Stránka 1 z 3
převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 24 úno 2015, 17:19
od Najmi
Zdravím, počátkem roku 2013 jsem koupil předváděčku (5000 km)
i40 SW - 1,7 CRDI, 100 kw. Nyní mám najeto 35tis km a musím říct, že občas volby Hyundai lituji.
Od počátku problémy: přední parkovací čidla - v servisu jsem byl několikrát a pokaždé vyměnili jeden vadný senzor. Nakonec vyměnili všechny a je klid
.
Uvolněné zavěšení LP kola: bylo mi divné drobné cukání do volantu. Po odlehčení kola na heveru jsem zjistil velkou vůli. Celé zavěšení bylo uvolněné a kolo se hýbalo cca 1-2 cm na každou stranu. Ihned jsem to odvezl do Hyundaie, provedli opravu a při předání mi sdělili, že se mi velice omlouvají, ale že při výrobě a kompletaci zapomněli na nějakou závlačku a tím se povolila matice na zavěšení. Od té doby to drží ale myslím na to vždy při přezouvání pneu a čekám co se zase kde povolí.
Další problémy jsou nepříjemné tření okrajů přístrojové desky o čelní sklo. Nepříjemně to skřípe z každého rohu a nyní mi začalo klepat i z předních sloupků čelního skla. V servisu to předělávali už 2x a naposledy mi sdělili, že musí sundat celou přístrojovku a upilovat nebo ubrousit nějaké dosedací plochy. Poté už prý bude vše jak má být. Ve sloupcích se prý nejspíše uvolnily plastové držáčky (svorky) a kabelové svazky klepou o stěny sloupku. Pro mě nepochopitelná závada po 2letech.
Další problém - zkroucené přední kotouče po 30tis km a sjeté brzdové destičky. Záruka už se na nic nevztahuje a když jsem se zmínil o staří vozidla 2 roky, že mi to nepřijde normální, aby se skoro nové kotouče zkroutily a destičky sjely, tak mi řekli, že prý moc brzdím. To mě dojali a rozesmáli zároveň.
Četl jsem zde nějaké články o spotřebě a musím říct, že mě to trochu zklamalo. Kupoval jsem kombíka, takže jsem nepočítal s nijak oslnivou spotřebou pod 5 litrů (i když to Hyundai ve svých prospektech a specifikacích udává). Dlouhodobá spotřeba se pohybuje okolo 6,5 litrů/100 km a to jezdíme max ve dvou a zvolna. Na dovolenou do Chorvatska ve čtyřech naložení (cca 2400 km) se spotřeba pohybovala okolo 7 litrů/100 km. S VW 1,9 tdi jsem podobnou trasu před několika léty zvládl za 5 - 5,5 l/100 km. Holt ale nemůžeme srovnávat VW a Hyundai = BOHUŽEL.
A nyní už k tématu manuální řazení. Prosím o rady, poznatky, reakce, ...
Od počátku co vozidlo vlastním mám za studena problém zařadit 1 a 2 převodový stupeň. Je to fakt hodně nepříjemný a rve mi srdce tam rychlosti tak cpát. V servisu Hyundai, kde jsem tuto skutečnost 2x reklamoval, jsem odešel s odpovědí, že je tomu bohužel tak a že s tím nic nedokážou udělat. Že je to výrobní problém. Máte někdo u manuálu ten samý problém nebo jsem koupil špatný nepovedený kousek jen já?
Díky za reakce a pokud budete chtí někdo s něčím poradit nebo se jen podělit o své poznatky, klidně napište...
Najmi - Hyundai
i40 SW
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 25 úno 2015, 00:50
od idam.i
Zjavne si nemal úplne šťastie pri výbere auta.
Čidla a vŕzganie palubky sa dajú zniesť.No chyba pri montáži prednej nápravy,problém s prevodovkou sú už silná káva.
Taktiež sa mi zdá,že máš vysokú spotrebu.Ja mám na ceste do HR rovnakú spotrebu a to mám benzín.
Celkom chápem tvoje pocity.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 25 úno 2015, 13:23
od tommas
Dálky jezdím za 5,5 až 6,5 litru. V CZ a PL o cca 15% nad předpisy, ostatní země striktně podle předpisů.
