Hyundai i30 N
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Hyundai i30 N
Máš pravdu, že to je opravdu jiný level.
Myslím, že ideální pro i30N , ale myslíš, že bude vhodný i pro tu mojí malorážku 1,0 T-GDI ?
Dle jejich konfigurátoru mi vyšlo tohle.
RAVENOL SSO SAE 0W-30
RAVENOL FDS SAE 5W-30
RAVENOL HCL SAE 5W-30
RAVENOL FO SAE 5W-30
RAVENOL SVE SAE 5W-30
Dík za rady.
Myslím, že ideální pro i30N , ale myslíš, že bude vhodný i pro tu mojí malorážku 1,0 T-GDI ?
Dle jejich konfigurátoru mi vyšlo tohle.
RAVENOL SSO SAE 0W-30
RAVENOL FDS SAE 5W-30
RAVENOL HCL SAE 5W-30
RAVENOL FO SAE 5W-30
RAVENOL SVE SAE 5W-30
Dík za rady.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
- Reklama
Re: Hyundai i30 N
Nevim jakou mas specifikaci. Pokud si muzes prinest do autorizaku svuj olej, mas dve moznosti.
1: Za cca stejny prachy a nekdy i mensi a nekdy i vetsi si prineses lepsi olej, nez ten rozlevany ze sudu, co ti daji v autorizaku
1: Za hodne mensi prachy si prineses stejny a nebo podobny olej co nabízí autorizak. Hodne usetris
Ja zvolil první variantu. Prechod ze Shellu 5w-30 za mou doneseny Sunoco GOLD 5w-40 jsem poznal po sluchu hned. Motor mne takovy sametovejsi chod a ve vetsich otáčkách byl i méně hlucny...mel takovy tlumeny zvuk..nevim jak to nazvat
Predne by jsi mel pouzit olej, dle specifikace a doporuceni výrobce vozu. Tento olej lze pouzit v závodech...snese vetsi zatizeni nez normalni olej, ale přitom splnuje mou specifikaci danou vyrobcem. Proto jsem se rozhodl ho pouzit stejne jako predesle oleje:
Mobil 1Peak Life 5w-50
Yacco Galaxie GT 5w-50
Sunoco Gold 5w-40
Millers Oils CFS 5w-40
Millers Oils CFS 5-40 NT
PS: když zadam do vyhledavace mou specifikaci..take mne vyjede třeba Shell 5w-30...ale nikdy bych ho uz do auta nedal. Podle me specifikace která je ACEA A3/ API SL si vyberu lepsi...
Ale na ten Shell by to samozrejme taky jezdilo. A to uz bych radsi vzal ,když uz Shell, tak 5w-40
1: Za cca stejny prachy a nekdy i mensi a nekdy i vetsi si prineses lepsi olej, nez ten rozlevany ze sudu, co ti daji v autorizaku
1: Za hodne mensi prachy si prineses stejny a nebo podobny olej co nabízí autorizak. Hodne usetris
Ja zvolil první variantu. Prechod ze Shellu 5w-30 za mou doneseny Sunoco GOLD 5w-40 jsem poznal po sluchu hned. Motor mne takovy sametovejsi chod a ve vetsich otáčkách byl i méně hlucny...mel takovy tlumeny zvuk..nevim jak to nazvat
Predne by jsi mel pouzit olej, dle specifikace a doporuceni výrobce vozu. Tento olej lze pouzit v závodech...snese vetsi zatizeni nez normalni olej, ale přitom splnuje mou specifikaci danou vyrobcem. Proto jsem se rozhodl ho pouzit stejne jako predesle oleje:
Mobil 1Peak Life 5w-50
Yacco Galaxie GT 5w-50
Sunoco Gold 5w-40
Millers Oils CFS 5w-40
Millers Oils CFS 5-40 NT
PS: když zadam do vyhledavace mou specifikaci..take mne vyjede třeba Shell 5w-30...ale nikdy bych ho uz do auta nedal. Podle me specifikace která je ACEA A3/ API SL si vyberu lepsi...
Ale na ten Shell by to samozrejme taky jezdilo. A to uz bych radsi vzal ,když uz Shell, tak 5w-40
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 N
Hafush: Nemyslím si, ze by lepší olej byl jen pro Nko. Naopak, právě taková malorážka bude asi ve po většinu času ve větší zátěži, než Nko. Hlavně na dálnicích...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
Co se oleje tyce, v owners manualu i30 N jsem nasel specifikaci oleje: ACEA C2 or above / 0W-30
Tady vidim, ze jste zrejme dospeli k tomu, ze Millers Oils CFS 5W-40 NT+ je TOP volba pro i30 N, je to tak?
Jehoz specifikace je ale: SAE 5W-40, ACEA SM/CF, ACEA A3/B4
Chybi mi tam to ACEA C2 nebo vyssi... mozna, ze jen nevim jak si tu C2 mam asociovat s SM/CF, A3/B4...
