Stránka 1 z 9

Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 07 bře 2021, 20:15
od WalterB
Po 7 týdnech máme s naší i30 Heduší za sebou něco přes 1.500 km. Není to sice mnoho, ale i tak jsem se rozhodl přispět se svou troškou do mlýna podnětů (auto měla původně užívat hlavně žena, ale z důvodu její aktuální zdravotní indispozice jsem toho nakonec 95% odřídil já). Nechci zde opakovat informace, které jsou podrobně rozebírány v jiných vláknech (Motor 1.5 DPI, Chasníkova sága, Testy apod.), spíš se zaměřím na nějaké vlastní postřehy a taky já sám bych rád případně posbíral nějaké od ostatních.

vystup3.jpg
vystup3.jpg (78.92 KiB) Zobrazeno 2989 x

Co se mi líbí
  • Skvělý motor - tak o tom už bylo napsáno hodně - výborně táhne, je pružný, perfektně reaguje na plynový pedál, je docela tichý, bez vibrací… Mám letité zkušenosti s motorem 1.4 MPI z KIA Ceed (hlavně I. a II., trochu i III.), se kterým jsem sice také spokojený, ale 1.5 je podle mého opravdu lepší. Zejména to je vnímám u bezprostřední reakce na plynový pedál a následnou ochotou zrychlovat.
  • Výborný podvozek a celková tuhost karoserie
    Tady opět jen chvála a to navzdory tomu, že moje motorizace má pouze tuhou zadní nápravu. Ceedy mají víceprvek, ale I. a II. výrazně ztrácejí (I. je tvrdá a uskákaná, II naopak moc gumová), III. je dobrá, ale i30 je podle mne ještě lepší.
  • Kvalita zpracování interiéru - nic nevrže, ergonomie je skvělá (fyzické ovladače!!!), tvrdý plast čela palubní desky mi opravdu nevadí
  • Solidní zvuk audia + fungování BT a AA - pro mne naprosto dostačující (navzdory některým nejasnostem sem tam v diskusích)
  • Celkový designový dojem - k tomu není co dodat, to je víceméně individuální hledisko
  • Ostatní méně podstatné věci, které udělají radost:
    - Dobrá optika zadní kamery - překvapivě slušně snímá i v noci
    - Dvouzónová klima/topení - asi by mi stačila jednozónová, ale je to příjemná věc
    - Vyhřívaný volant: tak tomu jsem při nákupu nevěnoval vůbec žádnou pozornost, ale musím uznat, že to je super věc! Zmrzlé ruce to dokáže už po pár minutách pěkně potěšit (oproti tomu vyhřívané sedačky jsem si ještě ani nepustil)
    - Výsuvná loketní opěrka - paráda (to byla jedna z nutností, co jsem chtěl - běžně se dělají hodně krátké a prakticky se o ně za jízdy opřít nedá)
    - Bederní výztuha v sedadle řidiče - to se občas docela hodí
    - Zatmavení skel za B sloupkem - to jsem asi získal jako nečekaný bonus, protože podle konfigurace by mělo být až u Style. Mám to i na staré Oktávce a je to taková pěkná maličkost.

Co se mi naopak moc nelíbí
  • Krátké zpřevodování - je fajn, že na čtyřku můžu jet městem i do kopce a na šestku pak třeba přefrčet po D1 přes celou Vysočinu. Ale točit 3500 otáček při 130 km/h mi přijde zbytečně moc. Podle mne by tento motor zvládl převody delší. Když si budu chtít sáhnout po výkonu, tak si tam rád hodím o kvalt či dva méně - od toho posledního (6) ostatně nečekám žádné trhání asfaltu, spíš klídek při jízdě na pohodu. Takhle je tam třeba taková pětka de facto do počtu - v podstatě ji skoro neřadím. Kdyby bylo na každém kvaltu počítáno o 100 otáček míň, sedlo by mi to lépe. Ale oni to u těch atmosfér takto holt dělají - KIA 1.4 MPI to má zcela identické, zrovna tak to měl i poslední atmo FIAT 1.4i. Ale to byly motory o 10% - 15% výkonově slabší. Vnímá to někdo stejně, nebo jsem divný? Možná jsem až příliš zaměřený na pohodu, nevím.
  • Sedačka - velké překvapení :-( Opěrák je dobrý, ten mi vyhovuje, ale sedák mi přijde nějaký úzký. Všiml jsem si toho už při testovacích jízdách, ale moc jsem tomu nevěnoval pozornost ( :hyu: sedačky přece každý chválí!). Na krátké jízdy mi to nevadí, ale při těch delších mi to furt nějak nepasuje. A to nejsem žádný pořez - při 180 cm nemám ani 80 kg. Z hlediska sedáku tedy zatím jednoznačně vede Ceed (II a III určitě, I možná). No nic, snad si zvyknu, případně to budu řešit nějakou dilatací.
  • Ostatní méně podstatné, které ale moc nepotěší:
    - “Kufr 54 cm” - kvůli občasné přepravě kol v autě sice hlubší variantu oceňuju (ona i tak ta hloubka zejména vzadu u pátých dveří není nic moc), ale na druhé straně mě štve absence úskladných prostor (pominu-li tedy ten truhlík pod podlahou u rezervy). Hodlám to proto řešit domácí výrobou a instalací mobilní podlahy, aby bylo možné podlahu zvednout do roviny a současně získat prostor pro příčníky, řetězy nebo nějaké ty drobné ptákoviny, co člověk v autě tahá.
    - Barva Silky Bronze - se ženou jsme se shodli, že na fotkách nebo pod světly reflektorů v autosalonu vypadá lépe než ve skutečnosti na silnici. V reálu dělá dojem jakési nevýrazné myšoidní hnědošedé. Za slunečního svitu to působí ještě fajn, ale jakmile se zatáhne… nic moc. Původně jsme měli vyhlédnutou předFL White Sand, ta by byla lepší. Naštěstí to v rámci Smart výbavy oživuje aspoň chromování okolo oken. Příště bychom asi šli do něčeho výraznějšího.
    - Hybridní disky 16” - zvolil jsem je k zimním gumám za zvýhodněnou cenu (1.500 Kč/ks vč. přezutí a montáže). No, žádná velká paráda to tedy není. Pohledově ty disky vypadají minimálně o palec menší a vůbec působí tak nějak “zapadle”. Příště bych volil buď klasické plecháče a na ně nějaké opravdu pěkné kryty (což by vyšlo v podstatě na stejné peníze), nebo bych si připlatil za druhé ALU disky (už by to takový rozdíl nebyl). Takhle jsem udělal alespoň jakousi drobnou úpravu, kterou jsem se pokusil dojem vylepšit. Na fotce je to trochu vidět (otvory v disku jsem opticky zvětšil - nalepil jsem tmavou lepenku směrem k obvodu). Mám připravenu ještě výraznější optickou úpravu, ale do toho se dám, až budou kola po zimě dole.
    - Parkovací senzory (ty přední byly mj. taky jeden z důvodů pro volbu Smart výbavy) - byl jsem překvapen, že samy se při přiblížení k překážce nespustí - je nutné je nějak aktivovat (buď zařazením zpátečky nebo stisknutím tlačítka). V případě zadních je to asi OK (tu zpátečku při couvání člověk většinou opravdu potřebuje, i když někdy tak ne), ale když chci jet rovnou dopředu a spolehnout se na ty přední, pak to bez tlačítka nejde. Navíc mám dojem, že ne vždy se chytnou úplně správně - to budu ještě testovat.
    - Průvlak do kufru za zadní loketní opěrkou - Otvorem 13 x 18 cm se toho moc protáhnou nedá. Chápu, že to souvisí s konstrukcí opěráku, ale Boleslav má tohle lepší.
    - Nedělený a neodklopitelný sedák zadní sedačky - je velká škoda, že to už se dnes nedělá prakticky v žádném autě tohoto typu na trhu (např. Ceed s tím ve II. taky skončil, III. už to nemá, Škodovka myslím také ne).
I když to teď vypadá, že seznam "nedostatků" je nějaký až moc dlouhý, je to jen optický klam - člověk se vždy víc rozepíše o tom, co mu nesedí. Zatím jsem velmi spokojený, v těch podstatných věcech auto vesměs předčilo má očekávání.

