Výměna brzdových kotoučů svépomocí

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Gollemos
Příspěvky: 2
Registrován: 21 čer 2007, 15:04

Výměna brzdových kotoučů svépomocí

Příspěvek od Gollemos »

Ahoj všem,

chtěl bych se zeptat,zda je možné si vyměnit přední brzdové kotouče sám a případně jak to udělat?Dělal to někdo z Vás?

I have Accent 1.3 /1995
Reklama
 

ssendy
*
Příspěvky: 30
Registrován: 01 bře 2007, 20:04

Příspěvek od ssendy »

Cau.Ja sem to delal.Je to pekna pakarna.Jeste ke vsemu musis rozlisovat dve loziska na kazdy strane.A je mozny ze je znicis. :wink:
Hyunday Accent 1.5 95
Tata
*
Příspěvky: 49
Registrován: 25 dub 2007, 15:41
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Tata »

Jo přesně tak.To snad jenom Korejci umí brzdové kotouče nalisovat na ložiska :shock: , vzhledem k tomu,bych doporučil raději servis.Za 2 h to mají přehozené a ručí ti za ložiska.
Gollemos
Příspěvky: 2
Registrován: 21 čer 2007, 15:04

Příspěvek od Gollemos »

Děkuji za odpovědi..raději tedy zvolím servis..
Uživatelský avatar
Virus
**
Příspěvky: 159
Registrován: 24 bře 2007, 19:14
Bydliště: Freetek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Virus »

Zdravím. Mám takový laický dotaz. Je třeba při výměně kotoučů měnit i ty ložiska v náboji nebo tam můžou zůstat ty starý? Pze jak jsem se na to ptal automechanika, tak mi řekl, že je může vyměnit nebo je tam nechat. Zítra to budu rozebírat tak bych prosil o radu, zda je tam můžu nechat. Jestli teda jde sundat náboj vyměnit kotouče a nahodit náboj zpět s původními ložisky.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

ložiska pokud jsou dobré bych neměnil ale proč ti sem píšu! Při výměně kotoučů vyměň i deštičky protože staré kotouče mají vyjeté drážky a ty jsou i v destičkách takže by jsi rychleji vytvořil drážky v nových kotoučích a dokud by se tak nestalo tak by ti to méně brzdilo.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Virus
**
Příspěvky: 159
Registrován: 24 bře 2007, 19:14
Bydliště: Freetek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Virus »

To je jasný. Dělal jsem kdysi v servisu a měnil komplet brzdy, ale ještě jsem se nesetkal s nábojem před bubnem. Sundat čelisti, roztáhnout dát nové desky, povolit buben (jedním pojistným šroubkem) sundat starý nasadit nový (utáhnout šroubek) nasadit čelisti a hotovo. No uvidíme zítra co a jak.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

taky jsem to resil, pokud jsou loziska ok a pokud to dela nekdo kdo to dela denne a umi to pak to jde. jinak je stoprocentne znicis :) Ja je radsi vymenil
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Virus
**
Příspěvky: 159
Registrován: 24 bře 2007, 19:14
Bydliště: Freetek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Virus »

Tak jsem to vykutil. Neměl jsem ani profi zvedák ani profi nářadí a dělal jsem to úplně poprvé a zatím to vypadá, že je všechno OK. Ložiska zatím nehučí a brzdy brzdí. Chtěl bych poděkovat Aldikovi za obchod a mému otci za vydatnou pomoc, bez které bych to kutil ještě teď. Jestli se do toho chcete taky někdo vrhnout sám doma tak přeji hodně štěstí, měl jsem z toho docela strach, ale šlo to celkem v pohodě (vytáhnout náboj bez vercajku je docela pakárna ale šlo to) Taky děkuji za rady všech Háčkařů a vůbec všech.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
Uživatelský avatar
Samuel
**
Příspěvky: 169
Registrován: 12 bře 2008, 19:07
Bydliště: Nitra, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samuel »

Virus píše:Tak jsem to vykutil. Neměl jsem ani profi zvedák ani profi nářadí a dělal jsem to úplně poprvé a zatím to vypadá, že je všechno OK. Ložiska zatím nehučí a brzdy brzdí. Chtěl bych poděkovat Aldikovi za obchod a mému otci za vydatnou pomoc, bez které bych to kutil ještě teď. Jestli se do toho chcete taky někdo vrhnout sám doma tak přeji hodně štěstí, měl jsem z toho docela strach, ale šlo to celkem v pohodě (vytáhnout náboj bez vercajku je docela pakárna ale šlo to) Taky děkuji za rady všech Háčkařů a vůbec všech.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??
Hyundai Accent 96 1,5 12V HB
Obrázek
Uživatelský avatar
Virus
**
Příspěvky: 159
Registrován: 24 bře 2007, 19:14
Bydliště: Freetek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Virus »

Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.

Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.

Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)

Přeji hodně štěstí
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
Uživatelský avatar
Samuel
**
Příspěvky: 169
Registrován: 12 bře 2008, 19:07
Bydliště: Nitra, Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Samuel »

Virus píše:Je to docela pakárna bez nářadí a zkušeností. Ale pokusím se.

Sundáš kolo. Povolíš závlačku na centrální matici, sundáš centrální matici. Povolíš čtyři šroubky, které drží kotouč. Povolíš dva šrouby, které drží celé čelisti (před tím si povol jeden šroubek na "prasátku") Potom musíš vyndat náboj (já to dělal šroubovákem a majzlíkem pze stahovák nevlastním) což je asi nej dojeb část. vyměníš kotouče nasadíš náboj (já ho tak zlehka nasadil ať se nekousne a dotáhnul centrální maticí) dotáhneš ty čtyři šroubky, které ti drží kotouč vyměníš desky namontuješ čelisti a pohoda párty.

Vypadá to jednoše (mě se naštěstí nevysypala ložiska a vše šlo nazpět)

Přeji hodně štěstí
Ahaa chlape diky...........avsak kedze som dodzubkal aj vymenu palivoveho filtra tak to asi necham tak :lol: ........nemam nastroje a fakt ked sa mi vysipe lozisko tak neviem........a aj tie prasatka davat dole.........hmmm no nevim predsa su to len brzdy.......asi to necham tak :(
Hyundai Accent 96 1,5 12V HB
Obrázek
GEORG316
*
Příspěvky: 46
Registrován: 20 črc 2006, 10:55
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od GEORG316 »

Já to stahuju i bez stahováku takto.... :D vytočte ty 4 šrouby co drží u sebe náboj a kotouč. Pak si najděte 2 delší šrouby a matky (já použil 10-tky byly tam akorát). Matku si dejte mezi náboj a kotouč (akorát se tam vejde) a skrz náboj a kotouč do té matky našroubujte ten šroub. 2. šroub s matkou dejte křížem naproti. pak vemte dva kliče jednim držte matku a 2. kličem (nebo) golou točte střídavě s 1. a 2 šroubem, aby šel náboj souběžně. šrouby se zapřou o starý kotouč a krásně během 3 minut sundáte ten náboj. Včera jsem to tak dělal.... :D Snad jsem to napsal nějak srozumitelně... když tak se zeptejte kdyby jste něčemu nerozuměli. Ale tahle technika funguje prefektně.

Jinak celou výměnu jsem dělal takto

1. nejdřive jsem si sundal závlačku z centrální matice a povolil centrální matku.
2. sundání kola
3. sundání brzdiče
4. vytočení 4 šroubů co drží kotouč u náboje
pak technika kterou jsem popsal nahoře... :D
5. očištění dosedacích ploch
6. nandání kotouče
7. nandání náboje a lehké dotažení centrální matice ona si ten náboj krásně nalisuje.
8. 4 šrouby náboj+ kotouč
9. Dotažení centrální matice
10. montáž brzdiče a osazení destičkami
11. závlačka na centrální matici + kontrola dotažení všech šroubů
12. namontovat kolo a hurá na druhou stranu.... :D
Autoprofi Hyundai České Budějovice
Uživatelský avatar
mario74
**
Příspěvky: 362
Registrován: 28 bře 2007, 11:56
Bydliště: Prešov

Příspěvek od mario74 »

Samuel píše:
Hmmm clovece a nevies sem buchnut komplet navod ako na to.....co si pouzil a tak,.......lebo len kotuce ma vyjdu na 1500 za ks a nechcem si predstavit co bude stat robota tu u nas.........a hlavne tie loziska....ako sa to robi presne ??
Pital som sa v Hyundai tak norma na jeden kotuc je 620,- bez dane
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Uživatelský avatar
Virus
**
Příspěvky: 159
Registrován: 24 bře 2007, 19:14
Bydliště: Freetek-Místek
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Virus »

To Georg316: to s těma matkama mě nenapadlo. :shock: Dorbá finta.
Accentík 1,3; 62 KW; r.v. 96-7; mírně upraven
Odpovědět

Zpět na „Accent - Servis a údržba“