Stránka 1 z 1

vrzání od přední nápravy

Napsal: 17 zář 2007, 11:38
od fanina
Zdravíčko pánové. Sháním radu. Vlastním Getz 1,4, stáří 1 rok 4 měsíce, najeto 15tis. km. zhruba po roce provozu a 10tis. km se začalo projevovat vrzání nejprve od pravé strany přední nápravy a během pár dnů i od levé strany přední nápravy. Projevuje se to zejména když dojde při jízdě k většímu propružení tzn. přejezd zpomalovacích pruhů, velké dolíky - hupy..né díry, auto se musí pořádně zhoupnout aby to zavrzalo. Specialita je polní cesta k mé chatě, tam vržu jak stará almara. Máte někdo zkušenost s podobnou závadou nebo nápad co by to mohlo způsobovat?

Jinak auto bylo od první garančky asi třikrát v servisu, v záruce byl vyměněn vlnovec výfuku, prasklá manžeta u pravého předního kola, opravené jsou zrezlé zadní sedačky :roll: . Bohužel uspokojivou odpověď na otázku co nebo proč něco vepředu stále povrzává jsem dosud nedostal.

Další věc která moje vozítko trápí je že prakticky od koupě táhne doleva...nebo spíše abych jel rovně musím volant držet mírně doprava. Mám za sebou tři měření geometrie v různých servisech, ani jedna nepomohla, všude mi řekli že ty hodnoty nebyly žádné extrémní, ale ta závada přetrvává.Pokud dám volant do roviny, auto ujede během cca. třiceti metrů doleva mimo pruh. Co byste mi poradili?

A poslední věc se kterou si nevím rady je, když při studeném motoru sešlápnete plynový pedál a pustíte ho tak při klesání otáček slyšíte chraplavěklapavý zvuk z motoru nebo stačí při jízdě brzdit motorem když je studený a něco tam chčí. Jak se motor zahřeje tak už se to neprojevuje. Tohoto jsem si všiml až po výměně oleje při první garančce do té doby jsem si jistý, že jsem nic takového nepozoroval. V servisu mi tvrdili nejprve že nic neslyší, to je taková nejčastější výmluva, jinde mi tvrdili že je to běžný jev, že trvá určitou dobu než se všechny součásti promažou, že to může cvakat, klepat, cinkat prostě být hlučnější...tak nevím, mám jim věřit a nechat to být? Mě je právě divné že před tou první výměnou oleje jsem nic podobného neslyšel, proto si to s tím spojuju a říkám si jestli při tom něco nevojebali.

Díky za každý Váš názor nebo radu.

Napsal: 17 zář 2007, 12:25
od XMira
K tomu klapani: Ja bych teda studenymu motoru moc plyn neproslapaval. Ale asi to fakt muzou byt malo promazany vacky a ventily. Pokud maji malo oleje, byvaji dost hlucny....

Jinak uz jsem Getzanka parkrat prohoupnul a ani nevrzne :D

Napsal: 17 zář 2007, 14:21
od fanina
co se týká tohoto houpání je getz 1 ve své třídě 8)

Napsal: 18 zář 2007, 08:15
od Juraj
.... k tomu klepaniu /chrčaniu/ za studena, to môže byť to čo píše Xmira ..."ten umí vždy dobře" poradiť :lol:

:idea:
Čo sa týka vrzgania typujem to na: stabilizačné tyčky,gumové uloženie predných tlmičov, resp. skôr silenblok uloženia motora - prevodovky /môj prípad/. Prejav tvojho vrzgania sa mi zdá identický ako bol u mňa.
Snáď vyššie popísané riešenie odstráni aj tvoje ťahanie do strany, vplyvom nesprávnej polohy motora, ale to je len moja úvaha.

Držím palce ! :wink:

Napsal: 18 zář 2007, 08:44
od rastos
Ťahanie do strany: obvykle to robia pneumatiky (je jedno ako sú staré). Takže skúsiť vymeniť predné medzi sebou, potom pozorovať, či sa niečo zmenilo. Ak áno, sú to na 100 percent pneumatiky.

Napsal: 18 zář 2007, 09:09
od Kamil
Mohu potvrdit,pneumatiky.Taky mi to tahalo na jednu stranu,už jsem neměl co vyvažovat i disky mi zkoušel,jestli nejsou bouchnuté.Nepomohlo nic.Tak jsem je dojel do konce a pak koupil nové.A ejhle.přestalo to.

Napsal: 18 zář 2007, 14:15
od fanina
kdepak, pneumatiky to nebudou...mám letní sadu Al+KUMHO a zimní plech+KLEBER..táhnutí doleva se projevuje při obojím obutí.

