Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Na hybrida s takovým motorem slusne, nicméně nafta by to dala tak za 4,7l při takové (ne)rychlosti. Já nějak zásadně nehledim na spotřebu a rychlost a dle PP u Octavie 5,1l. A u FB je překvapivě od začátku menší spotřeba než u 4 roky starého kombi které ma taky 1,0tgdi . Aktuálně 5.1l což je tak o 0,5 až 0,8 méně.
- Reklama
Re: Motor 1.5DPi
Pánové, máte hezkou spotřebu, ale tady je to o motoru 1.5 DPi. A k csgut: Spotřeba kolem 6 l s tímhle motorem je velmi slušná v porovnání s jinými atmo , ale i turbomotory.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Včera Štětín-Brno. Jedna zastávka na oběd v Berlíně, jedna kratší před Ústím. údaje dle pp: 693 km, 7:37, spotřeba 5,3. Cestou 2 kolony a mírně zacpaná Praha. Na dálnici jsem se snažil držet 120 dle tachometru, jet v klidu a nikam nespěchat. V Německu to šlo, na D1 už bylo nutno jet častěji 130 v levém pruhu vzhledem k množství kamionů. Na každodenní ježdění na dálnici bych tenhle motor určitě nechtěl. Ve 130 to už celkem žere i ta hlučnost jde nahoru, ale je snesitelná. Horší je ale hlučnost od podvozku, která se projevuje hlavně na hrubším asfaltu švédských dálnic a na polňačkách. To odhlučnění je asi největší slabost i30, která za mě dělá auto nepoužitelným pro každodenní dálniční provoz i s lepšími motory než 1.5 dpi. i30 třetí generace jsem ve Švédsku potkal jen jednu, předfacelift.
Každopádně i30 je s tímhle motorem na dálnici párkrát do roka použitelná bez většího utrpení a při ignoraci vyšší spotřeby (k 7l, což není nic zas tak strašného) se dá jet i celkem svižně. I maximální rychlosti jsem otestoval a neměl jsem pocit, že se auto a motor rozpadnou.
Každopádně i30 je s tímhle motorem na dálnici párkrát do roka použitelná bez většího utrpení a při ignoraci vyšší spotřeby (k 7l, což není nic zas tak strašného) se dá jet i celkem svižně. I maximální rychlosti jsem otestoval a neměl jsem pocit, že se auto a motor rozpadnou.
i30 1.5 DPI hatch Smart - sunset red od 16. 3. 2022
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Hyundai i30 I Hatchback 1.4 80 kW
ex Peugeot 307 1.4 66 Kw
Re: Motor 1.5DPi
Takže spotřeba 1.5DPi kombi, akorát jste jeli pomalejc, pod kapotou měli mnohem složitější technologie a za sebou menší kufr.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
A za cenu dvou i30 1,5 DPI
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Spotřeba u DPI... dle mého testování bych to prostě shrnul takto: Pro ty co motor chtěji držet živější a "zdravější", mají otačky 2.5-3 tisíce.....tak na konci cesty budou koukat na spotřebu 6-7L. No a ty ostatní co chtěji opravdu šetřit a pokochat se výslednou spotřebou jezdí v otačkách 1800 - 2000. To auto má takovou hezkou pružnost, ne dynamiku, ale pružnost, prostě neduní a na ty malé otačky pomalinku ale i tak zrychluje. Do toho sem tam nějaké vyřazení, nebo házení 6tky z mírného kopce nebo na rovince a voala je to 5l. Tohle jsem si otestoval na stejných trasách okolo 30km. Jezdím plynule ale "agresivněji", poměrně často předjíždím, ale v mistech kde mohu jet usporně si prostě vyřadím atp. Nevydržím jízdu za autem co před zatačkou extremně brzdí a pak se zase hodně rozjíždí. Většinu výletů končim s hodnotu 6L. Posledně 5.9L. Motor stále vnímám 50/50, zato auto jako celek si nesmírně užívám, výbava SMART byla rozhodně bez delšího přemýšlení. Vyhřejvaný sedadla vnímám jako blbost, volant už mě parkrat ohřevem potěšil. Zato kamera a senzory vepředu, bez toho bych už auto nechtěl .Přesednutí z astry G 1999 je prostě pro mě jako sednout do královského vozu a každý den se těšim až si sednu za ten hezký interier. Spekulantům bych vzkazal nepřemýšlet a vzít SMART. A jestli se někdo bojí elektroniky na víc, tak v bazaru určitě furt prodavají 2jkové FABIE v zakladech .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Re: Motor 1.5DPi
Taky se musim pochlubit - ted jsem jel za 3,8 l/100 km.
