Ahoj, sleduju to tady zpovzdali a premyslim nad tim kufrem u Cupry STDeegr píše:Karel Karel Karel: Sice nevím, zda jsi se už rozhodl pro nové auto, nebo jestli sem ještě někdy zabrouzdáš, ale dám sem test 3 aut, které máš ve svém seznamu. Civic Type-R, Cupra 300 a i30 N Performance. Vítěz je Hyundai i30 N. U Cupry vadí špatná trakce přední nápravy (není to prvně, co o tom slyším) a dost mizerné brzdy, i když byla Cupra vybavena příplatkovými 4 pístky Brembo. Naopak na Hyundai jen samá chvála, no jak jinak taky, že
Co se týče spotřeby, tak Cupra měla snad jen o desetinku menší, takže jak tady někdo psal, že je úspornější, tak je to samozřejmě blbost. I když je Cupra nejlehčí, skoro o metrák proti Nku, tak vykazuje v podstatě stejnou spotřebu, výrazně horší brzdnou dráhu a slabou trakci na přední nápravě.
A to je to, co mě na Nku doslova fascinuje. Ta trakce i na jedničku, třeba z kruháče. To se nedá popsat, to se musí zažít. U Cupry jsem také slyšel, že při akceleraci dochází k odskakování přední nápravy při prokluzu, což dělá celkem dost velké rány a je to hodně nepříjemné. Znám to ze Ceedu GT. Nko tímhle vůbec netrpí. O Civicu se dá říci jen to, že je to prostě už moc hardcore, závoďák na běžných silnicích, který není vhodný pro každodenní používání. Jediné místo, kde Nko ztrácí je zrychlení, i když na 100 je rychleji, než Cupra díky trakci, ale dál už se začíná projevovat nejvyšší hmotnost ze všech aut a nejnižší výkon.
Ale však si ten test přečtěte sami. Nahrál jsem ho v podobě PDF na ulož.to Ke stažení zde:
https://uloz.to/!FtdKin1H6qMM/test-i30n-pdf
Hyundai i30 N
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 13
- Registrován: 18 úno 2018, 11:40
Re: Hyundai i30 N
- Reklama
Re: Hyundai i30 N
k těm "mizerným" brzdám Cupry v testu bych jen trochu oponoval tím, že ty brzdy byly horší pouze u studených brzd, u zahřátých brzd, které bohužel testovali pouze u jedné ze 3 rychlostí (ze 130 km/h) naopak Cupra oba konkurenty porazila, je třeba si uvědomit že performance brzdy z Cupry jsou 4pístky, mají plovoucí kotouče o průměru 370mm a směs bude stavěná zřejmě na maximální účinnost při dlouhodobém zatížení, kde bude mít jednoznačně co se týče brzdného účinku navrch oproti konkurentum, druhá věc je ta, zdali se tyto podmínky dokáží v běžném provozu nastolit a jak moc musí být ty brzdy zahřáté aby se rozdíl mezi nimi stíral, nebo se převážil ve prospěch jedné či druhé strany.
každopádně všechny tyhle auta jsou takové brussy, že svými schopnostmi mnohonásobně převyšují to co může člověk legálně na silnicích využit a využít plně potenciál těchto je reálné pouze na okruhu.
každopádně všechny tyhle auta jsou takové brussy, že svými schopnostmi mnohonásobně převyšují to co může člověk legálně na silnicích využit a využít plně potenciál těchto je reálné pouze na okruhu.
I 30 Fastback N performance, manual, darknight grey pearl 2021
Re: Hyundai i30 N
A k čemu jsou v podstatě závodní brzdy u rodinného kombíka?
Že by před každou jízdou tatínek nejdříve zahříval brzdy, nebo během jízdy na nich stál? Hlavní prioritou by snad měla být co nejkratší brzdná dráha v krizové situaci a to v 99% jsou brzdy studené. Za mě je to prostě zklamání.
Když si koupím takové auto a ještě vypláznu přes 80 litrů za "lepší" brzdy, tak bych očekával, že brzdná dráha bude kratší, než má třeba fábia, ale ne opak
Že by před každou jízdou tatínek nejdříve zahříval brzdy, nebo během jízdy na nich stál? Hlavní prioritou by snad měla být co nejkratší brzdná dráha v krizové situaci a to v 99% jsou brzdy studené. Za mě je to prostě zklamání.
