Chasnik: Nastínil jsi to dokonaleChasnik píše: ↑05 říj 2020, 19:41Jestli to ale není tak, že jseš tam profláklej, před příjezdem ti nachystají červený kobereček a recepční rychle ohřívá v rozpékači croissant ke kávičceMr. HYUNDAI píše: ↑05 říj 2020, 19:14 Pořád stejně .
Příští týden mi začíná přezouvací maraton proložený několika garančkami .
Já si na HCP nemůžu stěžovat ani v nejmenším .
Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Tak tohle je samozrejme vec ktery se v autorizaku bojim nejvic. Ze tam prijedu a oni ten olej nevymenej. Tohle presne se delo u Loudy ve skodovce u Podebrad. Kamarad co ma servis tam kupoval barel oleje od servisaku. Kdepak ho asi vysetrili.
Re: Motor 1.5DPi
Ušetrili olej, na jednoduchom prípade Ti napíšem ako... a motor v aute neutrpí žiadnu škodu.
Model ktorý mám odsledovaný na SK pri i30 1,4tgdi:
- prvá (väčšia) časť servisov fakturuje pri výmene 4,2l oleja podľa údaju v príručke
- druhá menšia skupina fakturuje pri výmene 3,5l podľa skutočne potrebného množstva (ešte som nemal auto kde by údaj výrobcu o množstve oleja pri výmene nebol aspoň o pol litra vyšší ako bola reálna potreba).
Keď máš na každom aute k dobru 0,5-0,7l.. zákazníkovi to nedáš do kufra vo fľaši.. tak si môžeš spočítať že sud je ušetrený pomerne rýchlo, zvlášť vo väčšom servise....
Model ktorý mám odsledovaný na SK pri i30 1,4tgdi:
- prvá (väčšia) časť servisov fakturuje pri výmene 4,2l oleja podľa údaju v príručke
- druhá menšia skupina fakturuje pri výmene 3,5l podľa skutočne potrebného množstva (ešte som nemal auto kde by údaj výrobcu o množstve oleja pri výmene nebol aspoň o pol litra vyšší ako bola reálna potreba).
Keď máš na každom aute k dobru 0,5-0,7l.. zákazníkovi to nedáš do kufra vo fľaši.. tak si môžeš spočítať že sud je ušetrený pomerne rýchlo, zvlášť vo väčšom servise....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Panii, po viacrocnej zmiesanej skusenosti s 1.4 CVVT G4FA sa pytam taketo:
Podla wikipedie ma Kappa seria motorov (konecne!) vyvlozkovane valce a hydrostely. Plati toto zarucene o 1.5DPi? Viem ze sem chodieva nejaky macher co montuje v zilinskej Kii, moc rad by som sa tento detail dozvedel. Skusil som v salone, reakcia je nehodna komentara. Motor ma samozrejme ako vyznavaca archaickych technologii moc zaujima a rad by som ho obaleneho cervenym kombikom videl na dvore.
pre poriadok wiki link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine
Podla wikipedie ma Kappa seria motorov (konecne!) vyvlozkovane valce a hydrostely. Plati toto zarucene o 1.5DPi? Viem ze sem chodieva nejaky macher co montuje v zilinskej Kii, moc rad by som sa tento detail dozvedel. Skusil som v salone, reakcia je nehodna komentara. Motor ma samozrejme ako vyznavaca archaickych technologii moc zaujima a rad by som ho obaleneho cervenym kombikom videl na dvore.
pre poriadok wiki link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine
i30 FD 2011 1.4 CVVT vybava vsecko rucne a nic navyse. No dobre, klimu to ma. Ale viac ani prd.
Re: Motor 1.5DPi
kexik: info máš možnost získat fakt asi jenom od někoho z továrny. Co mám informace od dealerů, těm fabrika nebo import pustili relativně málo informací.
