Stránka 2 z 8

Re: Stop/start

Napsal: 09 dub 2017, 21:52
od alarm
Dá sa to urobiť za pár €, pre tých čo vedie niečo zletovať. Súčiastky cca 7€, 6x5cm univerzálnej dosky, nejaká krabička a konektory. Do krabičky vstupujú 3 káble: napájanie 12V (najlepšie od poistky zapalovanie, lebo tu pri štarte nestiahne) , vstup od poistky ŠTART, a zem.
Výstup sú dva vodiče, ktoré sa pripoja paralelne k tlačítku ŠTART/STOP.
Odskúšané, používam to na Vitare od oktobra minulého roka.

Re: Stop/start

Napsal: 16 dub 2017, 21:34
od jipo
Ne každý je zdadný v konstrukci el. obvodů. Dále je problém s napojením na spínač stop/start. Demontovat středový tunel není jednoduché. Proto si myslím, že moje řešení je výhodnější.
Řešení od Alex.Foley /pokud funguje/ má nevýhodu, že si v případě potřeby systému nemůžu tento jednoduše zapnout. Třeba při popojíždění v koloně což je na D1 dennodení jev. Svou úpravu používám denně a dosud bez jediného problému k naprosté spokojenosti.

Re: Stop/start

Napsal: 17 dub 2017, 11:25
od alarm
Čo sa týka zručnosti, súhlasím, čo si napísal.
Ale rozobrať tunel a dostať sa k tlačítku musíš v oboch prípadoch..., naťahať káble musíš v oboch prípadoch. Výhoda je, že toto je hotové za 1 deň, bez čakania ...

Re: Stop/start

Napsal: 17 dub 2017, 15:09
od jipo
Musím odporovat. Nejprve jsem se snažil dostat k tlačítku stop/start, ale když jsem zjistil problémy s demontáží středového tunelu, našel jsem příslušnou svorku v pojistkové skříni a tam jsem se připojil - viz moje dřívější foto. Vlastní úprava mě trvala asi 15 min. Problém byl pouze s čekáním asi tři týdny na relátka z Aliexpresu. Na našem trhu jsem vhodné časové relé nesehnal.
Samozřejmě je na každém jakou si zvolí cestu.

Re: Stop/start

Napsal: 17 dub 2017, 21:51
od alarm
Bez odporu. :mrgreen:

Re: Stop/start

Napsal: 21 dub 2017, 19:12
od zdendaa1
Axel.Foley píše:zdendaa1: Vytáhneš konektor na spínači neutrálu, zaizoluješ, před STK nasadíš zpět.

Zajo_jz: Ne všechny motory dostaly start-stop do vínku.
našel by sis trošku času na to foto ???
díkes =D>

Re: Stop/start

Napsal: 21 dub 2017, 20:48
od lanzendorfer
a používáš tempomat?

Re: Stop/start

Napsal: 22 dub 2017, 08:11
od Axel.Foley
lanzendorfer: Nevím, koho se ptáš :-k Osobně jezdím dálnice jen na tempomat a když to situace dovolí, využívám ho i na okreskách.

Re: Stop/start

Napsal: 22 dub 2017, 11:41
od lanzendorfer
no bylo to spíš myšleno jako odpověď na předchozí příspěvek a tak jsem nechtěl citovat, ale každopádně..
pokud odpojíš čislo neutrálu neměl by tempomat fungovat.. právě mě to zajímalo, protože to čidlo je bez složitého rozebírání k dostání, stačí jen otevřít kapotu 8)

Re: Stop/start

Napsal: 22 dub 2017, 12:20
od Axel.Foley
O tom nevím :-k Vím, že tempomat nefunguje při vadném brzdovém spínači ( nechtěně ověřeno na jiném autě).

Re: Stop/start

Napsal: 22 dub 2017, 16:48
od Mr. HYUNDAI
Tempomat čidlo neutrálu nepotřebuje, potřebuje čidlo na spojce a brzdě. SS potřebuje čidlo neutrálu a na spojce. Proto odpojením čidla neutrálu "zabiješ" SS a tempomat bude dál fungovat.

