček, snaha motor nepodtáčet, takže na méně než oněch 1.800 otáček nejezdím. Často měnit otáčky (vzhledem k tomu, že jezdím primárně mezi malými obcemi, tak to jde jaksi samo :D ). Vyhýbám se větší zátěži vozidla než 2 dospělí. Od 1.000 km začínám auto učit "chodit" do otáček. Takže běžně motor krátkodobě k omezovači. Není to o tom rvát auto po dálnici na dvojku, je to o tom dvojku vytočit na max, udržet pár vteřin a pravidelně odřazovat, aby motor musel měnit otáčky. Po dálnici pak klidně ve 120 km/hod. průběžně podřazuju a odřazuju, aby motor musel neustále otáčky měnit. Tuhle kůru mu občasně dopřávám mezi 1.000 km a 1.500 km. Pak už jezdím naprosto normálně.
Co se týče výměny oleje "po zajetí". Někdy to dělám, někdy ne. Tak půl na půl. Řídím se jednak tím kdo bude s autem potom jezdit a taky jeho stavem když vytáhnu měrku.

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:05
od milda h
Tak jsem zvědav jak turbovysavače dopadnou. Čím dál víc je slyšet, že vzhledem k novému způsobu měření emisí dojde k jejich zániku vzhledem k tomu, že v reálném provozu vypouští mnohem více škodlivin, než poctivé atmosféry.
Možná teď rozpoutám peklo, ale já jsem pro atmo taky. :-k

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:15
od Mr. HYUNDAI
Proč peklo? Kdybych si mohl vybrat mezi 1,0 T-GDi a pro Amíky nabízeným 2,0 GDi tak si piš, že jdu do dvoulitru atmo!!! Jenže si vybrat zatím nemůžu ](*,) . Rád se k poctivým atmosférám vrátím.

Mimochodem, právě mi pošťák dal do ruky balíček z Koreje ve kterém je sada LED do interiérového osvětlení. Pokud se k tomu o víkendu přidá snesitelné počasí, tak spáchám výměnu :D/ .

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:36
od hyundi30
Mr. HYUNDAI píše:Článek na auto.cz jsem na toto téma záměrně nečetl a i když jsi mi sem dal odkaz, tak své původní rozhodnutí nezměním :lol:
Vidíš a ja som len chcel byť zdvorilostny s článkom v češtine :lol: Lebo vsetky články na túto tému hovoria to iste.

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:41
od idam.i
Tiež mi pripadá výmena oleja po 1.000km dosť skoro.Uvažujem tak po 5.000km.Olej som cca. po 2.000km kontroloval a bol prekvapujúco svetlí.To olej v GDI bol vždy tmavý. :-k
Že by priamy vstrek bol taký rozdiel. :?:

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:47
od Mr. HYUNDAI
A já Tvou zdvořilost neocenil, to bych se měl stydět!!! :wink:
Obecně se dá říct, že kolika lidí se zeptáš, tolik různých odpovědí dostaneš. Od verze, že zajíždět už dneska netřeba, protože základní záběh mají motory za sebou na brzdě v továrně až po téměř vědeckou metodu z dob před 60 lety, kdy dobře zajet motor postavený téměř ručně byla skutečně věda. Mně se moje metoda, kterou jsem jaksi "převzal" od jednoho mechanika s praxí mnoha desetiletí, osvědčila, a proto ji aplikuju u všech svých aut (samozřejmě s ohledem na konkrétní motor, turbodiesel honit do omezovače nemá smysl).

Igore, je to možné, přímovstřikové motory mají ke karbonizaci mnohem větší "sklony".

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:57
od hyundi30
Je to tak. Poznám mechanikov, čo sa doslova valaju od smiechu keď im spomenies nejaké zabehavanie noveho motoru. Ich odpoveď je, ze ved su už zabahnute na stolici a od začiatku mam dávať plný kotol. Ze aby nezlenivel. A potom si prečítaš 10 clankov o tom, ako je dôležité novy motor zabehnúť :roll:

Kazdopdne zatial verim tomu, ze ho je dobre prvych par tisic km zabehnúť, striedat styl jazdy atd. A tiez sa mi zdalo logicke odovodnenie vymeny oleja po 1000 km. Vraj tych prvych 1000 km je najdolezitejsich z hľadiska usadnutia motora a vybrusenia súčiastok, z ktorych sajrajt ide do prveho oleja. No nie som mechanik, ktovie kde je pravda, ale urcite tou vymenou nič nepokazim. Či?

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 10:59
od Mr. HYUNDAI
Rozhodně nezkazíš, ale pokud použiješ moji metodu, tak olej vyměň až po těch 1.500 km, až skončíš výuku k omezovači. Tam totiž půjde další várka špon :wink: .

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 11:04
od hyundi30
To má tiež logiku. Po 1000 km ho trochu naučím zdravit obmedzovac a 500 km na to vymenim olej, filter :D

Re: Kafemlejnek - Ferda

Napsal: 10 úno 2017, 11:57
od bony
Můžeš poslat odkaz co jsi koupil za sadu LED?