Stránka 3 z 3

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 07 dub 2015, 16:41
od mmv
dle radila se dá naprosto v pohodě jezdit,
na 5ku ve městě žádný problém
toť můj názor

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 07 dub 2015, 16:52
od milda h
Ano, místo neutrálu z kopce, na udržení rychlosti po rovině, ale rozhodně neééé proti kopci [-X
Takže zase jsme u té hlavy :wink:

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 07 dub 2015, 16:54
od mmv
:wink: jo a taky na 5ku ve městě netahat jiný auto :mrgreen:

jinak na 5ku po rovině ve městě klidně i zrychluje :-)

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 07 dub 2015, 17:18
od spid05
Tak jezdit se podle toho občas da. ale dle meho nazoru otačky motoru sou male.

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 07 dub 2015, 17:22
od airwaves
Domnívám se, že radil je tam jen poroto, aby měli alibi. To kdyby si někdo stěžoval na spotřebu. Možná taky souvislost s ekologií a emisema. Normálně se ale podle toho jezdit nedá. Motor 16V potřebuje k životu rozumně točit.

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 08 dub 2015, 08:56
od JoDo
airwaves píše:Domnívám se, že radil je tam jen poroto, aby měli alibi. To kdyby si někdo stěžoval na spotřebu. Možná taky souvislost s ekologií a emisema. Normálně se ale podle toho jezdit nedá. Motor 16V potřebuje k životu rozumně točit.
Tak nějak to bude. Prostě ho neberu na vědomí a jezdím si podle svého. :mrgreen:

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 08 dub 2015, 09:04
od spid05
:lol: Přesne tak to je je tam jen na okrasu a aby rozptyloval. ignorovat a jezdit podle sebe

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 10 dub 2015, 20:04
od frawd
Radil je v pohode, ale tak napoly. Radí dobre kedy preradiť na vyšší stupeň, ale podradenie hlási len pri podlezení voľnobežných otáčok. Mal by radiť aj pri plnom plyne a malých otáčkach, aby si trúbela podradil a nepočítal ventily. :D

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 10 dub 2015, 21:07
od mmv
frawde, já myslím, že přesně tak ukazuje, když to lechtáš, tak se neozve ale jak bys byl někde v rozmezí 1000 - 1200 a přidal (víc než je zdrávo), tak se uzve, nohoru to tak funguje

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 26 kvě 2015, 17:05
od Vlado D
airwaves píše:Je to věčné téma a zajímavé. I když jsem dříve zásadně tvrdil že je to blbost tak přece jen.... Napadají mě dvě věci na které neznám odpověď nebo technické vysvětlení. Takže když vezmeš nový motor od začátku pěkně svižně aby nezlenivěl co se děje že pak dobře jede? Zaprvé se rychle zvětší vůle, čili prostor pro olej. Dojde ke snížení tření , které by třeba nastalo po 60.000km. Druhá věc, věc co by možná stála za úvahu a diskuzi je tepelná úprava na hliníku pístů. Prý se dnes nové malo objemové motory s turbem na pístech nějak kalí. Hliník se snad na povrchu prudce zahřeje a získá odolnost, snad tvrdost , nevím. To by taky bylo možná vysvětlení, že se těsné písty ve válcích vlastně při vyšších otáčkách takto tepelně opracují. Co jsem ale četl, tuším na stránkách audi klubu tak je potřeba rychle měnit olej. Alespoň dvakrát třeba po 500-1000km při tomto procesu. Tam ale proces záběhu popisovali jako držet plnej natvrdo do červeného :-) .
Rok som driemal ako Šípková Ruženka, ale momentálne som dlhodobo PN, nudím sa doma a narazil som na toto vlákno. Takže pár slov na túto tému. K problému samotnému - ja osobne by som sa držal konzervatívneho spôsobu zábehu a neriskoval by som viac menej nevratné poškodenie motora. Nemyslím rovno deštrukciu, ale napríklad načaté ložisko.

Môj názor je podložený (okrem sedliackeho rozumu, ktorý nemusí byť "směroplatný" :wink: ) aj tým, že keby bol brutálny zábeh prospešný, tak sa masovejšie rozšíri a budú ho odporúčať aj výrobcovia aut.

Ad piesty: Faktom je, že medzi piestom a valcom sa nachádzajú piestne krúžky, takže je asi jedno aké tvrdé sú piesty samotné. Okrem toho ak by bolo kalenie piestov tak strašne užitočné, tak to robí rovno výrobca v rámci výrobného procesu a získa konkurenčnú výhodu. Odosobním sa teraz od mojich subjektívnych pocitov a budem citovať šéfkonštruktéra vývoja v Škodovke:

"Spousta dotazů chodí i na téma zajíždění motoru. Dříve se doporučovalo šetřit ho nějakých pět tisíc kilometrů. Je to nutné i u moderních aut?
Je. Ale doba zajíždění je kratší, do 1 500 km. Opravdu však doporučuji dodržovat to, co je v návodu k obsluze. Tedy, do 1 500 km se vyhněte vysokým otáčkám, nejezděte na plný plyn, nejezděte s přívěsem, postupně zvyšujte zátěž. Zpočátku je totiž v motoru trošku vyšší vnitřní tření, postupně si ‚sedá‘, i v moderním motoru je ten efekt poznat."


Zdroj: http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv

Toľko pre dnešok k tejto problematike. Ináč jedna zaujímavosť, možno trocha od veci. Mal som 4 roky firemnú Hondu Accord v nafte (150 koníkov). A čuduj sa svete, po cca 130 000 km začala mierne klesať spotreba. Pri zhruba rovnakých trasách a nezmenenom štýle jazdy. Zabiehal som ju štandardne, teda bez kalenia piestov :lol:

Re: Zábeh nového auta

Napsal: 27 kvě 2015, 10:29
od Espero
Přidávám se s názorem na potřebu standardního "něžného" zajíždění. Teď právě taky zajíždím naftový motor 1,5 litru a předpis je minimálně 6 tis. km nepřekročit 2,5 tis. otáček. Nyní (mám najeto cca 700 km) jezdím do 2 000 otáček s tím, že krátkodobé překročení na třeba 2,3 tis. otáček po dobu několika sekund nevadí, je to v limitu předpisu. Při těch 2000 otáčkách mi to jede 110 km/h na přímý záběr, takže mě to nijak nebrzdí, nemám ale rezervu třeba pro předjíždění a tak jsem jednoduše při jízdě klidný. 90 Km/h rychlost mám při nějakých 1750 otáčkách. Jsem rozhodnutý zajíždění prodloužit na 10 tis. km s tím, že mezi 6-10 tis. km už budu točit do těch 2,5 tis. otáček, ale ne více. Podobně jsem zajížděl minulý naftový motor a odvděčil se mi dlouhodobě o 0,4 litru nižší spotřebou, než byla průměrná dle techničáku a nulovou poruchovostí poháněcí soustavy (zajíždí se nejen motor, ale i převodovka a rozvodovka, i když ne tak dlouho jako motor) a taky tím, že jsem rozvody si mohl dovolit vyměnit o 1,5 roku déle, než byl předpis. Smyslem není získat dravější motor (tyto názory jsou sporné u dnešních "ekologických" a líných motorů), ale dosáhnout co nejdelší možné životnosti s co možná nejnižší spotřebou oleje (neboli dosáhnout co nejmenších vůlí mezi pohyblivými částmi motoru).