reprak píše:Alf6 píše:40 CFS od Millera to u maže. Je na to dělaná
Diky, ale s tim, ze nesplnuje specifikaci (neni C2 nebo vyssi / 0W-30) - co na to reknou v autorizaku? Neposlou me s tim k sipku? Muze to mit nejaky vliv na pozdejsi pripadnou reklamaci?
ACEA C2 or above / 0W-30
C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah sulfátů
C2 a C3 jsou
mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s
Máme čtyři kategorie "
high SAPS (vysoký obsah sulfátového popela, síry a fosforu)" pro benzínové a lehké naftové agregáty (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5) a čtyři kategorie Cx (C1, C2, C3 a C4) s nižším obsahem tedy "
lower SAPS" pro vozy vybavené moderními výfukovými systémy, zejména DPF. S těchto čtyřech Cx jsou pouze C1 a C4 skutečné
LOW SAPS, protože mají limity síry ≤ 0.2% a sulfátového popela ≤ 0.5%.
Zatímco velmi často jsou i oleje ACEA C2 a C3 popisovány jako LOW SAPS, správně by měly a mohly být označovány jako "MID SAPS", tedy se středním obsahem sulfátového popela, síry a fosforu protože limity síry i sulf.popela jsou zde benevolentnější a to ≤ 0.3% resp. ≤ 0.8% což je více než u skupin ACEA C1 a C4
Přibližně 60 % všech aditiv tvoří dispersanty, přibližně 25 % aditivace tvoří detergenty. Tyto dva typy přísad pomáhají udržovat motor v náležité čistotě. Zbylých asi 15 % aditivace tvoří všechny ostatní typy přísad - protioděrové přísady, modifikátory tření, antioxidanty, depresanty, antikorodanty, protipěnivostní přísady a další.
Všechno jsou to aditiva důležitá pro každý motorový olej. Sledované prvky, tedy
fosfor, síry a organokovy, zajišťují výkon motorového oleje, délku výměnného intervalu a životnost oleje. Pokud je jejich obsah snížen až na polovinu, nutně dochází ke zhoršení užitných vlastností nových motorových olejů. Obsah síry vyplývající pouze z běžné aditivace je přibližně 0,35 - 0,40 % hm. Pro splnění limitního obsahu síry v low SAPS olejích je proto kromě použití hydrokrakových základových olejů nutné změnit i obsah či kvalitu aditiv, které obsahují síru. Kvalitu olejů je ale nutné udržet alespoň na dosavadní úrovni, a proto je potřeba chybějící množství kritických aditiv nahradit jinými typy aditiv, které neobsahují sledované prvky. Problém ale je, že nové, stejně účinné přísady nejsou k dispozici. Běžné antioxidanty a protioděrově působící dithiofosfáty zinku lze nahradit dithiokarbamáty, které neobsahují fosfor, ale obsahují síru a popelotvorný kov. Vysokoteplotní antioxidační účinky dithiofosfátů lze do určité míry nahradit nízkoteplotními antioxidanty fenolového a aminového typu. S náhradou protioděrových a mazivostních vlastností je to už horší, uvažuje se o použití bezpopelného glycerol monooleátu. Náhrada organokovových detergentů zatím není. Detergenty jsou nositeli alkalické rezervy motorového oleje, která neutralizuje kyselé zplodiny spalování paliva a produkty oxidace oleje. Chrání tím motor proti korozívnímu opotřebení. Důsledkem snížení obsahu detergentů jsou nižší hodnoty alkalické rezervy (TBN) nové generace olejů, což pravděpodobně negativně ovlivní životnost low SAPS olejů. Hodnoty TBN současných motorových olejů se pohybují v rozmezí 8-12 mg KOH/g, průměrně kolem 10 mg KOH/g. TBN olejů nové generace se pohybuje kolem 6 mg KOH/g. Tato hodnota TBN je evidentně příliš nízká na to, aby efektivně chránila motor před účinky kyselých látek po celou dobu předpokládané životnosti oleje.
Sulfátový popel, je výraznou složkou každého oleje, která obsahuje kovy: barium, vápník, hořčík, zinek, draslík, sodík a cín. Síra, fosfor a chlor mohou být přítomny ve sloučeninách.
Přispívá příznivě k menšímu oděru pohyblivých částí motoru a je antioxidační
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... ezne-oleje
Co na to reknou v autorizaku netusim. Vse co se dnes vyrabi...a to i N-ko hraje na ekonormy. Je to tak...