N jasně,ale mám sadu xenonovejch výbojek schválenou pro typ mýho automobilu.to bych tvrdil kdyby to někomu vadilo.. to že za to někdo možná dostal pokutu je extrém,bud neměl xenony a měl jen ty nabarvený žárovky,nebo je nasral něčím jiným!A myslim že v dnešní době laserovejch tiskáren a scanerů,není problém sebou vozit jakejkoliv atestKrtek II píše:Stačí se podívat na světlomet, na jeho sklo nebo na bok, který je vidět bez demontáže světla, a tam je jasně napsáno, jaké ve světle musíš použít žárovky.
Elantra xenony
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Rreno
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 17 bře 2008, 18:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Xenony
- Reklama
- Rexcor
- ****
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 19 črc 2007, 08:47
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
No ostále jsem tu neviděl nic moc o tom automatickém nastavování výšky světel. TO by mě právě zajímalo.
Subaru: Outback 3,0H6; Outback 3,6R6, Legacy 2,0D
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Santa Fe 2,7 V6 4WD LPG sekvenční plynné palivo
Santa Fe 2,4i 4WD LPG sekvenční plynné palivo - prodáno
Renault: 19 cabrio 1,8; 19 sedan 1,8 16V prodáno; 19 cabrio 1,8 dárce orgánů zrušeno TP
Re: Xenony
Tak žiješ v hlubokém bludu. Žádná z přestavbových xenonových sad, u kterých se pouze mění výbojka za žárovku, NEMÁ homologaci ani žádné schválení. To je jen tvůj hluboký omyl. A nějaké E v kroužku na trafu/balastu, znamená pouze to, že to trafo bylo testováno na elektromagnetickou kompatibilitu. Auto s xenony musí mít tlakové ostřikovače a automatickou regulaci sklonu. Navím musí mít reflektor, do kterého je xenon schválen. Na reflektoru je napsáno, jaký typ žárovky je tam schválený. Nějaký lejstro je Ti na nic, nemá ani cenu toho papíru, na kterým je to napsaný. Někdo Ti nakukal pěkný nesmysl. Už tady bylo o xenonech napsáno dost, stačí pohledat.Rreno píše:N jasně,ale mám sadu xenonovejch výbojek schválenou pro typ mýho automobilu.to bych tvrdil kdyby to někomu vadilo.. to že za to někdo možná dostal pokutu je extrém,bud neměl xenony a měl jen ty nabarvený žárovky,nebo je nasral něčím jiným!A myslim že v dnešní době laserovejch tiskáren a scanerů,není problém sebou vozit jakejkoliv atestKrtek II píše:Stačí se podívat na světlomet, na jeho sklo nebo na bok, který je vidět bez demontáže světla, a tam je jasně napsáno, jaké ve světle musíš použít žárovky.
Xenony v Elantře oslňují jako prase. Má špatně vyřešený reflektor.zahyx píše:mne hlavne zajima jestli se da sehnat modul na automatické seřizování sklonu světel.
a ostrikovace se daj jednoduse zrealizovat
Nelze je v žádném případě zlegalizovat. Ostřikovače a regulace nestačí. Musíš mít kompletní reflektor, do kterého je xenonová výbojka schválená. Nic takového na Elantru není. Projdi si fórum. Už se to tu vášnivě řešilo.
Vytáhnul jsem to z jiné debaty o xenonech zde na Hyundaiclubu. Stačí chvilku hledat a hned máte, co potřebujete. Laskavě si to přečtěte, než zase začnete něco plantat o tom, že máte schválený xenony.
Zdravím
Tak si tady čtu a nedá mi to, abych se taky nepřidal. Schválení dle směrnice EU e24*72/245*95/54*1169*00 je skutečně schválení výrobku = příslušenství vozidla z hlediska jeho elektromagnetické kompatibility, tedy zda vyzařuje elektromagnetické imise, a když, tak do úrovně dovolených limitů. A tady v tématu uváděné sady mají díly dva: to co svítí a to, co to první rozsvěcuje. K čemu ta homologace vlastně patří? Asi k tomu, co rozsvěcuje, ne? Co až výbojka dosvítí a bude se nahrazovat jinou? Tento, nebo jemu podobný výraz můžeme nalézt i na některých jiných zařízeních ve vozidle, mají-li povinnost schvalování z pohledu elektromagnetické kompatibility. Samozřejmě, že výraz eXX může být jiný (číslo je přiřazeno státu, jehož zkušebna výrobek homologovala, malé "e" znamená, že schvalování bylo podle směrnic EU, kdyby "E" bylo velké, tak bylo schvalování podle předpisů EHK a celý výraz schvalovací značky by vypadal jinak) a posledních pět čísel bude taky jiných (to je vlastně číslo schalovacího protokolu). Ale k vlastním světlometům. Při pozorné prohlídce sdruženého světlometu objevíme na krycím skle nebo na skříni světlometu různé informace, jako např. 1.2% (základní nastavení sklonu světlometu s potkávacím světlem), dále např. E4 HR HC00 DCR00 10 158 (homologace), 27.5 (svítivost dálkového světlometu v poměrných jednotkách - 75 jednotek odpovídá 225 000 candel, což je maximální hodnota pro součet svítivosti dálkových světel na vozidle umístěných) a další údaje. Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení = homologaci na světlometu vyznačené a v souladu s v ČR platnými předpisy to nemá na vozidle co dělat. Byť to je všechno "pasovací" a seřiditelné na předepsaný sklon. Nojo, sklon. Vozidla se světlomety s výbojkou mají korekci sklonu světlometů s potkávacím světlem samočinnou podle zatížení, ne rukou řidiče. Takovéto vylepšení je na stejné úrovni, jako když si do světlometu přidám třeba barevné LED diody. Při kontrole v STK je to jen otázka pozornosti (a v některých případech i úrovně odbornosti) kontrolujícího technika a může nastat problém.
Bez ohledu na to, jestli někdo našel nebo nenašel ve vyhl. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, kterou se provádí zákon. č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, žárovky jako zdroje světla pro světlomety vozidel podléhají schvalování. Mimo citovaných právních norem (vyhl. č. 341/2002 není vyčerpávající závazný technický předpis, logicky se odvolává na EU A EHK) jsou pro výrobce vozidel, jejich úpravce a i provozovatele závazné další předpisy (a to především), např. zmíněné směrnice EU nebo předpisy EHK, které obsahují detailní podmínky, jak, kde, kolik a na čem umístit, co to má dělat a co ne, co to může emitovat, co to má vydržet a unést atd. Např. předpis EHK č. 48.02 (druhá revize) říká detailně vše o světelných zařízeních silničních vozidel z pohledu jak, kolik, kde, se signalizací činnosti či ne atd. (a kupodivu řeší i montáž a zapojení světel pro denní svícení, tzv. "denní světla").
Prezentuji tady jen svůj názor podložený trochou informací o schvalování silničních vozidel a jejich příslušenství, v žádném případě nechci nikoho poučovat nebo zrazovat od úprav. To je na zvážení každého jednoho. Hlavním vykladačem "pravdy" v této oblasti je Ministerstvo dopravy ČR.
Dál k tomu není co dodat....
Zdravím
Tak si tady čtu a nedá mi to, abych se taky nepřidal. Schválení dle směrnice EU e24*72/245*95/54*1169*00 je skutečně schválení výrobku = příslušenství vozidla z hlediska jeho elektromagnetické kompatibility, tedy zda vyzařuje elektromagnetické imise, a když, tak do úrovně dovolených limitů. A tady v tématu uváděné sady mají díly dva: to co svítí a to, co to první rozsvěcuje. K čemu ta homologace vlastně patří? Asi k tomu, co rozsvěcuje, ne? Co až výbojka dosvítí a bude se nahrazovat jinou? Tento, nebo jemu podobný výraz můžeme nalézt i na některých jiných zařízeních ve vozidle, mají-li povinnost schvalování z pohledu elektromagnetické kompatibility. Samozřejmě, že výraz eXX může být jiný (číslo je přiřazeno státu, jehož zkušebna výrobek homologovala, malé "e" znamená, že schvalování bylo podle směrnic EU, kdyby "E" bylo velké, tak bylo schvalování podle předpisů EHK a celý výraz schvalovací značky by vypadal jinak) a posledních pět čísel bude taky jiných (to je vlastně číslo schalovacího protokolu). Ale k vlastním světlometům. Při pozorné prohlídce sdruženého světlometu objevíme na krycím skle nebo na skříni světlometu různé informace, jako např. 1.2% (základní nastavení sklonu světlometu s potkávacím světlem), dále např. E4 HR HC00 DCR00 10 158 (homologace), 27.5 (svítivost dálkového světlometu v poměrných jednotkách - 75 jednotek odpovídá 225 000 candel, což je maximální hodnota pro součet svítivosti dálkových světel na vozidle umístěných) a další údaje. Pro nás je zajímavý výraz HR HC, může být i ve tvaru HR/C nebo HC/R, to je jedno, důležité ale je, že říká, že se jedná o sdružený světlomet se světlem potkávacím a dálkovým a zdrojem světla je halogenová žárovka. Takže jestliže do takového světlometu osadím jako zdroj světla výbojku, bez pardonu provedu zásah do původní konstrukce světlometu a vyrobím z toho něco, co neodpovídá schválení = homologaci na světlometu vyznačené a v souladu s v ČR platnými předpisy to nemá na vozidle co dělat. Byť to je všechno "pasovací" a seřiditelné na předepsaný sklon. Nojo, sklon. Vozidla se světlomety s výbojkou mají korekci sklonu světlometů s potkávacím světlem samočinnou podle zatížení, ne rukou řidiče. Takovéto vylepšení je na stejné úrovni, jako když si do světlometu přidám třeba barevné LED diody. Při kontrole v STK je to jen otázka pozornosti (a v některých případech i úrovně odbornosti) kontrolujícího technika a může nastat problém.
Bez ohledu na to, jestli někdo našel nebo nenašel ve vyhl. 341/2002 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, kterou se provádí zákon. č. 56/2001 Sb. ve znění pozdějších změn a doplňků, žárovky jako zdroje světla pro světlomety vozidel podléhají schvalování. Mimo citovaných právních norem (vyhl. č. 341/2002 není vyčerpávající závazný technický předpis, logicky se odvolává na EU A EHK) jsou pro výrobce vozidel, jejich úpravce a i provozovatele závazné další předpisy (a to především), např. zmíněné směrnice EU nebo předpisy EHK, které obsahují detailní podmínky, jak, kde, kolik a na čem umístit, co to má dělat a co ne, co to může emitovat, co to má vydržet a unést atd. Např. předpis EHK č. 48.02 (druhá revize) říká detailně vše o světelných zařízeních silničních vozidel z pohledu jak, kolik, kde, se signalizací činnosti či ne atd. (a kupodivu řeší i montáž a zapojení světel pro denní svícení, tzv. "denní světla").
Prezentuji tady jen svůj názor podložený trochou informací o schvalování silničních vozidel a jejich příslušenství, v žádném případě nechci nikoho poučovat nebo zrazovat od úprav. To je na zvážení každého jednoho. Hlavním vykladačem "pravdy" v této oblasti je Ministerstvo dopravy ČR.
Dál k tomu není co dodat....
- Rreno
- *
- Příspěvky: 22
- Registrován: 17 bře 2008, 18:37
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Laskavě si to přečtěte, než zase začnete něco plantat o tom, že máte schválený xenony.
to jandaxx: tak moment,nežiju v žádným bludu a netvrdím tady že mám schválený xenony.Bylo to myšleno tak že pokud by nějakej příslušník nááááhodou štoural do světel,mužeš tvrdit že to máš schválenýho typu.Chtěl bych vidět toho kdo se stebou bude o tom hádat a už vůbec dávat zákaz řízení!
Stručně řečeno pokud nebudeš nikoho oslňovat tak je pravděpodobnost pakárny ze strany "pomáhat a chránit" nulová...
Je to stejný jako s diskama a pneumatikama,kolik z vás má na autě přesně to co mu píšou v TP??kor v létě
to jandaxx: tak moment,nežiju v žádným bludu a netvrdím tady že mám schválený xenony.Bylo to myšleno tak že pokud by nějakej příslušník nááááhodou štoural do světel,mužeš tvrdit že to máš schválenýho typu.Chtěl bych vidět toho kdo se stebou bude o tom hádat a už vůbec dávat zákaz řízení!
Stručně řečeno pokud nebudeš nikoho oslňovat tak je pravděpodobnost pakárny ze strany "pomáhat a chránit" nulová...
Je to stejný jako s diskama a pneumatikama,kolik z vás má na autě přesně to co mu píšou v TP??kor v létě
Částečně máš pravdu. Ale jen částečně. Protože, když Ti budou chtít překontrolovat kola, budou to muset dost podrobně zkoumat. Nabastlený xenony pozná po půlhodinovým školení každý. A je to věc, která je vidět na 200 metrů daleko. A když Tě zastaví policajt, který má školení tak to zcela jistě pozná. Stačí vědět, že Mitsu Sigma xenony nikdy neměla origo. A je na průser zaděláno. Troufám si tvrdit, že já osobně to poznám u 99% aut. Ať podle stáří auta, nebo dalších znaků. Já měl xenony taky. Stačí, když si najdeš moje přízpěvky a dozvíš se prakticky vše co potřebuješ, i to, proč jsem to dal pryč. Jak se říká. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho............................
