Motor 1.5DPi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Motor 1.5DPi
Axel.Foley: To jo, jsem byvalej olomoucak....Na K.bydlim kvůli práci, jinak domek mám v Drahanovicich. Ale to sem asi nepatri
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Jen malé odbočení... Omluva za OT.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
S dovolením si taky trochu zaofftipicuju - zdravím do Kozlova, v r. '90 jsem tam byl na "manevrech".
V té době už docela příjemně strávené tři týdny. Mimochodem, včera jsem přes K. jel, měli jste tam teda slušné mlíko!
Re: Motor 1.5DPi
To je tam často, taky skoro 700 n. m. Ale krásne zimy, dobře se tam testují zimní gumy. Hlavně ve voj. prostoru...
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Na Sprintmonitor je jedno auto s motorem 1.5DPi. Spotřeba by mohla takto odpovídat i vzhledem k mým měřením.
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1164840.html
https://www.spritmonitor.de/en/detail/1164840.html
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Jo, to by asi odpovídalo... Já jezdím porad kolem 5,6. Ale je pravda, ze ne moc po městě ani na dálnici. Ale mám zjištěno, ze když jezdím na dálnici na tempomat.110, tak ta spotřeba je porad plus minus 5,6.
H i30 combi Comfort 1.5DPI
Re: Motor 1.5DPi
Podľa technických info uvedených v odborných periodikách je tam reťaz....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Tak mám tento víkend za sebou cca 700 km (D1 Praha – Přerov a zpět, Haná a kousek kopců v Hostýnských vrších), takže jsem celkem na cca 1250 km, tudíž mám základně zajeto a podělím se s dalšími dojmy k tomuto motoru.
Motor táhne přece jen líp, než ten můj ford (viz podpis) a auto je míň hlučné. Ne o moc, ale přece jen znatelně. Trhač asfaltu to není, ani si na to nehraje, ale když se tomu šlápne na krk, tak to to docela jde (to zatím pořád moc nezkouším, konec konců nejezdím tak ani normálně). Třeba výjezd z dálniční benzínky nebo zrychlení z 80 – 130 km/h je docela fajn, auto docela jde za plynem i na pětku.
Zpřevodování je dobré, ale přetrvává klasický problém – chybí prostě ještě jedna (dálniční) rychlost navíc.
Výhoda je, že na dálnici jsem leckde do kopce musel jet s fordem na trojku (když jsem včas nepředjel a nerozjel se), kdy jsem jel cca 80 km/h, auto logicky už docela řvalo, ale 4ku to nebralo. S i30 se tam 4ka dá v pohodě, jednak je to lehčí převod než 4ka už forda a motor je asi přece jen silnější (v kondici). To samé jiné úseky, kdy jsem musel jet s fordem na 4ku – i30 dává 5ku = větší ticho + pár km/h navíc.
Co jsem zkoušel v 5ti lidech docela prudký kopec v Hostýnských vrších na 2ku, tak bez problémů, bez cukání a podtáčení. Ford by to asi nedal. Na druhou stranu předjetí traktoru (při 50 km/h na 3ku) nic extra.
Co se týče hluku, do 2000 ot./min. motor nejde prakticky slyšet, jak venku, tak uvnitř. 2-3000 ot./min. je opravdu příjemný komfort.
Nad 3000 to už komfort moc není – nabíhá hluk a zvuk je pořád takový ne úplně příjemný. Zvuk je přitom horší při jízdě „pod plynem“, pokud člověk jede z kopce, je to docela ok.
Někde nad 4000ot./min. začne zvuk motoru přebíjet aerodynamický hluk (hlavně teď od zimáků) a pocitově se ten zvuk zlepšuje, byť hluk je vyšší.
Uvádělo se tu, že motor točí ve 130 km/h na šestku 3500 ot./min. Není tak úplně pravda, je to 130 km/h tachometrových. Osobně jezdím a podělím se o zapamatovatelný údaj - 140 km/h tacho (135 km/h GPS) = 4000 ot./min. Vím to, protože jsem nechtěl jít v záběhu přes 4000 ot./min.
Vmax jsem zatím zkoušel radši jen 170 km/h (tacho, takže cca 165 km/h) a to pouze krátce. Vylezlo to na ně docela ochotně, tišší než ford. Příjemná dlouhodobá jízda by to ale nebyla. Jsem tak docela rád, že se tak skoro u nás jezdit nedá snad jen na liduprázdné D1 Vyškov – Přerov.
Takže pokud to shrnu, pocitově je to lepší než první jízdy. Z části jsem si zvykl, motor si as i taky sednul, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Doufám, že jen k lepšímu
Motor táhne přece jen líp, než ten můj ford (viz podpis) a auto je míň hlučné. Ne o moc, ale přece jen znatelně. Trhač asfaltu to není, ani si na to nehraje, ale když se tomu šlápne na krk, tak to to docela jde (to zatím pořád moc nezkouším, konec konců nejezdím tak ani normálně). Třeba výjezd z dálniční benzínky nebo zrychlení z 80 – 130 km/h je docela fajn, auto docela jde za plynem i na pětku.
