Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

No to jsem koukal do navodu (dneska), souhlasi to... akorat me nebavi nechat rocne menit v autorizaku vec, co snad jako jedinou bych dokazal vymenit sam a za cca 1/3 ceny...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

:D To už záleží na tobě, já jen odpovídal na tvůj dotaz.....
H i30 combi Comfort 1.5DPI
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

Odjinud píše: 29 zář 2021, 12:35 Panove, kdo uz jste byli na 1. garancce s timhle motorem (v autorizaku), co je nezbytne minimum? Pisu to i sem, jelikoz se mi v tom tenhle motor zda trochu specificky - krome predepsane kontroly vseho mozmeho, kontroly kastle a vymeny oleje se zda povinna i vymena kabinoveho (pyloveho) filtru klimy (trivialita cca za 1000 Kc) a uz se taky resi brzdovka. Tohle oboje je pritom u vsech ostatnich motoru az na 2. garancce (resp. na kazde druhe), u 1,5 DPi to zrejme je na kazde(!) :-(
- to sa predsa netýka motora ale auta ako takého - peľový filter mením v aute sezonne teda na jar a pred zimou... a určite túto drobnosť si môžeš urobiť aj sám a na prehliadke to "odmietnuť". Brzdovka - to je ich vec aká je tam kvapalina a ako si plán nastavili, predpokladám vymenia len malú časť ktorá je v brzdičoch....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od clifftorr »

nedělejte z garančky kovbojku , slušný servis se vás zeptá na věci jako je kabinový ,vzduchový filtry zda si je měníte sami , zlodějskej servis se neptá a mění. BTW to jsou drobnosti podle kterých si vybírám servis.
PS . Domanský-Butovice se ptá.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Zrovna servisní interval je v mém případě velká komedie. Byl jsem na první garančce co mám zdarma v Rýmařově. Auto mělo najeto 15tisic, což říká i výrobce, bud 15 k,nebo jeden rok,podle toho co nastane dříve. Při pohledu do servisky co mi tam napsal vedoucí servisu by měl být další interval po 30 tisících km a v úvodu knížky, když mi ji předávali mám prodejem napsáno servis každých 20 tisíc. No a tak si můžu vybrat kdy jít,jestli po 15,20,nebo 30 tisících km. ](*,) Samozřejmě já budu chodit každých 15 a vse budu požadovat uvést na správnou míru. Holt doba chaosu absolutně ve všem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
dibarbora
*****
Příspěvky: 2236
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

U nás je to jasne definované v technických údajoch, roky čo pamätám...

https://www.hyundai.sk/files/download/m ... 2020-5.pdf

všetky benzíny 15tkm/1r
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

Odjinud píše: 29 zář 2021, 12:35 Panove, kdo uz jste byli na 1. garancce s timhle motorem (v autorizaku), co je nezbytne minimum? Pisu to i sem, jelikoz se mi v tom tenhle motor zda trochu specificky - krome predepsane kontroly vseho mozmeho, kontroly kastle a vymeny oleje se zda povinna i vymena kabinoveho (pyloveho) filtru klimy (trivialita cca za 1000 Kc) a uz se taky resi brzdovka. Tohle oboje je pritom u vsech ostatnich motoru az na 2. garancce (resp. na kazde druhe), u 1,5 DPi to zrejme je na kazde(!) :-(
Tak já mám předepsaný interval 30 tkm/ 1 rok, byl jsem po 30 tisících, na filtry vzduchu a klimy nešahali, protože jsem jim řekl, že jsem si je vyměnil před časem sám (takže to bylo za hubičku). Stejně je měním častěji, než je předepsaný interval.
O brzdovce nepadlo ani slovo, u všech korejců mi ji zatím měnili po 2 letech. Dokonce jsem teď řešil servisní historii koupené ojetiny KIA Ceed a při dotazu na servis, jestli při druhé garančce měnili brzdovku, mi odpověděli, že ne, protože proměřili bod varu a byla OK. Tudíž nebylo potřeba. Palec nahoru, proč měnit něco, co je v pořádku... Jak už psali jiní výše, je to o konkrétním servisu a lidech v něm.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Chasnik »

