automat vs manual
Moderátoři: miooo, Moderátoři
automat vs manual
Zdarvím všechny,
uvažuji nad koupí nového santa fe a nevim pro jakou převodovku se rozhodnot. Jaké máte zatím zkušenosti s automatem? Ten bych chtěl víc, ale nevím jaký je. Teď mám xsaru picasso a třeba u nove c4 picasso je ta automatická hrůza:((
A ještě jsem se chtěl zeptat za jak dlouho se ustálí spotřeba u toho dieslu?
Díky za pomoc
uvažuji nad koupí nového santa fe a nevim pro jakou převodovku se rozhodnot. Jaké máte zatím zkušenosti s automatem? Ten bych chtěl víc, ale nevím jaký je. Teď mám xsaru picasso a třeba u nove c4 picasso je ta automatická hrůza:((
A ještě jsem se chtěl zeptat za jak dlouho se ustálí spotřeba u toho dieslu?
Díky za pomoc
- Reklama
ja bych rad jen se porad nemuzu odhodlat. parkrat jsem jel s autem co mel automat a hodne se mi to zalibilo, ale pak si prectu treba zas http://auto.idnes.cz/proc-ne-zvolit-aut ... tomoto_fdv
a opet nevim:((
a opet nevim:((
V tom článku máš v podstatě vše, akorát u nového auta tě nemusí moc zajímat poruchovost neb to máš v záruce, i když samozřejmě naštve, když musíš řešit závady. Obecně platí to o spotřebě a dynamice jízdy v neprospěch automatu. Pokud to máš spíše do města, doporučil bych automat, jestli na delší trasy, zvážil bych manuál. A jestli si někdy s autem rád zablbneš, tak rozhodně manuál.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Já nemohu souhlasit, že na delší trasy je lepší manuál. A s automatem to lítá taky perfektně. Navíc s automatem nastavíš na tempomatu rychlost a kopec nekopec to jede a popřípadě i samo podřadí. A když potřebuješ bt rychlejší tak si ručně podřadíš i na automatu. A do terénu je taky lepší automat. Teda pokud nezapadneš a nechceš se pomocí spojky rozhoupat. Ale když s tímhle zapadneš, tak je to stejně na pomoc traktoru nebo jiné 4x4.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Manual vs automat
Jezdim automatem a jiz bych nemenil. Je to opravdu pohodove a klidne jezdeni. Pokud chces jezdit sportovněji, prehodis padlo na sekvenci a radis rucne - i jednim prstem a pod plynem. To ti manual nenabidne. Razeni jde velmi plynule, necitis zadne skubani.
A co se tyce spotreby, zalezi jak budes mit tezkou nohu. Pokud nebudes jezdit zpusobem brzda/plyn a budes jezdit predvidave k dane situaci, budes mile prekvapen. Mysli na to ze auto ma temer 2 t a kone chteji "nazrat" jinak nepotahnou. Faktem je ze automat setri motor a netrpi tolik spojka. Myslim si ze i system zaruk je nastaven velmi dobre. Predevsim si musis odpovedet na otazku jestli vybiras auto pro sebe, pro sve pohodli a pozitek z jizdy. Preji stastnou ruku.
A co se tyce spotreby, zalezi jak budes mit tezkou nohu. Pokud nebudes jezdit zpusobem brzda/plyn a budes jezdit predvidave k dane situaci, budes mile prekvapen. Mysli na to ze auto ma temer 2 t a kone chteji "nazrat" jinak nepotahnou. Faktem je ze automat setri motor a netrpi tolik spojka. Myslim si ze i system zaruk je nastaven velmi dobre. Predevsim si musis odpovedet na otazku jestli vybiras auto pro sebe, pro sve pohodli a pozitek z jizdy. Preji stastnou ruku.
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
automat a bez diskusie, neviem si predstavit s tymto autom manualne radit fuj to je absolutne nerozumna volba. Nie je to sportak na blbnutie ale pohodlne tiche auto. Automat je podla mna velmi dobry, nemam voci nemu ziadne vyhrady, ako kazdy automat ma svoje + aj - ale to ma aj manual. Kazdopadne manual je hrozne gumenny podla viacerych ludi. Ked kupis manual za mesiac si budes trieskat hlavu o stenu aky si bol blbec. Manual si napr. coupe 2,7V6 to pochopim
Nepsal jsem, že je lepší, jen že stojí za zvážení Častým argumentem pro automat je právě to, že člověk nechce furt řadit nahoru/dolu. No a právě na dlouhé trati se tento rozdíl smazává. Jinak je automat bezesporu pohodlnější a člověk si zvykne i na tu pomalou reakci plynu, nicméně sekvence není totéž jako manuál, co si budeme povídat. Manuál bych prostě taky zvažoval, už jen z toho důvodu, že výkonově na tom není SF na svou třídu nijak slavně.Rexcor píše:Já nemohu souhlasit, že na delší trasy je lepší manuál. A s automatem to lítá taky perfektně. Navíc s automatem nastavíš na tempomatu rychlost a kopec nekopec to jede a popřípadě i samo podřadí. A když potřebuješ bt rychlejší tak si ručně podřadíš i na automatu. A do terénu je taky lepší automat. Teda pokud nezapadneš a nechceš se pomocí spojky rozhoupat. Ale když s tímhle zapadneš, tak je to stejně na pomoc traktoru nebo jiné 4x4.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
myslím si, že volba je skoro jasná,
Santík není sporťák ani pidi auto na blbnutí, nýbrž auto kategorie vyšší hmotnosti a důstojného chování.
Mám doma obě varianty převodovek a vítězí jasně automat. jediné co na něm nějde, tak to je podřadit s meziplynem ( dnes již vlastně jen frajeřinka, kterou lze oželet ).
