Lado píše:Nerad omývám již zřejmě opuštěné téma svíčkových kabelů. Při surfování jsem ''narazil'' na americký web nezávislé zkušební laboratoře TPR,která provedla kompletní testy se šesti značkami kabelů od různých na trhu USA dobře zavedených výrobců.Výsledek a poučení z toho plynoucí mě poněkud více otevřel oči.Těch poučení a vysvětlení je na několik stránek,ale na úvod jen stručně to o čem píší.
V moderních autech jsou instalovány elektronické řídící jednotky,které reagují na signály z čidel.Spolehlivost činnosti těchto čidel nezávisí jen na jejich kvalitě.Pracují v prostředí,kde dochází k výskytu elektromagnatické interference(rušení)tzv.EMI,která je negativně ovlivňuje.Její rozsah dosahuje často takové výše,že jejím vlivem dodávají do ECU falešné signály.Hlavním ''dodavatelem'' EMI jsou méně kvalitní svíčkové kabely.Nejvíce se na tom mají podílet kabely s nízkým odporem,které nejsou svou konstrukcí a použitým materiálem schopny v dostatečné míře EMI potlačovat. V servisech o tom možná vědí,ale spíše ne a proto raději vyměňují čidla vč.budíků.Je to pro ně výhodnější.Méně již pro zákazníka.
Další nevýhodou takových kabelů je i nedostatečné potlačování radiofrekveční interference tzv.RFI,které lze pocítit jak v šumu radia či jiných audio zařízení. Z testu vyšel vítězně pouze jeden výrobce,jehož kabely skutečně potlačují výskyt EMI a RFI a to přesto,že měl o něco vyšší
měřený odpor.S jeho výrobcem jsem vešel do kontaktu snažil se vyzvědět o něco více a jednu sadu si zakoupit a vyzkoušet ji. Zatím se o to snažím,ale sdělili mi,že Hyundai moc s nimi nekomunikuje takže si musí
ověřit parametry kabelů podle modelu motoru,který jsem jim sdělil. Na americkou verzi Tiburona je však v USA prodávají.Tak uvidím a až je vyzkouším tak vás v případě vašeho zájmu poinformuji. Cenově jsou na úrovni cca USD 100,-za 1sadu na čtyřválec. Po tom co jsem si přečetl se na svíčkové kabely dívám s respektem a ne jako na něco podobného přívodní šňůře k domácímu elektrospotřebiči. V případě vašeho nezájmu o toto téma se vám všem za tuto kulturně-osvětovou akci omlouvám.
jee parada, konecne nekdo kdo ma pro moji problematiku pochopeni! s nippartama teda ted scoupe jezdi jako drak! az se kamarad s TDickem fakt divil a ze se mi fakt neveril..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
neni to jeste uplne vono jako s tema origo, co meli 10kohm, tyhle maj 6.. ale porad lepci nez bougicordy..
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
prijde mi ted ze to auto tahne moc krasne, jen se musi fakt hodne tocit a trebas pri 3tis to do kopce proste poradne nezrychli.. ale to chci asi moc od 1.5tky
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
zatim jsem se setkal jen s vysmechem "radoby" expertu v ruznejch prodejnach s autodily, ze rozhodne to na to nema vliv a ze to je proste jen kus kabelu!
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
neverili mi to, meli me za mladyho blbecka kterej nevi co rika, ale ani to ze jsme to porovnavali s jinejma stejnema autama (romcisovo) tak je nezajimalo a velkou podporu jsem v nikde nenasel..
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
vim jak to auto tahlo nez se ty kable podelali a nedalo mi to, pac jestlize neco muzu, tak je to zrychleni, ne ani tak rychla jizda, ale svizna, aby auticko pekne tahlo a s tema bougicordama jsem mel problem predjet facko..
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jen je mi divny ze jsem stejne vsem ujel na ty mimoni, to nechapu.. ted si nemuzu stezovat (tuk tuk tuk) ale precejen mi to neda, uz ne tak intenzivne, ale stejne se pokusim dopatrat naky kabely co budou presne jako ty co tam byli predtim.. zaroven taky prosim o link na tu stranku, rad to proctu, to ze je to anglicky mi nevadi..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
diky!
jo a taky me napadlo, neda se na scoupe neco stelovat co ma vliv na vykon? jako ventily atp?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)