Stránka 37 z 107

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 17 dub 2009, 12:58
od EB trupo
PabloPicaso - normálne sa neviem dočkať, ako budú vyzerať tie dezenty - vždy sa mi páčili, len som si nevedel predstaviť ako budú vyzerať na tmavom aute čierne lakovky...

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 17 dub 2009, 15:08
od Gandalf
Síť Auto Kelly teď má v aktuální nabídce spec. barvu ve spreji na brzdy od fy. Motip (žlutá, červená nebo modrá) ve slevě za 195 Kč. Neznám cenové relace jinde, ale asi vezmu modrou a stříknu brzdiče i ten malý "buben" v zadním kole. Uvidím, jak to bude ke stříbrnému laku ladit... :)

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 18 dub 2009, 22:25
od PabloPicaso
Tak jsem to dneska nějak nestíhal ty náckové mi přidělali práci, ale ještě jsem to v podvečer vyfotil, tak přikládám nějaké ty fotečky... není to ono už bylo šero, ale aspoň něco ](*,)

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 18 dub 2009, 22:26
od PabloPicaso
Tak ještě dvě fotečky doplňuji.... :-ú

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 18 dub 2009, 22:59
od Tilopacar
Jak to je s pneu - čím širší, tím stabilnější jízda, ale větší spotřeba ?

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 11:51
od Mexican
PabloPicaso velmi pekne, vyzera to suprovo

Tilopacar vyhody sirsej pneumatiky su lepsie trakcne vlastnosti, lepsia ovladatelnost na suchu, mensia nachylnost na bocny vietor, kratsia brzdna draha... nevyhody su vyssia hlucnost, vyssia spotreba, vacsia moznost aquaplaninu a vyssia nachylnost na vyjazdene kolaje

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 14:36
od EB trupo
Mexican píše:PabloPicaso velmi pekne, vyzera to suprovo

Tilopacar vyhody sirsej pneumatiky su lepsie trakcne vlastnosti, lepsia ovladatelnost na suchu, mensia nachylnost na bocny vietor, kratsia brzdna draha... nevyhody su vyssia hlucnost, vyssia spotreba, vacsia moznost aquaplaninu a vyssia nachylnost na vyjazdene kolaje
S tým aquaplaningom by som veľmi nesúhlasil, nakoľko je väčšia styčná plocha pneu s vozovkou - skôr to záleží od desingu pneu - teda pomeru drážok ku styčnej ploche a samozrejme od tvaru drážok. Aquaplaning dostaneš aj na galuskách na bicykli, vravím, záleží na drážkach a trochu aj na hmotnosti vozidla - to by potom audi A6, mercedesy, SUV a iné autá s 225 a vyššie nemohli vychádzať v zime ani z garáže :-)
S ostatným vysvetlením sa stotožňujem. Rád by som ale upozornil ešte na jeden zastaralý názor - zimné gumy užšie ako letné - na zalisovanej vrstve snehu je grip i bočné držanie vozidla lepšie pri širšej pneu a to platí i pre brzdenie - čím väčšia styčná plocha, tým väčší klzný odpor. Skúste obuť auto na galusky a zabrzdiť. Užšie pneu je výhodnejšie iba do nevyjazdeného hlbokého snehu, ale ten som ešte na cestách nezažil - aspoň nie celodenný - a potom sú tu ešte reťaze.
Len toľko by som.... :-)

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 20:02
od Mexican
EB trupo kolega sa pytal na vyhody a nevyhody sirsieho dezenu... a teda 185 mm napriklad Pirelli P6 a 195 mm Pirelli P6.. je jasne ze nikto nebude porovnavat pneumatiku Bum-bum sirky 185 s pneumatikou prask-prask sirky 205 .. ide o porovnanie identickych plastov rovnakeho dezenu a vyrobcu s rozlicnou sirkou.. a vacsia stycna plocha (aj ked jje radovo o par cm2 vacsia zvysuje riziko aquaplaningu o radovo percenta, podobne nizsia stycna plocha zvysuje brzdnu drahu, pretoze sa auto neoprie takou plochou do vozovky

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 21:34
od PabloPicaso
chlapi .... je jasné že se mi zvýšila spotřeba o cca 0,5l/100km, to už jsem si změřil... dále větší hlučnost je na 100%, ale není to tak hrozné... :-) než jsem tyto gumy a kola koupil tak jsem brouzdal 3měsíce na netu a všude možně se ptal kámošů na hlučnosti vlivu tvrdších kol(nízký profil pouze 45) atd., atd., každá pneu má jiné parametry ať už svojí tvrdostí(měkostí) či vzorkem, ale s názorem o možnosti aquaplaningu se širšími koly nemůžu souhlasit... :-ú. záleží totiž na tom jak je pneu od výrobce provedená.... to by jinak nemohli u F1 jezdit v dešti jako dnes ráno v číně....(i 305km/h).
Našel jsem pneu za babku ( jedna cca 1200,-Kč rozměr 205/45/16) nevím už teď název, ale ohlasy od všech co si jí koupili byli jednoznačné už nikdy levné pneu... důvod vysoká hlučnost a absolutně žádná přilnavost na vodě.. při 80-tce začli plavat jako kačena na vodě....a to pozor přitom vzorek vypadal hodně dobře!!!! NA KONEC JSEM NAŠEL ODKAZ .... PŘIKLÁDÁM

odkaz : http://www.rajpneu.cz/pneumatika-381100 ... 87V-XL.php
ale také ta samá značka a úplně jiné vlastnosti:
odkaz: http://www.rajpneu.cz/pneumatika-371100 ... XL-MFS.php

tak nevím, je to opravdu výrobce od výrobku a auto od auta.
Jen mohu potvrdit mnohem lepší větší stabilita( zatíčky ) a při zrychlení super odpich... celková stabilita na jedničku....za mokra je ještě nemám vyzkoušené... 8)

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 21:46
od Mexican
PabloPicaso ja mam pocit ze asi pisem po cinsky... pisal som ze je jasne ze nikto nebude porovnavat pneumatiku Bum-bum sirky 185 s pneumatikou prask-prask sirky 205 a ty to prave porovnavas... ide o to ze aj ta pneumatika na F1 by pri uzsom profile mala nizsiu nachylnost na aquaplaning ako ta ista F+ pneumatika s profilom sirsim.. proste fyziku neukecas.. ak pri rovnakom dezene, z rovnakej gumy musis odviest vacsie mnozstvo vody (kedze plocha dotyku pneu-vozovka je vacsia) tak to potrva dlhsi cas... co je na tom k nepochopeniu?

a napadla ma este jedna vec.. 0,5 litra navyse na 100km da pri 50 000km rozdiel 250 litrov paliva, co je asi 6000 kc rozdiel.. to niekedy natiska otazku ci sa nevyplatia pneu uzsie

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 22:35
od dzigit
EB trupo píše:
Mexican píše:PabloPicaso velmi pekne, vyzera to suprovo

Tilopacar vyhody sirsej pneumatiky su lepsie trakcne vlastnosti, lepsia ovladatelnost na suchu, mensia nachylnost na bocny vietor, kratsia brzdna draha... nevyhody su vyssia hlucnost, vyssia spotreba, vacsia moznost aquaplaninu a vyssia nachylnost na vyjazdene kolaje
S tým aquaplaningom by som veľmi nesúhlasil, nakoľko je väčšia styčná plocha pneu s vozovkou - skôr to záleží od desingu pneu - teda pomeru drážok ku styčnej ploche a samozrejme od tvaru drážok. Aquaplaning dostaneš aj na galuskách na bicykli, vravím, záleží na drážkach a trochu aj na hmotnosti vozidla - to by potom audi A6, mercedesy, SUV a iné autá s 225 a vyššie nemohli vychádzať v zime ani z garáže :-)
S ostatným vysvetlením sa stotožňujem. Rád by som ale upozornil ešte na jeden zastaralý názor - zimné gumy užšie ako letné - na zalisovanej vrstve snehu je grip i bočné držanie vozidla lepšie pri širšej pneu a to platí i pre brzdenie - čím väčšia styčná plocha, tým väčší klzný odpor. Skúste obuť auto na galusky a zabrzdiť. Užšie pneu je výhodnejšie iba do nevyjazdeného hlbokého snehu, ale ten som ešte na cestách nezažil - aspoň nie celodenný - a potom sú tu ešte reťaze.
Len toľko by som.... :-)
dik za info konecne plnohodnotna informacia ktora mi dava zmysel :D
btw pekna farba auta =D>

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 19 dub 2009, 22:49
od Hardcam
Mexican: rozhodne neplati tvrzeni, ze cim sirsi guma, tim vyssi je jejich hloucnost. Ani u totozne pneumatiky. A se 185kama jsem mel mnohem vetsi problemy ve vyjetych kolejcih nez se 195/205...

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 20 dub 2009, 07:37
od David C3
jeee vypadá to parádně... úžasná barva a ty 16 moc pěkné celkově fakt luxus !!!!!!

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 20 dub 2009, 07:42
od EB trupo
Hardcam píše:Mexican: rozhodne neplati tvrzeni, ze cim sirsi guma, tim vyssi je jejich hloucnost. Ani u totozne pneumatiky. A se 185kama jsem mel mnohem vetsi problemy ve vyjetych kolejcih nez se 195/205...
Stotožňujem - prezul som zimné mišeliny(185/65, najazdené cca 10tis.) za letné pirelly (185/65 - origo hyundai, najazdené cca 10tis.) a hukot nenormály!!! Auto mi začalo bočne kĺzať akoby som behal s letnými pri 0 stupňoch. A spotreba mi vzrástla z 5,0 na 5,2. Nie SUNNY, ale Pirelly už nikdy viac!!!
A teraz trochu z iného súdka - kolega má Ford Focus - 205/50/R16 - tiež nejaké mišeliny, ale keďže je to ford so športovo ladeným podvozkom, tak ani tie diery, ani kopčeky veľmi necítiť - hold nie je tlmič ako tlmič, pružina a zavesenie detto. To auto sa drží vozovky v zákrutách ako blcha kožucha :-). Chcel by som ale vedieť od PabloPicasa, ako mu to jazdí teraz. Skús porovnať plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :-)

Re: pneumatiky a disky

Napsal: 20 dub 2009, 09:23
od Vilda
Včera jsem na letních Pirelkách najel skoro 500 km a žádnýho hučení, ani klouzání jsem nevšimnul ..... ani na vodě, ani na suchu. Za to na letních Michelinech jsem si hučení a klouzání užil, až to hezký nebylo :| mě Michelinky nesměji do baráku ( teda na auto ) !!