Stránka 1 z 3
Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 11:50
od Relemax
Ahoj vespolek,
potřebuji poradit, ujasnit atd.
Zvažuji koupi ojetého i30 1.6CRDi nebo ojeté i40 1.7CRDi. Cena do 250 tisíc, nájezd do 100, resp. 150 tkm.
Mám ale malý nájezd, cca 7000 km ročně. Trasy jsou blbé, 2x měsíčně 100km tam a zpět, 2x měsíčně 30-60km, 5-10x týdně 2-5km.
Tak se ptám, jestli a jak dlouho tento režim CRDi vydrží, jak 1.6, tak 1.7.
Při malém nájezdu jsem uvažoval benzín 1.6GDI (u i30), ale od toho mě taky odrazují, že ty krátké jízdy 2-5km budou hrozně karbonovat přímovstřik.
Trasy kolem 30km to moc nezachrání a delší trasy 100km nebudou stačit na vypálení karbonu.
Mám zatím stařičké mondeo TDDi, které se statečně drží a časté popojížďky mu asi moc nevadí, jezdí takto 15 let a vše ok, dpf to nemá.
Co byste při takovémto provozu dopručili? CRDi nebo GDI? Nebo něco úplně jiného?
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 12:59
od Mexican
ja by som ako majitel bezproblemoveho dieslu ojazdeny diesel na dane trasy urco nedoporucil
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 13:07
od Relemax
Mexican píše:ja by som ako majitel bezproblemoveho dieslu ojazdeny diesel na dane trasy urco nedoporucil
Právěže porovnávám se starým mondeem, kterému tyhle trasy nevadí a říkám si, co tam může oproti CDRi odejít?
DPF se ucpe? Při tomhle nájezdu jestli vydrží 5 let, tak to jde. Vyčištění stojí 12 tisíc.
Ostatní je prý bez problémů a nesere se.
Vstřiky jsou prý u CDRi bez problémů, to samé DPF, všude čtu na 1.6CRDi samou chválu, jak je bezproblémové a třeba s dpf ještě nikdo neměl problém.
Fakt nemám představu jak dlouho při těchle trasách vydrží moderní diesel oproti starému. Klidně si to nechám vymluvit.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 16:01
od Pikacu86
Mam 1.6crdi dpf,myslim ze s dpf by problem nemal byt ked funguje spravne,ked ti zacne cistit urcite to necchaj dokoncit-cca 20minut jazdy 2000-2500 otacok.
Co sa tyka uspory na palive urcite neusetris pretoze prvych 3-5 km je dost vysoka priemerna spotreba v meste to budes mat aj 8l. Ked sa zohreje motor ,voda,olej,olej v prevodovke da sa spravit priemer aj 4,3 na uz zohriatom motore,ale to sa ti zohreje po cca 15-20km. Ked kombinujem 35km do roboty a spet a jazdy do obchodu do mesta tak je spotreba 4,8-5,3
Na tvojom mieste by som kupoval benzin,a do dpf je velka p!covina ktore ti dojbe priemernu spotrebu a je to otravna vec ked ides odstavit auto a vtedy ti zapne cistenie,mozes sa motat dalsich 20 minut co su vyhodene peniaze na naftu a cas straveny.
A cena nafty je uz ako benzin skoro,tu ti moze odist turbo,dpf, egr
Je to dobre auto ale na kratke trasi neviem,co sa tyka uspori urcite nie na kratke trasi
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 16:35
od Relemax
OK, takže na tenhle styl ježdění není moderní diesel vhodný.
Takže benzín GDI nebo MPI?
U GDI mě straší karbonováním na krátké trasy. Dálnice nejezdím, takže to nemám jak protáhnout
U MPI se prý zase rozpadá
katalyzátor, který nasaje motor a ko. Všimnul jsem si, že ročníky 2012 až 2014 se prodává nejvíc MPI.
Jestli to mají i mladší ročníky 2015+ netuším.
Jestli je to tím katalyzátorem nevím, ale je divné, že v bazarech je těch MPI benzínů mnohem víc a s malým nájezdem. Jestli se toho lidi zbavují právě kvůli tomu...
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 16:38
od Relemax
A právě proto mě přišel jako ideální diesel = GDI karbonuje, MPI prý
katalyzátor a dříve či později zničí motor. Takže mě zbývalo CRDi s tím, že jednou za čas holt odejde dpf a vyměním ho.
Tolik můj myšlenkový pochod, proč diesel
Jinak na mondeu TDDi je nějakých 400 tisíc, vstřiky původí, egr původní, turbo taky. Odchází ostatní věci, co nesouvisí s dieselem a motorem.
Tak si říkám, kdyby na tom byla i30 v dieselu podobně, tak je to dobré.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 16:43
od idam.i
Skôr si myslím,že MPI si kupovali "bežní ľudia",čo jazdia o dosť menej.
Netuším aké je percento predaných MPI v porovnaní s vysypaným kat.
No mám podozrenie,že je viac rečí ako skutkov.
Teda aspoň dúfam.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 16:48
od Relemax
idam.i píše:Skôr si myslím,že MPI si kupovali "bežní ľudia",čo jazdia o dosť menej.
Netuším aké je percento predaných MPI v porovnaní s vysypaným kat.
Tak oni se ozvou ti, co mají problém, takže to pak může vypadat blbě, jako s tou spojkou...
Jak se tedy vyhnout u GDI zakarbonování na tenhle styl jízdy? Jde to vůbec?
