I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
RE jarko85
V podstate súhlasím. Vždy som sa k autám v zábehu správal slušne a presne podľa odporúčaní výrobcu - oplatilo sa to. Na novej I30 som nenuloval už 3000 km - priemerná spotreba podľa PP 5,8 l, podľa tankovania 5,95. 70% jazda do práce, po okresnej ceste kde prebieha výstavba diaľnice - stále zápchy, jazda v kolóne, neustále radenie.. 20% mesto, 1O% diaľnica. Samozrejme v ideálnych podmienkach sa mi podarilo dosiahnuť aj 4,9. Problém je však v tom, že ma takáto jazda nudí a občas ma noha neposlúchne a poriadne "pritlačím". Takže chápem aj tých, ktorí to občas vytočia.
V podstate súhlasím. Vždy som sa k autám v zábehu správal slušne a presne podľa odporúčaní výrobcu - oplatilo sa to. Na novej I30 som nenuloval už 3000 km - priemerná spotreba podľa PP 5,8 l, podľa tankovania 5,95. 70% jazda do práce, po okresnej ceste kde prebieha výstavba diaľnice - stále zápchy, jazda v kolóne, neustále radenie.. 20% mesto, 1O% diaľnica. Samozrejme v ideálnych podmienkach sa mi podarilo dosiahnuť aj 4,9. Problém je však v tom, že ma takáto jazda nudí a občas ma noha neposlúchne a poriadne "pritlačím". Takže chápem aj tých, ktorí to občas vytočia.
i30 1.4 Comfort, Stone Black, 3/2009
i30 1,6 GDI STYLE, Satin Amber, 4/2014
i30 1,6 GDI STYLE, Satin Amber, 4/2014
- Reklama
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
nazoru je hodne a dosti se ruzni nekdo tvrdi ze motor je zajetej po 3000km, 6000km, 20000km, hehe, co si vybrat, ze? s tim vyjizdenim nadrze skoro do mrte to pry taky neni dobre pro motor (ale to jiste vite, pac to mate napsane v manualu ze?), takze bych to nedelal moc casto panove....a vytacet ci nevytacet? taky hodne odlisne nazory, nekdo tu pisete, ze tocite malo (mate sice hezkou spotrebu), ale napr. muj kamarad, co jezdi dlouho a hodne, vystridal mnoho aut i motorek rozlicnych znacek, rika, ze tohle temer podtaceni motoru zase dosti skodi - zanaseni, snizovani zivotnosti...no pak se v tom am clovek orientovat, kdyz mu kazdy tvrdi neco jinyho
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Přišel jsem na to,když nechám palubní počítač měřit průměrnou spotřebu od nastartování tak se nedostanu na menší průměrnou spotřebu než 7.5l/100 km,ale když vynuluji během jízdy(po ujetí cca 5km) tak i po jízdě po dálnici a v kopcovitém terénu po ujetí 100 km je průměrná spotřeba max. 6,6l/100 km.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Je známo z dřívějška,že vyjetí nádrže nadoraz natáhne bordel z nádrže do systému.Podtáčení motoru podpalovalo dříve ventily.Ale je fakt,že podpálené ventily jsem viděl naposledy tak leda u Favoritů. Dnes s tím nemám zkušenosti.Blahé paměti jsem po koupení Fiatu 500 v r. 1982 dělal motor a tam byl ventil rozšklebenej,což prý bylo častým podtáčením motoru.Tak ti nevím.Asi je fakt,že jet při nízkých otáčkách např. do kopce na 4ku nebude asi to pravé vořechové.....maco píše:nazoru je hodne a dosti se ruzni nekdo tvrdi ze motor je zajetej po 3000km, 6000km, 20000km, hehe, co si vybrat, ze? s tim vyjizdenim nadrze skoro do mrte to pry taky neni dobre pro motor (ale to jiste vite, pac to mate napsane v manualu ze?), takze bych to nedelal moc casto panove....a vytacet ci nevytacet? taky hodne odlisne nazory, nekdo tu pisete, ze tocite malo (mate sice hezkou spotrebu), ale napr. muj kamarad, co jezdi dlouho a hodne, vystridal mnoho aut i motorek rozlicnych znacek, rika, ze tohle temer podtaceni motoru zase dosti skodi - zanaseni, snizovani zivotnosti...no pak se v tom am clovek orientovat, kdyz mu kazdy tvrdi neco jinyho
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Malý postřeh: vždy nuluji počítač po tankování. V prvních měsících mi počítač ukazoval dojezd cca 550 km. Po 3 měsících provozu a najetí cca 5000 km mi dojezd hlásí již 670-690 km. Také rozdíl mezi udávanou a skutečnou spotřebou mi klesl na 0,1-0,2 l /100 km.
Cesta ze severních do jižních Čech po okrskách (klima běžela), cesta zpět přes Prahu s kufrem narvaným až po střechu, 10 km v koloně (40 min. jízdy) - Soběslav -Tábor, určitě to tam někteří znáte - spotřeba dle PP 6,5 l, průměrná rychlost za celý výlet 55 km/hod.