Převodovka za studena je problém u nových aut, mě první týden dokonce i párkrát vyskočila zařazená jednička. S přibývajícími kilometry se to výrazně zlepšilo, jak mi v
slíbili.
Pokud to nechodí, odvez auto do servisu, nech ho tam přes noc vymrznout, ráno v sedm tam naběhni, jeď se projet s mechanikem a požaduj novou převodovku. Není to nic neobvyklého i u jiných značek, u VW+Škoda si tím pár známých prošlo taky
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 25 úno 2015, 14:56
od jenik.ko
Pokud se nedostaneš se spotřebou pod 6 litrů,tak je problém jedině mezi sedadlem a volantem.Nechá se s tím jezdit bez problému i za 5,2 na sto.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 25 úno 2015, 17:08
od draslik
Nic si z toho nedělej, občas mi tam jde taky 2. převodový stupeň velmi špatně při studeném motoru. Ale to je chyba snad u všech i40.
Ohledně spotřeby, když se dostanu na 6.1, tak je to opravdu zázrak. Dlouhodobý průměr mám okolo 7.3 litru na 100 km.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 25 úno 2015, 20:37
od idam.i
To s tou prevodovkou by som nebral.
Akceptovať,že auto špatne radí !
Veď stálo len pol mega.
Spotrebu neriešim.Možno máš ťažkú nohu.No je zvláštne,že obaja čo sa sťažujete na prevodovku,máte aj vysokú spotrebu.Že by náhoda ?
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 26 úno 2015, 08:33
od Najmi
Spotreba je jedno velke tema. Muzeme to rozebirat do uplnych detailu, jako je samozrejme styl jizdy, clenitost trasy a delka najizdenych tras, kvalita nafty, rozmer a kvalita pneu. Ja osobne mam original od prodejce obute 17" letni Hankooky a zimni Nokian. Nejsou to super hospodarny Micheliny ale tu vyssi spotrebu bych tomu nepriklanel. Stejne by to v nakonec udelalo jen par desetinek ale ne cele litry. Auto neni firemni a vztah k autum vseobecne mam velmi pozitivni a jsem ten typ ridice, ktery si auto hycka, nehuntuje a udrzuje v nejlepsim moznem stavu. Jasne ze se nekdy rad projedu svizne a "rychle", da-li se to tak nazvat
, ale prevazne jezdim predpisove a snazim se spotrebu stlacit co nejniz. Moje zamestnani je s autodopravou a vecma okolo servisu, udrzby, spotreby atd. spojene, takze tech zkusenosti, jak spotrebu dostat dolu a jezdit co nejefektivneji znam dost. Je pravda, ze jsem se jednou na spotrebu 5,5 litru dostal, ale to jsem se vracel z Italie z Alp a jel jsem 80 km prumernou rychlosti tak 50 a jeste k tomu skoro celou dobu z kopce, takze skoro bez plynu
. 5,2 nebo kolik zde v prispevku uvadel kolega je pro me snove a ani se mi tomu nechce verit. Ale nevyvracim. Asi tomu tak je kdyz to zde uvadi. Rad bych ale znal styl jizdy, jakym se da na takovou spotrebu dostat.
Prevodovku bude resit se zastoupenim Hyundai CR. U sveho prodejce jsem nepochodil, tak at se snazi mistri na centrale. V reklame prece prezentujou, ze soused z Boleslavi bude zavidet
, tak si za tou kvalitou musi stat a musi pro spokojenost svych zakazniku delat maximum a ne je posilat ze servisu s tim, ze se zavadou nelze nic udelat, ze je to vyrobni vada, ktera vlastne vubec nicemu nevadi.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 26 úno 2015, 17:54
od idam.i
Držím palce,aby si ich prinútil s tým niečo riešiť.Nie je predsa možné aby prevodovka drhla pri radení.Mne moja chodí ľahúčko a úplne presne.Momentálne mám natočených 87.000km a ani náznak problémov.Jazdný štý mám velmi podobný tvojmu.Už dávno som sa rozhodol,že nie som tak bohatý ,aby som sponzoroval Políciu.