Deegr: kolik uz mas nalitano s Nkem? Uz mas vymenu za sebou? Po kolika jsi provedl prvni vymenu - 2500 km? Diky
EDIT: Do Hyundai Coupe 2.0 turbo leju 10W-60, ale je fakt, ze prvni 10-13 km nez se ohreje olej jedu jako clovek.... pak uz vubec
Tady vidim, ze jste zrejme dospeli k tomu, ze Millers Oils CFS 5W-40 NT+ je TOP volba pro i30 N, je to tak?
Jehoz specifikace je ale: SAE 5W-40, ACEA SM/CF, ACEA A3/B4
Chybi mi tam to ACEA C2 nebo vyssi... mozna, ze jen nevim jak si tu C2 mam asociovat s SM/CF, A3/B4...
Deegr: kolik uz mas nalitano s Nkem? Uz mas vymenu za sebou? Po kolika jsi provedl prvni vymenu - 2500 km? Diky
EDIT: Do Hyundai Coupe 2.0 turbo leju 10W-60, ale je fakt, ze prvni 10-13 km nez se ohreje olej jedu jako clovek.... pak uz vubec
Re: Hyundai i30 N
V olejích se extra nevyznám, i je to poznat z mých otázek, ale co já vím, tak A3/B4 se týká benzínových a C2 naftových motorů.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: Hyundai i30 N
C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah sulfátů
C2 a C3 jsou mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s
Pokud bych mel N-ko, jiny olej bych tam nedal( Millers, Yacco, Ravenol ale třeba i Motul 300V) Ale at si tam da každý co uzna za vhodne. Informaci ohledne specifikaci a co kdo muze anebo nemůže nalit do motoru je na netu hodne.
C2 a C3 jsou mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s
Pokud bych mel N-ko, jiny olej bych tam nedal( Millers, Yacco, Ravenol ale třeba i Motul 300V) Ale at si tam da každý co uzna za vhodne. Informaci ohledne specifikaci a co kdo muze anebo nemůže nalit do motoru je na netu hodne.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 N
Omlouvám se za OT ve vlákně pro i30N, ale využiju diskuze ohledně olejů a vrátím se zpátky k mé 1.0 T-GDI.
V CZ návodu o mém motoru není ani zmínka.
Naštěstí jsem si stáhl EN verzi a tam píší specifikaci:
1.0 T-GDI 3.6 l ACEA A5/B5
1.4 T-GDI 4.2 l ACEA A5/B5.
If the ACEA A5/B5 engine oil is not available in your country, you are able to use ACEA A3/B3, A3/B4.
Takže nevím, jestli ten dnes zde doporučený Ravenol mohu použít.
V CZ návodu o mém motoru není ani zmínka.
Naštěstí jsem si stáhl EN verzi a tam píší specifikaci:
1.0 T-GDI 3.6 l ACEA A5/B5
1.4 T-GDI 4.2 l ACEA A5/B5.
If the ACEA A5/B5 engine oil is not available in your country, you are able to use ACEA A3/B3, A3/B4.
Takže nevím, jestli ten dnes zde doporučený Ravenol mohu použít.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: Hyundai i30 N
To uz zde bylo psano jaky je rozdil mezi A5 a A3.
Napisu to znova:
Pokud ma někdo od výrobce specifikaci A5, muze pouzit A3..ale nikdy ne naopak!! A3 je lepsi nez A5.
ACEA A5 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou - což je (zjednodušeně) olej s méně zatížitelným a "tenčím" olejovým filmem a reálně tu hrozí jeho nedostatečná pevnost a s tímto spojené riziko jeho trhání a tím pádem nedostatečného mazání. A5 musí být schválena výrobcem. A5-oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s
ACEA A3 oleje s normalni viskozitou tj nad 3,5 mPa.s
Ravenol ma HTHS viskozitu 4,26
Napisu to znova:
Pokud ma někdo od výrobce specifikaci A5, muze pouzit A3..ale nikdy ne naopak!! A3 je lepsi nez A5.
ACEA A5 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou - což je (zjednodušeně) olej s méně zatížitelným a "tenčím" olejovým filmem a reálně tu hrozí jeho nedostatečná pevnost a s tímto spojené riziko jeho trhání a tím pádem nedostatečného mazání. A5 musí být schválena výrobcem. A5-oleje se sníženou HTHS viskozitou mezi 2,9 až 3,5 mPa.s
ACEA A3 oleje s normalni viskozitou tj nad 3,5 mPa.s
Ravenol ma HTHS viskozitu 4,26
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 05 bře 2018, 22:17, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 N
Tak super. Díky moc za rady.
Máś pravdu, že už si to jednou psal, že když motor umí pracovat s EKO A5, tak do něho jdou použít i A5 i A3, ale ta A3 je pro motor lepší.
A u teplotního rozsahu není příliš podstatné, zda-li 5-30W , nebo 5-40W.
Je tam jen od výrobce doporučení na jejich:
HELIX ULTRA AH-E 5W-30
HELIX ULTRA 5W-40
Zítra ho tedy hned objednám.
