Tucson NX4 1,6 T-GDi LPT M/T Smart + Navi
Napsal: 09 dub 2021, 17:08
Tak k nám na víkend dorazil nový Tucson NX4 ve výbavě Smart s vestavěnou navigací a pod kapotou je základní motorizace 1,6 T-GDi LPT, tedy 110 kW - postaru 150 koní.
Výběr tohoto konkrétního testovacího auta je ovšem poněkud kuriózní – už to tu zaznělo v jiném vlákně – výběr byl takový „holčičí“. Pro první test jsem totiž vybíral auto podle barvy . A důvodem jsou následující srovnávací fotky Tucsonů generací TLE a NX4 pěkně vedle sebe ve stejné barvě, i když jsem si vědom, že zrovna náš Soptík není úplně typickým představitelem vzhledu Tucsonů TLE po faceliftu . Jak z těchto fotek zcela zřetelně vyplývá, vsadil u Tucsonu, tedy SUV segmentu „C“, na absolutní designovou změnu. Předchozí Tucson TLE byl řekněme hodně konzervativní, jaksi nekonfliktní, z jeho ztvárnění byla cítit zřetelná snaha nikoho nenaštvat, jakoby se zalíbit všem. Což ovšem neznamená, že patřím do tábora fanoušků tohoto provedení, což jsem dal jasně najevo jak v roce 2015 při jeho uvedení na trh, tak i v roce 2018 při uvedení faceliftu.
Kdo má zájem a čas najde moje hodnocení Tucsonu TLE 1,7 CRDi po uvedení na trh zde - https://moje.auto.cz/Stephen/tusik.html - a to včetně srovnávacích fotek Tucsonu TLE a předchůdce ix35 ELH v bílé barvě (bohužel je potřeba si příslušný test najít v textu recenze, výrazné oddělování bohužel není v možnostech daného serveru) a pokud budete mít chuť, tak dojmy z faceliftu (s motory 1,6 T-GDi 130 kW s DCT a 1,6 CRDi 85 kW s manuálem) jsou pro změnu tady - https://moje.auto.cz/Stephen/karkulka-1.html - a opět je potřeba v textu hledat, omlouvám se.
Ovšem když se rozhodnete pro designovou revoluci, a to směrem k expresivnímu pojetí, pak, zcela logicky, nastane rozštěpení zákaznické veřejnosti na dva tábory – jedni budou nadšení, druzí zděšení. A vám nezbývá než doufat, že ta první skupina bude výrazně větší než ta druhá, a to zejména pokud byl předchozí model tak konzervativní, ale hlavně tak úspěšný! Já se od začátku netajím tím, že se řadím do skupiny druhé, Maras ani neocenil můj pracně vymyšlený eufemismus, že se mi na NX4 nelíbí ani jediný milimetr čtvereční . A já se tak snažil vyhnout prostému konstatování, že tohle auto je podle mě ošklivé .
Což je snadné říct, ale když už je něco kritizováno, mělo by také být řečeno proč je to kritizováno, popř. nabídnout vlastní variantu. A já se o to v tomto případě pokusím.
Nejdřív si ale dáme takovou malou odbočku k dokonalému designu .
Já považuji za nejdokonaleji ztvárněná auta Lamborghini Miura a Jaguar E-type series I. Dominuje jim boční křivka táhnoucí se od přídě, zvedající se nad předním kolem, následně klesající přes přední dveře, aby se opět zvedla nad kolem zadním a posléze opět klesala. Tato základní křivka je mnohem výraznější na Miuře, ale na Jagu ji v podstatě najdeme také.
Řeč je o tomhle: A víte proč se nám tohle auto tak moc líbí? Všimněte si boční linie ženského těla!
Tak to jsme si udělali odbočku k dokonalému designu, který se už nikdy nevrátí a vrhneme se přímo na Tucsona NX4 (i když i tady budou nějaké „odkazy“).
Výběr tohoto konkrétního testovacího auta je ovšem poněkud kuriózní – už to tu zaznělo v jiném vlákně – výběr byl takový „holčičí“. Pro první test jsem totiž vybíral auto podle barvy . A důvodem jsou následující srovnávací fotky Tucsonů generací TLE a NX4 pěkně vedle sebe ve stejné barvě, i když jsem si vědom, že zrovna náš Soptík není úplně typickým představitelem vzhledu Tucsonů TLE po faceliftu . Jak z těchto fotek zcela zřetelně vyplývá, vsadil u Tucsonu, tedy SUV segmentu „C“, na absolutní designovou změnu. Předchozí Tucson TLE byl řekněme hodně konzervativní, jaksi nekonfliktní, z jeho ztvárnění byla cítit zřetelná snaha nikoho nenaštvat, jakoby se zalíbit všem. Což ovšem neznamená, že patřím do tábora fanoušků tohoto provedení, což jsem dal jasně najevo jak v roce 2015 při jeho uvedení na trh, tak i v roce 2018 při uvedení faceliftu.
Kdo má zájem a čas najde moje hodnocení Tucsonu TLE 1,7 CRDi po uvedení na trh zde - https://moje.auto.cz/Stephen/tusik.html - a to včetně srovnávacích fotek Tucsonu TLE a předchůdce ix35 ELH v bílé barvě (bohužel je potřeba si příslušný test najít v textu recenze, výrazné oddělování bohužel není v možnostech daného serveru) a pokud budete mít chuť, tak dojmy z faceliftu (s motory 1,6 T-GDi 130 kW s DCT a 1,6 CRDi 85 kW s manuálem) jsou pro změnu tady - https://moje.auto.cz/Stephen/karkulka-1.html - a opět je potřeba v textu hledat, omlouvám se.
Ovšem když se rozhodnete pro designovou revoluci, a to směrem k expresivnímu pojetí, pak, zcela logicky, nastane rozštěpení zákaznické veřejnosti na dva tábory – jedni budou nadšení, druzí zděšení. A vám nezbývá než doufat, že ta první skupina bude výrazně větší než ta druhá, a to zejména pokud byl předchozí model tak konzervativní, ale hlavně tak úspěšný! Já se od začátku netajím tím, že se řadím do skupiny druhé, Maras ani neocenil můj pracně vymyšlený eufemismus, že se mi na NX4 nelíbí ani jediný milimetr čtvereční . A já se tak snažil vyhnout prostému konstatování, že tohle auto je podle mě ošklivé .
Což je snadné říct, ale když už je něco kritizováno, mělo by také být řečeno proč je to kritizováno, popř. nabídnout vlastní variantu. A já se o to v tomto případě pokusím.
Nejdřív si ale dáme takovou malou odbočku k dokonalému designu .
Já považuji za nejdokonaleji ztvárněná auta Lamborghini Miura a Jaguar E-type series I. Dominuje jim boční křivka táhnoucí se od přídě, zvedající se nad předním kolem, následně klesající přes přední dveře, aby se opět zvedla nad kolem zadním a posléze opět klesala. Tato základní křivka je mnohem výraznější na Miuře, ale na Jagu ji v podstatě najdeme také.
Řeč je o tomhle: A víte proč se nám tohle auto tak moc líbí? Všimněte si boční linie ženského těla!
Tak to jsme si udělali odbočku k dokonalému designu, který se už nikdy nevrátí a vrhneme se přímo na Tucsona NX4 (i když i tady budou nějaké „odkazy“).