nechcela je to dvojliter s 93 kw a krutakom 310Nm, seststupnovy manual.. teda ak tam mal 5ty, nedal by ti sancu.. na sestke by sa rozbiehal asi pomalsie.. ale to uz sme mierne mimo temuvlado1979 píše:Som sa napájal na diaľnicu a v ľavom pruhu corolla 2,0 diesel. Poriadne som tlačil na pedál a toyota sa nechytala alebo nechcela ...
I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8124
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Podle me nechtela. Nekdy je na skodu, jak je motor pri slapani po krku slyset, ale kdyz jedu sam, tak si to uzivam!
i30 1.4 + kn, 12/2007
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Včera jsem si vyzvedl svoji i30cw 1.4cvvt. Včera jsem pouze zajel na benzín a cca 50km kolem domů s rodinou, bráchou, rodici + pro získaní prvních dojmů z delší jízdy.
Dnes jsem vynuloval počítač a zkusmo projel 25 km vesnice, mimo obec, město - 20% mimo obec, 20% obec s 70km/h, 60% obec. Hodně zatáček, křižovatky atd.
Jízdou cílenou na spotřebu jsem dosáhl spotřebu podle PP 6,3l.
Dnes večer jsem se projel 10km jenom pro radost, svižně a bez ohledu na spotřebu. Přesto jsem byl překvapen, že mi průměr (bez nulován, tj. i s tou předchozí jízdou) vystoupal pouze na 6,6l.
Pokud to tak půjde dál ...
Dnes jsem vynuloval počítač a zkusmo projel 25 km vesnice, mimo obec, město - 20% mimo obec, 20% obec s 70km/h, 60% obec. Hodně zatáček, křižovatky atd.
Jízdou cílenou na spotřebu jsem dosáhl spotřebu podle PP 6,3l.
Dnes večer jsem se projel 10km jenom pro radost, svižně a bez ohledu na spotřebu. Přesto jsem byl překvapen, že mi průměr (bez nulován, tj. i s tou předchozí jízdou) vystoupal pouze na 6,6l.
Pokud to tak půjde dál ...
i30cw Steelgray, 1,4 cvvt, classic plus, Nošovice - koupeno 07/2009
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
V záběhu bych se na spotřebu raději vykašlal a dobře to zajel. Dle výrobce 2000 až 4000 ot a časté střídání otáček.mesires píše: Jízdou cílenou na spotřebu jsem dosáhl spotřebu podle PP 6,3l.
Hyundai i30 , 1.4 CVVT Comfort + ESP , r.2009
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Ano, snazim se jezdit podle doporuceni na zajeti motoru, presne jak pises (dle navodu).Chrochnik píše:V záběhu bych se na spotřebu raději vykašlal a dobře to zajel. Dle výrobce 2000 až 4000 ot a časté střídání otáček.mesires píše: Jízdou cílenou na spotřebu jsem dosáhl spotřebu podle PP 6,3l.
Zkousel jsem to jen abych vedel, jaky je soucasny (pocatecni) stav.
Vzhledem k tomu, ze to auto jezdi velmi dobre, tak spotrebu momentalne vubec neresim a uzivam si jizdy. Ted mi konci dovolena, pristi tyden zacne pravidelne dojizdeni do prace ...
i30cw Steelgray, 1,4 cvvt, classic plus, Nošovice - koupeno 07/2009
I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
měl bych dotaz: jak dobře zajet novou i30???
Díky
Díky
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11624
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: zajetí i30
Jednoduchá odpověď zní: Jako každé jiné auto.
Ale teď vážně, mně kdysi jeden mechanik ze staré školy poradil tenhle postup. Netvrdím, že je jediný správný, ale mně se osvědčil. Prvních zhruba 2.500 km auto šetřit, netočit přes 3.000 ot/min a nechat si vše dokonale "sednout". Po překonání této pomyslné hranice je čas začít motor učit se točit, tzn. že ho klidně na dvojku pošleš do omezovače, ale až když je pořádně ohřátý! Motorový olej se na provozní teplotu zahřívá zhruba 3x déle než chladící kapalina. Není nutno to provádět 5x denně, ale tak jednou do týdne se toho rozhodně nebát. V Praze je na to výborná křižovatka Kolbenova x Kbelská, konkrétně výjezd z Kolbenky na Kbelskou směrem na Teplice, kde hned za semaforama je povolená 80 km/hod což je třeba u mojí Sonaty na dvojku skoro omezovač. Kromě těchto drastických výletů jezdit normálně, jak vyhovuje Tvému stylu. Tuto výukovou fázi není nutno provádět nějak dlouho, tak zhruba do 5.000 km. A pak si občas pro radost poslat auto k omezovači jen tak, aby se "vyhnala voda z výfuku" a motor "nezapomněl se točit". Tento postup platí pro benzínová auta, diesely vyžadují trochu odlišný postup, který Ti majitelé dieselů jistě rádi prozradí.