Zpřevodování je dobré, ale přetrvává klasický problém – chybí prostě ještě jedna (dálniční) rychlost navíc.
Výhoda je, že na dálnici jsem leckde do kopce musel jet s fordem na trojku (když jsem včas nepředjel a nerozjel se), kdy jsem jel cca 80 km/h, auto logicky už docela řvalo, ale 4ku to nebralo. S i30 se tam 4ka dá v pohodě, jednak je to lehčí převod než 4ka už forda a motor je asi přece jen silnější (v kondici). To samé jiné úseky, kdy jsem musel jet s fordem na 4ku – i30 dává 5ku = větší ticho + pár km/h navíc.
Co jsem zkoušel v 5ti lidech docela prudký kopec v Hostýnských vrších na 2ku, tak bez problémů, bez cukání a podtáčení. Ford by to asi nedal. Na druhou stranu předjetí traktoru (při 50 km/h na 3ku) nic extra.
Co se týče hluku, do 2000 ot./min. motor nejde prakticky slyšet, jak venku, tak uvnitř. 2-3000 ot./min. je opravdu příjemný komfort.
Nad 3000 to už komfort moc není – nabíhá hluk a zvuk je pořád takový ne úplně příjemný. Zvuk je přitom horší při jízdě „pod plynem“, pokud člověk jede z kopce, je to docela ok.
Někde nad 4000ot./min. začne zvuk motoru přebíjet aerodynamický hluk (hlavně teď od zimáků) a pocitově se ten zvuk zlepšuje, byť hluk je vyšší.
Uvádělo se tu, že motor točí ve 130 km/h na šestku 3500 ot./min. Není tak úplně pravda, je to 130 km/h tachometrových. Osobně jezdím a podělím se o zapamatovatelný údaj - 140 km/h tacho (135 km/h GPS) = 4000 ot./min. Vím to, protože jsem nechtěl jít v záběhu přes 4000 ot./min.
Vmax jsem zatím zkoušel radši jen 170 km/h (tacho, takže cca 165 km/h) a to pouze krátce. Vylezlo to na ně docela ochotně, tišší než ford. Příjemná dlouhodobá jízda by to ale nebyla. Jsem tak docela rád, že se tak skoro u nás jezdit nedá snad jen na liduprázdné D1 Vyškov – Přerov.
Takže pokud to shrnu, pocitově je to lepší než první jízdy. Z části jsem si zvykl, motor si as i taky sednul, tak uvidíme, jak se to bude dále vyvíjet. Doufám, že jen k lepšímu
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Re: Motor 1.5DPi
Díky za dojmy z motoru. Mně motor přijde nejhlučnější při rozjezdu na 1 a 2, pak už je v pohodě a při ustálené rychlosti oněm nejde vědět. Na dálnici se mi zdá při otáčkách 3700, což je reálných 130km/hod úplně akusticky v pohodě a uměl bych s ním jet bez problémů do Chorvatska. Navíc má ochotu i v této rychlosti znatelně zrychlovat v rámci atmo výkonu. Včera jsem si ho byl jen tak sám trošku projet po okreskách s tím, že už mám najeto cca 2800km a otáčky hnal po řádném zahřátí cca 20km až do 6k. A musím říct, že už je poznat jak čím dál víc ožívá. Prostě radost jezdit. Samozřejmě jak to člověk naloží lidmi, nebo nákladem, tak to jde cítit o tom žádná. No a při tom požadavku na výkon mi palubák ukázal průměr 5,9, což není vůbec zlé. Ať tedy všem slouží dlouhá léta bez problémů.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Prevodovka (hlavne manuálna) v takomto aute by mala byť naskladaná tak, aby motor zvládol udržať na najvyššom prevode rozumnú cestovnú rýchlosť aj v bežnom dialničnom stúpaní. Inak by si z toho mal reálny 5 kvalt... tá 6ka by nešla použiť ani na okreske. Keď sa to preženie s počtom stupňov viď niektoré 9st automaty, tak potom na diaľnici nevidíš nič iné len neustále preradovanie automatu... obrazne povedané, stačí protivietor....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: Motor 1.5DPi
Používám převodovku jako petikvalt....radim ze čtyřky rovnou za sest
H i30 combi Comfort 1.5DPI
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20288
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor 1.5DPi
Odjinud: Hezky sepsáno
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Motor 1.5DPi
Dnes šly na auto konečně nové zimáky. Pneu nafasované při koupi a disky Rial Kodiak.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Motor 1.5DPi
Pěkný , řekl bych, že dokonce lepší než ty origo liťáky.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011