Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
"madPav3L " dakujem za navedenie k navodu nabijaciek CTEK. Ten navod som si nasiel aj v CZ. Velmi ma potesilo ze top firma vo vyrobe nabijaciek odporuca AGM nabijat aj 14,4 !!! nie len 14,7. Viem ze el.sustava novych aut tlaci do akb viac ako 14,4 - na mojej novej i30 som nameral za jazdi 14,8. Manual od CTEK ma velmi potesil, lebo vsetci "druhotny" vyrobcovia nabijaciek uvadzaju pri AGM len 14,7. Dost ze bateria zaziva extremy pocas jazdi, preco si mam nicit bat. co najvacsim napatim este aj ext. dobijanim ? Takze za mna 14,4 aj AGM - i ked nebude bat. na 100%. -samozrejme je to moj subjetivny nazor.
i30 1.5DPi
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
14,8V? Hm, tak to u mě jen 14,6 a jen z kopce se zařazenou rychlostí. Jinak max.14,3 se světlama. A s denním svícením klidně jen 12,3. Podle nabití baterie, protože nabíjet víc začne až když baterka má jen 70% kapacity....
madPav3L: Ale taky 15,8, ne?
madPav3L: Ale taky 15,8, ne?
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
@Cecil67 Ten první krok 15,8 V desulface, mně nikdy netrval snad ani sekudnu, vždy to přes to jen projde. Ten proces asi bude složitější a já nejsem expert... já té nabíječce věřím co dělá a nemám s tím problém.
XCeed 1.5 T-GDI 118 kW 7DCT GT-Line MY23
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI, 103 kW MT | Ford Focus II 1.6, 74 kW | Ford Focus II 1.6, Ti-VCT 85 kW
Re: Nabijanie baterie
JJ, ten ctek má asi 8 kroků, které postupně projde. Já teda nabíjím tím AGM režimem, protože mám z výroby AGM baterku Varta a na stránkách Varta doporučujou v tý fázi "bulk" a "absorption" maximálně 14,8V což odpovídá AGM programu CTEKu, ten dává 14,7V. Když je pak baterka už plná, tak to napětí klesne na 13,6V (Varta vyžaduje max 13,8V), není to tak, že by na AGM režim tam nabíječka pořád cpala maximum. Jenom se trochu pozmění ten profil nabíjení.
Viz návod v manuálu cteku a obrázek tady:
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/p ... utobaterii
Ten normální režim rozhodně ničemu neuškodí. Osobně nejsem úplně přesvědčený o tom, že životnost baterie prodlouží. Fakty to ale podložené nemám, tohle je moje první auto s AGM baterií, tak uvidíme.
edit: Vycházím z toho, že všude u AGM baterií píšou, že jim vadí, když nejsou nabité na 100%, takže životnost jim prodlouží pravidelné dobíjení do plna.
Viz návod v manuálu cteku a obrázek tady:
https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/p ... utobaterii
Ten normální režim rozhodně ničemu neuškodí. Osobně nejsem úplně přesvědčený o tom, že životnost baterie prodlouží. Fakty to ale podložené nemám, tohle je moje první auto s AGM baterií, tak uvidíme.
edit: Vycházím z toho, že všude u AGM baterií píšou, že jim vadí, když nejsou nabité na 100%, takže životnost jim prodlouží pravidelné dobíjení do plna.
Re: Nabijanie baterie
dělal jsem ve firmě kde do UPS dávali olověné baterie a tam říkali že pro olověnou baterii je nejlepší 100% nabití a i v tomto stavu lehce dobíjet, ale nesmí se nepřekročit plynovací napětí (udržovací napětí <14,6V). Naopak olověnou baterii nevratně ničí nízké napětí.
Za mně je tedy vhodné dobíjet na 100%, protože nikdy nevíš zda vlivem inteligentního dobíjení, vyšších odběrů, ... nedojde k poklesu napětí pod limit a nevratné degradaci baterie.
Jo a ještě poznámka : vzhledem k okolní teplotě by mělo být nabíjecí napětí upraveno cca o 0,03 V na 1°C odchylný od 25°C, při nižších teplotách než 25°C by mělo být v nabíjecí napětí zvýšeno, při vyšších naopak sníženo. Takže když nabíjím při nule tak by nabíjecí napětí mělo být o 0,75V vyšší.
Ale nedělejte z toho vědu. Každé dobíjení je lepší než žádné.
Za mně je tedy vhodné dobíjet na 100%, protože nikdy nevíš zda vlivem inteligentního dobíjení, vyšších odběrů, ... nedojde k poklesu napětí pod limit a nevratné degradaci baterie.
Jo a ještě poznámka : vzhledem k okolní teplotě by mělo být nabíjecí napětí upraveno cca o 0,03 V na 1°C odchylný od 25°C, při nižších teplotách než 25°C by mělo být v nabíjecí napětí zvýšeno, při vyšších naopak sníženo. Takže když nabíjím při nule tak by nabíjecí napětí mělo být o 0,75V vyšší.
Ale nedělejte z toho vědu. Každé dobíjení je lepší než žádné.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: Nabijanie baterie
Ona to asi docela věda je Ten Ctek má i teplotní kompenzaci, takže s tím výrobce počítal. (sry, asi už zním jako chodící reklama na ctek ale jsem s tou nabíječkou fakt spokojenej)
Re: Nabijanie baterie
Dnes ráno před startem... Teplota 3 stupně, bonbónů si nevšímejte
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Máš ten čínsky indikátor napätia aj skalibrovaný? ....mám podobnú hračku, používam bežne, ale viem že napr. premeriava o nejakých 0,3 V..
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabijanie baterie
tiez si nemyslim, ze tie hracky z Alika meraju presne.
Navyse je to predsa len uz dost daleko od baterky a je v tom momente uz zapnutych celkom dost spotrebicov
napatie treba merat na bateriii
Navyse je to predsa len uz dost daleko od baterky a je v tom momente uz zapnutych celkom dost spotrebicov
napatie treba merat na bateriii
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nabijanie baterie
Kupodivu měří přesně... A to, co mám na tom bazmeku mám i na baterii... tzn., že ty úniky nebudou tak vysoké. Samozřejmě jsem nastartoval a altik dával jen 12,9V. Teprve po zapnutí světel začal mastit 14,3V. Blbé je to, že vlastně nikde nemohu sehnat relevantní info, jak ta baterie funguje. Všude píšou stejné info jako u klasických. Nicméně v jednom servisu ( ne v hyundai) mi bylo sděleno, že tyto baterie pracují krapet jinak... Takže pravidelně dobíjím ( třeba když vyjedu z domu, tak mám 6km padák z kopce a se zař.rychlostí tam, peru 14,6V) nabíječkou a čekám, jak dlouho ten eurokrám vydrží Zatím dvě zimy šlape dobře i ve velkých mrazech.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Dnes odpoledne start pri mínus pěti. Baterie měla před startem 11,6V. Na drc. Poté cesta cca 35km a altik tam s děnnim svicenim celou cestu cpal 14,7V. Hmm
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Normálne... systém sleduje aj teplotu... takže keď mrzne, tak aj dobíja....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Nabijanie baterie
To je jasne Spíš se směju tomu napětí baterie pri startu....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Nabijanie baterie
Koukal jsem, že se debata k nabíjení nyní nějak rozjela ve vláknu Motor 1.5 DPI, pokusím se tedy vrátit toto téma sem.
Zajímalo by mě, jestli někdo máte odpojený ten konektor baterie na minusovém pólu, jak píše třeba Maras v https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p614485 a jakou s tím máte reálnou zkušenost. Díky za info.
Zajímalo by mě, jestli někdo máte odpojený ten konektor baterie na minusovém pólu, jak píše třeba Maras v https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 15#p614485 a jakou s tím máte reálnou zkušenost. Díky za info.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Nabijanie baterie
Já to mám odpojené víc jak rok. Externí nabíječkou nabíjím jen před zimou jinak ne. Jezdím jen kolem komína a teď v zimě i trvalé vyhřívání volantu a sedačky.
Voltmetr v zapalovači ukazuje :
- při jízdě 14,4-14,2V
- po otočení klíčku do první polohy (aby se nerozsvítily světla) 11,9V. Podle všech tabulek je to málo, ale takto to mám celý rok a žádné problémy s aku nepozoruju (startuje to pořád v létě v zimě stejně). Napětí 11,9V jsem měl i druhý den po nabití externí nabíječkou.
Voltmetr v zapalovači ukazuje :
- při jízdě 14,4-14,2V
- po otočení klíčku do první polohy (aby se nerozsvítily světla) 11,9V. Podle všech tabulek je to málo, ale takto to mám celý rok a žádné problémy s aku nepozoruju (startuje to pořád v létě v zimě stejně). Napětí 11,9V jsem měl i druhý den po nabití externí nabíječkou.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i