Stránka 6 z 9

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 27 kvě 2021, 15:19
od Axel.Foley
Maras: Skvělá informace =D> Děkuji. Snad to platí pro všechna auta z koncernu :hyu: / KIA.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 27 kvě 2021, 18:33
od Maras
No vlastně přesněji - pokud má auto solární skla, je na nich přímo napsáno "Solar".

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 08:18
od Verxes
Tak nevím, žádné S, ani SOLAR tam nemám, ale mám tam piktogram teploměru se šipkou, což už tady na fóru řešili, že by to asi mělo být ono..
PXL_20210528_053659549.jpg
PXL_20210528_053659549.jpg (72.48 KiB) Zobrazeno 1706 x
a na stránkách výrobce píšou, že tento piktogram znamená:
COOLCOAT GLASS - sklo odrážející/absorbující teplo
Sklo odrážející teplo je pokryto neviditelnou vrstvou oxidu stříbrného, který směruje sluneční energii (IR záření) pryč od Vašeho vozu. Tím dramaticky snižuje vnitřní teplotu ve voze. Speciální vrstva je jen několik nanometrů slabá, proto jej pouhým okem neuvidíte.

Protitepelné ochrany můžeme dosáhnout i za pomocí jiné technologie, kdy je tepelná energie pohlcována ještě před proniknutím do vnitřního prostoru vozu.
https://www.saint-gobain-sekurit.cz/cs/

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 12:19
od WalterB
Díky za zajímavý odkaz, nikdy jsem nad tím takto neuvažoval. Vždy jsem měl jen za to, že proti prostupu tepla je jakž takž účinné zatmavené sklo.
Trochu zavádějící v tom textu na Saint Gobain ale je, že jakoby terminologicky slučují tepelný odraz s tepelnou absorpcí, neboť to jsou dva zcela protichůdné principy. Ale zřejmě to myslí nějak tak, že může být instalováno buď sklo odrazivé, nebo sklo absorpční. Jedno a to samé sklo bude obě vlastnosti vykazovat těžko :D

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 13:04
od Verxes
To je právě ten druhej odstavec v tom jejich popisu - že toho můžou docílit i jinou technologií, která to pohlcuje - takže jsem pochopil, že tenhle piktogram dávají na oba 2 druhy skel, co vyrábí a buď to je metoda odraz, nebo metoda pohlcení nějakou extra vrstvou..

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 13:24
od remkren
Z fyzikálního pohledu to musí být vždycky odraz. Buď na první vrstvě skla, nebo na nějaké vnitřní. Pokud by to byla absorpce, tak by se to sklo zahřívalo, teplota samotného skla by stoupala a muselo by se nějak chladit :-k . Absorbce pravděpodobně jen v tom ohledu, že se IČ záření uvnitř skla změní na tepelné a to se vyzáří odrazem zpět.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 13:41
od WalterB
Taky jsem si to říkal, jak ta absorpce tepla v tenkém skle může fungovat - leda že by se to sklo, až se pěkně rozpálí na takových 150 - 200 stupňů, začalo chladit vodou z motoru :D
Ale fyziku jsem měl naposledy na průmce, chápal jsem ještě tak Newtona, Watta atd. Einsteina ale už moc ne a nějakou ostrou částicovou fyziku už vůbec ne. Kdo ví, s čím si Svatý Gobain zahrává :D

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 28 kvě 2021, 13:54
od Maras
Na sklech ve výrobě jsem viděl v zásadě tři popisy a sice: tempered, tonated a solar glass. Ten druhý nevím jestli si přesně pamatuji. Je možné že tam jsou i další symboly jak píšeš.

Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše” - chromované kryty klik

Napsal: 30 kvě 2021, 12:20
od WalterB
Téma chromovaných krytů klik podruhé - realita

Tak jsem se začal zabývat těmi chromovanými nalepovacími kryty klik z Ali (https://s.click.aliexpress.com/e/_9veTOP ). Musím žel konstatovat, že dobré to rozhodně není. Nevím, jaké kliky se na i30 montují v Číně, ale 100% soulad mezi kryty doručenými z Ali a klikami na naší evropské Heduši tedy nepanuje.
  • Kryty jsou z nepochopitelného důvodu větší – ne tedy o moc, je to tak 1 mm, ale v důsledku toho od klid ostávají. Lepící proužky jsou umístěny pouze z čelní části a tak kryt nahoře a dole nepřiléhá. To by šlo ještě řešit celkem snadno, člověk by přidal nějaké lepící proužky i tam (případně by použil např. výplň z transparentního silikonu – pokud by se tedy smířil s tím, že tak natrvalo znehodnotí samotné kliky pod tím, což by za to samozřejmě nestálo).
  • Horší ale je, že u krytu kliky u řidiče nesedí jeho otvor pro klíček se skutečným otvorem v klice. Osově sice souměrné jsou, ale kryt na tuto část kliky prostě přiložit nejde (viz obrázek)
Pokud bych se to pokoušel nějak zbrousit, odvrtat apod., tak to těžko dopadne nějak dobře. Taková fušeřina by byla jistě vidět, takže čínské dárečky nejspíš nakonec zahodím. Nestálo to ani 2 stovky, tak to mrzet nebude.
Lepší by paradoxně bylo, kdyby se Číňan o nějaký otvor pro klíček v krytu vůbec nesnažil, kryty by dodal všechny slepé a člověk by si tam pak otvor vyvrtal sám.
Jinak ty kryty samy o sobě nevypadají vůbec špatně, plast (ABS) je dobře odstříknutý, nikde žádné nálitky nebo otřepy, chromování se zdá být kvalitní a rovnoměrné. Škoda. Ale zajímalo by mne, jestli vůbec někde existuje nějaká i30 PDE, na kterou by to nasadit šlo.

