LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

LPG se snad přepíná podle teploty motoru ne? otáčky by s tím neměly co dělat.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Reklama
 

Radek Švub
**
Příspěvky: 212
Registrován: 03 říj 2008, 12:27
Bydliště: Zábžeh

Re: LPG

Příspěvek od Radek Švub »

LPG přepíná podle teploty motoru!!!!! =D> =D> =D> :D/
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

all

Myslím prepínanie do benzínu, už som to opravil :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: LPG

Příspěvek od S0T0 »

a proč by se měl přepínat do benzínu? teda nemluvím o nějakém přívstřiku... ale komplet přepnutí ee, aspoň u mojí i30...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Pri niektorých modeloch je to bežné, napr. AUDI S8 od určitých otáčok prepína do benzínu. Ako je to pri našich menších motoroch?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Farrael
*****
Příspěvky: 2161
Registrován: 01 bře 2010, 21:33
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Farrael »

Mě to i při vytočení nepřepíná. To maximálně zaznamenám, když je v bombě už moc málo plynu a neni to schopný živit výkon. To se ale už obvykle dostaví, když jedu přes čtyřicet v hodině. Jinak no problém. Teď mě to ale zase začalo trochu s**** a blbne to. Začalo to přepínat na benzín, protože došla nadrž. Tak fajn natankoval jsem a vše OK. Jak jsem ale vezl domů konferenční stolek z Moebelixu. (tankoval jsem před cestou tam) a jak jsem jel po rychlé silnici (70tka), tak mi to docela znatelně škublo. O chvilku po tom to zase přeplo do benzínu a začalo to blbnout. Co jsem s tim ještě ten den jezdil, tak byly jízdy, kdy to opravdu blblo dost a pak zase nic a jelo to ok. Nevim co si o tom mám myslet. Plynem to asi nebude, neboť propad ve výkonu necítím. Spíš naopak... :-k
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red ;-)
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Přepínání se dá komplet nastavit. Kupte si na aukru kabel a můžete se podívat. Lze nastavit teplotu motoru a otáčky pro přepnutí do LPG, dá se nastavit od jakých otáček se má přivstříkávat benzín jako strategie VSR a kolik benzínu a také se dá nastavit i úplné přepnutí na benzín při otáčkách jaké zvolíte. Může se zvolit autokorekce asi podle informací z EOBD atd. Asi jen záleží na řídící jednotce co tam je za soft. Moje řj A.E.B toto vše umožňuje. Doporučuji ale jen koukat, případně měnit tyto jednotlivé teploty a pod. rozhodně bych se nepouštěl do tzv map a pod. :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

caruser píše:Pri akých otáčkach (ak vôbec) sa vám prepína motor do benzínu z LPG? Dnes som sa na štvorke dostal na 5500 ot./min. a k žiadnemu prepnutiu nedošlo.

Zle som napísal otázku, už je to správne :mrgreen:

BRC má vstřikovače, které neuživí 80 kW motor?
Magic mi přepíná při nastavené teplotě 30 C a při prvním překročení otáček 1500/min.
Pak už jede pořád na plyn, dokud je v nádrži :-) Benzín podle palivoměru neubývá, ani když jsem zkoušel jet přes 180 se spotřebou asi 22 l/100 km (podle údaje PP).
Když plyn dojde, motor bez cuknutí přejde na benzín, pöznám to jen podle nižšího údaje PP. Pak se dá ještě na zbytek plynu ujet 5 km z kopce nebo tak 2 km po rovině a už nemá cenu zkoušet přepínat zpět na plyn, v nádrži je prostě nevyčerpatelný zbytek.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Niekto tu písal že na i30ke 1,4 sa mu to v otáčkach nad 6000 preplo do benzínu.
BRC nemusí dosiahnúť určité otáčky aby sa preplo do LPG, stačí len dosiahnutie teploty a prepne sa aj na voľnobehu, čo mi viac vyhovuje ako na predchádzajúcom aute, kde sa to preplo po dosiahnutí teploty a zároveň otáčok.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Tak mne to prepínalo pri 4500 ot. na benzín. Vraj poistka :hyu: aby nebol problém s motorom. Dal som to hneď vypnúť (katastrofalná funkcia). V pondelok mi nastavili VSR na 80% - né zaťaženie motora. Po dialnici som išiel aj 200km/h a úbytok benzínu som nespozoroval- asi lebo mám plnú nádrž a klesať začne neskôr. :mrgreen:
Zabudol som sa spýtať akých 80% myslia. Môžem ísť na 5500ot. úplne lahko a tiež tažko. :mrgreen:

Nooo, a keď mi to za jazdy prepne na benzín, tak to trhne a začne pískať. Žiadna nepostrehnutelná zmena sa nekoná... Stáva sa mi to iba zriedka.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Dnes som sa presvedčil ako ťažké je vypočítať spotrebu LPG podľa dotankovaného paliva.
Tankujem stále na jednej pumpe, bežne po odjazdení cca. 550 km dotankujem tak okolo 34 L, nádrž ešte nie je úplne prázdna.
Dnes som po odjazdení 580 km (nádrž ešte nebola prázdna) a dotankoval som 42,8 L. Podľa výpočtu mi vyšla spotreba 7,3 L, samozrejme reálna spotreba bola okolo 6,3 l/100 km. Je to podobný stav akoby som tankoval benzín na jednej pumpe, na jednom stojane ale raz pri rovnako plnej nádrži natankujem napr. 35 l a po druhý krát 43 l.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ja to asi chapu blbe, ale ja po ujeti 550km taky dotankuju pokazdy jinak, to se prece odviji od stylu jizdy.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Hardcam

Rovnaký jazdný štýl, rovnaká spotreba podľa palubného PC (v konkrétnom prípade 5,1). Po odjazdení 550 km dotankujem 34 l, takže pri spotrebe 6,2 by som po 580 km mal dotankovať necelých 36 L a ja som dotankoval 42,8 L. Myslím, že rozdiel 6,8 L je dosť veľký :-k
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Pak by to mohlo souviset s rozpinanim plynu, ne?
Az si to budu moct dovolit, tak do BRC s montazi v autorizaku pujdu. Ale kdy to bude, to vazne nemam poneti.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

No neviem, že by to rozpínanie spôsobilo rozdiel až 7 l?

Čím dlhšie budeš váhať, tým menej na tom ušetríš. Nezabúdaj, že zlomové roky pre zmenu sadzby spotrebnej dane sú 2013, 2015 a hlavne 2018 :wink:
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“