Spotreba vaseho Santu
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- Reklama
Tak vsem diky za Vase postrehy, asi skutecne padne volba na 2.4i (4x4)
ikdyz vcera jsem mluvil jeste telefonicky s jednim prodejce, vysvetlil
jsem muj problem a zase mi doporucil diesel, ze je "provozne" vyhodnejsi.
Samozrejme mi nabidl, ze se muzu projet, ale jak uz sem psal z 15 minutove jizdy
po meste nic nepoznam a aby Santa stal celou noc venku a pak se brodil snehem
mi to asi nepujci
Samozrejme, kdyby k tomuto tematu nekdo jeste neco mel, napiste prosim, cim vice zkusenosti
tim lepe.
ikdyz vcera jsem mluvil jeste telefonicky s jednim prodejce, vysvetlil
jsem muj problem a zase mi doporucil diesel, ze je "provozne" vyhodnejsi.
Samozrejme mi nabidl, ze se muzu projet, ale jak uz sem psal z 15 minutove jizdy
po meste nic nepoznam a aby Santa stal celou noc venku a pak se brodil snehem
mi to asi nepujci
Samozrejme, kdyby k tomuto tematu nekdo jeste neco mel, napiste prosim, cim vice zkusenosti
tim lepe.
ještě bych možná k tomu dieselu dodal to co se týká obecně všech common railů, tj. po delší jízdě (zvláště v létě když je teplo a motor se hodně zahřeje) nevypínat motor hned, ale nechat ho běžet na volnoběh a vypnout až zchládne, případně poslední kilometry jet volněji, abys dojel na parkoviště již se schládlým motorem. Pokud se toho člověk nebude držet, odskáče to časem turbo. A samozřejmě dbát na kvalitní naftu, na to jsou nové diesely vcelku náchylné, takže na fritovací olej jako třeba staré mercedesy to jezdit nebude
Prave, ze tohle chovani k motoru u dieslu (nejen v lete) me na tom docela zaskocilo.
Obecne u dieslu plati,ze se nesmi na studeny motor moc honit, jet jen zvolna, nevytacet ho dokud se motor nezhreje apod.
Jenze ja hned po rozmrazeni (okna, dvere) budu Santu docela honit, protoze pojedu v zime do dlouhyho neprohrnutyho kopce (v lete cesta pro traktory, ale da se) a tam si nemuzu dovolit jet zvolna a bez "otacek".
A prodejce mi tvrdil, ze to je u dieslu uz dneska jedno, ze si s tim nemam delat starosti.
Mozna ze ne, ale co za cca 2-3 roky nebo mozna jeste drive.Nechci s tim pak mit problemy krome bezne udrzby.Ne ze se po roce dozvim, ze mam pryc turbo.
Podle me kdyz to udelam obcas, tak se asi nic nestane, ale kazdy den ...
Obecne u dieslu plati,ze se nesmi na studeny motor moc honit, jet jen zvolna, nevytacet ho dokud se motor nezhreje apod.
Jenze ja hned po rozmrazeni (okna, dvere) budu Santu docela honit, protoze pojedu v zime do dlouhyho neprohrnutyho kopce (v lete cesta pro traktory, ale da se) a tam si nemuzu dovolit jet zvolna a bez "otacek".
A prodejce mi tvrdil, ze to je u dieslu uz dneska jedno, ze si s tim nemam delat starosti.
Mozna ze ne, ale co za cca 2-3 roky nebo mozna jeste drive.Nechci s tim pak mit problemy krome bezne udrzby.Ne ze se po roce dozvim, ze mam pryc turbo.
Podle me kdyz to udelam obcas, tak se asi nic nestane, ale kazdy den ...
Spotřeba vašeho Santu
Jak jsem již napsal o dieselu jsem vzhledem k jeho ceně a počtu km, které najedu za rok (9 - 10 tis.) ani neuvažoval. S benzinem 2,4i jsem spokojený, vytáhnu z něho i 180 km/h při plném zatížení (pokud člověk může věřit ručičce rychloměru). Není to sice žádný žihadlo (přece jenom to něco váží), ale myslím si, že dynamika je slušná. Pro zrychlení např. při předjíždění to chce ale podřadit.
Pokud jde o ten stálý pohon 4x4. Systém s přiřaditelným pohonem zadní nápravy bude určitě úspornější než ten stálý 60:40 co mám já. Na druhé straně ale v okamžiku, kdy se kola přední nápravy dostávají do problémů a teprve se připojuje pohon kol nápravy zadní, již může být pozdě. A o to tady jde. Bezpečnost je přednější.