Kryt je větší, než klika pod ním, trochu odstává
Kryt je větší, než klika pod ním, trochu odstává
05-klika1.jpg (79.75 KiB) Zobrazeno 1602 x
Tento segment asi pasovat nebude ...
Tento segment asi pasovat nebude ...
05-klika2.jpg (68.39 KiB) Zobrazeno 1602 x
... a taky že nepasuje
... a taky že nepasuje
05-klika3.jpg (76.4 KiB) Zobrazeno 1602 x
Jinak by to nevypadalo úplně marně. Škoda.
Jinak by to nevypadalo úplně marně. Škoda.
05-klika4.jpg (81.1 KiB) Zobrazeno 1602 x

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše” - mezipodlaha kufru

Napsal: 30 čer 2021, 18:16
od WalterB
Zvýšená podlaha v kufru (mezipodlaha)

Tak jsem konečně (téměř) dokončil výrobu vlastní mezipodlahy do zavazadlového prostoru pro Heduši. Na jednu stranu jsem rád, že se i30 dodávají s tzv. kufrem XXL, protože občas potřebuju vozit uvnitř bicykly (https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... ic#p599490), na druhou stranu mi ale vadilo, že v kufru chybí jakékoli snadno dostupné odkládací prostory pro drobnosti. Rozhodl jsem se proto vyrobit „variabilní mezipodlahu“, kterou by bylo možné jednoduše nandat, jednoduše vyndat, případně ji využít složenou jen z části apod. Oproti tvarovému řešení, které používá výrobce u originálního provedení, jsem se nakonec rozhodl pro uspořádání, které se v posledních letech montuje do Škodovek – základní rovina je vymezena pouze plochou mezi podběhy, to co je za podběhy, tvoří od této plochy oddělený prostor s původní hloubkou. Po stranách tak vzniknou dvě hlubší snadno přístupné kapsy, které se vždy hodí.
Aplikoval jsem princip, kdy všechny hlavní prvky podlahy jsou vlastně lamely o jednotné šířce 25 cm, aby šly po demontáži snadno naskládat jako prkýnka na sebe a zabíraly co nejmenší prostor. 4 lamely slouží jako samotná podlaha, 2 lamely fungují jako bočnice – oddělují ten prostor za podběhy a navíc upevňují podlahu ze stran. Jako materiál jsem zvolil překližku 9 mm (to tedy nebyla zrovna dobrá volba :( ) a potah Mecatron (to naopak byla velmi dobrá volba :) ). Potah jsem nalepil z obou stran, aby bylo možné lamely pokládat libovolně a třeba je i otočit, kdyby se časem prohnuly, zkroutily apod. Podlaha je položena na volné „konstrukci“ (rámu) z extrudovaného polystyrenu. Mezi polystyrenovými segmenty pod podlahou je dost prostoru na všechny ty kablíky, gumicuky, nabíječky, řetězy (v zimě), nářadí, deštníky, igelity... Možná to v budoucnu ještě uspořádám do nízkých papírových krabic, které tam vložím.
Všechno komplet to váží cca 8,5 kg (lamely, rám, čalounění) – myslím, že s běžnými materiály na bázi překližky (nebo OSB či dřevotřísky) se s ohledem na požadovanou tuhost už níž dostat nelze. Není použit žádný spojovací materiál, vše je fixováno přesnými rozměry, dilatace zajišťuje stlačitelnost Mecatronu a pružné vůle původního čalounění kufru.
Co ještě zbývá dodělat?
  • Trochu Mecatronu mi ještě zbylo, tak ještě potáhnu ty kusy polystyrenu, které jsou za nějakých okolností někdy vidět (viz např. při sestavě v polovičním rozsahu).
  • A ještě musím vyříznout díru v původní podlaze (resp. udělat tam víko), aby bylo možné se snadno dostat k tomu kastlíku, co je vedle rezervy.
  • Část polystyrenového rámu upravím ještě tak, aby šly do podlahy schovat dva střešní příčníky nebo roletka.


Pár obrázků:
Rám podlahy – extrudovaný polystyren
Rám podlahy – extrudovaný polystyren
06-01-podlaha-ram.jpg (90.61 KiB) Zobrazeno 1474 x
Sestavená podlaha před očalouněním
Sestavená podlaha před očalouněním
06-02-podlaha-sestavena-preklizka.jpg (81.17 KiB) Zobrazeno 1474 x
Čalouněné segmenty
Čalouněné segmenty
06-03-podlaha-segmenty.jpg (143.84 KiB) Zobrazeno 1474 x
Podlaha demont komplet venku
Podlaha demont komplet venku
06-04-podlaha-slozena-vyndana.jpg (156.84 KiB) Zobrazeno 1474 x
Podlaha sestavená – finální stav
Podlaha sestavená – finální stav
06-05-podlaha-sestavena-calounena.jpg (104.52 KiB) Zobrazeno 1474 x
(další obrázky v dalším příspěvku...)

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 30 čer 2021, 18:20
od WalterB
Obrázky - pokračování:
Podlaha sestavená – rovina
Podlaha sestavená – rovina
06-06-podlaha-sestavena-calounena-rovina.jpg (93.81 KiB) Zobrazeno 1473 x
Podlaha sestavená – poloviční rozsah vč. bočnic
Podlaha sestavená – poloviční rozsah vč. bočnic
06-07-podlaha-sestavena-calounena-pulka-bocnice.jpg (84.36 KiB) Zobrazeno 1473 x
Podlaha sestavená – poloviční rozsah bez bočnic
Podlaha sestavená – poloviční rozsah bez bočnic
06-08-podlaha-sestavena-calounena-pulka-bezbocnic.jpg (90.23 KiB) Zobrazeno 1473 x
Podlaha demont komplet v kufru
Podlaha demont komplet v kufru
06-09-podlaha-slozena-kufr.jpg (98.33 KiB) Zobrazeno 1473 x

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 01 črc 2021, 05:52
od Maras
No snažil ses, máš to vymakaný.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 01 črc 2021, 06:36
od Axel.Foley
Walter B: Šikula, vypadá to skvěle =D>

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 01 črc 2021, 14:31
od WalterB
Díky za uznání , pánové.
On to byl vlastně takový osobní hec, zda zvládnu si něco takového doma udělat. Ale živit bych se tím nemohl, pracnost docela výrazně překonala očekávání (i cenové hladiny originálních příslušenství :hyu: , o kterých si všichni myslíme své, bych musel nechat daleko za sebou :D )

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše” - Anténa

Napsal: 15 črc 2021, 14:05
od WalterB
Anténa
Před pár dny jsem na Heduši řešil problém s uvolněnou anténou - žraločí ploutví (viz https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... na#p604412).
Tak nakonec jsem to provizorně přilepil 10 mm elektrikářskou páskou – je dobře tvarovatelná a utěsní to. Jezdil jsem s tím týden na dovolené, moc estetické to tedy není, ale drželo to na ostrém slunci i v dešti. Oboustrannou pásku tam dát nešlo – nebylo možné ji tam vsunout.
Ploutev provizorně zalepená
Ploutev provizorně zalepená
07-zralok3.jpg (75.68 KiB) Zobrazeno 1332 x
Dnes už je ploutev opravená, v servisu na to opravdu museli přes tapecírunk – jiná cesta není. Musím tady pochválit servis Louda Auto v Kolíně – ráno jsem to přivezl, skvělé jednání, náhradní auto okamžitě k dispozici a odpoledne volali, že už je to hotové. První zkušenost se servisem a zatím tedy velmi dobrá.

Jinak ještě k tomu náhradnímu autu: půjčili mi i30 FB 1.0 T-GDi, tak jsem byl docela zvědav, jak to jede, protože tenhle motor znám jen zběžně ze Ceedu, kde jsem s ním jel zatím jen jednou a to hlavně po dálnici. Ačkoli jsem s atmosférou v Heduši spokojen, musím uznat, že to turbo na tříhrnku má taky něco do sebe. Ten záběr okolo 3.000 otáček je zkrátka fajnovej, tam musím uznat, že Heduše citelně ztrácí. I spotřeba vypadala zajímavě: na 12 km trase, kde si Heduše se studeným motorem podle PP říká o cca 6,5 l/100 km se tříhrnek tváří, že mu stačí snad téměř o litr méně (?). Na druhou stranu při jízdě okolo 2.000 otáček to teda žádná hitparáda není – při rozjezdech z křižovatek ve městě a pomalém popojíždění se tomu jakoby vůbec nechce do otáček, jakmile se člověk ocitne pod 2.000 otáčkama, tak to začíná dunět a vibrovat. Takže nakonec jsem za Heduši rád, ale s tím tříhrnkem bych taky žít uměl.