Stránka 1 z 4

Zmenšení průměru sání

Napsal: 05 říj 2005, 19:33
od rade622
Zdar kolegové
V některém z témat se probírala problematika zvýšení výkonu motoru u ACCENTA. Někdo dal na fórum, že měl zúžený průřez přívodu vzduchu na sání vloženým plechem. Při "přechodech" v sobotu jsem projel motor a našel jsem tam toto, viz fota. Bylo to vloženo za klapku plynu a dále je jen ta hliníková komora a sací potrubí k jednotlivým válcům. V techničáku mám napsáno 66 kw stejně jako na této přírubě,/ říkejme tomuto kusu duralu tak /. Motor je však stejný, aspoň podle mě jako 85 kw.
Je možné aby toto omezovalo výkon motoru tím že přiškrtí přívod vzduchu? Lantra je z Německa, že by kvůli ručení? Když to vydělám a přívod vzduchu bude neutlumen, může to mít na něco vliv?
Teda kromě výkonu motoru, protože se mi zdá že auto jede mnohem lépe a snad i spotřeba je lepší.
Tak co, kdo mi co poradí?
Zdar
Rade 622

Obrázky jsou zde:
http://img17.imageshack.us/my.php?image=napis16no.jpg
http://img243.imageshack.us/my.php?imag ... ky13ur.jpg
http://img243.imageshack.us/my.php?imag ... cu15yt.jpg

:?

Napsal: 05 říj 2005, 22:13
od Nightmaster
Moje Lantra je taky původem z Německa a v techničáku mám taky napsáno 66 kW, což se mi od začátku nezdálo, že by 1.6 šestnáctiventil měla tak malý výkon. Asi to tam budu mít taky. Odkud jsi to vytáhl?

PŘÍRUBA

Napsal: 06 říj 2005, 06:44
od rade622
Bylo to za plynovou klapkou.Za tím je centrální rozvod vzduchu do sacích potrubí jednotlivých válců.
Rade622

skrtidlo

Napsal: 06 říj 2005, 08:30
od matejz
thy vole, viem ze nemci radi skrtia motorky, ale ze uz skrtia i auta,
ten medzikus jako skrtidlo urcite funguje ... ja sa bijem o "zlahcenie" sania konickym filtrom a ty tam mas taku hovadinu - ven s ni... akurat neviem co na to ECU.

Napsal: 06 říj 2005, 12:25
od Conan
Rozhodně to ubírá výkon, ale pokud to odstraníš, asi by to chtělo poladit i řídící jednotku motoru.
I když možná ne, protože senzor nasávaného vzduchu je před klapkou, takže by se nic upravovat nemuselo.
Pokud ten senzor neni ještě i za klapkou ...

Napsal: 06 říj 2005, 15:32
od Návštěvník
Je to tak, už jsem se s tím setkal u Accenta. Germáni to opravdu řešili přidáním takového šajsdreku do víka air boxu za čidlo vzduchu nebo restriktorem jak popisuješ - zde je použit restriktor. Dle mého názoru ho klidně můžeš vyndat ... ECU je učenlivá a tudíž by neměl nastat žádný problém.
Švagr má Accenta z Německa a přesně argument sazby povinného ručení byl podán původním majitelem - němcem, stran toho restriktoru ...

jo

Napsal: 06 říj 2005, 20:42
od rade622
Švagr má 85 kw, dnes jsem na to hleděl a žádný bazmek tam nemá, čistý průřez. Takže to nechám tak, zatím zkušenosti jen dobré. Pokud jde o měření, tady je jen teplota vzduchu a pak lambda.Jo a samozdřejmě úhel otevření klapky. Pošlu fotky.Věřím že po rezetu ECU který jsem provedl jen tak minochodem a nechtíc, by si ŘJ měla mapy přizpůsobit. Ale snad něco napíše mechanik z Butovic. Hochu ozvi se, potřebuji radu.
Zdar
Rade622

Napsal: 06 říj 2005, 21:45
od Vyki
divny... mam 96 a lambda sonda tam neni... 84kw a cisty prurez ...

nic mene stale jsem nazoru a doporucuji poradnou turbinu ....

Obrázek

Napsal: 06 říj 2005, 21:46
od Vyki
Obrázek

to nema chybu ....

co?

Napsal: 06 říj 2005, 21:52
od rade622
Viki teď jsem tě asi nepochopil.Co jsi tím chtěl říct? Ty máš to, co je na těch fotkách namontováno na svém voze? Nebo jsi to jen odněkud stáhnul a sem to napálil? Popiš své zkušenosti, jak ti to jede po takové úpravě.
Zdar
Rade622

Napsal: 06 říj 2005, 21:53
od Vyki
Obrázek


papapalala jeste turbo a jede jak ffffffffffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrmmmmmm

Lambda

Napsal: 06 říj 2005, 21:54
od rade622
Jo a lambda je většinou na VÝFUKOVÉM potrubí za katem, i když ty ji můžeš mít i jinde.
Rade622

Zmenšení průměru sání

Napsal: 08 říj 2005, 15:14
od rade622
Jak jsem slíbil, tady jsou fotky pro bližší určení umístnění té příruby.
Na prvním odkazu pohled na motor se sáním vzduchu do válců a částí v níž je plynová klapka.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 6202wf.jpg
Na druhém odkazu pohled od vstupu vzduchu přes část s plynovou klapkou,
tady po odšroubování těch čtyřech šroubů a vysunutí části s klapkou bylo to
omezení vidět.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 7245wb.jpg
Pak jen další pohled na to samé, přiblížení a snímek 18- mezi těmito
dvěma částmi bylo omezení vloženo.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 7009re.jpg
http://img196.imageshack.us/my.php?imag ... 6418at.jpg

Napsal: 08 říj 2005, 17:28
od Vyki
Dej tam AIR RAM ... nahore na fotce, je to cisty a zadne klapky fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuka :lol: :arrow: :wink:

Re: Zmenšení průměru sání

Napsal: 28 lis 2005, 18:21
od joaquinito_lopez
rade622 píše:Jak jsem slíbil, tady jsou fotky pro bližší určení umístnění té příruby.
Na prvním odkazu pohled na motor se sáním vzduchu do válců a částí v níž je plynová klapka.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 6202wf.jpg
Na druhém odkazu pohled od vstupu vzduchu přes část s plynovou klapkou,
tady po odšroubování těch čtyřech šroubů a vysunutí části s klapkou bylo to
omezení vidět.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 7245wb.jpg
Pak jen další pohled na to samé, přiblížení a snímek 18- mezi těmito
dvěma částmi bylo omezení vloženo.
http://img92.imageshack.us/my.php?image ... 7009re.jpg
http://img196.imageshack.us/my.php?imag ... 6418at.jpg
Hola Rade622!!
Kamarad si koupil Lantru 1.6 16V - 66Kw :cry: DOHC 1996 Germany Version (chtel koupit neco jineho, ale sedel u toho auto a se zamiloval) chceme to dostat spet na 84 Kw a prave ten prispevek je super.
Chci vedet jaky je vysledek po odstranena "redukce". Vykon, acelerace, spotreba, atd. Ma se rebootovat auto?
Diky moc za radu!!