Ještě co se týče spotřeby: zatím jsem to počítal přes 2 čerpání “do plna” a vypadá to v pohodě. V tom prvním jsem se dostal dokonce pod 6 litrů, v tom druhém to šlo na 6 a půl (to úřadovaly mrazy, byly tam krátké jízdy a naopak také docela dost dálničního provozu), takže jsem někde na 6,3 litrech, což jsem očekával. Počítač ukazuje v podstatě totéž.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 07 bře 2021, 20:59
od Pájoslav
Gratuluju a přeji spoustu šťastných kilometrů

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 07 bře 2021, 21:09
od willy50
Gratulace a ať slouží bez poruch.
S tím zpřevodováním to vidím zcela totožně. Hlavně mi není jasné proč je šestka tak "blízko" k pětce, WTF?
Jsem rád, že někdo vidí sedadla nic moc, tak jako já. Navíc mám objednáno Comfort a tam není ani bederní opěrka :evil:
Nejvíce ze všech dosavadnich aut a i z těch které jsem řídil mimo mi překvapivě vyhovuje, po "sedadlové" stránce, má současná i30 první generace.
Barvu jsme vybrali stejnou, metalíza se vždy chová tak trochu jako chameleón a přebírá barvu okolí.
Ten zadní neodklopitelný sedák, a následný schod v kufru, je epic fail.
Až pomine korona šílenství a přivezu si auto domů tak budu snad taky referovat o zkušenostech.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 08 bře 2021, 07:02
od Axel.Foley
WalterB: Přeji manželce rychlé uzdravení a oběma hodně šťastných a spokojených kilometrů za volantem nového mazla.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 08 bře 2021, 08:21
od WalterB
Díky všem za přání, pánové.
Dnes jsem jel ráno na nákup a vyrazil jsem jen tak na lehko. Vzpomněl jsem si tedy na vyhřívané sedačky, které jsem včera okrajově zmiňoval a vlastně je poprvé vyzkoušel. Nakonec musím uznat, že to možná k něčemu opravdu bude. Hlavně pro dámy. Nicméně po 5 minutách jsem toho měl tak akorát - je překvapivé, jak se to rychle zahřeje. Žena se pomalu zotavuje a tak si to při chladných jarních ránech letos snad taky ještě užije.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 08 bře 2021, 10:09
od Maras
Gratulace k novému autu a užívejte v radosti! A až najdeš čas, šoupni si fotku do profilu.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 08 bře 2021, 11:20
od KamZehr
Gratulace k novému autíčku, ať slouží a nezlobí :D Mám taky barvu silky bronze ...taky jsem chtěl světlejší, ale už nebyl jiný výběr. Na sluníčku pěkně svítí ... ale barva nejezdí ... neřeším to ... #-o

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 08 bře 2021, 12:33
od WalterB
Jj, taky tu barvu nijak neřeším (ostatně to ani nejde :D). Jen nás překvapilo, jak to působí jinak, než jsme čekali. Ono ale dnes ohledně barev u :hyu: není moc z čeho vybírat (a u jiných značek je to dost podobné, ne-li horší). Příště bych možná zvažoval tu Sunset Red, ale kdo ví...