Když si koupím takové auto a ještě vypláznu přes 80 litrů za "lepší" brzdy, tak bych očekával, že brzdná dráha bude kratší, než má třeba fábia, ale ne opak
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
promiň chápu že jsi "nadšen" svým novým vozem, ale to přirovnání s fábií je zcela mimo mísu. Všechny 3 auta v testu jsou parádní. Co se týče toho testu brzd v testu, tak jeho vypovídající hodnota je absolutně nulová, jednak byl proveden v každé rychlosti pouze jednou jednou a definice studené vs zahřáté brzdy je také nic neříkající od jaké teploty se berou brzdy jako zahřáté a zdali dosáhnu toto zahřátí při běžném stylu jízdy, nebo tomu musím nakládat jak hovado? V létě ty brzdy člověk zahřeje a ani se moc snažit nemusí.
Další věc, kterou test nerozliší je stav vozidel, kolik mají najeto, v jakém stavu se aktuálně ty brzdy a pneumatiky nachází a co vše již mají za sebou to jsou věci které brzdnou dráhu ovlivní a nemyslím si že rozdíl brzdné dráhy 4,3 m u rychlosti 130km-0 km/h mezi I30N a Cuprou je natolik velký rozdíl aby se dalo vzhledem k výše uvedeným faktorům říci, že brzdy Cupry jsou špatné. Je to asi stejně zcestné jako bych tvrdil, že Hyundai má v zátěži špatné brzdy, protože se zahřátými brzdami je rozdíl v brždění mezi i30N a Cuprou 6,9m ve prospěch Cupry. Nehledě na to že při rychlosti 130km/h s vozidly jedou rychlostí 36 m/s a pokud testují stylem tady na té čáře začneme brzdit, tak v téhle rychlosti tu čáru přesně trefit je nemožné a každá desetinka rozdílu v reakci jsou 3,6 m ujeté vzdálenosti. Je to stené jako bych tvrdil že I30N nejede, protože cupra dá zrychlení 0-200 o 4 sekundy rychlejší a v rychlosti nad 200 ke už I30N ztrácí dech Cupra stále zrychluje jako zběsilá a doklepe to v sérii až k 270km/h. každé auto má své klady, ale nemyslím si že by ve všem byla I30N král a zbytek vozidel nestál za nic.
k čemu větší brzdy? Nemusí si je člověk připlácet, i standartní 340mm jsou plně dostačující. Obě auta jsou parádním, rozdíly mezi nimi minimální a v běžném provozu absolutně zanedbatelné, stejně jako jejich výkon, který na bežných komunikacích při daných rychlostních limitech i mírném překročení prostě člověk legálně nevyužije.
ještě se vrátím k tomu testu, v tabulkách je dost nepřesností a neobjektivního hodnocení, u zahřátých brzd měla Cupra nejkratší dráhu, přesto dostala v kolonce zahřáté brzdy nejmíň bodů? v kolonce zrychlení/maximální rychlost kde I30N na všechny ztrácí dostalo Nko stejný počet bodu jako Cupra a jen o jeden bod méně než Type R?
Další věc, kterou test nerozliší je stav vozidel, kolik mají najeto, v jakém stavu se aktuálně ty brzdy a pneumatiky nachází a co vše již mají za sebou to jsou věci které brzdnou dráhu ovlivní a nemyslím si že rozdíl brzdné dráhy 4,3 m u rychlosti 130km-0 km/h mezi I30N a Cuprou je natolik velký rozdíl aby se dalo vzhledem k výše uvedeným faktorům říci, že brzdy Cupry jsou špatné. Je to asi stejně zcestné jako bych tvrdil, že Hyundai má v zátěži špatné brzdy, protože se zahřátými brzdami je rozdíl v brždění mezi i30N a Cuprou 6,9m ve prospěch Cupry. Nehledě na to že při rychlosti 130km/h s vozidly jedou rychlostí 36 m/s a pokud testují stylem tady na té čáře začneme brzdit, tak v téhle rychlosti tu čáru přesně trefit je nemožné a každá desetinka rozdílu v reakci jsou 3,6 m ujeté vzdálenosti. Je to stené jako bych tvrdil že I30N nejede, protože cupra dá zrychlení 0-200 o 4 sekundy rychlejší a v rychlosti nad 200 ke už I30N ztrácí dech Cupra stále zrychluje jako zběsilá a doklepe to v sérii až k 270km/h. každé auto má své klady, ale nemyslím si že by ve všem byla I30N král a zbytek vozidel nestál za nic.
k čemu větší brzdy? Nemusí si je člověk připlácet, i standartní 340mm jsou plně dostačující. Obě auta jsou parádním, rozdíly mezi nimi minimální a v běžném provozu absolutně zanedbatelné, stejně jako jejich výkon, který na bežných komunikacích při daných rychlostních limitech i mírném překročení prostě člověk legálně nevyužije.
ještě se vrátím k tomu testu, v tabulkách je dost nepřesností a neobjektivního hodnocení, u zahřátých brzd měla Cupra nejkratší dráhu, přesto dostala v kolonce zahřáté brzdy nejmíň bodů? v kolonce zrychlení/maximální rychlost kde I30N na všechny ztrácí dostalo Nko stejný počet bodu jako Cupra a jen o jeden bod méně než Type R?
