příčina nenastartování v zimě

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

příčina nenastartování v zimě

Příspěvek od pates »

Musel jsem nechat stát lantru 1,8 přes noc venku a bylo -20 a foukal silný vítr. Ráno jsem nenastartoval. Vzal jsem baterku do tepla a po dvou hodinach mirneho dobijeni (spiše konzervační) zase nic. Auto skoro ani neškytá. Doposud (1 rok) žádný problém) Myslíte, že baterie Stabat 12V-55AH 315 A Din rok stará může být tak slabá? Startér točí, ale chytit to nechce. ??
hledám...pohodlný automat
Reklama
 

Uživatelský avatar
Joker
**
Příspěvky: 328
Registrován: 12 lis 2005, 14:05
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Joker »

Co tam máš za olej??? Je možný, že v těchhle teplotách bude tak stuhlej, že to startér neutočí. Taky je možný, že ti tam nejde benzím, jestli ti zamrzl ve filtru.
Lantra Kombi GLS 1.6 16V DOHC G4GR- LPG *97
Suzuki GS500E nyní v úpravě od Š120L a 100m skluzu po asfaltu
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: příčina nenastartování v zimě

Příspěvek od ryba »

pates píše:Musel jsem nechat stát lantru 1,8 přes noc venku a bylo -20 a foukal silný vítr. Ráno jsem nenastartoval. Vzal jsem baterku do tepla a po dvou hodinach mirneho dobijeni (spiše konzervační) zase nic. Auto skoro ani neškytá. Doposud (1 rok) žádný problém) Myslíte, že baterie Stabat 12V-55AH 315 A Din rok stará může být tak slabá? Startér točí, ale chytit to nechce. ??
takze to toci? Zalezi jak. Pokud to dela jen vhuuuu vhuuuu tak to spis nenatocis, malo otacek pro start, spis to uchlastas. Pokud ani po nabiti nic, je baterka asi jasna. Zkus to pres startovaci kabely od jinyho auta. Olej by to melo utahnout, tam by mela byt polosynt. Ale faktem je, ze to muze byt i v immobilizeru, ale spis klasika: Palivovej filtr, svicky, kabely, rozdelovac, baterka. Taky jsem nedavno kupoval novou. Stara mela 5 let. Ted to muze stat kde chce a jak dlouho chce a toci to jak krava. Starter div nevyskoci z motoru.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Návštěvník

Re: příčina nenastartování v zimě

Příspěvek od Návštěvník »

olej asi v pohodě (mobil 5W-40 Synth S) Baterka by mela mit maximalne rok, zkousim ju dobijet. Asi se opravdu toci malo. Vcera to startovalo v pohodě. Asi to bude fakt na baterce. No nic jeste zkusim a uvidim
black_sheep

Re: příčina nenastartování v zimě

Příspěvek od black_sheep »

ryba píše:
pates píše:Musel jsem nechat stát lantru 1,8 přes noc venku a bylo -20 a foukal silný vítr. Ráno jsem nenastartoval. Vzal jsem baterku do tepla a po dvou hodinach mirneho dobijeni (spiše konzervační) zase nic. Auto skoro ani neškytá. Doposud (1 rok) žádný problém) Myslíte, že baterie Stabat 12V-55AH 315 A Din rok stará může být tak slabá? Startér točí, ale chytit to nechce. ??
takze to toci? Zalezi jak. Pokud to dela jen vhuuuu vhuuuu tak to spis nenatocis, malo otacek pro start, spis to uchlastas. Pokud ani po nabiti nic, je baterka asi jasna. Zkus to pres startovaci kabely od jinyho auta. Olej by to melo utahnout, tam by mela byt polosynt. Ale faktem je, ze to muze byt i v immobilizeru, ale spis klasika: Palivovej filtr, svicky, kabely, rozdelovac, baterka. Taky jsem nedavno kupoval novou. Stara mela 5 let. Ted to muze stat kde chce a jak dlouho chce a toci to jak krava. Starter div nevyskoci z motoru.
jj, jestli se starter toci normalne, tj jako drak a vydrzi se tocit chvili tak bude baterie dobra.. na jednom hyundai buletinu bylo, ze obcas mohou mit problemy se startovanim hyundajky, duvod nerekli ale reseni je startovat s 25% plynu. jinak bych vymenil palivovej filtr, svicky, promeril a prohlidnul kabely k nim, mozna rozdelovac. Proste neco v zapalovani nebo palivovym systemu.. :wink:
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

a jestli je fakt baterka v haji, tak je sluslej clanek (clanky) a je na reklamaci, mas-li papiry od ni. Jinak by po roce nemohla odejit (nepocitam moznost blbyho dobijeni, prebijeni, zkratu, uzemneni).
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Kdyz jsem bral predvcirem benzin u Pap Oilu, tak rano se Lantre fakt nechtelo, ale naskocila...zkusil jsem V-Power od Shellu, a i kdyz je -15C, startuje jak v lete...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
rade622
***
Příspěvky: 980
Registrován: 08 črc 2005, 21:26
Bydliště: UH
Kontaktovat uživatele:

baterie

Příspěvek od rade622 »