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 10 bře 2021, 22:05
od Jovzin
Tak nech sluzi. Mozno sa obcas stretneme v okoli :)

Walterovic “Heduše” - bicykl v autě

Napsal: 05 dub 2021, 22:22
od WalterB
Tak jsem o víkendu otestoval naložení bicyklu do naší Heduše, a to ve formě tzv. rychlého demontu – tedy přední kolo dolu, sedlo dolu a otočit na řídítka. Právě možnost přepravovat takto kola uvnitř auta byla jedním z důvodů, proč jsme se nakonec přiklonili ke kombíku namísto původně zvažovaného hatchbacku. Při nákupu auta jsem si vše samozřejmě proměřil a propočítal a dospěl jsem k názoru, že „vejít by se to mělo“, i když taková pohoda jako ve staré Oktuši to nebude. K reálnému testu došlo až teď a naštěstí dopadl podle očekávání: vešlo se to tam, ale rozhodují opravdu centimetry.
kolo_uvnitr.jpg
kolo_uvnitr.jpg (138.51 KiB) Zobrazeno 2589 x
Samozřejmě, že celá věc je možná pouze ve variantě kufr XXL. Těch cca 9 cm na výšku namíň, které by zabrala druhá podlaha, by takové uložení znemožnilo (druhou podlahu se ale chystám tak jako tak svépomocí dělat – bude ale samozřejmě vyjímatelná po jednotlivých segmentech)
Co je ale děs, to jsou ty úchytky k upevnění nákladu – zvlášť takový bicykl za zády je nutné pořádně přikurtovat. Tady je Oktuše nepřekonatelná – má poctivá kovová oka přivařená přímo ke karoserii. Ta udrží v podstatě cokoli. Nakonec i ten Ceed (I) to má celkem slušné – tam jsou oka sice jen přišroubovaná, ale jsou taky kovová a drží to fest (jak je to v II nebo III si už nevybavuju, protože žádný z nich teď doma nemám).
No, zkrátka k těm sklápěcím plastovým hračkám v Heduši (které jsou samy ukotveny kdoví k čemu – vyklají se!) bych uvázal tak maximálně rybářský prut. Hrůza! To tedy budu muset taky nějak řešit.

Měl bych proto dotaz: Napadlo mě udělat si vlastní úchyty a k jejich přidělání využít některé ze šroubů – ať už těch pod pátými dveřmi nebo těch v podlaze (viz foto). Nevíte, v čem a jak jsou ty šrouby ukotveny? Ještě jsem to nijak netestoval. Jde mi o to, abych si nějak nenaběhl při jejich povolování – např. kdyby pod nimi byla na volno nějaká nepřístupná kontramatka, tak by mohl být dost problém to pak smontovat zpět.
šrouby zadní (1 na každé straně)
šrouby zadní (1 na každé straně)
srouby-zadni.jpg (47.31 KiB) Zobrazeno 2589 x
šrouby v podlaze (3 na každé straně)
šrouby v podlaze (3 na každé straně)
srouby-podlaha.jpg (68.98 KiB) Zobrazeno 2589 x

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 06 dub 2021, 04:35
od willy50
Podle mne ty šrouby drží jen ty "plasty". Kontra matka asi ne, nedovedu si představit montáž ve fabrice. Tipuju, že to bude klasická samořezka.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 06 dub 2021, 06:46
od Maras
Můžeš je v klidu vymontovat, není tam matka.V kastli je přímo udělaný závit, takže žádný samorez.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 06 dub 2021, 07:01
od Axel.Foley
Walter B: Do stejného kombíku, akorát s rovnou podlahou, jsem dostal kolo naležato, bez demontáže čehokoliv. Nebylo by to řešení?

Bohužel, ty úchyty na síť jsou i u Tucsonu plastové :? a také nemám odvahu přikurtovat k nim sekačku, zvlášť poté, co už jsem jeden ulomený viděl zde na fóru.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 06 dub 2021, 07:02
od Maras
Já 2 kola v HB taky vozím naležato a stahuji kurtem skrze kovová oka sedadel.

Re: Walterovic i30 Combi 1.5 DPI Smart - “Heduše”

Napsal: 06 dub 2021, 07:14
od Pjotr1
já v i30 přepravuju moje horské kolo na výšku (vejdou se dvě vedle sebe), musí se oddělat jen přední kolo a sedačka.