Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

thaischumi píše: 09 úno 2022, 13:41 5l by bohatě stačilo i na dolévání na rok. 4l stačí na výměnu a pak jen asi 1 dolévání.
Dolévání?
Zatím jsem měl 3 :hyu: , všechny atmosféry a NIKDY jsem nedolíval ani deci!
To je snad záležitost oturbených motorů a hlavní vlastnost Wag koncernu :-k
Reklama
 

paCo
Příspěvky: 6
Registrován: 09 úno 2022, 07:17

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od paCo »

slabostka píše: 09 úno 2022, 15:15 a uurcite pokracuj v intervale 30 000km..... ](*,) ibaze si chcel napisat ... do 30 000km na tacho....
Interval mám 15.000 , jasne že som myslel 30.000 tacho
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

willy50 píše: 09 úno 2022, 15:26
thaischumi píše: 09 úno 2022, 13:41 5l by bohatě stačilo i na dolévání na rok. 4l stačí na výměnu a pak jen asi 1 dolévání.
Dolévání?
Zatím jsem měl 3 :hyu: , všechny atmosféry a NIKDY jsem nedolíval ani deci!
To je snad záležitost oturbených motorů a hlavní vlastnost Wag koncernu :-k
U takhle nízkého nájezdu spíš záleží na stylu jízdy. Když to budeš točit k červenýmu, tak si to něco vezme.
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny i30 1,5 DPi III.
Mám najeto od 3.8.2021 8 000 km z toho 70% km po městě do 15 km na jednu jízdu,zbytek dálnice 150 km na jednu jízdu.
Hladinu oleje měřím pravidelně v garáži tzn.stále na stejném místě.Úbytek oleje na měrce není viditelný.Před i30 jsem jezdil 4 roky s KIA 1,6 CRDI 100 kW,90 000 km,rovněž bez známky úbytku oleje.Před KIA - i30 1,4 CVVT,8 roků,105 000 km.U všech aut výměna oleje mezi 10 000 a 12 000 km.Pokud musíte olej dolévat,tzn. je pod spodní rysku měrky,tak je nejvyšší čas zajet do servisu a trvat na zápisu do servisní knížky,pro event.problémy při reklamaci.Ale jak říkám,já neměl se spotřebou oleje nejmenší problém.Tož asi tak.
thaischumi
**
Příspěvky: 204
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od thaischumi »

willy50 píše: 09 úno 2022, 15:26
Dolévání?
Zatím jsem měl 3 :hyu: , všechny atmosféry a NIKDY jsem nedolíval ani deci!
To je snad záležitost oturbených motorů a hlavní vlastnost Wag koncernu :-k
Aha sorry, pořádně jsem jeho příspěvek pořádně nepřečetl, myslel jsem si že za půl roku jezdil 19000km tak nějaké dolévání mezi garančkami určitě budou. A také mě nenapadlo že když nemá turbo tak olej nikam neuniká skoro vůbec.
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

to že motor nemá turbo neznamená že nebude brať olej. V rovnici sú konštrukcia motora a majiteľ. Ak je konštrukcia zlá majiteľ to môže "zachrániť" laborovaním s olejom - typický "alfisti" . Ak je chybný majiteľ ani top konštrukcia motora to nespasí.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

Tak jsem měl po nějakém čase možnost s naší Heduší (1.5 DPI) opět projet trochu delší cestu a ověřit, jak se holka po zajetí umí předvést na dálnicích i v horských stoupáních. Jeli jsme z Rakouska (Tauplitz) k nám domů (Kutná Hora). Dva lidi v autě, k tomu uvnitř plná polní (lyžařská), z 400 km byly cca 1/2 dálnice, zbytek mix I. a II. třída vč. kličkování po kopcích a jednoho čistě horského úseku, něco taky po městech…

Výsledek cesty byl z hlediska spotřeby velice zajímavý:
12-spotreba.jpg
12-spotreba.jpg (13.1 KiB) Zobrazeno 953 x

Je fakt, že jsem to většinou moc nehnal – např. na této trase jsou v Rakousku vyjma A1 ostatní dálnice (A9, A7 a S5) zpravidla na limitu 100 km/h (samý tunel). V noci jsem pak u nás okolo Sázavy jel kvůli zvěři rovněž velmi klidně (čím dál větší safari!). A už taky začínalo trochu foukat do zad, takže takový Votičák jsem byl schopen sjet z velké části dolů na neutrál. Na druhé straně jsem to ale zas na celé D3 a i jinde, kde to šlo, držel na skutečných 130 km/h (136 km/h na tempomatu).