Z Ještědu 15 km na chalupu
Z Ještědu 15 km na chalupu
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13 pro 2020, 21:56
Re: Motor 1.5DPi
ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Smart (12/2020)
Re: Motor 1.5DPi
Krásná spotřeba
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8139
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor 1.5DPi
ta spotreba sa urco hodila pri tych cenach benalu v Norsku. Musel byt paradny vylet a sproste to zavidim!!!
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Motor 1.5DPi
Tato informace je bez obrázků z vejletu zcela bezcenná!Kokakolamk píše: ↑29 srp 2022, 14:04 ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.
IMG_20220827_125515.jpg
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Nádherný výlet Přes Storebaelt a Oresund nebo trajekty? Nějaké poznatky k motoru? Kromě toho, že to skvěle zvládnulKokakolamk píše: ↑29 srp 2022, 14:04 ČR -> Norsko (jihozápad) -> Lofoty -> Stockholm -> ČR
Čas se při 100h vynuluje takže 128h? Nejspíš.
IMG_20220827_125515.jpg
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
-
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13 pro 2020, 21:56
Re: Motor 1.5DPi
Cestou tam trajekt z Hirtshals->Langesund(152€). Asi nejrychlejší cesta na jih Norska. Zpátky z Lofot už přes Švédsko a Oresund a Storebaelt. Takže obojí. Kdyžtak pozděj napíšu nějaký poznatky jinam (trasa, ceny benzínu,..), tady je to k motoru.
Příspěvek jsem dal protože se tady hodně rozebírala spotřeba. Celkový průměr mám cca 6,8L/100 (teď už 6,4 ), jezdím krátký trasy, město a jinak spíš dálnice. Když jedu na výlet nikdy nemám víc než 6L/100. Jsem s tím spokojený, ideální trasy to prostě za těch 5 jezdí. Dál se nad tím nepozastavuju, významný rozdíl na dálnici udělá i protivítr, někdy mě baví jet na spotřebu někdy ne. Tankuju ONO, Tesco,... plus vif benzin.
Co se týče motoru a auta obecně zatím spokojenost (najeto 36k). Volba byla založená dost na tom, že prostě jezdíme 4km do práce. A taky na penězích. Myslím si, že na okresky je dostatečný na nějaký předjetí (tak podřadím no) a myslím, že i po dálnici se dá jezdit v celku komfortně. Vzal bych si na cestu přes celý Německo radši služebáka Superba v dieslu - jasně že jo, ale to není téma. Mě ta hlučnost nepřijde nijak nesnesitelná, asi o tom tak nepřemýšlím. Jedu většinou tempomat 120km/h, když není provoz. Když je potřeba jet 140-150 tak jde spotřeba už výš, ale pořád se tak dá jet. Takže za mě super, jak na cesty do práce tak na 9000 km roadtrip.
Po cestě s autem nebyli žádný problémy, před cestou proběhla výměna oleje (preventivně) a jelo se. Okresky v Norsku a Švédsku kde se většinou jezdí max do 80km/h je to co tomuto autu svědčí nejvíc. Jo v tom množství stoupání, serpentin, a táhlých kopců by trocha výkonu navíc byla vhod, ale na druhou stranu je tu zase docela jednoduchý řešení - podřadit. Rozhodně jsme nikde nikoho nezdržovali (možná kvůli kochání, ale ne autu ). Nevím co do kvality zpracování (to je ještě brzo), ale pohodlí sedaček hodnotím kladně. I na delší trasy. Btw po cestě zpátky sem taky vytlačil ten důlek loktem do opěrky co se tu řešilo . Už se to trochu srovnalo.
Problém byl od koupě auta jen se sežraným kabelem k lambda sondě od kuny. Jinak mě trochu znervózňuje zvuk při zapnuté klimatizaci, funguje dobře, ale ten kompresor mi přijde hlučný chvílema trochu nezdravě, ale četl sem to tady. Dělá to od začátku a subjektivně bych řekl, že je to trochu horší, ale nevím. No třeba se zeptám na garančce.
Takže zatím bych doporučil jednoznačně. A taky výbavu Smart na stopro. Dál uvidíme jaká bude spolehlivost s přibývajícím nájezdem.
Příspěvek jsem dal protože se tady hodně rozebírala spotřeba. Celkový průměr mám cca 6,8L/100 (teď už 6,4 ), jezdím krátký trasy, město a jinak spíš dálnice. Když jedu na výlet nikdy nemám víc než 6L/100. Jsem s tím spokojený, ideální trasy to prostě za těch 5 jezdí. Dál se nad tím nepozastavuju, významný rozdíl na dálnici udělá i protivítr, někdy mě baví jet na spotřebu někdy ne. Tankuju ONO, Tesco,... plus vif benzin.
Co se týče motoru a auta obecně zatím spokojenost (najeto 36k). Volba byla založená dost na tom, že prostě jezdíme 4km do práce. A taky na penězích. Myslím si, že na okresky je dostatečný na nějaký předjetí (tak podřadím no) a myslím, že i po dálnici se dá jezdit v celku komfortně. Vzal bych si na cestu přes celý Německo radši služebáka Superba v dieslu - jasně že jo, ale to není téma. Mě ta hlučnost nepřijde nijak nesnesitelná, asi o tom tak nepřemýšlím. Jedu většinou tempomat 120km/h, když není provoz. Když je potřeba jet 140-150 tak jde spotřeba už výš, ale pořád se tak dá jet. Takže za mě super, jak na cesty do práce tak na 9000 km roadtrip.
Po cestě s autem nebyli žádný problémy, před cestou proběhla výměna oleje (preventivně) a jelo se. Okresky v Norsku a Švédsku kde se většinou jezdí max do 80km/h je to co tomuto autu svědčí nejvíc. Jo v tom množství stoupání, serpentin, a táhlých kopců by trocha výkonu navíc byla vhod, ale na druhou stranu je tu zase docela jednoduchý řešení - podřadit. Rozhodně jsme nikde nikoho nezdržovali (možná kvůli kochání, ale ne autu ). Nevím co do kvality zpracování (to je ještě brzo), ale pohodlí sedaček hodnotím kladně. I na delší trasy. Btw po cestě zpátky sem taky vytlačil ten důlek loktem do opěrky co se tu řešilo . Už se to trochu srovnalo.
Problém byl od koupě auta jen se sežraným kabelem k lambda sondě od kuny. Jinak mě trochu znervózňuje zvuk při zapnuté klimatizaci, funguje dobře, ale ten kompresor mi přijde hlučný chvílema trochu nezdravě, ale četl sem to tady. Dělá to od začátku a subjektivně bych řekl, že je to trochu horší, ale nevím. No třeba se zeptám na garančce.
Takže zatím bych doporučil jednoznačně. A taky výbavu Smart na stopro. Dál uvidíme jaká bude spolehlivost s přibývajícím nájezdem.
Hyundai i30 HB 1.5DPi 81kw Smart (12/2020)
Re: Motor 1.5DPi
Jj, taky jsem si rikal, ze ceny benzinu v Norsku jsou dobra motivace
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW