Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Baterku jsem měnil po 6,5 letech při 130000km.,ne že by odešla,ale hledal jsem jinej problém.Slouží stále,ale v jiném autě.Za těch 6let jsem nikdy nedobíjel,int.dobíjení zapnuté,pouze vypínáme start/stop.
Hyundai Tucson 1.7 CRDi 85kW Premium 2017 prodáno
Opel Astra H 1.8 103kw
MB A 200d
Hyundai Tucson N Line 132kw
Opel Astra H 1.8 103kw
MB A 200d
Hyundai Tucson N Line 132kw
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Klasická, běžná, standartní, olověná baterie, má řekněme 70 Ah a startovací proud 650 A. Pokud jeví známky vybití, lze ji dobít klasickou, běžnou standartní nabíječkou, proudem kolem desetiny kapacity v Ah, dejme tomu kolem 7 A. Takováto baterie si však těch 7 A "vezme" jen pár minut. Potom nabíjecí proud klesá tak na 2 až 3 A.
Samozřejmě je třeba občas zkontrolovat hladinu elektrolytu a doplnit destilovanou vodu. Testerem je změřeno nabití na 100 %.
Mám vyzkoušeno, že AGM baterii na 100 % nabít nejde.
A zatím jsem absolutně nepochopil, co je v autě s baterií AGM na "inteligentním dobíjení" inteligentního.
Samozřejmě je třeba občas zkontrolovat hladinu elektrolytu a doplnit destilovanou vodu. Testerem je změřeno nabití na 100 %.
Mám vyzkoušeno, že AGM baterii na 100 % nabít nejde.
A zatím jsem absolutně nepochopil, co je v autě s baterií AGM na "inteligentním dobíjení" inteligentního.
Re: Nabijanie baterie
Já jsem zvědavý, jak dlouho vydrží mně. První rok jsem jí provozoval s "inteligentním dobíjením" a vypínaným start&stop a nebyl problém na baterce naměřit jenom 11,8-11,9 V po 24 hodinách v klidu, prostě když jsem dojel, tak zdaleka nebyla plně nabitá.
Poslední dva a půl roku jí tedy provozuji s odpojeným konektorem na baterce, takže bez "inteligentní" sračky a start&stop a po 24 hodinách na ní naměřím 12,3-12,4 V.
Při třetí garanční prohlídce mně bylo řečeno, že baterka je na ~35%, takže jsem zvědavý jestli vydrží další zimu, ale ten první rok dostala asi pěkně na prdel...
Poslední dva a půl roku jí tedy provozuji s odpojeným konektorem na baterce, takže bez "inteligentní" sračky a start&stop a po 24 hodinách na ní naměřím 12,3-12,4 V.
Při třetí garanční prohlídce mně bylo řečeno, že baterka je na ~35%, takže jsem zvědavý jestli vydrží další zimu, ale ten první rok dostala asi pěkně na prdel...
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Nabijanie baterie
Připomínám
inteligentní nabíjení souvisí s "papírovou" úsporou paliva , tedy CO2
je to takový jednodušší mildhybrid
dáš nohu z plynu , auto "rekuperuje" část kinetické energie do baterky
Připomínám: alternátor je stále poháněn, stále se točí ( nemá žádnou spojku, která jej odpojí )
inteligentní systém nabíjení :
- drží baterku nabitou na 60%-70% plné kapacity ( aby měl rezervu na "rekuperaci" ) = palubní napětí 12,2V
- při zpomalování auta baterku nabíjí "rekuperací" = zvedne palubní napětí skokově na 14,7V
- aby ta "rekuperace" měla nějaký "energetický" smysl , nabíjí poměrně vysokým proudem ( přes 20A = 300W při 14,7V )
úspora CO2 bude v podstatě jen "papírová" - a za cenu špatného zacházení s baterkou
podobně vypnutí motoru při každém zastavení taky sníží CO2 za cenu opotřebení mnoha komponent častými starty
a baterka typ AGM se používá právě proto, že má zvýšenou odolnost při častých startech a vysokých nabíjecích proudech
jinak jde o obyčejnou Pb baterku, která má mezi elektrodami skelnou vatu, aby se elektrody vysokými proudy nepřiblížily a nezkratovaly
hlavně že šetříme životní prostředí
inteligentní nabíjení souvisí s "papírovou" úsporou paliva , tedy CO2
je to takový jednodušší mildhybrid
dáš nohu z plynu , auto "rekuperuje" část kinetické energie do baterky