Cesta ze severních do jižních Čech po okrskách (klima běžela), cesta zpět přes Prahu s kufrem narvaným až po střechu, 10 km v koloně (40 min. jízdy) - Soběslav -Tábor, určitě to tam někteří znáte - spotřeba dle PP 6,5 l, průměrná rychlost za celý výlet 55 km/hod.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Zvláštne, ja aj keď vynulujem pri naštartovaní tak sa bez väčších problémov dostanem na tých 6,0 l na 100 km. Závisí možno od toho aká trasa sa jazdí. Ale bežne dosiahnem po prejdení cca 20 km priemer okolo 5,9.lokoman píše:Přišel jsem na to,když nechám palubní počítač měřit průměrnou spotřebu od nastartování tak se nedostanu na menší průměrnou spotřebu než 7.5l/100 km,ale když vynuluji během jízdy(po ujetí cca 5km) tak i po jízdě po dálnici a v kopcovitém terénu po ujetí 100 km je průměrná spotřeba max. 6,6l/100 km.
Hyundai i30, 1,4, 80,2KW, Červená,
Suzuki SJ 413 (Samurai), 50 KW, Zelený
Fiat 850 Sport Coupé, 38 KW, Žltý
www.autickar.eu
Suzuki SJ 413 (Samurai), 50 KW, Zelený
Fiat 850 Sport Coupé, 38 KW, Žltý
www.autickar.eu
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Vím, že to sem nepatří, ale včera jsem si sedl do otcovi Toyoty Yaris (rok 2008, litrový třívalec), najeto cca 3000 km a na PP svítí průměrka 4,4 l/100 km, převážně okresky a jízdy do 10 km. V Yarisovi se diesel nemůže vyplatit .
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Najeto 5 700 km, poslední týden jezdím do práce (sám bez další zátěže a dle předpisů) a bez výrazné snahy mi spotřeba klesla dle PP na 5,8 l Takže motor se zřejmě už konečně zajel a tímto uznávám, že udávaná prům. spotřeba 6,1 je reálná...
Město 20%, dálnice 10%, zbytek okresky - převážně po rovině
Město 20%, dálnice 10%, zbytek okresky - převážně po rovině
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Spotreba 6,1 je reálna, ale záleží aké trasy jazdíme. Moja trasa 35 km do práce : 70 % okresky, 15 % obce a mesto a 15 % dialnica, resp. dialničný obchvat Bratislavy. Aktuálne jazdím podľa palubného pc za 5,5 l/100 km so zapnutou klímou.
Po 22.000 km som sa dostal s celkovou priemernou spotrebou od začiatku čo mám auto na hodnotu, ktorú udáva výrobca.
Po 22.000 km som sa dostal s celkovou priemernou spotrebou od začiatku čo mám auto na hodnotu, ktorú udáva výrobca.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Dnes jsem mel snad poprve co sedlam i30 krizovku. Jedna slepice si nevsimla, ze ji predjizdim a zacala se na me srat. Tudis na brzdy prudce - i30 se zakousla predkem do asfaltu, zadek zacal tancit, ale musim dodat, ze čitelne. Tudis pohoda - slepice se zaradila po vytroubeni zpet a ja v levym potreboval dokoncit predjizdeci manevr,protoze se v dali objevili svetla protijedouciho auta. takze podradit a plnej. Inu, ukrytych 80kw se probudilo a na hranici omezovace me vytahlo ze slamastiky a vse probehlo v poradku. Posledni dobou se mi motor zdal ponekud slaby, ale dnesek me opet presvedcil, ze staci tu potvoru vytocit a pak to jde i s klimou
Touto prihodou, ktera se stava dnes a denne jsem chtel rict, ze je to sice jen 1.4, ale ten vykon tam je a musi se dolovat
Touto prihodou, ktera se stava dnes a denne jsem chtel rict, ze je to sice jen 1.4, ale ten vykon tam je a musi se dolovat
i30 1.4 + kn, 12/2007
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
presne tak
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Súhlas, výkon tam je a motor 1,4 ma ešte nikdy nesklamal a nenechal v štichu. Vrátil som sa z dovolenku, cestoval som celým Slovenskom a keď som chcel predbiehať, stačilo podradiť na trojku a dostať motor do otáčok. Predbiehacie manévre som si vychutnával
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Neni to nejaky sestivalec, ale na 1.4 bez turba uctihodny vykon
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
jj, kolem těch 4000 ot/min to už slušně ožívá. Teď jsme byli na výletě, kamarád jel za mnou v Octavii 1,9TDI a po dojetí říkal, že jsem ho překvapoval svižnou akcelerací, kolikrát prý "nestíhal" a já mu ujížděl. Ale to by bylo moc samolibé plácání se po rameni myslet si, že bych mu to nandal, spíš pořádně nevyužíval potenciál svého motoru a jen si to tak za mnou v poklidu brumlal bez podřazování. Nicméně pocit z toho takový měl...
Naposledy upravil(a) Chrochnik dne 02 srp 2009, 14:19, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Som sa napájal na diaľnicu a v ľavom pruhu corolla 2,0 diesel. Poriadne som tlačil na pedál a toyota sa nechytala alebo nechcela ...
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)