Jinak jsem zatím neměl problém. Akorát v zimě na sněhu při krátkém popojíždění, např. na zasněženém parkovišti, je někdy cítit smrad podobný spálené gumě. Někde jsem četl, že nějaký podobný odér vydává viskózní spojka, když je v činnosti, tedy spíš olej, který je v ní a zahřívá se. Že by se ale za takovou chvilku zahřál tak, aby to bylo tak cítit?
Nemůže to být normální spojka? Projevuje se to ale jen v zimě na sněhu. Příští týden jdu na prohlídku po 2. roce provozu, tak se na to v servisu zeptám. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
Pokud jde o ten stálý pohon 4x4. Systém s přiřaditelným pohonem zadní nápravy bude určitě úspornější než ten stálý 60:40 co mám já. Na druhé straně ale v okamžiku, kdy se kola přední nápravy dostávají do problémů a teprve se připojuje pohon kol nápravy zadní, již může být pozdě. A o to tady jde. Bezpečnost je přednější.
Jinak jsem zatím neměl problém. Akorát v zimě na sněhu při krátkém popojíždění, např. na zasněženém parkovišti, je někdy cítit smrad podobný spálené gumě. Někde jsem četl, že nějaký podobný odér vydává viskózní spojka, když je v činnosti, tedy spíš olej, který je v ní a zahřívá se. Že by se ale za takovou chvilku zahřál tak, aby to bylo tak cítit?
Nemůže to být normální spojka? Projevuje se to ale jen v zimě na sněhu. Příští týden jdu na prohlídku po 2. roce provozu, tak se na to v servisu zeptám. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
60/40
Myslím, že to rozdělení je u benzínu natvrdo 60/40 bez visko spojky jen mezinápravovým diff., ale nejsem si jist. Visko se používá snad jen pro připojení zadní nápravy do určitého poměru u dieselu.
Mám 2,7l a ten zápach jsem cítil jen nednou, když jsem pořádně blbnul v terénu, až jsem uvízl a potřeboval se z toho nějak dostat. Myslím, že je to od spojky. Pak to zmizelo a dodnes se to už za žádných podmínek nezopakovalo.
Mám 2,7l a ten zápach jsem cítil jen nednou, když jsem pořádně blbnul v terénu, až jsem uvízl a potřeboval se z toho nějak dostat. Myslím, že je to od spojky. Pak to zmizelo a dodnes se to už za žádných podmínek nezopakovalo.
60/40
Má slova potvrzuje článek "Hyundai Santa Fe přichází s novinkami" na portálu www.auto4u.cz. Píšou tam, že starý mechanický systém s mezinápravovým diferenciálem a viskozní spojkou byl nahrazen elektronicky ovládanou lamelovou spojkou integrovanou v zadním diferenciálu.
Popravdě řečeno dlouho jsem při koupil váhal jestli benzín či naftu,byl jsem přesvědčen na naftu a jsem radši vzhledem ke spotřebě a ceně nafty.Jestli krátké či dlouhé trasy to je otazník na který má každý názor a tvrdí něco jiného.A někde nahoře někdo psal,že raději benzín se stálým náhonem ohledně bezpečnosti - s vlastní zkušenost a zatím letošní zimy si myslím,že rozdíl v připojení zadní nápravy laik ani nepozná,ale naopak zamknutí náhonu50:50 je síla v kolečkách opravdu jde o to kolik asi chce kdo investovat na začátku.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
60/40
Asi to tak bude. Máš pravdu. Pak by to mohlo být od ní, když je víc namáhaná. Ale vcelku bych se toho nebál. Pár známých SF má a problémy dlouhodobě žádné. Na to, jak mne někteří chytráci zpočátku - před dvěma lety - odrazovali řečmi typu - korejec - to je šmejd - Tak jim sklaplo. Kolega má RAVku a je sice spolehlivá, ale když se něco zadaří tak ceny člověka vrátí na zem a pořizovací ceny není nízká.
Pro Pavla M
To připojení je tak neznatelné, že v praxi jsem ho u kamaráda nikdy nepostřehl. On má naftu, ale ne VGT, s upraveným programem řídící jednotky. Je to hezké svezení. U mne to vyhrál benzín, ale uznávám, že šetrnější varianta je diesel. Teď v těhle mrazech mi to ale rychleji hřeje a pružnost je také lepší. Za všechno se ale platí. Je pravda, že příště to u nového Santy vyhraje asi ten diesel 2,2 s automatem
tak to pisu na oficialnej strankeV bežnej premávke je celý výkon prenášaný na predné kolesá, pokiaľ sa zmenia jazdné podmienky alebo požiadavky na krútiaci moment, vozidlo rozpozná rozdiely a prenesie výkon v optimálnej kombinácii na všetky štyri kolesá (2.0 CRDi VGT). Ostatné verzie majú stály pohon všetkých štyroch kolies s rozdelením krútiaceho momentu v pomere 60:40.