I 30 Fastback N performance, manual, darknight grey pearl 2021
Re: Hyundai i30 N
Seltino, ty to bereš nějak vážně Skoro jak nějaký fanda Seatu. Bylo by dost smutné, kdyby ty brzdy nebyly lepší vůbec. Ale prostě v běžných situacích máš ty brzdy studené, jako je jízda po dálnici rychlostí 130 km/h a délka přes 4 m je délka celého auta. Nebo-li Nko zastaví před kufrem vyděšených lidí, Cupra do nich najede rychlostí přes 30 km/h! Samozřejmě při zahřátých brzdách je to něco jiného, ale to se bavíme o jízdě na okruhu, popřípadě nelegálních rychlostech na okreskách a člověk s rozumem nikdy nepojede snad až tak na krev, aby brzdil bez rezerv.
Jde přeci o to, že "lepší" brzdy by měly snad brzdit za stejných podmínek vždy lépe, než relativně obyčejné. Nějak nechápu, proč se hned tak do mě pouštíš.
Testy samozřejmě neprovádí pomocí stopek a metru a ani netvrdím, že Nko je nejlepší ve všem. Vše jsou jen mé osobní názory.
Mimochodem tvrdit, že Nko od 200 km/h nejede a Cupra zrychluje i v těchto rychlostech jak zběsilá je celkem k smíchu. Ano, Cupra jede samozřejmě lépe a Nku na rovince ujede, ale nijak zběsilý rozdíl by to vážně nebyl
Jde přeci o to, že "lepší" brzdy by měly snad brzdit za stejných podmínek vždy lépe, než relativně obyčejné. Nějak nechápu, proč se hned tak do mě pouštíš.
Testy samozřejmě neprovádí pomocí stopek a metru a ani netvrdím, že Nko je nejlepší ve všem. Vše jsou jen mé osobní názory.
Mimochodem tvrdit, že Nko od 200 km/h nejede a Cupra zrychluje i v těchto rychlostech jak zběsilá je celkem k smíchu. Ano, Cupra jede samozřejmě lépe a Nku na rovince ujede, ale nijak zběsilý rozdíl by to vážně nebyl
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
nejsem Fanda Seatu, jen nedělám z jednoho auta modlu. Nepreferuji vyloženě žádnou značku, auto si vybírám podle daného modelu ne podle značky A ano Cupra jede nad 200 km výrazně lépe než Nko kterému se na těch 250km/h v porovnání s Cuprou vyloženě nechce, ale uznávám že soudím jen podle videí na netu, Nko jsem osobně neřídil, Cupru několikrát. Každopádně až budu za 2 roky brát další auto je Cupra a I30N jeden z nejžhavějších kandidátů.
I 30 Fastback N performance, manual, darknight grey pearl 2021
Re: Hyundai i30 N
no ja neviem, ale co som si teraz pozeral videa a zrychlenie, tak na to ze cupra ma 300 HP a je to 4-drive teda aspon podla mna to take ruzove s Nkom nema
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Hyundai i30 N
neporovnávej 4x4 cupru a I30N, ale Cupru předohrab a I30N, ty jsou když pominu zrychlení 0-100 rychlejší, protože sebou netahají zbytečnou hmotnost a ta hmotnost navíc kterou ty 4x4 oproti verzi s předním náhonem mají se větších rychlostech hodně projeví, nehledě na to že cupra 4x4 se dělá pouze v kombíku a dsg, což jsou zase kila navíc (přesněji 150kg). Když má cupra 240 km/h, tak I30N trvá ještě 10 vteřin než se na tu rychlost dohrabe. Pokud vememe zrychlení 0-100, tak tam je to hodně podobné, protože zde už narážíme na fyzikální limity, ten výkon prostě nelze na první dva převodové stupně na vozovku při předním náhonu plně přenést.
https://www.youtube.com/watch?v=Ce9RihOI6E8
každopádně jak jsem řekl, všechny tyhle auta jsou super rozdíly mezi nimi minimální, které v běžném provozu asi nepostřehnete a nemyslím si že by někdo volbou kteréhokoliv z nich udělal chybu, ale pro mnoho lidí může být problém že Nko se dělá pouze jako předohrab, v manuálu a ve verzi hatchback a každý si hold musí říct sám co je u něj priorita, člověk s rodinou asi raději zvolí Cupru v kombíku, protože málo kdo si může dovolit koupit rodinné auto a ještě druhé nebo třetí na zábavu. Pokud by se tyto dvě auta střetly v souboji na cestě, tak o vítězi rozhoduje stejně jen to,kdo je ochoten více zemřít....