Akydam: jak říká dibarbora, oni ten olej v drtivé většině vymění, ale fakturují jiný objem, než co do toho nalejou. Dokonce jsem u některých manuálů k vozu v technických údajích viděl rozdělený objem olejové náplně pro prvonáplň a pro výměny. Mě taky v servisu fakturují 5,3 litru podle tech. dat k vozu, ale já vím, že víc než 4,5 litru se tam nevymění.
Akydam: jak říká dibarbora, oni ten olej v drtivé většině vymění, ale fakturují jiný objem, než co do toho nalejou. Dokonce jsem u některých manuálů k vozu v technických údajích viděl rozdělený objem olejové náplně pro prvonáplň a pro výměny. Mě taky v servisu fakturují 5,3 litru podle tech. dat k vozu, ale já vím, že víc než 4,5 litru se tam nevymění.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Motor 1.5DPi
Komentáre tohto člena fóra som si všimol.. skús prehľadať vlákna okolo novej i30, asi na začiatku k motorom niečo písal a napíš mu SS. Toto si nemusí všimnúť.kexik píše: ↑06 říj 2020, 08:11 Panii, po viacrocnej zmiesanej skusenosti s 1.4 CVVT G4FA sa pytam taketo:
Podla wikipedie ma Kappa seria motorov (konecne!) vyvlozkovane valce a hydrostely. Plati toto zarucene o 1.5DPi? Viem ze sem chodieva nejaky macher co montuje v zilinskej Kii, moc rad by som sa tento detail dozvedel. Skusil som v salone, reakcia je nehodna komentara. Motor ma samozrejme ako vyznavaca archaickych technologii moc zaujima a rad by som ho obaleneho cervenym kombikom videl na dvore.
pre poriadok wiki link:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Kappa_engine
K tým hydroštelom... vzhľadom na elimináciu vnútorného trenia by hydroštely a vahadlá s rolňami mali byť samozrejmosť, ale mám istú pochybnosť, pozeral som príručku môjej i30 (2018)... pri všetkých motoroch rodiny kappa (1,4MPI, 1,0TGDI a 1,4TGDI) mám uvedenú posluchovú kontrolu ventilovej vôle po 60tis(MPI) a 90tis km(TGDI)... ak by boli hydroštely, tak to v servisnom pláne asi nebude.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Ok, diky za radu, skusim...
Nechapem preco s tym robia tajnosti. Pravdepodobne ten motor skutocne vylepsili a nechcu sa s tym pochvalit? Kazdy predsa vie ze cisty hlinik v starych gamach je jedina prekazka toho aby tie motory jazdili cez 200k km.
Kontrola posluchom moze byt aj pri hydrosteloch. zapeceny aj netesniaci hydrostel vedu ku klepaniu. budu tam imo tie hrncekove, na vahadla v lowcost motore zabudni. a tie hrncekove su dost tepelne namahane a bezne sa menia. Vymena je ovsem na takomto motore hracka a netreba nic rucne ladit.
Kazdopadne hydrostely slubuju permanentne tichy motor a to je to co ja chcem. nova/zanovna gama bola tichucka, moja ma 150k a uz na studeno pripomina dizel.
Nechapem preco s tym robia tajnosti. Pravdepodobne ten motor skutocne vylepsili a nechcu sa s tym pochvalit? Kazdy predsa vie ze cisty hlinik v starych gamach je jedina prekazka toho aby tie motory jazdili cez 200k km.
Kontrola posluchom moze byt aj pri hydrosteloch. zapeceny aj netesniaci hydrostel vedu ku klepaniu. budu tam imo tie hrncekove, na vahadla v lowcost motore zabudni. a tie hrncekove su dost tepelne namahane a bezne sa menia. Vymena je ovsem na takomto motore hracka a netreba nic rucne ladit.
Kazdopadne hydrostely slubuju permanentne tichy motor a to je to co ja chcem. nova/zanovna gama bola tichucka, moja ma 150k a uz na studeno pripomina dizel.
i30 FD 2011 1.4 CVVT vybava vsecko rucne a nic navyse. No dobre, klimu to ma. Ale viac ani prd.
Re: Motor 1.5DPi
Tenhle motor má proměnné časování. Může mít motor s proměnným časováním jen hrníčky?
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
S olejem to samé u IX 20. Fakturovali vždy 3,3 l. Co ho měním sám, nikdy se nevešlo víc jak 3 litry.
Re: Motor 1.5DPi
"Rozlil jsem, prosím..."
sluha Baloun, na otázku, kam zmizela polévka nadporučíka Lukáše, kterou sežral. Osudy dobrého vojáka Švejka...
sluha Baloun, na otázku, kam zmizela polévka nadporučíka Lukáše, kterou sežral. Osudy dobrého vojáka Švejka...
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
No, ja nie som strojar, ale CVVT len meni fazu medzi vackami. to je podla mna s hrnkovymi zdvihatkami kompatibilne. Viac oleja do casovacich bubnov rozahasi vacky do vacsieho uhla a zaroven viac roztiahne zdvihatka aby motor nerapotal, ale na svojom tvrdeni netrvam, je to spekulacia o pol siedmej rano.
i30 FD 2011 1.4 CVVT vybava vsecko rucne a nic navyse. No dobre, klimu to ma. Ale viac ani prd.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
prosim vas, nepiste mi ze som uplny blbec (asi ano) - ale --> chcel som sa popozerat na strankach hyundai ze co je teda ten motor 1,5DPI zac. A ani za boha ho u i30 nemozem najst, ani v cennikoch od 1.10 - len trojhrnek 1.0, turbo stvorvalec 1,4TGDi, atmo stvrovalec 1,4 CVVT a nasledne diesel 1.6
kde sa o tom da najst viac info ofiko. Nejake testy na YT som videl, ale zaujimaju ma skor suche cisla
kde sa o tom da najst viac info ofiko. Nejake testy na YT som videl, ale zaujimaju ma skor suche cisla
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
https://www.hyundai.cz/files/download/m ... i30-wg.pdf - první sloupeček ceníku
https://www.hyundai.cz/konfigurator/i30 ... -263-0-0-0 - první volba konfigurátoru
Nějaké další technické podrobnosti ale skutečně najdeš spíš v recenzích, v tomto příliš sdílný není, to je pravda (a škoda).
https://www.hyundai.cz/konfigurator/i30 ... -263-0-0-0 - první volba konfigurátoru
Nějaké další technické podrobnosti ale skutečně najdeš spíš v recenzích, v tomto příliš sdílný není, to je pravda (a škoda).
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Re: Motor 1.5DPi
Mexican: souhrnná stránka zde: https://www.hyundai.cz/modely/i30-2020
Jsou technická data pro všechny 3 kastle, výš nad tím vpravo v červeném obdélníku link na limitku Family. Jsou to jen čísla, dalekosáhlé povídání a fajnšmekrovské detaily nečekej.
Z testů na YT si pouze pamatuju, že to má 2 vstřiky na válec a integrované svody do hlavy válců, prý kvůli rychlejšímu zahřátí motoru. Snad to při zátěži naopak nebude hlavu víc tepelně zatěžovat. Vlastně ani u dealera jsem se nedověděl, jestli je to převložkovaný 1.6 CVVT nebo úplně nový blok.
Jsou technická data pro všechny 3 kastle, výš nad tím vpravo v červeném obdélníku link na limitku Family. Jsou to jen čísla, dalekosáhlé povídání a fajnšmekrovské detaily nečekej.
Z testů na YT si pouze pamatuju, že to má 2 vstřiky na válec a integrované svody do hlavy válců, prý kvůli rychlejšímu zahřátí motoru. Snad to při zátěži naopak nebude hlavu víc tepelně zatěžovat. Vlastně ani u dealera jsem se nedověděl, jestli je to převložkovaný 1.6 CVVT nebo úplně nový blok.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
vdaka panove to mi pomohlo. Comu ale celkom nerozumiem, ze tam nie su data s DCT. Znamena to ze sa neda spriahnut 1,5 DPi a automat? mozno tu opakujem otazku, idem si toto cele vlakno asi poriadne precitat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023