Čoveče já už taky na dálku poznám jestli to je origoš nebo HID sadajandaxx píše:Částečně máš pravdu. Ale jen částečně. Protože, když Ti budou chtít překontrolovat kola, budou to muset dost podrobně zkoumat. Nabastlený xenony pozná po půlhodinovým školení každý. A je to věc, která je vidět na 200 metrů daleko. A když Tě zastaví policajt, který má školení tak to zcela jistě pozná. Stačí vědět, že Mitsu Sigma xenony nikdy neměla origo. A je na průser zaděláno. Troufám si tvrdit, že já osobně to poznám u 99% aut. Ať podle stáří auta, nebo dalších znaků. Já měl xenony taky. Stačí, když si najdeš moje přízpěvky a dozvíš se prakticky vše co potřebuješ, i to, proč jsem to dal pryč. Jak se říká. Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až se ucho............................
Hyundai Accent LC 1.3 12V,3dvéřák,prodán
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
Hyundai Sonata EF 2.0 16V 2003
jo, taky to poznám z dálky, zda se jedná o origo nebo přestavbovou sadu. Hlavně proto, že ty auta s dodělávkama nemaj čočky a navíc je to hodně modrý, teplota většinou 8000K. Já mám coupé a tam jsou čočky z výroby. Měl jsem tam i xenony 4300K a nebylo poznat vůbec nic, ani ted, když tam mám 6000K. Co nemá čočky nebo má teplotu větší jak 6000, jde to poznat na dálku celkem snadno..
Žádnej atest jsem taky neřešil a ani řešit nebudu. Po montáži jsem značně oslnoval, položil jsem sklon níž a je klid. Auta už neblikaj a já pořád vidim víc než s těma svíčkama co tam byly. Na technickou to sundám, přestavba zpět na žárovky do 20min. Víc neřešim.
Taky netvrdim, že mít to tam je v pořádku. Pokud ten dotyčný to má aspon seřízené po montáži tak, aby nesvítil protijedoucím řidičům do ksichtu, tak proti tomu nicmoc nemám..
Žádnej atest jsem taky neřešil a ani řešit nebudu. Po montáži jsem značně oslnoval, položil jsem sklon níž a je klid. Auta už neblikaj a já pořád vidim víc než s těma svíčkama co tam byly. Na technickou to sundám, přestavba zpět na žárovky do 20min. Víc neřešim.
Taky netvrdim, že mít to tam je v pořádku. Pokud ten dotyčný to má aspon seřízené po montáži tak, aby nesvítil protijedoucím řidičům do ksichtu, tak proti tomu nicmoc nemám..
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
- Roadtohill30
- **
- Příspěvky: 101
- Registrován: 18 lis 2009, 00:45
Re: Elantra xenony
http://www.bi-xenony.sk/bi-xenonove-sosovky-h7/
a oslnovat nebudes.............
a oslnovat nebudes.............
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elantra xenony
to je sice hezke ale jak bys je chtel namontovat
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
- Roadtohill30
- **
- Příspěvky: 101
- Registrován: 18 lis 2009, 00:45
Re: Elantra xenony
Montáž nie je zložitá, ale je potrebné vybrať a demontovať svetlomet.zahyx píše:to je sice hezke ale jak bys je chtel namontovat
Je to na päticu H7, preto nie je nutné rezať a ani inak upravovať svetlomet. Na zadnej strane projekčnej xenónovej šošovky je matica, ktorá sa po vložení do paraboly ručne dotiahne.
- zahyx
- Moderátor
- Příspěvky: 2129
- Registrován: 12 črc 2005, 12:51
- Bydliště: City Pce
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elantra xenony
opravdu nevim nevidel jsem to jak se to dela
Hyundai Sonata GLS 2,7 V6 127kW r.v.2003 LPG- sekvenční vstřikování
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!:
předchozí
Hyundai Elantra GLS 1,6DOHC 16V 79kW r.v.2002 LPG- sekvenční vstřikování konečně
věrný značce :hyu: :!: