Já to teda chápu tak, že ten 48V motor má až příliš velký točivý moment, a tak se pro studené starty, kdy ještě není rozpumpovaný olej po motoru, použije slabší (klasický) 12V startér.Pjotr1 píše: ↑23 srp 2022, 11:02 Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
...
Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
A ať je další hodnota do tabulky: napětí na asi 10 měsíců staré baterce v i30 s MHEV nějakých 18 hodin po poslední jízdě (tam a zpátky, 2x20 km po okreskách s pauzou na nákup): 12.48V
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: Nabijanie baterie
U mne baterie po roce 12,55V / po startu s Drl 14,25V. Po odstavce 1den. Jezdím pravidelně 2x35km, denně. Neřeším to.
i30 Style Combi 1,5 T-GDI MH 2021
Re: Nabijanie baterie
mám trvale odpojený konektor, po prvej garančke mi oznámili, vraj baterka OK netrebuje ani len dobiť a to používam len denné svietenie a chodím krátke trasy max cca do15km.
Re: Nabijanie baterie
[/quote]adal píše: ↑14 srp 2022, 11:06 V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
3. režim - rozpojený konektor na mínus pólu baterie - na baterii cca 12,6 V
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Nabijanie baterie
technická poznámka k měření napětí baterie v klidu
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie
výrazně je to poznat když máš voltmetr v zásuvce auta
zásuvka se "zapne" až s klíčkem - kdy je odběr baterky dost velký
proto nenastartované auto - voltmetr v zásuvce naměří asi 12,4V a ne víc
moje údaje na "zamknutém" autě po více než hodině klidu (měřeno v létě) :
v "originálně" zapojeném autě jsem naměřil na baterce v klidu 12,4V
po rozpojení konektoru na mínus pólu baterie - asi po měsíci ježdění 12,7V
auto 3/4 roku staré
PS: po odpojení konektoru z mínus baterky jsem několikrát připojil nabíječku na baterku
nabíječka buď hlásí baterka plná, nebo jen nabíjení do 1-2hodin (předtím nabíjela i přes 6hodin)
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie
výrazně je to poznat když máš voltmetr v zásuvce auta
zásuvka se "zapne" až s klíčkem - kdy je odběr baterky dost velký
proto nenastartované auto - voltmetr v zásuvce naměří asi 12,4V a ne víc
moje údaje na "zamknutém" autě po více než hodině klidu (měřeno v létě) :
v "originálně" zapojeném autě jsem naměřil na baterce v klidu 12,4V
po rozpojení konektoru na mínus pólu baterie - asi po měsíci ježdění 12,7V
auto 3/4 roku staré
PS: po odpojení konektoru z mínus baterky jsem několikrát připojil nabíječku na baterku
nabíječka buď hlásí baterka plná, nebo jen nabíjení do 1-2hodin (předtím nabíjela i přes 6hodin)
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Za postup díky, měřil jsem vždy: odemknutí , otevření dveří, otevření kapoty, zavření dveří a měření na baterii.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Nabijanie baterie
Děkuji za tip, to jsem netušil, že se tím měření tolik změní. Teď jsem to zkoušel přeměřit, auto od pátku nejelo.
Měření ihned po otevření kapoty ukázalo 12,05 V a měření po hodině od otevření kapoty ukázalo 12,33 V, baterka je skoro 3,5 roku stará.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Nabijanie baterie
tady je příspěvek od uživatele automobilu škoda
SAMOZŘEJMĚ ÚPLNĚ STEJNÁ VĚC PLATÍ I U I30 ( a pravděpodobně i u dalších modelů).
SAMOZŘEJMĚ ÚPLNĚ STEJNÁ VĚC PLATÍ I U I30 ( a pravděpodobně i u dalších modelů).
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
Zkoušel jsem taky odpojit ten konektor u - polu baterky. Rozsvitila se kontrolka Start/Stop, ale po zastavení auto stejně vyplo motor a jediným výsledkem bylo, že jsem ho musel nastartovat klíčkem, samo nechytlo jako při zapnutém S/S. Tak jsem ho opět zapojil zpátky.
i30 1.6 CRDI, 85 kW
Re: Nabijanie baterie
caute,
chlapi posielam zaujímavý link. Stačí začať čítať od konca str.2, príspevok od "alca".
https://www.suzukiclub.cz/forum-tema/in ... 898?kols=2
chlapi posielam zaujímavý link. Stačí začať čítať od konca str.2, príspevok od "alca".
https://www.suzukiclub.cz/forum-tema/in ... 898?kols=2
i30 1.5DPi
Re: Nabijanie baterie
Dneska jsem to vyzkoušel ale magnet nikde na tom čidle nedrží, takže zůstávám u odpojeného konektoru, škoda vypadalo to slibně a jednoduše.
Hyundai i30 combi, 1.4 T-GDi 103kW DCT 2020
Re: Nabijanie baterie
nazdar chlapi, ten konektor na zápornom pole, čo už mnoho užívateľov odpojilo ma dva vodiče. Zelený a sivý. Neviete niekto ktorý je načo určený ? Neskúšali ste niekto odpojiť konektor a prepojiť vodičom len jeden kontakt(z. alebo sivý) ? Ide mi o to, či náhodou nezmizne blikajúca kontrolka ale popritom by ostalo trvalo 14,3V. t.j. ostane odpojene inteligentné "ničenie" batérie. Ak nikto nič, tak ja to vyskúšam a dám vedieť. Alebo máte nejaké nové info ako upraviť, oklamať... to int.dob.batérie ?
- Přílohy
-
- i30_konektor.jpg (102.07 KiB) Zobrazeno 914 x
i30 1.5DPi
Re: Nabijanie baterie
Ošidit to čidlo asi nepůjde - jde o komunikaci
už to mám odpojeno přes půlrok, blikající kontrolka mi nevadí
hlavně že odpojení konektoru zruší inteligentní kurvení baterie
( viz "rekuperační" proudy do baterie a udržování na cca 70% - dříve popsáno v tomto vláknu )
A kdo si myslí, že pomůže když baterku občas nabije nabíječkou ?
- inteligentní nabíjení pozná, že baterka je nabitá,
a hned při další jízdě ji vybije na 70% aby do ní mohl "rekuperovat"
už to mám odpojeno přes půlrok, blikající kontrolka mi nevadí
hlavně že odpojení konektoru zruší inteligentní kurvení baterie
( viz "rekuperační" proudy do baterie a udržování na cca 70% - dříve popsáno v tomto vláknu )
A kdo si myslí, že pomůže když baterku občas nabije nabíječkou ?
- inteligentní nabíjení pozná, že baterka je nabitá,
a hned při další jízdě ji vybije na 70% aby do ní mohl "rekuperovat"
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
takže vyskúšal som a ľutujem. Prepojenie len jedného vodiča nespôsobilo žiadnu zmenu, respektíve možno aj áno, ale kvôli nepozornosti som si int.dobíjanie do.... . Keď som jeden koniec kabla zastrčil do koncovky kábla(zelený) a druhý koniec som chcel zastrčiť do koncovky batérie, tak nechtiac som sa dotkol záporného pólu batérie. Keď to "zaškvrčalo/zaiskrilo", dúfal som že som nič neodpálil. Pokračoval som v prepojovaní a meraní. Dcéra v aute hlásila že kontrolka stále bliká. Inak nameral som na zel.vodiči 12 až 13V, - stále to skákalo. Keď som opäť dal všetko do pôvodného stavu (zastrčil konektor), tak mi stále už bliká ta oranžová kontrolka. Aj som najazdil zopár km, niekoľko štartovaní/vypnutí a nič. V sieti mám síce ustálených 14,3 V ale konektor je zapojený. Poistky som všetky premeral, - všetky sú OK. Takže môžem navštíviť servis a tváriť sa že ja nič, ja muzikant.
i30 1.5DPi