Stránka 4 z 4

Mirelon

Napsal: 19 bře 2006, 18:42
od Franta
Jak je to s hořlavostí Mirelonu? Neskoušeli jste jen tak na test kousek zapálit? Termoplast / termoset. To hořlavé lepidlo se mi tam v té variantě bez samolepící vrstvy moc nelíbí. Ale to je věc názoru. Každopádně si do auťáku mrskněte 1 kg hasičák - doporučuju prášek, s manometrem. Proč ? Cena je jen o málo vyšší než u spreje, je podstatně účinnější, na manometru poznáte že je pod tlakem a když ho někdy použijete, je možné ho za pár kaček možné znovu nechat naplnit. Sprej není špatný, ale je to jednorázovka.

Napsal: 22 bře 2006, 09:16
od Benedikt
Tak jsem včera zkoušel bastlit jedny dveře (řidiče). Servo centrálu jsem nakonec osadil ke své spokojenosti a pak jsem se pustil do Mirelonu. Úplně sranda to nebude, ono toho místa pod tapecírungem zase tak moc všude není a chce to značně procedníkovat na různých místech podle potřeby, jinak nejde dát čalounění zpět. I těch 10mm Mirelonu je v některých místečkách příliš moc. Doufám, že nebude těmi nutnými dírami příliš snížen efekt výsledku.

Re: Odhlučnění

Napsal: 26 bře 2006, 16:49
od mirhod
ROOOM píše:Ahoj,

sice "nas" tu moc neni, ale stejne se zkusim zeptat .....

Mate nekdo v Getzu 1.1 tu odhlucnovaci sadu pod kapotu?

Ma to smysl a je to znat?

Dik R.
kde seženu odhlučnění na Getz 1,3 8)

Napsal: 26 bře 2006, 17:08
od vipe
Pročti si pořádně toto vlákno je to tu napsaný. :roll:
http://www.mikra.cz/

origo v Hyundai

nebo urob si sám :lol:

Napsal: 26 bře 2006, 17:29
od mirhod
vipe píše:Pročti si pořádně toto vlákno je to tu napsaný. :roll:
http://www.mikra.cz/

origo v Hyundai

nebo urob si sám :lol:
dík za info :D

Mirelon - oheň a poznatky montáže

Napsal: 28 bře 2006, 00:25
od Benedikt
Franta se ptal na hořlavost Mirelonu - tak jsem to dnes testnul. Po rozhoření to pomalu hoří i samo, drtivá většina jakoby úplně vyhořela i bez smradu a kouře. Když se to začně dusit, tak to začne ukapávat a čudět. Jestli je to termoplast nebo termoset nepoznám - nevim přesně co je co.

Už mám vyplněný komplet kufr - žádná sranda - 10mm mirelonu a máte co dělat tam tlačit zpátky plasty. Sice je tam jakoby za plasty spousta místa, ale .... i samo to tam drží docela fest, takže se to někde holt musí dotýkat a tam všude nastrkáte 10mm něčeho, i když stlačitelného. Ale asi gut, je to jak jedna obrovská podložka pérovka, tak by to nemělo začít vrzat.
Dveře jsou ještě háklivější - po prvotní snaze o co nejlepší krytí po celé ploše mirelonem, jsem nakonec poodřezával a poodřezával, abych tam ten tapecírung vůbec nějak narval a držel.
Nejjednodušší a nejkompaktnější je to dát pod plast na pátých dveřích.

Celkem jsem koupil 4m z pásu Mirelonu a přesně mi to vystačí na 4 dveře, kufr vlevo vpravo a ty páté dveře (360 Kč). Haleluja.

Napsal: 28 bře 2006, 17:54
od Franta
Díky Benedikte, chtěl jsem jen vědět co asi ten matroš v autě udělá v případě požáru. Zda to zvětší celkovou zátěž vozidla. Ono prúměrně každý měsíc shoří asi tak 5 - 10 vozidel v ČR a SR dohromady, takže je dobré to vědět a případně i rychlost s jakou se ten materiál rozhořívá. Na vysvětlenou termoplast je materiál, který púsobením tepla měkne, stává se plastickým a při vysokých teplotách přechází do kapalné fáze, na rozdíl od toho termoset si zachovává pevnou konzistenci a púsobením tepla jen zuhelnatí a udrží tvar. Ale to je samozřejmě jen tak na okraj. Z hlediska možného požáru vozidla je tam spousta jiných, z hlediska požáru daleko výhřevnějších a z hlediska tvorby jedovatých zplodin daleko ,,výživnějších,, materiálú například sedačky, tapecírung, plasty z palubní desky a dveří, měkčený svitprén z izolace kabelú, konektory, guma atd...