remkren píše: 14 zář 2021, 16:35 Já ho chci používat pro výlety na kolech a schovávat ho i s nosičem kol do auta. Takže rozhodně nechci pořád něco odšroubovávat a zašroubovávat. Navíc ten držák vertikálního bajonetu na rozdíl od těch ostatních netrčí dolů pod auto a nesnižuje světlou výšku. Mám s tím špatné zkušenosti z minulého auta, kdy jsem při sjíždění z vyššího obrubníku zůstal dvakrát viset na držáku tažného.
Tažné včetně originální typové 13 pinové elektropřípojky jsem vybral v konfigurátoru na stránkách SVC Group pro Hyundai i30 facelift 2020 (vyrobeno 8/2020->), takže snad vědí, co tam na webu mají. Ještě na jaře tam typové přípojky a tažné pro faceliftovanou i30 neměli, tak to bude snad v pořádku.
Už jsi to tažné pořídil? Pohlídej si výšku koule. Já měl problém s vertikálem, ve srovnání s horizontálním bajonetem vedl kouli o 4 cm níže, což bylo problém při jízdě s přívěsem. Proto jsem při výměně Ceedu JD za i30 GD přešel na vertikální bajonet. Sice to pod tím nárazníkem bylo trochu vidět, ale praktičnost zvítězila nad designem.
A SVC, stejně jako mnoho ostatních výrobců, měla u i30 PDe FL problém s těmi falešnými koncovkami výfuků zalisovanými v zadním nárazníku (pěkná kravina u malého rodinného kombi...). Po namontování nosníku TZ se tam ten nárazník prostě nevešel zpátky. Řešil jsem to před rokem přímo s vedoucím výroby SVC, museli vyvinout jiný tvar nosníku, ale trošku se jim to zdrželo, takže jsem nakonec zvolil Galii, jako jedni z mála mají úplně jiné uchycení nosníku, takže jim ten nárazník nevadil.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Odjinud
***
Příspěvky: 970
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

Jj, u nas je 30kkm, je to dokonce i v manualu, casti udrzba - plan bezne udrzby.

Asi jak mame vsude ty dokonale silnice, vsude premiovy benzin a vzdousek jako v Alpach, tak dostalo ČR vyjimku :-))
dibarbora píše: 29 zář 2021, 21:58 To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Boryš
****
Příspěvky: 1131
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Boryš »

Odjinud píše: 30 zář 2021, 10:00 Jj, u nas je 30kkm, je to dokonce i v manualu, casti udrzba - plan bezne udrzby.

Asi jak mame vsude ty dokonale silnice, vsude premiovy benzin a vzdousek jako v Alpach, tak dostalo ČR vyjimku :-))
dibarbora píše: 29 zář 2021, 21:58 To máte v CZ na 1,5DPi servisný interval 30tkm/1r?
30 000 km je minimálně u oleje pitomost. Ani ty hrdě označované jako Long life tuhle nálož nevydrží v přijatelné kvalitě. Při normálním ježdění, natož při nějakých extrémech. Obecně je doporučeno olej měnit při zhruba 15 000 km.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Včera jsem jel po nějaké době po dálnici, umlčel jsem rádio a manželku a soustředil se na hluk který se tady onehdá probíral. Slyšel jsem hluk od kol(naše kvalitní betonky), ale od motoru žádné rezonance, nic! Měnil jsem rychlost od cca 110 do 140, speciálně jsem se soustředil na asfaltových úsecích, no nevím, pořád nic. Je divné jak si na to někdo stěžuje, určitě si nevymýšlí, jiní zase nic neslyší. :?:
Chtěl bych vědět jestli to někomu dělá i s krátkou verzí. Mám pocit, že si stěžovali majitelé dlouhých.
*
Jo a už jsem zaznamenal to "bouchnutí" při zařazení jedničky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

V roku 2013 :hyu: hrdo hlásal olej pre 1,6GDI meniť po 30.000km.Kopírovali VW koncern,aby ich nevyradili z výberových konaní. ](*,)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Willy 50: to asi nemá smysl řešit. Buď to někomu vadí, nebo nevadí. Slyší, neslyší. Je to stejné jako se zmiňovaným prý slabým výkonem motoru. Důležité je účel za jakým si auto s touto motorizací kupuje a co očekává a taky jeho finanční možnosti. To bouchnutí u jedničky je ovlivněno jakým způsobem ji řadíš. Když ji přitáhneš fakt kolmo doleva k tělu a pak teprve dopředu,neozve se nic, když ji dáš jakoby obloukem,bouchne to. Schválně si to zkus.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Šak já to neřeším, jenom nemám rád nejasnosti, tak nějak z principu :lol:
Ani ta jednička mi nevadí, to jen že jsem si toho všiml. :idea:
A minulý týden jsem jel kolem Nošovic a ta mrcha pořád nějak podivně zatáčela směrem k fabrice :hyu: !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“