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 18:14
od Vendelín
For Relemax: tak jak to tady pročítám,máš jasno jak s motorem benzínovým,tak naftovým.Problémy jsi shrnul sám v předcházejících příspěvcích. Tak nevím,proč se ptáš,co máš koupit.Tvoje hlava a Tvoje peněženka!!
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 19:56
od Relemax
Vendelín píše:For Relemax: tak jak to tady pročítám,máš jasno jak s motorem benzínovým,tak naftovým.Problémy jsi shrnul sám v předcházejících příspěvcích. Tak nevím,proč se ptáš,co máš koupit.Tvoje hlava a Tvoje peněženka!!
Právěže nemám jasno. Chtěl jsem GDI = bylo mi řečeno, že to karbonuje, na krátké trasy se neohřeje, odchází spojka.
OK, takže koukám na MPI = tam jsou špatné zkušenosti s katalyzátorem.
OK, tak tedy CRDi a počítám s tím, že holt třeba po 5 letech budu dělat repas DPF filtru za 12 tisíc. Ostatní součástky CDRi životnost neznámá.
Takže fakt nevím, nemám jasno.
Přikláněl bych se k naftě i na krátké trasy, alespoň, co kde čtu o spolehlivosti, tak jsem nikde nevyděl, že by někomu pos*al motor CRDi.
Proto se ptám, jak to při tomto stylu jízdy dlouho vydrží.
Jezdím 15 let se starým nafťákem a každý mi říká, že moderní diesely toho tolik nevydrží. Tak v čem je rozdíl, když si odmyslím DPF filtr, tak jsou tam ty samé součástky.
Nebo se pletu?
Není lepší se podívat jinde po jiném benzínu? Třeba Megan 1.6 do r.2017, Focus nebo Mondeo Ecoboost?
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 20:02
od Relemax
Mě to je v podstatě jedno, jaké auto budu mít
Jde mi jen o to, aby to byl kombík a přežil tento styl ježdění. Pokud možno co nejdéle, auto si chci nechat napořád.
Líbí se mi i30, proto se na ni ptám. Jestli ani jeden motor není pro tohle ježdění vhodný, tak mi prosím doporučte cokoliv jiného. Rád si nechám poradit.
Díky předem.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 20:05
od dibarbora
Na takýto ročný nábeh a spôsob používania je diesel holý nezmysel. To by sa dal finančne utiahnuť aj americký 5litrový 8valec. Ale teraz k téme, pozrel by som sa po 1,6MPI s jasnou históriou keď už
. Pri danom rozpočte by sa dala aj nová Dacia ..... .
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 24 úno 2019, 20:32
od Relemax
dibarbora píše:Na takýto ročný nábeh a spôsob používania je diesel holý nezmysel. To by sa dal finančne utiahnuť aj americký 5litrový 8valec. Ale teraz k téme, pozrel by som sa po 1,6MPI s jasnou históriou keď už
. Pri danom rozpočte by sa dala aj nová Dacia ..... .
Ha, ta Dacia není špatná v kombíku. Dík za tip.
Jo, už jsem koukal, že bych vzal i nějakou benzínovou 3 litrovou mrchu, co žere 12 litrů, spotřeba mě vůbec nevadí! Ale kombi do 250 nic takového není.
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 26 úno 2019, 09:38
od Relemax
Tak jsem se díval na Dacia Logan kombi, jenže tam jsou motory jen 0.9 TCe a to na kombíka 4 lidi náklad nevidím.
Focus, co by se mi líbil, tak 2015+ je 300 tisíc a víc za ojetý 100t km.
Mondeo v benzínu 2013+ pod 300 tisíc a 150t km nejde sehnat, jen nafty.
Mazda 6, Toyota Avensis, Auris to samé.
Takže se zpátky vracím k Hyundai i30 s dalšími dotazy.
1. 1.4 Turbo má už taky filtr částic = při tomto stylu jízdy 3-4 týdně do 5km, 4x měsíčně 30-50km, 2x měsíčně 100+100km.
Jak dlouho ten filtr vydrží? Vím to někdo nebo je to moc nové.
2. Z ojetin se mi líbí tento:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/hyun ... oFrom=list
Nafta, pod 90 t km. Jak dlouho při tomto stylu jízdy to auto vydrží = parametry jsou přesně dané.
Za předpokladu, že těch 90t km bude pravých a vše bude v pořádku.
Nějaký dobrý odhadce s křišťálovou koulí?
3. Když si to spočítám s tím, že koupím ojetinu, za 5 let dám nový dpf třeba 12 tisíc, a možná vstřiky za 15, tak ve výsledku je to jen nějakých +-30 tisíc.
Ekonomicky mě tedy dává smysl ojetá nafta za 220 +30 tisíc opravy. Záruka je tam ještě 2 roky. Než nové za 350 tisíc. Nebo uvažuji špatně?
Re: Má smysl 1.6CRDi na krátké trasy
Napsal: 26 úno 2019, 10:07
od TheCory
Pokud se opravdu jedná o nenáročné použití s požadavkem většího kufru, Tak se určitě bude dát sehnat nová Dacia Lodgy. Vzhledem, výbavou, to nebude žádná hitparáda, ale má motor 1,6 SCe, který je již ověřen. Navíc Dacia forum je asi nejlepší, co jsem zažil (původně jsem chtěl kupovat nového Dustera, ale dlouhá čekačka a na Hjondé mi udělali super nabídku na i30, tak jsem zde).
S tak krátkými trasami to chce opravdu něco bez turba a u Dacie se dá, když je akce, sehnat i pětiletá záruka