Stránka 1 z 2

Riadenie

Napsal: 16 srp 2008, 21:40
od sloto
Preskumal som vsetky vlakna ale nikde som nenasiel podobny problem.

Pri otacany volantom mi vrzga nieco v riadeni, predpoladam ze to bude iba nejaka manzeta, alebo vlnovec, popripade nieco co treba premazat.....


vopred dakujem za rady

Napsal: 17 srp 2008, 10:36
od Limitz
jak vrže?? není to takový pištivý zvuk?? to by pak mohl být řemen od posilovače, jinak vlnovec to nebude určitě :) to je část výfuku :)

Napsal: 17 srp 2008, 15:17
od sloto
Limitz píše:jak vrže?? není to takový pištivý zvuk?? to by pak mohl být řemen od posilovače, jinak vlnovec to nebude určitě :) to je část výfuku :)
to vrze ako dvere na stodole
a vlnovec :-D nemusi byt len tam....

myslis vymenit remen, co to obnasa a ako na to?

řemen

Napsal: 17 srp 2008, 16:35
od rade622
Pokud budeš měnit řemen, povolíš altík, posilovač, sundáš starý a dáš nový. Pokud budeš měnit i olej v posilovači, návod máš tady http://www.hyundaisraz.eu/moje/posilovac/posilovac.html
rade622

Napsal: 17 srp 2008, 17:36
od mirpie
nejdřív zkontroluj ten řemen , zda je potřeba měnit, nebo jen napnout, nebo zda to vůbec způsobuje on.. Vem si někoho k ruce, at ti sedne za volant. Nech to běžet na volnoběh, otevři si kapotu a pomocníkovi řekni, at ti dá volant na jednu stranu na plný rejd. V tu chvíli má čerpadlo serva největší odpor se otáčet a v tu chvíli může dojít k proklouznutí řemene na řemenici čerpadla. Mě to taky prokluzovlao. Napnutí nepomohlo, chtělo to nový řemen a kup original. Měl jsem tam nějakej no name a ten šel hned do nebe...Byly z něho cáry.
Výměna snadná. Povolíš šrouby na alternátoru, vytočíš ho kolem jednoho šroubu tak ,abys povolil řemeny, sundáš řemen od pohonu alternátoru a vodního čepadla. POvolíš oba šrouby na čerpadle serva a sundáš řemen serva. Napnutí pak s citem. Průhyb na řemenu by měl být po zmáčknutí prstem tak 1cm. KDyž to napneš moc, ničíš ložiska a hřídele na čerpadlech. Když to napneš málo, bude ti to prokluzovat a odrovnáš řemen.

Napsal: 17 srp 2008, 20:15
od sloto
mirpie píše:nejdřív zkontroluj ten řemen , zda je potřeba měnit, nebo jen napnout, nebo zda to vůbec způsobuje on.. Vem si někoho k ruce, at ti sedne za volant. Nech to běžet na volnoběh, otevři si kapotu a pomocníkovi řekni, at ti dá volant na jednu stranu na plný rejd. V tu chvíli má čerpadlo serva největší odpor se otáčet a v tu chvíli může dojít k proklouznutí řemene na řemenici čerpadla. Mě to taky prokluzovlao. Napnutí nepomohlo, chtělo to nový řemen a kup original. Měl jsem tam nějakej no name a ten šel hned do nebe...Byly z něho cáry.
Výměna snadná. Povolíš šrouby na alternátoru, vytočíš ho kolem jednoho šroubu tak ,abys povolil řemeny, sundáš řemen od pohonu alternátoru a vodního čepadla. POvolíš oba šrouby na čerpadle serva a sundáš řemen serva. Napnutí pak s citem. Průhyb na řemenu by měl být po zmáčknutí prstem tak 1cm. KDyž to napneš moc, ničíš ložiska a hřídele na čerpadlech. Když to napneš málo, bude ti to prokluzovat a odrovnáš řemen.
dakujem za rady obom.


prave som sa vratil z parkoviska, manzelke som jednou cestou urobil obnovy z tocenia volantu a zaroven sme zistovali co s tym je :-), nic nevrzgalo.

zajtra po ceste do prace budem znova pocuvat, mam pocit ze to bude robit iba ked je teply, a mimochodo az taka jednoducha prace sa mi to nevidi, toto je vriant motora ktory je otoceny o 90 stupnov, remenice su pri lavom narazniku a vobec tam nie je miesto :-).