Máś pravdu, že už si to jednou psal, že když motor umí pracovat s EKO A5, tak do něho jdou použít i A5 i A3, ale ta A3 je pro motor lepší.
A u teplotního rozsahu není příliš podstatné, zda-li 5-30W , nebo 5-40W.
Je tam jen od výrobce doporučení na jejich:
HELIX ULTRA AH-E 5W-30
HELIX ULTRA 5W-40
Zítra ho tedy hned objednám.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: Hyundai i30 N
Byt tebou, radeji zavolam do servisu, jestli si ho muzes na garancku prinest. Ne každý autorizak to povoluje.
Druhy problém je ten, ze pokud mas ještě malo najeto a das hned nejaky lepsi olej, tak si podtrhnes zabeh a timpadem se ti zabeh motoru prodlouzi. Nevim kolik mas najeto, ale radeji bych s tim pockal.
Ten Shell 5w-40 je taky dobry olej. Je to A3
Druhy problém je ten, ze pokud mas ještě malo najeto a das hned nejaky lepsi olej, tak si podtrhnes zabeh a timpadem se ti zabeh motoru prodlouzi. Nevim kolik mas najeto, ale radeji bych s tim pockal.
Ten Shell 5w-40 je taky dobry olej. Je to A3
Naposledy upravil(a) Alf6 dne 05 bře 2018, 22:25, celkem upraveno 1 x.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 N
Jaký nájezd je podle tebe ideální než dojde k první výměně oleje (za nějaký kvalitnější Millers apod.)?Alf6 píše:Byt tebou, radeji zavolam do servisu, jestli si ho muzes na garancku prinest. Ne každý autorizak to povoluje.
Druhy problém je ten, ze pokud mas ještě malo najeto a das hned nejaky lepsi olej, tak si podtrhnes zabeh a timpadem se ti zabeh motoru prodlouzi. Nevim kolik mas najeto, ale radeji bych s tim pockal.
Naposledy upravil(a) reprak dne 05 bře 2018, 22:24, celkem upraveno 1 x.
Re: Hyundai i30 N
Já už mám 12000km.
První servis má být v 15000km.
Zítra zavolám do servisu a řeknu jim o tom, že chci svůj olej.
První servis má být v 15000km.
Zítra zavolám do servisu a řeknu jim o tom, že chci svůj olej.
Hyundai i30 kombi 3.gen 1,0 T-GDI Trikolor+Komfort Ara Blue (09/2017) Arouš
Re: Hyundai i30 N
tezko rict..každý zajizdime jinak...snad po tech 12 000 km uz je motor zajetej...reprak píše:Jaký nájezd je podle tebe ideální než dojde k první výměně oleje (za nějaký kvalitnější Millers apod.)?Alf6 píše:Byt tebou, radeji zavolam do servisu, jestli si ho muzes na garancku prinest. Ne každý autorizak to povoluje.
Druhy problém je ten, ze pokud mas ještě malo najeto a das hned nejaky lepsi olej, tak si podtrhnes zabeh a timpadem se ti zabeh motoru prodlouzi. Nevim kolik mas najeto, ale radeji bych s tim pockal.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Hyundai i30 N
Stále uvažuji o nějakém sportovněji střiženém autě, i30N super, ale ta cena... Aktuálně jsem téměř rozhodnut pro VW Polo GTI, jen čekám na najetí výroby aut s manuálem. Cena by měla být pod 550 tis. Motor 2.0 TSi, 147 kW.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Hyundai i30 N
Reprak: Jak píše Alf, jiný olej, než Millers Oil, Yacco... bych do Nka nedal. Rozhodně v žádným případě bych tam nelil oleje C2. To snad musí být nějaká tisková chyba, nebo si to neumím vysvětlit. 0W-30 je snad určen do Sibiře. Jeho teplotní rozsah je -40 což je v naších podmínkách naprosto zbytečné až do +30. Takže v létě naopak zase nedostatečné, když teploty šplhají běžně přes 30°C. Proto jsem zvolil 5W-40.
Teď mám najeto nějakých 3500km a už o víkendu se chystám na jeho výměnu. Nevím, co tam je za olej z továrny, ale bojím se, že tam je ten C2, tak ho chci dát co nejdříve pryč. Do garančky čekat nebudu, protože se v létě chystám na SlovakiaRing a tam s olejem C2 0W-30 si koleduju jen o nejake problémy. Nevěrím tomu, že by byl motor v takových podmínkách dostatečně mazán.
Teď mám najeto nějakých 3500km a už o víkendu se chystám na jeho výměnu. Nevím, co tam je za olej z továrny, ale bojím se, že tam je ten C2, tak ho chci dát co nejdříve pryč. Do garančky čekat nebudu, protože se v létě chystám na SlovakiaRing a tam s olejem C2 0W-30 si koleduju jen o nejake problémy. Nevěrím tomu, že by byl motor v takových podmínkách dostatečně mazán.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold