Zkušenosti s provozem

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od PALI-PALI »

Clovece, to kde zijes? :shock:

V zivote ma nenapadlo skrabat svetla - a zadne uz vobec nie!

A to parkujem celorocne vonku a nejaky ten sneh u nas byva pomerne casto.. ](*,)


Preco hladat problem tak, kde nie je?

PS: oblievat teplou vodou schladeny plast/kov/sklo je na Bohnice.

Bez urazky
ix20, 1,4b, 2013
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Mexican »

ja si fakt neodpustim, ale ludia prestante uz uvazovat z dob Felicii (z ktorych sa ocividne rekrutuju majitelia ix20)

-> svetla sa fakt neskrabu, staci z nich odmiest sneh. Ficura typu, zapnem ich a teplo akukolvek namrazu (aj tzv ledovku o hrubke 2-3 mm proste bud roztopi alebo sa oddeli do 3-4 minut. To mi nehovorte , ze znizenie svetlosti o radovo par percent je otazka zivota a smrti? ten lad je predsa svetlupriepustny. Brzdove svetlo roztopi vyhrievanie zadneho skla a predne/ zadne svetla normalne zapnute svetla - v zime teda kaslite na DRL a usetrite si cas skrabanim svetiel a nasledne kladenim otazok ako sa skrabu svetla
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
JoDo
**
Příspěvky: 173
Registrován: 15 dub 2013, 11:57
Bydliště: Havlíčkův Brod

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od JoDo »

Za tu Feldu se nestydím. Ještě ji mám a jezdí dobře. Kdyby se nesypaly plechy, tak snad nové nekupuju. Druhá věc je ta, že už špatně snáším teplo a Felda je v létě skleník bez klimy.
A nechat světla ať si poradí sama, jsem pro, do prvního rande s policajtama, pak se uvidí.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Uživatelský avatar
frawd
Moderátor
Příspěvky: 400
Registrován: 21 pro 2011, 09:09
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od frawd »

Za námrazu na svetlách ťa nikto džubať nebude. Keby si tam mal vrstvu snehu, tak nepoviem.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Seskrabani namrazi ze svetel

Příspěvek od mmv »

JoDo píše:
JirN píše:Zajimalo by me, jak resite seskrabani namrazy ze svetel (prednich i zadnich)? Ty vytvarovane plasty se hodne spatne skrabkou cisti, jedno svetlo trva skoro tolik, jak predni okno... Navic (alespon zadni plasty) obcas praskaji dokonce i pri samovolnem roztopeni ledoveho kruniru a jeho opadani v prubehu jizdy, ne to u skrabani...
Hele, když jsou to plasty, tak by tomu neměla vadit teplá voda :idea: . Mohla by to vyřešit flaška teplý vody :mrgreen: . Soused takhle zavlažuje Renaulta a zatím žádný problém.
když už voda, tak stačí obyčejná studená z kohoutku, stejně má koem 5-10°C a tak je okamžitě po námraze, tý teplý (vlažný) bych se fakt vyhnul, i ten plast by mohl "šokově" prasknout respektive se odlepit, osobně to třeba na služebním pohotovostním používám i na přední okna, fakt nemáme čas před jízdou škrábat okna (a světla už vůbec ne, tam ani neodmetáme sníh) samozřejmě ruku v ruce s venkovní teplotou, pod -10°C se už vodě vyhýbám :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od JirN »

Mexican píše:ja si fakt neodpustim, ale ludia prestante uz uvazovat z dob Felicii (z ktorych sa ocividne rekrutuju majitelia ix20)

-> svetla sa fakt neskrabu, staci z nich odmiest sneh. Ficura typu, zapnem ich a teplo akukolvek namrazu (aj tzv ledovku o hrubke 2-3 mm proste bud roztopi alebo sa oddeli do 3-4 minut. To mi nehovorte , ze znizenie svetlosti o radovo par percent je otazka zivota a smrti? ten lad je predsa svetlupriepustny. Brzdove svetlo roztopi vyhrievanie zadneho skla a predne/ zadne svetla normalne zapnute svetla - v zime teda kaslite na DRL a usetrite si cas skrabanim svetiel a nasledne kladenim otazok ako sa skrabu svetla
Dovoluji si Ti velice silne oponovat. Jezdil jsem nejakych 10+let kazdy den do prace nekdy rano v 5, nekdo z prace vecer v 10 a nebyl cas nebo chut cekat 10 minut dele na rozmrazeni. Navic moje zkusenosti rikaji, ze
a) pod -10, -15 (jezdil jsem pres podbeskydske udoli) kdyz jezdis alespon kolem 40, tak se Ti teplo ze zarovky "ztrati" v tom studenem vetru;
b) namraza (ne pruhledny led po ledovce, ale krystalicka namraza) neni vubec pruhledna a ztrata svetla neni radove par percent, ale tak min. 70-80%. Mozna mam "stesti", ale v Ostrave (tam tim "cistym" vzduchem jeste vyrazneji) i v horach je takova namraza v mrazu skoro kazdy den a nedej boze, aby pri tom i foukalo, to dokaze byt na jedne strane auta i 10 cm hruba. Pres takovou vrstvu se Ti ani v cistem ledu nedostane dost svetla.
c) i kdyby to bylo jenom o 10%, tak na trase, kterou jsem jezdival, to mohlo byt "otazkou zivota a smrti" - ja jsem potreboval byt videt a sam videt, jezdil jsem pres les a louky, kde jezdivali auta dost nevybirave, navic tam bylo hodne zveri.
d) policajty nezajima, co si ja myslim o dostatecnosti svetelneho toku - proste mam ze zakona povinnost si auto pred vyjezdem ocistit a to se vztahuje na cele(!) predni, zadni i min. predni bocni okna, na svetla vpredu i vzadu, dokonce i na RZ :lol: A fakt nemam rad ani ja lidi, ktery vyjedou s ocistenym okenkem 20x10 cm na prednim okne...
e) i kdyby se vsechno roztapelo, jak rikate, nevadi Vam, ze se blinkry neroztopi a neni videt, ze chcete odbocit??? Mne teda jo.

Mimochodem, v zivote jsem nemel Felicii, jen asi rok jako sluzebni... A hore uvedene platilo na vsechny auta, co jsem kdy v zime ridil, nejenom na Feldu. A platilo pro vsechny auta, ktere staly na parkoviste pod oknami pracoviste - i na Mercedesy. BMW, Audi a pod, vsichni poctive museli skrabat, pokud chteli za tmy vyjet, bo to problem teda byl a to velky. :D

A jeste pro NewCustomera - podivej se kolem sebe, ten (pro skrabku absolutne) nevhodny tvar svetel je ted trend postupne u vsech vyrobcu. A nebyl to Hyundai, ktery s tim zacal.
JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Seskrabani namrazi ze svetel

Příspěvek od JirN »

mmv píše:když už voda, tak stačí obyčejná studená z kohoutku, stejně má koem 5-10°C a tak je okamžitě po námraze
:D :D Takovych lidi, co se s vodou v rukou mi na parkovisti vysmivali, ze skrabu, uz bylo... A potom skrabali jeste krome namrazy i led :lol:
jednou, kdyz jsem uz asi 20 minut se snazil (se zapnutym foukanim na sklo) dostat skrabkou led po poradne ledovce z okna, prisel borec a se sirokym usmevem mi nabizel spray s rozmrazovacem okna, ze to mi to hned da dole. Podekoval jsem a rekl mu, ze dnes to nepomaha vubec. Tak si pomyslel svoje, sel ke svemu autu postrikal, cekal asi 3 minuty a chtel seskrabat. Usmev mu trocha stuhnul, nastrikal znovu, a znovu. Mne se asi po dalsich 10 minut povedlo dostat jednou dirou az k oknu, potom uz to raz-dva, led byl od okna odlepeni kvuli foukani a kdyz jsem odjizdel, chodak borec nestastne premyslel, co ma delat se svym sprejem a malinkou skrabkou. Nejak si nevsiml, ze vrstva ledu byla vice jak 2 cm hruba...
Proste, mozna, ze nekde s tim nejsou problemy, nekdo (jako Ty) na ocisteni sere (vsak to nejak dopadne), ale jsou mista a oblasti, kde to bez toho nejde. Kdo bydli na Ostravsku, pozna krasne namrzajici prijemne zimni ranni smogove "mlhy" a ze co dokazou udelat.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

a) pod -10, -15 (jezdil jsem pres podbeskydske udoli) kdyz jezdis alespon kolem 40, tak se Ti teplo ze zarovky "ztrati" v tom studenem vetru;
:-) takže každých 5 minut zastavit a na světla v mrazu nastříkat třeba toto ??? :-D
http://autokosmetika.heureka.cz/coyote- ... ovac-skel/
si děláš prdel ne, :-)odpadní tepelný výkon hlavních světlometů podpořených parabolou je značný, ve švédsku jsem nebyl a slyším poprvé že by mi za jízdy s rozsvícenými světlomety tyto zamrzly, (varianta holomráz - bez sněhu a jiných padajících nemyslů), to si dovolím říct, že bys pak neroztopil ani přední okno