Re: Stop/start

Napsal: 22 dub 2017, 16:53
od zdendaa1
prosím to foto umístění :roll:

Re: Stop/start

Napsal: 24 črc 2017, 23:29
od Warmiak
Este sa vratim k prvemu rieseniu.
Napadlo mna pouzite drahsiej alternativy vo forme casoveho spinaca dostupneho v nasich obchodoch.
PCS-516 UNI pri pouziti funkcii "E" ( mozna nastavit 0,5s zopnutie o lubovolny cas oneskorenia -skokovo) ale egzistuju podobne relatka a nekedy aj lacniejsie.
Popis je na stranke:
https://www.firn.sk/p/403/pcs-516-uni
Spinac som volakedy kupil do innych testov ale momentalne mam malo casu aby to odskusat na ostro v aute.
Ako alternativny napad mozno to niekomu pomoze.
Inak stale volaco hladam ale v mensiom vyhotoveni.

Re: Stop/start

Napsal: 25 črc 2017, 21:27
od alarm
To "E" by fungovalo, len treba vhodne zvoliť poistku na napájanie, aby nekleslo napätie pri štarte. Idealna je poistka "zapalovanie", ak tam taká je, zariadenie má maličký odber a na zapalovaní napätie neklesne.
Taktická nevýhoda tohoto napájania je, že ak je na poistke napätie a vodič nenaštartuje do doby, ktorú ma nastavenú ako dobu "T", tak sa to minie účinku. Druhá nevýhoda je, že ak napr. vodič prichádza ku križovatke, kde naskočila červená, nič mu navonok nebráni, aby nezatlačil čudlík ŠTART/STOP, auto vypne. Pri stlačení spojke naštartuje, ale už systém nevypne, lebo poistka "zapalovanie" je pod napätím stále. Preto som môj systém urobil tak, že má trvalo pripnuté napätie, a časovač sa spúšťa štartom. Tým pádom, ak použijem čudlík, a vypnem motor pri státí na križovatke, pri každom Štarte ho deaktivuje.
Čo sa týka demontáže stredoveho tunela... netreba ho demontovať, káble určite niekam vedú, akurát treba zistiť, ktoré sú to. :-#

Re: Stop/start

Napsal: 28 črc 2017, 00:06
od Warmiak
"alarm" Trochu nerozumiem Tvojemu popisu ale to mozno preto ze som cudzinec :)
Pri starte nastanie pokles napatia bez ohladu na ktoru poistku sa pripois. Chyba ze v aute mas dva akumulatory. Zatial druhy v svoim aute som nenasiel.
Na starej Octe som volakedy nameral pri starte pokles napatia priblizne o 3 az 4 volty. Meraniem poklesu napatia pri starte som diagnostikoval kondiciu akumulatora.
V Tucsonie to moze byt trochu lepsie preto ze akumulator ma vetsiu kapacitu a nema tradicny starter z velkim startovacim prudom ale pokial sa nemylim (opravte mna) tak ako starter je tusim pouzity alternator ktory ma hladsi nabeh.
Dneska som testoval na regulovanom zdroji napatia funkcnost inteligentneho relatka PCS 516 i som v celku spokojny.
Momentalne cakam na poistkovy rozbocovac.
https://www.aliexpress.com/item/Micro2- ... 0.0.mEYqXc
Az potom budem riesit zapojenie v aute.
Zatial zastavam nazor ze staci sa pripoit cez dodatocnu poistku na bod zapojenia 12V zasuvki ktora v momentie startu je na chvilu bez napatia, urobi restart rela i zacne odpocitavat nastaveny cas (3 az niekolko stoviek sekund) do 0,5 sekundoveho zopnutia kontaktov v mode "E".
Vzhladom na to ze rele ma prepinacie kontakty to planujem na 0,5 sekundy paralnie skratovat tlacitko albo priamo do riadiacej jednotki podat impuls (este neviem aky i na ktory pin). Inak rele celkom dobre funguje do poklesu napatia okolo 6V co v pripade spravneho auta neocakavam ze dojde k takej situacii.
Aj v pripade poklesu napatia na nizsiu uroven rele odznova odpocitava nastaveny cas bez prepinania kontaktov.
V kludovom stave rele ma odber priblizne 7mA.
To je zatial na dnes moja teoria, na ostro to budem skusat po navratie s dovolenky v polovicy augusta. Do vtedy budem hriesit na automaticky prednastaveny start -stop.