https://www.youtube.com/watch?v=Ce9RihOI6E8
každopádně jak jsem řekl, všechny tyhle auta jsou super rozdíly mezi nimi minimální, které v běžném provozu asi nepostřehnete a nemyslím si že by někdo volbou kteréhokoliv z nich udělal chybu, ale pro mnoho lidí může být problém že Nko se dělá pouze jako předohrab, v manuálu a ve verzi hatchback a každý si hold musí říct sám co je u něj priorita, člověk s rodinou asi raději zvolí Cupru v kombíku, protože málo kdo si může dovolit koupit rodinné auto a ještě druhé nebo třetí na zábavu. Pokud by se tyto dvě auta střetly v souboji na cestě, tak o vítězi rozhoduje stejně jen to,kdo je ochoten více zemřít....
I 30 Fastback N performance, manual, darknight grey pearl 2021
Re: Hyundai i30 N
... tak o vítězi rozhoduje stejně jen to,kdo je ochoten více zemřít ...
svata pravda
svata pravda
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136 kW 4WD AT / PREMIUM / Micron Grey / 04/2016
Re: Hyundai i30 N
Seltino: Jasně, že NA ROVINCE bude Cupra rychlejší, ale ten rozdíl v realu není tak dramatický, jak si myslíš. Nejdřív se projeď Nkem a pak budeš možná dost překvapen jeho dynamikou v přímce. Soudíš jen dle videi na youtube, kde klidně mohli jet v protivětru. Třeba video od Cars on autobahn bylo natočeno u Mnichova směrem na západ v den, kdy foukal zrovna západní vítr. Nko jelo v protivětru. Soudit jen dle videjí na youtube je směšné
Zkus na youtube zadat i30 N Le mans. Jsou tam minimálně dvě videa, kde Nko jezdí proti Civicu Type-R, který je ještě rychlejší a hlavně okruhově zaměřenější, než Cupra. Samozŕejmě v přímce Nko prohraje, ale vážně ti rozdíl v té přímce příjde tak brutální, jak se zde snažíš popisovat? A to se bavíme o Type-R...
Zkus na youtube zadat i30 N Le mans. Jsou tam minimálně dvě videa, kde Nko jezdí proti Civicu Type-R, který je ještě rychlejší a hlavně okruhově zaměřenější, než Cupra. Samozŕejmě v přímce Nko prohraje, ale vážně ti rozdíl v té přímce příjde tak brutální, jak se zde snažíš popisovat? A to se bavíme o Type-R...
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Hyundai i30 N
já myslím že tohle nemá asi smysl dát rozebírat, neshodneme se obě auta jsou tak dobré, že o výsledku na trati bude rozhodovat především kvalita řidiče, nebo faktor kam až bude ochoten daný řidič zajít. A k těm videím na tubce nejsem pako, vím že zde hraje roli hodně faktorů, které ve videích nejsou vidět
I 30 Fastback N performance, manual, darknight grey pearl 2021
Re: Hyundai i30 N
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Hyundai i30 N
Docela cool video. Hlavne od 15:50, kdy to vzal na dalnici.
https://www.youtube.com/watch?v=yES318GkSFg
https://www.youtube.com/watch?v=yES318GkSFg
VW Passat Variant B8 2020 110kW TDI EVO
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Hyundai i30 kombi 1.6 GDI Czech Edition Festival (08/2016 - 4/2023) :(
Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Ghia 5dv (UK)
Fiat Stilo 1.6 16V 5dv / 1.9 JTD 3dv (UK) / MW 1.6 16V (ČR)
Fiat Punto 1.2 8V 3dv (UK)
Re: Hyundai i30 N
čerstvý test na auto.cz, dokonce i zde ho chválí
http://www.auto.cz/test-hyundai-i30-n-a ... sti-120040
http://www.auto.cz/test-hyundai-i30-n-a ... sti-120040
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Hyundai i30 N
Už se take těsim až si koupim nějakého Hyundae z produkce N.Dobře budou vypadat i jezdit auta se sportovnim packetem(ovšem beze změný výkonu motoru), který by měl být koncem roku v prodeji. Jsem majitel Toyoty corolly 1,8 TS, 141KW, které ma perfektni vysokootačkový motor, ale už by ji chtělo nahradit za neco lepšího a výkonnějšího.Už jem se informoval o nejaké slevě na i30N(byla však jen řeč neco kolem 30tis.),snad jen mou utěchou bude ma zaměstnanecka sleva 20% .