Jinak rozjezdy do kopce bez cuknutí, plynulá pomalá jízda v terénu. Např. při couvání v terénu do kopce k chatě v noci nasadím " šnečí" tempo a kopec vycouvu bezpečně takovou rychlostí, abych mohl reagovat, kdyby nebylo něco za mnou v pořádku.
A řazení pomocí sekvence ? výborné pro přípravu k předjetí ( mám benzin 2,7 a tam je navýšení otáček žádoucí ), nebo ideální v kopcích, kdy zařadíš optimální rychlostní stupeň a auto do kopce dobře táhne při využití širšího pole otáček a směrem dolů přibržďuje. Santíci ( tedy alespoň ten můj ) mají automat pro "blbé" tedy i při sekvenci si v případě potřeby ( otáčky klesnou pod únosnou hranici ) podřadí a naopak i při sekvenci si převodovka při blízkosti kritických otáček zařadí vyšší stupeň, zkrátka i na sekvenční řazení si Tě ohlídá abys něco totálně nezvoral.
Takže nyní,
pokud je tvojí volbou diesel - můžeš vybírat ale pak raději automat.
pokud je tvojí volbou bezin, pak nemáš jinou volbu než manuál.
hodně štěstí při volbě a pěkné zážitky s autem
clay
Santík není sporťák ani pidi auto na blbnutí, nýbrž auto kategorie vyšší hmotnosti a důstojného chování.
Mám doma obě varianty převodovek a vítězí jasně automat. jediné co na něm nějde, tak to je podřadit s meziplynem ( dnes již vlastně jen frajeřinka, kterou lze oželet ).
Jinak rozjezdy do kopce bez cuknutí, plynulá pomalá jízda v terénu. Např. při couvání v terénu do kopce k chatě v noci nasadím " šnečí" tempo a kopec vycouvu bezpečně takovou rychlostí, abych mohl reagovat, kdyby nebylo něco za mnou v pořádku.
A řazení pomocí sekvence ? výborné pro přípravu k předjetí ( mám benzin 2,7 a tam je navýšení otáček žádoucí ), nebo ideální v kopcích, kdy zařadíš optimální rychlostní stupeň a auto do kopce dobře táhne při využití širšího pole otáček a směrem dolů přibržďuje. Santíci ( tedy alespoň ten můj ) mají automat pro "blbé" tedy i při sekvenci si v případě potřeby ( otáčky klesnou pod únosnou hranici ) podřadí a naopak i při sekvenci si převodovka při blízkosti kritických otáček zařadí vyšší stupeň, zkrátka i na sekvenční řazení si Tě ohlídá abys něco totálně nezvoral.
Takže nyní,
pokud je tvojí volbou diesel - můžeš vybírat ale pak raději automat.
pokud je tvojí volbou bezin, pak nemáš jinou volbu než manuál.
hodně štěstí při volbě a pěkné zážitky s autem
clay
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
jasne ze vykonovo je to bieda ale chip tento problem absolutne eliminuje a s automatom nie je problem, jasna vec ze nie kazde cipuje o to viac by som povedal ze santa je seriovo lenoch a automat je o to lepsi lebo s manualom jazdi clovek celkovo agresivnejsie a v tomto pripade to nema ziadny efekt lebo auto je slabezdenek76 píše:Nepsal jsem, že je lepší, jen že stojí za zvážení Častým argumentem pro automat je právě to, že člověk nechce furt řadit nahoru/dolu. No a právě na dlouhé trati se tento rozdíl smazává. Jinak je automat bezesporu pohodlnější a člověk si zvykne i na tu pomalou reakci plynu, nicméně sekvence není totéž jako manuál, co si budeme povídat. Manuál bych prostě taky zvažoval, už jen z toho důvodu, že výkonově na tom není SF na svou třídu nijak slavně.Rexcor píše:Já nemohu souhlasit, že na delší trasy je lepší manuál. A s automatem to lítá taky perfektně. Navíc s automatem nastavíš na tempomatu rychlost a kopec nekopec to jede a popřípadě i samo podřadí. A když potřebuješ bt rychlejší tak si ručně podřadíš i na automatu. A do terénu je taky lepší automat. Teda pokud nezapadneš a nechceš se pomocí spojky rozhoupat. Ale když s tímhle zapadneš, tak je to stejně na pomoc traktoru nebo jiné 4x4.
Tak zas nemůžeš brát nový auto s tím, že výkonově bude ok když ho hned chipneš. Nehledě na záruku a životnost součástí. Chtělo by to, aby santík tak 100-150 kg shodil, to by bylo jiný kafe.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
ja ho mam cipovane priamo v spolupraci hyundai takze zaruka je v pohode inak by som necipoval, nehovoriac o tom ze aj predvadzacku maju cipnutuzdenek76 píše:Tak zas nemůžeš brát nový auto s tím, že výkonově bude ok když ho hned chipneš. Nehledě na záruku a životnost součástí. Chtělo by to, aby santík tak 100-150 kg shodil, to by bylo jiný kafe.
cipoval som po cca 3000km, ma to cca 180k, 430Nm bolo nameranych na brzde, spotreba je rovnaka ako bez cipu, ale mimo mesta je nizsia cca o liter, ide o to ze auto sa tak netrapi ako bez cipu napr na dialnici.bubienok píše:Po kolkych km si cipoval?ake parametre mas teraz?kw,spotreba..?
...a u koho si cipoval?
Tiez prevodovka menej podradzuje lebo nemusi a mast o dost viac vykonu. Je to uplne ine auto ako povodne, neda sa to ani len porovnat.
Teraz mam obute 275/45/19 takze na spotrebe to je poznat, v meste som podla PC momentalne 10,4 az 11,1l ked ho dusim.
Inak priemer 10litrov.
www.profituning.sk