Připomínám: alternátor je stále poháněn, stále se točí ( nemá žádnou spojku, která jej odpojí )
inteligentní systém nabíjení :
- drží baterku nabitou na 60%-70% plné kapacity ( aby měl rezervu na "rekuperaci" ) = palubní napětí 12,2V
- při zpomalování auta baterku nabíjí "rekuperací" = zvedne palubní napětí skokově na 14,7V
- aby ta "rekuperace" měla nějaký "energetický" smysl , nabíjí poměrně vysokým proudem ( přes 20A = 300W při 14,7V )
úspora CO2 bude v podstatě jen "papírová" - a za cenu špatného zacházení s baterkou
podobně vypnutí motoru při každém zastavení taky sníží CO2 za cenu opotřebení mnoha komponent častými starty
a baterka typ AGM se používá právě proto, že má zvýšenou odolnost při častých startech a vysokých nabíjecích proudech
jinak jde o obyčejnou Pb baterku, která má mezi elektrodami skelnou vatu, aby se elektrody vysokými proudy nepřiblížily a nezkratovaly
hlavně že šetříme životní prostředí
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
a ještě jedna věc , abyste to pochopili v plné šíři :
výrobce stanovuje záruku na daný výrobek = garantovaná životnost
dejme tomu 2 roky
pokud i při nešetrném zacházení ( inteligentní nabíjení) baterka tu garantovanou životnost vydrží
lze tvrdit :
INTELIGENTNÍ NABÍJENÍ NESNIŽUJE GARANTOVANOU ŽIVOTNOST BATERIE !!!
rozuměj :
baterka prostě i tak ty 2 roky vydrží !!!
výrobce stanovuje záruku na daný výrobek = garantovaná životnost
dejme tomu 2 roky
pokud i při nešetrném zacházení ( inteligentní nabíjení) baterka tu garantovanou životnost vydrží
lze tvrdit :
INTELIGENTNÍ NABÍJENÍ NESNIŽUJE GARANTOVANOU ŽIVOTNOST BATERIE !!!
rozuměj :
baterka prostě i tak ty 2 roky vydrží !!!
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
a závěrem
pokud baterka má garantovanou životnost 2 roky
co to znamená ?
že při návštěvě autorizovaného servisu po 3 letech vám doporučí "preventivní" výměnu baterie
pokud baterka má garantovanou životnost 2 roky
co to znamená ?
že při návštěvě autorizovaného servisu po 3 letech vám doporučí "preventivní" výměnu baterie
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Takže jsem baterku dobil do plna, jel domů, druhej den pak jel do servisu a výsledkem je protokol z měření, že baterka je v pohodě, ale potřebovala by nabít.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
trenujte na elektromobily ja ak nezabudnem, kazde dva tyzdne dam Stonica na elektro wellness (= nabijacku z Lidlu)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
jestli jsem to pochopil správně :
- baterku jsi nabil doplna
- druhý den do servisu s výsledkem že baterka je OK , ale potřebuje nabít ?
to mi nepřipadá jako "uspokojivý" výsledek
i když:
jestli to máš do servisu daleko a máš "funkční" int.nabíjení - tak jsi celou cestu do servisu jel na baterku
( bez dobíjení, protože baterka byla nabita na víc jak 60% - viz inteligentní nabíjení )
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
To je mi právě divné. Přece aby to mělo celé nějaký smysl (pro jakoukoli úsporu CO2), tak by se měl někde snížit odpor, na kterém se spotřebovává produkovaná energie (kinetická). Pokud se tedy alternátor neodpojuje, kde dochází ke snižování odporu?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Nabijanie baterie
rs0158 píše: ↑19 srp 2022, 07:47jestli jsem to pochopil správně :
- baterku jsi nabil doplna
- druhý den do servisu s výsledkem že baterka je OK , ale potřebuje nabít ?
to mi nepřipadá jako "uspokojivý" výsledek
i když:
jestli to máš do servisu daleko a máš "funkční" int.nabíjení - tak jsi celou cestu do servisu jel na baterku
( bez dobíjení, protože baterka byla nabita na víc jak 60% - viz inteligentní nabíjení )
Myslím, že to bylo přesně tak, jak píšeš. Já sice baterku nabil, ale auto to poznalo a hned toho využilo.