... voda funguje 100% pak ještě vyhřívané přední sklo u lokomotivy a u forda, tam mě s tím kolega s fusionem vždy dokonale na parkovišti dohřeje (rozuměj nasere :-) )

ledovku je nutné nejprve odstranit, na 2 cm silný led by muselo padnout velmi mnoho rozmrazovače ale věřím, že kdyby ho měl dostatek tak ke kýženému výsledku by ten pán došel, takže nejprve pomalu lít na sklo studenou (rozuměj vodu co teče z kohoutku označenou modrým symbolem) a pak teprve vznikající novou námrazu (náledí) na již holém skle odstranit tím přípravkem
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od JirN »

mmv, precti si poradne, na co jsi reagoval. Ja jsem nikde nepsal, ze by svetlo za jizdy namrzalo, ale ze namraza nerozmrzne, kdyz mas zaple svetla a pritom jedes.
Glykosol je dobra vec, kdyz mas tenkou vrstvu namrazy nebo ledu. Od 2-3mm tloustky jsem byl na okne rychlejsi s dobrou skrabkou 8) Na hruby led je idealni kombinace ohrivani predniho skla zevnitr (vyhrivani nemame), dostatecna vrtva rozmrazovace zvenku a k tomu dobra skrabka, ktera pomuze tomu ledu nekde prasknout. Potom to uz jde jedna radost - ale ten prvni okamzik je az za hodne dlouhou dobu. Kladivo by taky pomohlo, bohuzel asi by sel dolu led i se sklem :lol:.
Studenou vodu vim, ze o neco zrychli, ale spise tesne kolem nuly, pri nizsich teplotach to jeste jde na zmrzly snih - ma vsak dost moznych negativ, hlavne vubec neresi moji puvodni otazku. Stejne po politi musim jeste ocistit svetla skrabkou a jsem zase u toho zakladniho problemu.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

světla jsem nikdy nečistil (krom od sněhu) a je li na nich jinovatka tak i za rychlosti 100Km věřím, že rozmrznou (i v Beskydech) věřím, že světla nikdo moc neřeší a na silnicích není vidět ojíněných rozsvícených světel, jinak debata v rámci teorie o ničem, počkejme až bude -20 a vyzkoušejme :-) je to každýho věc jestli bude škrabat světla nebo nebude, já na ně rozhodně šahat nebudu a neni to rozhodně o tom, že bych se bál, že je poškrábu :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
ims
**
Příspěvky: 181
Registrován: 24 bře 2012, 03:40
Bydliště: Orava

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od ims »

Auto som používal zatiaľ len jednu zimu. Snažil som sa neškrabať vôbec ani čelné sklo, radšej som zapol vyhrievanie čelného skla pod stieračmi, zapol naplno ofukovanie čelného skla - počkal a uvolnenú námrazu a sneh zmietol portvišom s dlhou rúčkou. Svetlá som tiež len omietol... Postupoval som tak preto, lebo som tu niekde čítal, že sa čelné sklo celkom ľahko poškriabe a vyleštenie nie je nijak jednoduché ani postupom - ani cenou.
iX20 1,6i Style
Ford Fiesta 1,4 TDi
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7963
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od Mexican »

JirN no vida.. ja jazdim tie 10+ rokov a take problemy nemam. Jednak ako pisal mnv, existuju rozmrazovacie spreje. za druhe riesite tu skrabanie svetiel a ja tvrdim, ze to je hlupost. Cistenie okien je uplne nieco ine, jednak to je rovna plocha a jednaksprej u ladovky pomoze tiez. Byvam kusok od rieky a z zime mame ladovku casto. A nikdy mi k ocistenoi auta nebolo treba viac nez 10 minut. Obycajny Sheron rozmrazovac funguje pohodovo aj na lad, co vznikol pri -15, paradoxne ak je sneh tak tam je to len otazka omietnutia metlickou
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od PALI-PALI »

mna by zaujimalo - ako funguje to rozmrazovanie skla vpredu? roztopi to len cast okolo stieracov? Alebo cele okno ako u Fordu?
ix20, 1,4b, 2013
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od mmv »

nn u fordu maj cele sklo, tady je jenom spodek kde lezi sterace a neodpustim si, bez vyhrivani to je na pikacu, protoze tam kde sterace lezi tak tam to je mimo vnitrni ofuk okna to znamena, ze pri snezeni se gumicky podstatne rychleji obali zmrazky a pak je nutno i nekolikrat na ceste tyto cistit, idealne vodou z flasky , obzvlast, kdyz pouzivate kapaliny do -20 *C , nevim od ktere vybavy to vyhrivani u nas je, ja ho nemam
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Zkušenosti s provozem

Příspěvek od PALI-PALI »

u nas je to len pri Style.

Uvidime v zime.

Ja inak standardne tiez chodim stylom "tank" - nema kedy cistit rano pol hodinu auto od snehu :-)

Dobre je po jazde prekryt okno novinami. Rano len stiahnem, hodim do kontajnera a priezor krasdne cisty aj bez skrabania.. 8-[
ix20, 1,4b, 2013
Odpovědět

Zpět na „ix20“