Posledne som nuloval PP pred 1.400km teraz tam svieti 6,9 a to bývam V Bratislave.Je pravda,že často aj mimo.Nie je možné ,aby si z naftou v manuály nemal aspoň o liter menšiu spotrebu.
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... &gearing=1
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 28 úno 2015, 08:52
od Najmi
Tak uz se ledy pohnuly a v pondeli vezu auto opet do servisu, kde jsem ho koupil. Oslovil jsem primo zastoupeni Hyundaie v CR a vse jsem resil s clovekem, ktery ma tyto veci na starost. Byl fakt ochotny a plno veci jsme si rekli a probrali. Mrzi me, ze az on sam zaridil, ze me muj domaci servis prijme znovu a pokusi se zavadu vyresit. Prekvapil me, ze hned na zacatku priznal, ze tento problem s razenim se z pocatku u nekolika vozidel vysktl a bezne ho v zaruce opravuji. Kdyz se vratim k tomu co mi v mem domacim servisu rekli k zavade, tak vlastne ani nevim, zda jim to tam chci davat. Ale uvidime. O nove prevodovce nemluvili ale spis mam pocitat s vymenou poskozenych dilu, pokud pry nejake budou. Resil jsem s panem z Hyundaie i spotrebu a fakt nevim. Rikal mi, ze jeho pritelkyne jezdila rok pres prahu do prace se stejnym motorem a jezdila okolo 5 - 5,5. Uvidime. Ted prevodovka a razeni a pak se zamerime na spotrebu.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 28 úno 2015, 08:53
od Najmi
Tak uz se ledy pohnuly a v pondeli vezu auto opet do servisu, kde jsem ho koupil. Oslovil jsem primo zastoupeni Hyundaie v CR a vse jsem resil s clovekem, ktery ma tyto veci na starost. Byl fakt ochotny a plno veci jsme si rekli a probrali. Mrzi me, ze az on sam zaridil, ze me muj domaci servis prijme znovu a pokusi se zavadu vyresit. Prekvapil me, ze hned na zacatku priznal, ze tento problem s razenim se z pocatku u nekolika vozidel vysktl a bezne ho v zaruce opravuji. Kdyz se vratim k tomu co mi v mem domacim servisu rekli k zavade, tak vlastne ani nevim, zda jim to tam chci davat. Ale uvidime. O nove prevodovce nemluvili ale spis mam pocitat s vymenou poskozenych dilu, pokud pry nejake budou. Resil jsem s panem z Hyundaie i spotrebu a fakt nevim. Rikal mi, ze jeho pritelkyne jezdila rok pres prahu do prace se stejnym motorem a jezdila okolo 5 - 5,5. Uvidime. Ted prevodovka a razeni a pak se zamerime na spotrebu.
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 28 úno 2015, 12:30
od idam.i
Gratulujem a držím palce aby všetko bolo OK.Do budúcna by som sa poobzeral po inom servise.Takýto borci si nezaslúžia ,aby sme im nosili naše peniaze.
Zjavne nechápu ako vzniklo slovo služby.
Re: Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 04 bře 2015, 20:49
od condor
Najmi píše:Tak uz se ledy pohnuly a v pondeli vezu auto opet do servisu, kde jsem ho koupil. Oslovil jsem primo zastoupeni Hyundaie v CR a vse jsem resil s clovekem, ktery ma tyto veci na starost. Byl fakt ochotny a plno veci jsme si rekli a probrali. Mrzi me, ze az on sam zaridil, ze me muj domaci servis prijme znovu a pokusi se zavadu vyresit. Prekvapil me, ze hned na zacatku priznal, ze tento problem s razenim se z pocatku u nekolika vozidel vysktl a bezne ho v zaruce opravuji. Kdyz se vratim k tomu co mi v mem domacim servisu rekli k zavade, tak vlastne ani nevim, zda jim to tam chci davat. Ale uvidime. O nove prevodovce nemluvili ale spis mam pocitat s vymenou poskozenych dilu, pokud pry nejake budou. Resil jsem s panem z Hyundaie i spotrebu a fakt nevim. Rikal mi, ze jeho pritelkyne jezdila rok pres prahu do prace se stejnym motorem a jezdila okolo 5 - 5,5. Uvidime. Ted prevodovka a razeni a pak se zamerime na spotrebu.
Panove ze zastoupeni dokazou toho hodne na vykládat. Kdyz jsem se ptal na to ke kteremu dni jsou aktualni mapy, ktere ted prodavaji jako 2015, tak napred, ze nevedi a pak, ze data v mapach jsou aktualni k Q1/2015. Tak jsem soudruha upozornil ze Q1 jeste neskoncilo a ze by mely v tom pripade mapy drive nez vlastni vydavatel, ktery ted pustil Q4/2014. Navic kdyby mel pravdu s Q1/2015 tak proc tam nejsou silnice a kruhace postavene pred rokem a proc na strankach HERE coz je vyrobce onech mapovych podkladu, ty silnice a kruhace jsou.
Takze az, ti priste bude rikat, ze se pritelkyni rozesel a ma ted pritele co jezdi po Praze spotrebou 2litry na sto, tak vis, ze keca. (S pritelkyni se nerozesel
)
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 06 bře 2015, 23:41
od pipox
Prosim vas..aky je rozdiel medzi CVT prevodovkou a 7 stupnovou automatickou dvojspojkovou prevodovkou,,,,resp..ktora je lepsia ..dakujem vam moc
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 07 kvě 2015, 12:56
od t0x!n
Ohledně řazení: sám mám i30 a občas mi tam šla špatně 1 a 2ka, vyměnila se spojka a teď je to už docela v pohodě, takže už řešit zatím nebudu, ale mám teď půjčenou
i40 v manuálu (po dobu opravy 5. dveří mé i30) a když jsem do toho sednul před salónem tak jsem se zděsil
nalítáno necelých 5000km je to základ 100kW nafta a experience, už jen zařadit 1ku při okolní teplotě 22°C stín tak jsem myslel, že tu šalt páku urvu, no nechápačka, 2ka jde řadit už míň ztuha ale taky dost špatně, 3ka už docela i když ne na 100% a až 4, 5, 6 jsou slušný, ale pro srovnání s mojí i30 kde ty rychlosti padají v přesných drahách a jdou úplně s citem, tak tady to je jako bych to tlačil přes nějakou lepenku jako by něco v té dráze řazení bylom no prostě hnus, jako opravdu jsem čuměl na to, že to má být prémiovka, dál spojka děsně tuhá, dojel jsem 20km domů a opravdu mě bolela noha, hrozně krátká dráha a zabírá snad úplně od podlahy, brzdovej pedál mě dostal úplně, 2/3 žádnej odpor jako by se na volno propadal a žádnej brzdnej účinek a bere až na konci kdy zas jde špatně odstupňovat pomalý dobržďování a poslední věc na ani ne 5000km auto, celá palubovka povrzává, A sloupky pořád, no na to, že to někomu pak prodají jako předváděčku lituju ho...
před rokem jsem měl půjčenou nejvyšší výbavu 40ky v automatu a nejvyšším motoru v naftě a na auto mělo 15000km a vše jako nové, žádnej problém, nic nevrzalo, brzdy v poho, převodovka v automatu sice dost tupá, ale po tomto srovnání i když ten automat žral nepoměrně víc tak volit mezi tímto tak jdu jedině do automatu... lituju ty co mají manuál...
Re: převodovka - manuální řazení i40
Napsal: 07 kvě 2015, 18:44
od Najmi
Je to pro me nepochopitelne. Tech problemu a nekvality je u
i40 vlajkovy lodi Hyundaie, da-li se to tak nazvat, neskutecne moc. Vubec se to neda srovnat s preciznosti a spolehlivosti nemeckych koncernu.
Osobne jsem mel take pujcenou i30 a s razenim zadny problem. Nyni mam pujcene ix35 a take v poradku. Sice mam ke kazdemu autu vyhrady ale co se tyce
razeni,
i40 ma proste vyrobni problem.
Nyni mam auto odstavene opet v servisu, jiz po nekolikate, a meni mi motor i spojku
Dalsi funkcnost meho vozu je ve hvezdach a hlavach korejckych techniku a projektantu, kteri
i40 vymysleli...