A proč to vlastně píšu? Stále čtu takové komentáře (SM, resp. auto.cz) že 1.5 DPI je primárně dobré na ježdění okolo komína a že vyrazit s tím na dálnici je pomalu utrpení, že to řve, žere apod. Nějak pořád nevím, z čeho tyto závěry pramení. Jasně, kdybychom se trumfovali, tak nějaká ta TDI, TSI, TGDI, CDRI by mě v akceleraci kožich určitě vyprášila. Možná bych taky jinak zpíval, kdybychom tu cestu jeli ve 4 lidech a s rakví na střeše. Ale za daných okolností je pro mě výsledek více než dobrý. Brzdou provozu jsem určitě nebyl, nějakou tu výkonovou rezervu jsem vždy cítil a překvapivě i tu spotřebu bych např. se svojí megaúspornou 1.9 TDI starou Ovcí taky sotva dával.

No a hluk? K tomu už jsem se vyjadřoval několikrát. Při těch 130 (resp. 136) km/h to už záležitost motoru opravdu více méně není. Skoro bych řekl že působí i opačný efekt: rostoucí otáčky = rostoucí frekvence = hladší akustický dojem :D
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

WalterB: Hezky =D> =D> =D>
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
zdenda40
*
Příspěvky: 32
Registrován: 06 srp 2021, 15:29

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od zdenda40 »

Auto jsem přebíral před týdnem, najeto necelých 1400km a na dálnici nějaký větší hluk neslyším, vše v normě. Musím ale uznat, že mé předchozí 2,0HDi bylo lépe odhlučněné. Spotřeba dle pp 6.3, počítáno mezi tankováním 5.9.
Za mě spokojenost a věřím, že se auto ještě zlepší, jak celkovým ztišením, tak spotřebou a pružností.
i30 1.5 DPi kombi Smart
asdfgh
Příspěvky: 2
Registrován: 14 říj 2021, 14:51

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od asdfgh »

ja mam rovnake dojmy ako WalterB. najazdenych 20k km, okolo 10k sme isli dvaja zo Slovenska na juh Slovinska plne nabaleni a nemam co vytknut. Mne to auto pride ako uplna pohoda aj komfortom aj jazdnymi vlastnostami, motor sa im podla mna podaril. Dufajme ze sa neukazu nejake caste chyby. Spotrebu som ale nemal taku peknu :) myslim ze to bolo 6.3, dlhodoba 6.7 lebo vela jazdim v meste.
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od WalterB »

My máme za normálního režimu, kdy dominují denní krátké jízdy do města (cca 5 km), něco po městě a zpět + pak něco delšího o víkendech, spotřebu taky větší - cca 6,2 v létě a 6,5 v zimě. Tohle byl extrém právě s ohledem na dlouhou jízdu, což mě vyprovokovalo k té polemice ohledně vhodnosti/nevhodnosti 1.5 DPI na delší ježdění.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Krásná spotřeba i pochvala motoru =D> ,jsem rád, že jste s autem spokojeni a já vlastně také. Zatím mám cca22k a pohoda.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

Já se s pochvalou 1.5 DPI přidávám. Najeto 16000. =D> =D> =D>
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Uživatelský avatar
rs0158
*
Příspěvky: 75
Registrován: 07 pro 2021, 20:49

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od rs0158 »

když jsme u statistik jízdy
jsou dvě počítadla HROMADNÉ INFO - to si můžu nulovat sám - to je OK
INFORMACE O JÍZDĚ - počítadlo se samo nuluje po 4hodinách stání
a to mně vadí, chtěl bych to "nulovat" pouze já sám
nevíte, zda se dá to automatické nulování počítadla INFORMACE O JÍZDĚ někde vypnout ?
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Uživatelský avatar
remkren
**
Příspěvky: 448
Registrován: 21 kvě 2021, 00:07

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od remkren »

A co má společného ten dotaz s motorem 1.5 DPI v sekci motor a převodovka [-X ? Nepatří to spíš jako nový dotaz do sekce Elektronika? Pak je v diskuzích hrozný hokej, když člověk hledá něco konkrétního na co už se někdo ptal. #-o
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“