Stránka 1 z 3
Zábeh nového auta
Napsal: 03 kvě 2011, 12:42
od babdul232
Zdravím Vás,
o minulého týždňa som novým majiteľom novej ix20-tky, 1,4CVVT, 16V. Nakoľko je to mojé prvé nové auto (doteraz som mal len ojazdené), chcem Vás poprosiť o rady, tipy ako zabehnúť nový motor, tak aby v budúcnosti motor slúžil tak ako má. Niečo som už načítal na iných fórach, ale bolo to pre iné značky reps. pre iné typy motorov (nepretáčať, nepodtáčať motor, koľko km je auto v zábehu a iné).
Za rady Vám vopred ďakujem.
B.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 03 kvě 2011, 21:45
od Erik-TT
Vieš no, čo je to zábeh. Niektorí tvrdia, že nové autá netreba zabehávať ako to bolo kedysi v minulosti u starších aut, iní ti len povedia, že nevytáčaj ho do vysokých otáčok za studena, nevytáčaj ho celkovo moc, max. do 3 500 ot pri malých rýchlostiach a jazdi s ľahkou nohou na plyne, max. 120 km/h nejakých prvých 1000 km.... To sú veci z predchádzajúcich názorov od predajcov, ktoré som počúval kedysi, ešte keď moji rodičia kúpili nové auto....
Nenapadá ma nič, akým spôsobom by som mal špeciálne napr. ja zabehnúť svoje auto. Proste budem na ňom jazdiť ako na všetkých svojich ostatných doteraz bezohľadu na to, či má 100 km alebo 100 000 km... Proste nevytáčam moc nikdy za studena žiadne svoje auto, nevytáčam ho do vysokých otáčok, nejazdím bláznivo na ňom, nejazdím viac ako 130 km/h a aj to zriedka a šetrím si ho. To je môj svojský štýl vďaka ktorému sa mi vždy každé moje auto odplatilo dlhou životnosťou motora bez závad...
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 03 kvě 2011, 21:45
od airwaves
Také bych potřeboval takovouto radu. Zatím točím max 3500 při řazení. Takto plánuji jezdit do 500 najetých km, pak pujdu do na 4000. Zatím se mi uplně syrový motor nechce prohnat do červeného 6500 otáček jak někteří radí aby tzv nezlenivěl
.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 03 kvě 2011, 22:05
od cheops007
Zdar, všechny
auta co jsem měl jsem vždy jel prvních 200 max. 500 km pianko tj. diesel do 3000 ot/min a benzíny do 4000 ot/min. Nejhorší je podtáčení. Ideální je řadit a držet motor v optimálních otáčkách aby se mu prostě pracovalo zlehka. Neřeknu ti přesně kde je to u tvého motoru.
Nicméně je třeba řadit často střídat rytmus. Nejhorší je podle mě i lidí kolem jezdit na tempomat. Ve všeobecnosti dálnice a stálá rychlost je špatně.
Po těch uvodních km je třeba tomu nakládat jinak z toho máš lenocha. Podle mě je třeba šetřit motor a to vždy i pozajetí za studena potom už je to jedno. Říká se že když jej zajedeš moc pianko tak budeš mít třeba spotřebu o něco nižší ale zase to bude lenoch. Lenocha potvrzuji ale spotřebu nevím nemohu sloužit.
Moje zkušenost je taková, ža lenocha uděláš z motoru kdykoliv když s ním jezdíš jen pianko. Vždy když jsem po manželce převzal auto a bylo chcíplé musel jsem jej prvních 50km znovu učit jezdit
Jinak moderní agregáty opravdu není nutné extrémně šetřit. Snad jsem pomohl.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 14:04
od J.Petroš
Mám najeto 500 km, otáčky se snažím držet mezi 2000 - 4000, takto budu jezdit do 1000 km. Potom už normální jízda.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 15:00
od ferdu
Zdar,
já mám za sebou cca 1200km. Záběh do 500km trochu opatrnější bez zbytečného prudkého zrychlování a vytáčení nad 4000. No na dálnici při předjíždění jsem to krátkodobě dával i 130-140. Se zvyšujícím se počtem km občas i prudší rozjezd či akcelerace. Na D či R už v pohodě kolem 130. Stejně bylo nejideálnější jet tak kolem 120 kvůli spotřebě. Hlavně dlouhodobě nejezdit stereotypně.
Jak už kolegové psali, dnešní motiry už jsou jiné než dřív, ale trochu opatrnosti neškodí. Je fakt, že při dlouhodobějším a opatrnějším zajíždění se může stát z auta "loudavec".
Je poznat podle compu, že s přibývajícíme km se snižuje na stejných trasách prům. spotřeba. Na začátku třeba 7,2 a nyní stejná trasa 6,8.
Tak ať to ubíhá!!!
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 16:56
od airwaves
Je pravda že je v počitači nastaveno jakesi omezeni pro motor pro první km a nebo je to tzv. motoristická latina?
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 21:02
od J.Petroš
airwaves píše:Je pravda že je v počitači nastaveno jakesi omezeni pro motor pro první km a nebo je to tzv. motoristická latina?
To slyším poprvé. V návodu je napsáno - 1000km zajíždět, ale prodejce mi říkal že to není ani nutné.
U Getze bylo v návodu zajíždět zhruba 5000 km.
Zajel jsem ho zhruba 2000 km a potom dostával "po kulach". Stala se z něj taková neřízená střela.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 21:38
od DEE
Ja to taky vydrzim maximalne tech 1000 a pak tomu slapnu na krk
.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 kvě 2011, 21:45
od Erik-TT
Ja si idem v piatok pre svoju ix 20 a teda ta bude maz uz okolo 1500 km pekne zabehnutých riaditelom... Takze ja uz teoreticky mozem na to dupnut ne?
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 05 kvě 2011, 20:59
od J.Petroš
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 06 kvě 2011, 10:59
od Erik-TT
Chalani, dnes mi hovoril predajca, že jediné, čo na aute je treba, jemne brzdiť, aby sadlo brzdové obloženie a stále radiť rýchlostné stupne do nemoty, kedykoľvek podraďovať, preraďovať a pod. K aute hovoril, že najlepšie sa zabehne po meste, že čo nakmenej využívať dlhé trasy a keď budem na diaľnici, tak max. do tych 120 km/h. Teraz mám 950 km, že ešte aspoň 1000 km a potom už pohoda. K otáčkam sa nevyjadroval, že primerane vytáčať hovoril...
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 10 kvě 2011, 10:57
od babdul232
Ďakujem všetkým za rady. Budem sa snažiť ich nejakým spôsobom dodržiavať
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 10 kvě 2011, 11:37
od smejky2
Prodejce doporučil prvních 1500 km udržovat otáčky v limitu 2000-4000 rpm (motorizace 1.4 80KW). U brzd jsem byl informován, ať zbytečně prvních 1000 km nebrzdím prudce, prý si musí sednout a pak to nebudou takové jedovky. Dálnici jsem moc neřešil, při horní hranici to jelo tachometrových 130km/h, při předjíždění jsem se krátkodobě dostal i na cca 4500 rpm. Hlavně nepodtáčet motor a nevytáčet, pokud není dostatečně zahřátý. VŠ
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 16 kvě 2011, 12:23
od ixmartin
Od minulého týdne máme doma ix20 s 1.6, ice blue. Velká spokojenost, pomalu zajíždím od 2K do 4K a řadím nezdravě často :) Všechno vyhovuje až na opěrku levé nohy, která je nepochopitelně potažená kobercem. Jsem zvyklý si tam nohu odkládat a již po jedné jízdě byl kobereček ušpiněný. Nedokážu si představit, jak bude vypadat po 100K km. Nevíte někdo, co s tím? Dá se sehnat něco rozumného k jeho ochraně? Nějaký velur, nebo guma/plast? V Getzovi to je, ale tady nepochopitelně ne.