Osobně doufám, že to občasný nabití do plna jí aspoň trochu prodlouží život.
Re: Nabijanie baterie
To že se altík točí nic neznamená. Je tam regulátor (ať už jakýkoli : regulace buzení altíku nebo regulace dobíjecího proudu) a ten řídí kolik proudu altík dodává. Pokud ten regulátor usoudí, že je jen malá potřeba proudu, tak se altík jen protáčí a nezpůsobuje žádnou zátěž pro motor = jako kdyby byl odpojený. Toto je konstrukčně jednodušší než tam dávat spojku.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Aha, takže ta míra (kinetického) odporu je daná mírou indukčního toku, který je zase ovlivněn odběrem spotřebičů v autě. Je to tak?
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Nabijanie baterie
Když nabiješ baterku doplna před každou jízdou, systém int.nabíjení to zjistí a využije
( prostě nebude baterku nabíjet dokud se nevybije na 60% kapacity )
vlastně z auta uděláš takový plug-in hybrid, byť jen s nepatrnou úsporou paliva
většina z nás vypíná start/stop , protože tento systém považuje za "škodlivý" - tedy více škody než užitku
ale většina z nás si neuvědomuje , že inteligentní nabíjení je stejný "nesmysl"
ALE TECHNICI AUTOMOBILEK TO VIDÍ STEJNĚ A NACHYSTALI NÁM JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ
Odpoj konektor na černé kostičce u mínus pólu baterie
- zruší se systém start/stop
- vypne se systém inteligentního nabíjení
PROSTĚ ZABIJEŠ DVĚ MOUCHY JEDNOU RANOU
vlastně 3 mouchy => až odejde AGM baterka , můžeš je nahradit "obyčejnou"
V tomto "vláknu" je to popsáno dost podrobně v předchozích příspěvcích
( prostě nebude baterku nabíjet dokud se nevybije na 60% kapacity )
vlastně z auta uděláš takový plug-in hybrid, byť jen s nepatrnou úsporou paliva
většina z nás vypíná start/stop , protože tento systém považuje za "škodlivý" - tedy více škody než užitku
ale většina z nás si neuvědomuje , že inteligentní nabíjení je stejný "nesmysl"
ALE TECHNICI AUTOMOBILEK TO VIDÍ STEJNĚ A NACHYSTALI NÁM JEDNODUCHÉ ŘEŠENÍ
Odpoj konektor na černé kostičce u mínus pólu baterie
- zruší se systém start/stop
- vypne se systém inteligentního nabíjení
PROSTĚ ZABIJEŠ DVĚ MOUCHY JEDNOU RANOU
vlastně 3 mouchy => až odejde AGM baterka , můžeš je nahradit "obyčejnou"
V tomto "vláknu" je to popsáno dost podrobně v předchozích příspěvcích
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Ta úspora je nepatrná.Pjotr1 píše: ↑19 srp 2022, 11:21To že se altík točí nic neznamená. Je tam regulátor (ať už jakýkoli : regulace buzení altíku nebo regulace dobíjecího proudu) a ten řídí kolik proudu altík dodává. Pokud ten regulátor usoudí, že je jen malá potřeba proudu, tak se altík jen protáčí a nezpůsobuje žádnou zátěž pro motor = jako kdyby byl odpojený. Toto je konstrukčně jednodušší než tam dávat spojku.
dáš nohu z plynu, malá část kinetické energie se uloží v baterce
ale za jakou cenu !!! - napětí 14,7V - proud do baterky přes 20A
to je "rekuperační výkon 300W - to je vpodstatě nic, ale kurvíš baterku
a podobně : když doma nabiješ baterku doplna ( přidáš jí nějakých 200-300wathodin energie - kdo z vás má elektrokolo? tak ví )
tak int.systém nabíjení to zjistí, a při další jízdě bude "cucat" energii z baterky dokud neklesne pod 60% nabití
( vlastně využije těch 200-300wathodin cos do baterky uložil z elektrické zásuvky )
uvědomte si : KDYŽ BATERKU DOMA NABIJETE, INTELIGENTNÍ SYSTÉM JI HNED DLAŠÍ JÍZDU ZASE VYBIJE NA 60% KAPACITY
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021