Od baterie Stabat bych si záručák určitě uschoval. Co je tady u nás prodávají, jsou to jedny z největších šmejdů. Ale čest výjimkám. Určitě se najde někdo, kdo je s ní spokojený. Já jsem míval vždy Akumu, teď je tam něco korejského. Ale to tvůj problém neřeší. Pokud motor dostatečně točí, tipl bych na benzin - zamrzlý ve filtru či někde v trubce. "Počkej do jara, to povolí."
:)
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Příspěvek od Michal.Orlova »

Mám stejný problém. Ale mám i slabou baterii. Posledně jsem ji dobil, ale stejně jsem musel dobrých 10 s točit se startérem, než to začalo alespoň blafat. Pak už se to rozblafalo až ke startu dobrý. Týden jsem jezdil a startoval na první drc i při -18. Včera ale bylo -25 a už jsem se zase nechytal - hlavně mi po pár pokusech odešla baterie. Takže teď jsem ji nabil důkladně a odpoledne to půjdu zase protáhnout. Ale na noc ji asi vyndám:-).
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

startér točí málo

Příspěvek od pates »

Startér asi točí málo, zkoušeli jsem i druhou baterku přes startovací kabely.
Je to asi totálně ztuhlé. Do neděle to startovalo na první kraťunké drcnutí. Baterku jsem bohužel ještě neměl možnost změřit co vydrží. Nabít jde v pohodě, žel nejsu si jistý, že dá dost. Už se těším na oteplení

Nicméně jsme se se sousedy shodli, že auto stálo z neděle na pondělí v místě, kde foukal silný vítr, takže mohlo stát klidně v -30 stupních i více. Bohužel ho mám stále na mraze a není to lepší (není kam odtlačit) a v -13 to nerozmrzne. Voda zamrzlá není, svíčky vypadají dobře. Tož pevně věřím, že za to může zima
hledám...pohodlný automat
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

nebud z toho spatnej, ja jsem taky musel koupit novou:) A je jen malo lidi, co nemaji ted v tech mrazech problemy s autem. Naftaci vetsinou nejedou (ukazuje se jak je kvalitni zimni nafta u tzv. znackovych prodejcu) a benzinaci dojedou na postarsi baterky.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

jo, jeste tu baterku zkus po nabiti zatezovym odporem, kazdej kseft s baterkama ho ma! Zadnej multimetr ti zatezak nenahradi. Zatezak baterku protahne nominalni zatezi, deset sekund musi drzet napeti od 12 do 9V pri nominalni (stitkovy) hodnote baterky (55Ah cca 360A). Jak klesne v prubehu zatizeni pod 9V, je v haji a mas jasno.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

kontakty, rozdělovač

Příspěvek od pates »

ryba píše:jo, jeste tu baterku zkus po nabiti zatezovym odporem.
Baterku pojedu zkusit jakmile se mi podaří auto natočit, žel mám to poněkud z ruky a busem se mi tahat nechce (naštěstí zatím mohu čekat na oteplení).
Tak mě napadlo, že by mohly být i velké přechodové odpory na kontaktech ke startéru. Jelikož se mi tím mrazem povolil olejový filtr :-) (je tam víc než půl roku a doposud nic neteklo. Dostanu se zespodu ke startéru? moc se mi pod to nechce, stojím částečně na ledu.
Palivový filtr mám dva měsíce nový, svíčky jsou v pohodě.

Myslel jsem, že tohle auto rodělovač nemá (lze to vůbec?)

Máš pravdu, soused nafťáka vůbec nenatočil a kluci co rozváží dodávkama, tak jedno auto jo a druhé ne. No a speciální nemrznoucí nafta OMV jim mrzne za jízdy :-)
hledám...pohodlný automat
Cara
*
Příspěvky: 10
Registrován: 20 pro 2005, 13:04
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cara »

Za 7 let, co mám Accenta jsem jenom dvakrát nenastartoval, vždy v zimě. Baterie - stále původní :!: :!: :!: :!: - točila motorem, ale zřejmě měla už málo na zapálení směsi. Pomocí kabelů jsme z druhého auta pokaždé nastartovli. Z té baterie, původní korejské, jsem úplně na větvi. 7 let a pořád dobrá.
Accent 1,3, 12V, 98, 62kW, 3dv
pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pates »

Cara píše:Za 7 let, co mám Accenta jsem jenom dvakrát nenastartoval, vždy v zimě. Baterie - stále původní :!: :!: :!: :!: - točila motorem, ale zřejmě měla už málo na zapálení směsi. Pomocí kabelů jsme z druhého auta pokaždé nastartovli. Z té baterie, původní korejské, jsem úplně na větvi. 7 let a pořád dobrá.
Další důvod proč si přestat myslet, že korejské výrobky jsou špatné :-)
hledám...pohodlný automat
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“