nový Matrix - řazení
Moderátor: Moderátoři
nový Matrix - řazení
Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
- Reklama
- Inushka
- Příspěvky: 2
- Registrován: 27 úno 2008, 10:35
- Bydliště: Levice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: nový Matrix - řazení
ahoj....dorach píše:Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
ked budes mat cas... bez do servisu,tam ti to dosteluju... je to normalna vec... ked je vozidlo v zabehu co je do tych 5 000 km tak sa to stava... nie je to ziadna vada... a sikovny mechanici ti to urobia na pockanie...
ak by tam bola naaaaahodou nejaka vada, tak to mas v garancii 3 rokov a musia ti to urobit tak ci tak... takze nevahaj a chod do servisu paa
S řazením v Matrixu jsem měl taky zezačátku drobné problémy. Dle mého soudu to Hyundai má udělané tak, že se dá řadit pouze při určité rychlosti. Na jedničku musím prakticky stát, pokud jedu více jak 30 km/h, tak tam dvojku nedám ani za boha. Že by zpátečka vypadávala to nevím, nikdy se mi nestalo, ale to že tam někdy nejde dát na první pokus je stará bolest prakticky všech převodovek od H. V příručce se píše, že se má čekat 2-3 vteřiny v N a pak zařadit zpátečku. Nicméně řazení se o moc zlepšilo po namontování opěrky ruky. Ruka má nyní asi ideální polohu a řazení jde o mnoho lépe. Já osobně bych s tím přesto zajel do servisu (stačí při výměně zimních gum za letní, nebo při jiné příležitosti) a nechal si to zkontrolovat. V rámci záruky na to máme právo, tak ať se snažej chlapci . Nyní máme najeto kolem 13 tkm a řazení jde bez problémů.
Matrix CHAMPION, 1,5CRDi VGT, rok 9/2006
Getz 1,3, rok 3/2003
Getz 1,3, rok 3/2003
Re: nový Matrix - řazení
Nemám sice Metrixe,ale Santu a asi tak ve 12 000 km začala vypadávat zpátečka při rozjezdu vzad,dělalo to čím víc častěji,až to skončilo na záruku výměnou převodovky.dorach píše:Ahojky všem.
Zajímalo by mne jak ja na tom Vaše vozítko s řazením. Při koupi auta bylo vše v pořádku. Nyní jak přibívají km se zhoršilo řazení. Auto má v současné době 4.000 km. Nejhorší je řazení z 1. na 2. Když se vozidlo rozjede na 1. není v tom problém. Pakliže se však někdě ploužíte v koloně a 1. neroztočíte alespoň na 25 km/h je problém zařadit 2. Občas je slyšet divný zvuk z převodovky. Občas dření z řazení. Při couvání se mi již několikrát stalo, že vypadla zpátečka. Jaké máte zkušenosti?
Díky za odpověď.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Mám podobnou zkušenost , pouze s tím rozdílem , že jednička jde krásně zařadit je-li auto v klidu,pokud je už v pohybu tak prakticky nejde zařadit. Volal jsem do servisu tam mi řekli, že nemá synchronizaci na jedničku. To mě poněkud udivilo, protože to se už snad 20 let nedělá, tak jsem si otevřel manual a tam sysnchrony jsou a je tam popis závad a jejich odstranění. Pak jsem si zavolal dovozci a ten mi potvrdil , že synchrony má a zároven se mě zeptal, jestli jsem nemluvul se servisem , že u odtamtud volali a ptali se na stejnou věc. To je trochu překvapující , že u auta, které je už 6 let na trhu ,neví jakou má převodovku. Nicméně dnes je už v servisu.
Dle mojich zkušeností vyskytne-li se podobný problém , řešit okamžitě se servisem ,u moderních aut se prakticky nic nemusí usazovat, výrobní tolerance jsou tak malé a výroba tak přesná , že jsou prakticky pouze dva stavy - dobry nebo špatný. Dřive byla první výměna oleje po 500km a dnes až po 15000km a to taky o tom něco říká. Stejné je to i se spotřebou když koupite nové auto a ono žere 10l tak po zajetí bude žrát 9,8l žadná dramatické změny se nedají čekat. Ostatně to potvrzují i 100000 km testy v Autobildu.
Dle mojich zkušeností vyskytne-li se podobný problém , řešit okamžitě se servisem ,u moderních aut se prakticky nic nemusí usazovat, výrobní tolerance jsou tak malé a výroba tak přesná , že jsou prakticky pouze dva stavy - dobry nebo špatný. Dřive byla první výměna oleje po 500km a dnes až po 15000km a to taky o tom něco říká. Stejné je to i se spotřebou když koupite nové auto a ono žere 10l tak po zajetí bude žrát 9,8l žadná dramatické změny se nedají čekat. Ostatně to potvrzují i 100000 km testy v Autobildu.
Mám Santu 2005 a pochybuji,že by měnili převodovku,když by to šlo seřídit.
Naposledy upravil(a) Pavel M dne 07 bře 2008, 07:50, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Sohlasím s tím, co napsal ivos. Nechci to brát globálně, ale o technické úrovni servisů se napsaly romány - vetšinou nelichotivé. Největší škodu nám všem dělá špatný, nebo jenom předstíraný servis. Při dodržování předepsaných úkonů a trochu slušném zacházení vydrží moderní automobil velice dlouho. Nedokáži si představit např. převodovku, kterou vyrábějí automaty s mikronovou přesností, že bude u každého auta jiná. Dokážu si ale představit - např. - špatně upevněnou kulisu řazení, sem tam nedotažený spoj... a tím i třeba zničené synchrony a pod. Já osobně mám zatím štěstí - řazení s teplým, nebo studeným motorem na všechny stupně OK
SF Elegance AT
Tak auto je už doma. A výsledek vadný synchron, dalo jim to asi dost práce konzultovali to i Hyundaiem cz. Tak že ted čekám až příjdou nahradní díly. Čili ,je to tak jak jsem říkal, je-li problem okamžitě do servisu a ne žádné čekaní a nenechat se odbýt řečmi typu " pane vy tam máte janom1000km to se pozajetí spraví".