Uvidim ci to bude zasa robit, teda ked bude teply ak ano tak to bude celkom makacka vymenit, nuz napisem co som zistil, zatim diky moc obom

Napsal: 17 srp 2008, 20:33
od Limitz
tak jestli to dělá jen za tepla tak bych to asi na ten řemen neviděl, protože mě to dělalo hlavně za studena, když se motor ohřál tak to přestalo nebo aspoň teda to nebylo tak moc slyšet :roll:

Napsal: 17 srp 2008, 21:11
od sloto
Limitz píše:tak jestli to dělá jen za tepla tak bych to asi na ten řemen neviděl, protože mě to dělalo hlavně za studena, když se motor ohřál tak to přestalo nebo aspoň teda to nebylo tak moc slyšet :roll:
uvidim zitra, ked to bude tak, tak co potom, su tam nejake veci co mozu o seba skret, resp, maze sa tam nieco?

Napsal: 18 srp 2008, 08:42
od mirpie
mně řemen taky kvičel hlavně zastudena...Zkontroluj, zda máš v nádobce od servořízení dost kapaliny..

Napsal: 18 srp 2008, 09:20
od sloto
Neviem ci som spravne definoval ten zvuk, vrzga to iba pri otacani volantom a ako som písal ako ked vrzgaju dvere, ale iba tak ze kym dam zo stredu na max rajd volant, tak to zavrzga iba tak ako by ste tie dvere iba raz otvorili, No ako v rozprávke:). Dost dobre vysvetlenie co? Ale lepsie som to nevedel definovat:), nie je to taký ten hrozný pisklavy zvuk ked sa rozbieha nejaka stara šunka, co pobudi všetkých na sídlisku:)

Napsal: 18 srp 2008, 11:27
od mirpie
no, ten horzný zvuk starý šunky na sídlidku je právě ten prokluzující řemen....Tak to máš problém jinde...Zkus, zda ti to dělá i při zvýšených otáčkách, tedy zvy otáčky třeba na 2500ot/min a otoč volantem. To dává čerpadlo větší průtok a tlak. Jestli není potřeba vyměnit ta kapalina v posilovači, případně jen dolít....

Napsal: 18 srp 2008, 11:41
od Bruno
Dělá mi to něco podobného, takový vrzavý zvuk a je to přímo pod volantem asi fakt nějaká manžeta nebo třeba to vracení páčky blinkru chce to někam pod volant stříknout WDéčko ale kam????.Je to slyšet pokud jedeš hodně pomalu jinak to otáčky a hluk motoru přehluší.Prostě vrzání pod volantem!!!!

Napsal: 18 srp 2008, 11:58
od sloto
Bruno píše:Dělá mi to něco podobného, takový vrzavý zvuk a je to přímo pod volantem asi fakt nějaká manžeta nebo třeba to vracení páčky blinkru chce to někam pod volant stříknout WDéčko ale kam????.Je to slyšet pokud jedeš hodně pomalu jinak to otáčky a hluk motoru přehluší.Prostě vrzání pod volantem!!!!
No celkom sa s tebou stotožňujem, co sa tyka tých paciek, to vrzga ale to je jasné preco, ale to nevidím asi ako hlavný problém:) skor si myslím ako ty ze treba niekam niečo streknut, kvapaliny je dost:)

Napsal: 18 srp 2008, 21:17
od sloto
no opat som to skusal, teraz ked bol motor teply, mam pocit ze to vrzga nieco na trase tyc riadenia, niekde v priestore kde opusta kabinu, je mozne ze tam bude nieco suche?

vrzga to aj ked je motor vypnuty, cize servo to moc nebude ani remen.....


co vy na to?

Napsal: 19 srp 2008, 08:58
od mirpie
tak to není nic jednoduššího sundat ten plast pod volantem, vzít si hadřík a Wdéčko a trochu tam šplíchnout na místa ložisek aj iných třecích ploch