Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
cyberjoe
Příspěvky: 3
Registrován: 15 úno 2011, 13:18

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od cyberjoe »

Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
Reklama
 

Foxy
**
Příspěvky: 126
Registrován: 08 čer 2021, 17:57

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Foxy »

Skôr by som to odhadol na palivo - ak raz natankuješ to a raz to, tak sa riadiaca jednotka prispôsobuje. Alebo možno zaťažením auta, eleváciou cesty alebo vetrom v protismere... Práve atmosferický motor by mal byť veľmi konzistentný a niečo také by sa tam vôbec vyskytovať nemalo, ak tam nie je eko-technológia ako vypínanie valcov a podobne, čo tu myslím nie je. Pravda je že sa nové autá učia ako jazdíš a snažia sa prispôsobiť palivové mapy, ale až taký rozdiel by to asi nebol, a nie cestu od cesty.
i30 Fastback 1,5 T-GDI MHEV IMT Family Smart (11/2021)
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Ahoj, taky nic takového nepozoruji, spíš mi to občas kuckne v nižších otáčkách...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

willy50 píše: 23 srp 2021, 08:31 Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Cau, tak to nechápu... Klidně? Tak proč ti paní říká, že jezdíš jako p...e? :lol: :lol:
Apropo, co je to střední morava? Taky su ze středu moravy...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

cyberjoe píše: 23 srp 2021, 02:13 Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
Mám to i u 1.4 cwwt , tento popsaný jev se nejvíce projevuje mezi 2500 - 3500 otáčkami, zvláště když zrychluješ pomalu do táhlýho kopce. Jako by elektronika nevěděla jak přesně dávkovat. Taky jsou někdy citít zvláštní vibrace, obvykle stačí ubrat malinko plyn a auto ožije je to divný ale tak u mne funguje. Další věc, že u 1,2,5 a 6 tohle prostě není. U předchozího auto bez elektronického plynu , to citelně škubalo jako kdyby si prudce šlapal na plyn.
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Nekdy mam podobny pocit. Vcera prave najety 10000. kilometr. Palivem nevim jestli to bude. Podle me je tohle auto hlavne na plynulou jizdu (no, ktere neni, ze...) a hodne se vyresi tim, ze clovek nespecha :-) (ono je to dobre i pro zivot obecne, nejen v aute).
cyberjoe píše: 23 srp 2021, 02:13 Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

cyberjoe píše: 23 srp 2021, 02:13 Ahojte. Tak pred par mesiacmi som presedlal z accentu na i30 combi, family vybava, 1.5 dpi. Najazdene necele 3000 km. Skoro uplna spokojnost, akurat zaradenie jednotky dost pocut, to by sa este mohlo casom spravit. Co mi ale trochu vadi, je to ze auto je trochu naladove. Hlavne na trojke a stvorke. Niekedy ked zosliapnem pedal mam pocit ako by malo turbo, krasne zrychluje, inokedy zase musim dat skoro na podlahu, ked potrebujem predbehnut. Je to malo najazdenymi kilometrami, alebo tym ze sa striedame s manzelkou, ktora ma podstatne lahsiu nohu ako ja a auto si nejako na to "zvykne"? Sry ak to tu uz bolo, akebo ak to je blba otazka.
- zrejme to bude tým že motor je riadený elektronikou a nie priamo vodičom v zmysle " škrtiaca klapka na lanko". Ty síce stlačíš pedál ale RJ si to rieši po svojom / napr. aj riadenie emisií/ a tak je možné že sa nájdu situácie keď to nejde celkom podľa tvojich predstáv. Možno sa časom naučíš predvídať správanie sa auta a sám napr. podradíš. A možné je aj to že vyjde nejaká aktualizácia softu RJ a porieši sa to.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Cecil67 píše: 23 srp 2021, 08:44
willy50 píše: 23 srp 2021, 08:31 Přesně toto chování jsem tady popisoval, ale u staré i30. Palivem to určitě nebylo, měl jsem tehdy kartu na Shellce a jinde jsem benzín nebral. Tehdy můj příspěvek zůstal bez odezvy. U nové i30 jsem to zatím nepozoroval, ale jednak jezdím s ní jen já a potom, už jsem trochu starší ročník, tak jezdím celkem klidně.
Cau, tak to nechápu... Klidně? Tak proč ti paní říká, že jezdíš jako p...e? :lol: :lol:
Apropo, co je to střední morava? Taky su ze středu moravy...
No ona moje lepší polovička by byla nejraději kdybych jezdil asi tak 20km/h. A taky to trochu souvisí s tou střední Moravou(tzv. Záhoří, jestli Ti to něco říká). Tady u nás jsou tak hrozné cesty, že ten co se nedrží volantu je chudák. Vlastně ony to ani cesty nejsou, je to jedna záplata na druhé. A zbytek díry!
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

A jak z Kozlova teď jezdite směr Odry?
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Záhoří znám, jsme skoro sousedi. Na Potštát zkratkou kolem rybníků, do Ol.přes prostor.... :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Kolem rybníků, to myslíš přes Boškov? Po té šílené polocestě? Anebo taky přes VP?
Každopádně to teď máte dost bojové :lol:
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

Po té poloceste lidí jezdí, já ne. To bych musel mit Tuscona.... :lol:
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Uživatelský avatar
daves
*
Příspěvky: 98
Registrován: 23 čer 2021, 17:30
Bydliště: Orlické hory

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od daves »

nové Vaculíkovic video k tomuto motoru.

https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-hy ... ali-140457
Hyundai i30 HB, 1.5DPi, Smart
Opel Meriva B, 1.4Turbo 88kW tovární LPG, Enjoy
Škoda Fabia 2 Combi, 1.2HTP 51KW, Sport
Opel Corsa C, 1.0 43kW
Škoda Favorit 136L
Peugeot 205 GRD
Trabant 601 Combi
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Jo už jsem viděl. Nesouhlasím s Vaculíkem co se týče hluku na dálnici, je to v pohodě, hlava fakt nebolí. Měl jsem Focus a Hondu Jazz a tam to bylo o dost horší. Krom toho tenhle motor si nebude kupovat člověk co chce jezdit převážně dálnici. Je to auto do města a na okresky. Totéž tvrdí i kolegyně z práce, která ho ma v kombíku. No a třeba ta zmiňovaná barva je mi úplně jedno a 17 kola asi moc lidí nechce, protože na naše cesty je nejlepší rozměr 16 205/60.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“