Napsal: 28 bře 2006, 17:56
od Franta
Abych nezapomenul, už jsi to projel? Je to znát?

Napsal: 28 bře 2006, 20:24
od Benedikt
Ještě ne, ... mám to ještě rozdělané a nedodělané. Mám zatím rozkuchanou palubku a budu ještě dělat pravou stranu dveře centrál a ten Mirelon. Pak se uvidí. :wink:

Napsal: 28 bře 2006, 22:47
od vipe
Benedikt píše:Ještě ne, ... mám to ještě rozdělané a nedodělané. Mám zatím rozkuchanou palubku a budu ještě dělat pravou stranu dveře centrál a ten Mirelon. Pak se uvidí. :wink:
Dáváš centrál komlet nebo montuješ dálku k centrálu? Chystám se na montáž dálky už jí mám doma, nemáš nějaký poznatky :?:

Napsal: 28 bře 2006, 23:31
od Benedikt
To Vipe: kvůli snaze držet témata dávám odpověď do "Centrální zamykání Getz"

Napsal: 04 dub 2006, 01:27
od Benedikt
To Franta: Smontováno, projeto. Pro fakt místy velmi těsný prostor jsem při montáži dveří zpět Mirelon postupně různě musel ořezávat, takže původní záměr mít komplet souvislé pokrytí dveří je v pr..achu. Nějak extra změnu nepociťuji, bude to chtít okamžitý poslech v Getzovi s Mirelonem a bez. Přeci jen jsem Getze přes zimu nepoužíval a byl rozebraný. Teď jsem dokončil montáž. Změna se těžko hodnotí. Aspoň poslechová. Změna v tom, že s nacpaným Mirelonem jsou veškeré plasty nacvaknuté k plechu pár špuntíky mnohem pevněji fixovány - rozepřeny - je veliká. Doufám, že jsem veškeré vrzání a jiné pazvuky odsunul na neurčito.

Napsal: 04 dub 2006, 21:54
od Franta
Člověče to není zlý výsledek. Jednak jsi odhalil všechna i tajemná zákoutí svého auta. Druhák už ti nebude v auťáku mít co vrzat, maximálně Fantomas...Hopkirk... anebo někomu v trenkách. Třeťák víš že s tím v podstatě i tak moc neuděláš a aspoň ta zábava nebyla moc drahá.

odhlučnění

Napsal: 18 dub 2006, 19:32
od Zdeněk-stříbrný Getz
Zdravím všechny :oops: ,chtěl jsem Vás poprosit o pomoc,zda nemáte zkušenosti se zateplením auta mirelonem.Jsem z Prahy 10 a scháním někoho poblíž,kdo by mě poradil,popř.ukázal,jak se to dělá.
Děkuji všem za odpověď
S pozdravem Zdeněk-stříbrný Getz 8)

Re: Odhlučnění

Napsal: 13 srp 2009, 19:19
od Benedikt
Přidám poznatky po dvou letech a 30000km od vyplnění auta mirelonem - viz výše.

Jsem naprosto spokojen a moc rád, že jsem to tenkrát u téměř nového Getze udělal. Vyšlo to na pár stovek (asi 400,-) a nějaký ten čas, ale stálo to za to. Doteď mi díky tomu vycpání a vypodložení mezi plasty a plechem mirelonem v autě vůbec nic nikdy nezavrzne, a když jsem zkusil jiný Getz bez mirelonu, tak teprve je poznat, že ten můj vycpaný je o poznání tišší. Musím i započítat, že jsem si s tím natahal a osadil serva centrálu včetně 5tých dveří (investice cca 1500,-) a co šlo vypatlal asfaltovým lakem proti korozi.

Když to sečtu, tak opravdu ohromná spokojenost.