A teď mi můžete začít nadávat, co jsem to za magora
Ale teď vážně, mně kdysi jeden mechanik ze staré školy poradil tenhle postup. Netvrdím, že je jediný správný, ale mně se osvědčil. Prvních zhruba 2.500 km auto šetřit, netočit přes 3.000 ot/min a nechat si vše dokonale "sednout". Po překonání této pomyslné hranice je čas začít motor učit se točit, tzn. že ho klidně na dvojku pošleš do omezovače, ale až když je pořádně ohřátý! Motorový olej se na provozní teplotu zahřívá zhruba 3x déle než chladící kapalina. Není nutno to provádět 5x denně, ale tak jednou do týdne se toho rozhodně nebát. V Praze je na to výborná křižovatka Kolbenova x Kbelská, konkrétně výjezd z Kolbenky na Kbelskou směrem na Teplice, kde hned za semaforama je povolená 80 km/hod což je třeba u mojí Sonaty na dvojku skoro omezovač. Kromě těchto drastických výletů jezdit normálně, jak vyhovuje Tvému stylu. Tuto výukovou fázi není nutno provádět nějak dlouho, tak zhruba do 5.000 km. A pak si občas pro radost poslat auto k omezovači jen tak, aby se "vyhnala voda z výfuku" a motor "nezapomněl se točit". Tento postup platí pro benzínová auta, diesely vyžadují trochu odlišný postup, který Ti majitelé dieselů jistě rádi prozradí.
A teď mi můžete začít nadávat, co jsem to za magora
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: zajetí i30
jsem chtěl napsat: vypustit olej, vypustit chladicí kapalinu, nastartovat a točit na omezovači do úplného sednutí všech dílů.....Ale tvůj postup bude jistě šetrnější
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: zajetí i30
ja som mal na to este jeden osvedceny sposob
z 5 do 3 aby ventili dostali ten spravny svih a nezaniesli sa carbonom. Inac som to robil tak ako pisal mr.hyundai. Jazdil som od rozmedzia 2 000 - 3 000 otacok a raz za cas som ho prevetral, po 3 000 som zacal castejsie vytacat
A mam taky pocit ze sa to tu uz niekde riesilo, staci pohladat
z 5 do 3 aby ventili dostali ten spravny svih a nezaniesli sa carbonom. Inac som to robil tak ako pisal mr.hyundai. Jazdil som od rozmedzia 2 000 - 3 000 otacok a raz za cas som ho prevetral, po 3 000 som zacal castejsie vytacat
A mam taky pocit ze sa to tu uz niekde riesilo, staci pohladat
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: zajetí i30
já jsem prvních 1.000km jezdil v poklidu do 3.500 ot/min na všechny převodové stupně, přičemž jsem hodně otáčky střídal, pak už jsem to vytáčel přes 5.000 a v tom pokračuju dodnes, pokud je potřeba rychle předjet točím k 6.000 bez problémů, hodím pak nějaký video. Osobně si myslím, že to mám zajetý velmi dobře a na to monstrum to jede hodně slušně
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Caute, zaujimavy clanok ohladom zabehnutia motorov:
http://auto.pravda.sk/nove-motory-si-st ... oradna_P39
http://auto.pravda.sk/nove-motory-si-st ... oradna_P39
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Najeto 19 000 km, spotřeba mi dle PP klesla na 5,8 l/100 km. Jezdím převážně po rovině, sám, v rámci limitů (dle PP průměrná rychlost 62 km/hod), ve městě při 55 km/hod mám řazeno za 5. Složení tras: cca 70% okresky, 15% město, 15% dálnice.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Mám asi 4 měsíce i30cw, jezdil jsem s ní v podstatě akorát na nákupy (cca 300km celkem), ale teď jsme jeli 4 lidi a plnej kufr do tyrolských Alp (za Innsbruck), takže během cesty tam a zpět to najelo na celý záběh. 600 km tam, 200 km po místní hodně kopcovité krajině a 650 km zpět. V ČR a Německu hlavně po dálnici, po příjezdu tam psal PP 6.8l. Popojížděním v horách to vylezlo na 7.2 (přepočítal jsem to a vychází cca 15-20l v těch kopcích). Cestou zpět to spadlo na 6.7.
Nevím, jak moc si PP přilepšuje, ale celkem to jde, auto bylo fakt v kufru plné, vzadu se rozvalovaly ženy (nějaká taška by se jim tam jistě vešla ).
Poznatky:
V kopcích to zrovna moc netahá, na 3 se tam skoro nedalo jet (už jen ve 4 lidech bez kufru).
Bohužel fabie 1.2HTP asi tahá líp, koukal sem teď na křivky a přijde mi, že mezi 2000-3000 to má skoro stejný výkon a moje i30cw je o 300 kg těžší. Koukám dobře na grafy?
Včera jsem to byl projet po okolí, když se to roztočí nad 3000, tak to frčí krásně, ale já jsem zvyklý jezdit mezi 2000-3000...
Byl jsem zvědav na německé dálnice. No musím říct, že jsou taky záplatované, ale když jsem při zpáteční cestě přijel do ČR, tak jsem si hned všiml, že v Německu byli nějaké rovnější silnice, protože autíčko se občas tak jako začlo houpat/naklánět na stranu (jestli vyjetý koleje nebo co nevím, jsem začátečník ), no hned sem musel zpomalit. V Německu jsem jel 140 a celkem mi to nepřišlo, ale už byl docela kravál z motoru, u nás jsem jel do 120.
Nevím, jak moc si PP přilepšuje, ale celkem to jde, auto bylo fakt v kufru plné, vzadu se rozvalovaly ženy (nějaká taška by se jim tam jistě vešla ).
Poznatky:
V kopcích to zrovna moc netahá, na 3 se tam skoro nedalo jet (už jen ve 4 lidech bez kufru).
Bohužel fabie 1.2HTP asi tahá líp, koukal sem teď na křivky a přijde mi, že mezi 2000-3000 to má skoro stejný výkon a moje i30cw je o 300 kg těžší. Koukám dobře na grafy?
Včera jsem to byl projet po okolí, když se to roztočí nad 3000, tak to frčí krásně, ale já jsem zvyklý jezdit mezi 2000-3000...
Byl jsem zvědav na německé dálnice. No musím říct, že jsou taky záplatované, ale když jsem při zpáteční cestě přijel do ČR, tak jsem si hned všiml, že v Německu byli nějaké rovnější silnice, protože autíčko se občas tak jako začlo houpat/naklánět na stranu (jestli vyjetý koleje nebo co nevím, jsem začátečník ), no hned sem musel zpomalit. V Německu jsem jel 140 a celkem mi to nepřišlo, ale už byl docela kravál z motoru, u nás jsem jel do 120.
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Freehold: HTP jsem měl(tu nejsilnější verzi 51kw) a mohu ti k tomu říct jen to,že HTP opravdu NETAHÁ líp a to v žádných otáčkách...Víceméně srovnáváš svoje předchozí HTP(nejspíš zajetá) a sirovou I30 a ještě v plně naloženou...
Co se týče těch otáčet tak HTP má maximum krouťáku ve 3000 ot. a 1.4 od ho má podstatně víš...
Nic to ale nemění na tom,že oba tyto motory jsou nízkoobjemové a bez turba-z toho plyne,že se prostě musí točit,jinak nejede ani jeden ale to platí všeobecně u těchto motorů...
Zkus na to po zahřátí více šlapat,pokus se točit klidně i do 5000ot.motoru to neublíží...No a takto to praktikuj a zvykej si na vytáčení...pak i ta 1.4 pojede velmi dobře...aspoň u mé I30 to tak funguje
Co se týče těch otáčet tak HTP má maximum krouťáku ve 3000 ot. a 1.4 od ho má podstatně víš...
Nic to ale nemění na tom,že oba tyto motory jsou nízkoobjemové a bez turba-z toho plyne,že se prostě musí točit,jinak nejede ani jeden ale to platí všeobecně u těchto motorů...
Zkus na to po zahřátí více šlapat,pokus se točit klidně i do 5000ot.motoru to neublíží...No a takto to praktikuj a zvykej si na vytáčení...pak i ta 1.4 pojede velmi dobře...aspoň u mé I30 to tak funguje
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Re: I 30 - 1,4 benzín - spotřeba/výkon/záběh
Píšu tam, že jsem začátečník, takže HTP jse nikdy nevlastnil, jen je v mém okolí (to slabší - Fabia z roku 2002) a asi 3x jsem s ním jel v období mezi objednáním a dodáním i30, kdy jsem se snažil obnovit jízdní schopnosti, takže bych byl rád, kdyby tomu tak nebylo. Jinak jsem jezdil naposledy před moc lety po autoškole ve Škodě 120. Pak jsem měl 9 let řidiče, ale přišla krize a musím řídit sám
Ano, HTP má maximum ve 3000ot, ale má tedy asi 106Nm/34kW a i30 má ve 3000ot 125Nm/39kW. Proto predpokladam ze za tu lenost muze hmotnost (a snad i tím lepší bezpečnost) i30.
Ano, HTP má maximum ve 3000ot, ale má tedy asi 106Nm/34kW a i30 má ve 3000ot 125Nm/39kW. Proto predpokladam ze za tu lenost muze hmotnost (a snad i tím lepší bezpečnost) i30.