K XMIRA: motor rozhodně neprošlapávám, nejsem úplnej barbar:-), to cosi mezi poklapáváním a chrčením je slyšet při běžní jízdě, přeba při řazení, po sešlápnutí spojky když klesají otáčky tak tam něco chrčí.

K Juraj: díky za rady, o těch stabilizačních tyčkách mi říkal známej, radil mi je jen prostříknout olejem, že prý to u něj na octávce pomohlo. No u mě to bylo jen tak -50% a jen na krátkou dobu. Je zajímavé že když je mokro tak většinou nic nevrže. Někdy mi přijde že to je i tak jak se zrovna milé autíčko vyspinká.

Napsal: 18 zář 2007, 20:30
od mgl
Vrzání náprav mě trápí taky, hlavně při přejezdu retardéru. Reklamoval jsem to při druhé garančce, řekli mi, že problém je v nějaké gumě u tlumičů. Prý byla uvolněná. Promazali, nasadili a vesele vržu dál :D . Musím však dodat, že to vrzání slyším pouze při větším zhoupnutí, při přejezdu malých nerovností je klid. Zatím ... Pak ještě vržu u pravé zadní nápravy, když vystupuju z auta. Ovšem jenom při vystupování po jízdě. Když si před jízdou sednu do auta a vzápětí vystoupím, je klid :) .

Napsal: 19 zář 2007, 06:43
od dedecko
Musím podotknout že já vržu taky. Zvuk vychází někde od pravého zadního kola a je slyšet už v momentě kdy usedám do auta až do prvních ujetých cca 5 metrů. Pak zmizí a je klid. Neznalí pasažéři říkají že jedou ve staré chalupě.

Napsal: 26 zář 2007, 09:26
od J.Petroš
Nevím jestli to souvisí,ale můj Getzík vrže také.
Projevuje se to hlavně na horších silnicích. Vrzání a drnčení je slyšet jakoby z kufru. Už jsem měl z kufru vytaženo snad úpně všechno krom rezervy a stále drnčí a drnčí.
Nevíte v čem by mohl být problém ?

Napsal: 26 zář 2007, 10:56
od fanina
Drnčení od kufru dělá plastová podložka SPZ. Už zde byl uveřejněn návod na odstranění. Oblepit jí gumovým těsněním na dveře. Já to tak mám taky a je po problému 8)

Napsal: 26 zář 2007, 15:01
od vipe
Podložka pod SPZ na 100% :wink:

vrzání SPZ vzadu

Napsal: 26 zář 2007, 18:01
od haryk
já pod ní vrazil kostku molitanu,snad tam ještě je...a taky je ticho. Spíš co kdo máte za zkušenosti značky přišroubovat aby nám je nekradli nebo jsme je neztratili....může to bejt vbrzku drahé,ji najednou nemít....

Napsal: 08 říj 2007, 14:38
od MichalS
Zdar chlapi, vrzání od zadní nápravy se tu už řešilo. Mě to opravili až napodruhé a to tak, že kompletně rozebrali silenblok na zadní nápravě, promazali a od té doby mám svatý pokoj. Dělalo mi to přesně když jsem jel klidně i pomalu po nějaký polní cestě nebo hupech. Vrzalo to šíleně.

Napsal: 24 lis 2007, 07:49
od Mpeca
ČAU

Taky jsem řešil vrzání od přední nápravy. Měkl jsem podezření na silenbloky od předního stabilizátor. V záruce to třikrát kontroloval servis a vždy OK. Až jsem se nasr.... takk jsem řekl, že si to zaplatím tak to servis vyměnil a bylo to OK. Poznal jsem to tak, že někdo ti na místě bude propérovávat auto (mělo by to vrzat) a ty si budeš držet přední stabilizátor v místě silenbloku. Když se to bude híbat tak to silněji přidrž a když to přestane mělo by to bít ono - sada stojí cca 180 Kč.

Tánutí na stranu - mělo by to bít jen špatně seřízení. Problém je že geometrie
je OK, ale při ni ti nastavil někdo volant zešika. Postup když ti budou dělat geometrii nastav si volant sám. (Když sedneš do auta dej si prsty na rameno volantu z horní stany a zkous si nahmatat sloupek řízení. Slopupek řízení má jiný tavr jak zadní čast volantu. Schodek je cca 1 cm. Na geometriji to dělají tak že dají hranu na hranu a pak ti to hodí 2 cm na věnci volantu a abys jer rovně musíš ho držet zešika.


Snad ti to pomůže