Spotřeba
Moderátor: Moderátoři
A potom ,že to nejde Dnes jsem udělal stejný pokus , jen na kratší trati. Cesta Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř - Dvůr Králové - přehrada Les Království a zpět. V obci 50 mimo 90-100. Pohyboval jsem se cca do 3000 ot/min. Natankováno do plné i na stejném stojanu. Vyšlo mi 6.31l . Dodám obsazení ve dvou + dítě + kočár + občas klima.
Nyní: Hyundai Matrix 1.6/103HP , r.v. 2004...jezdí...,
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
Bylo:
Opel Astra F 1.6/75HP 3dv, r.v. 1998, stále jezdí :-)
Fiat UNO 1.5/75HP, r.v. 1986, asi ve šrotu
- Reklama
Nemam presne udaje o Matrixe, ale skusim jemnu analogiu s Opelom Zafira 1.8. Robili sa merania spotreby pri roznych rychlostiach a ked som si tie hodnoty aproximoval parabolou, vyslo mi nieco taketo:HankaK píše:Já jsem jela v pátek okruh 325 km s více zastávkami, 3 osoby, občas klima. Po silnicích 3.tř. jak to šlo , posledních asi 40 km po dálnici kolem 150 km/h . Spotřeba 7,6 l/100 km.
80.0000 6.2960
90.0000 6.7240
100.0000 7.3000
110.0000 8.0240
120.0000 8.8960
130.0000 9.9160
140.0000 11.0840
150.0000 12.4000
Pri 150 km/h je tam spotreba o 5 litrov vacsia nez pri 100ke a o 5.5 vyssia nez pri 90ke. Matrix je o nieco lahsi, ale ma aj mensi motor a pri 150 uz su otacky dost cez 4000, takze by som tipoval, ze tam ta spotreba moze byt tiez o tych 5 litrov vyssia.
Ist 40 km s rychlostou 150 potom znamena spalit o 2 litre viac nez bolo nutne. Ak vychadzalo na 325 km priemerne 7.6, pri rychlosti 100 km/h na tom 40 km useku by vysla spotreba
(7.6*3.25-2)/3.25 = 6.9846
Teda pod 7 litrov. No hej, tiez ziaden zazrak...
Naposledy upravil(a) behe dne 13 kvě 2008, 17:57, celkem upraveno 1 x.
Matrix Premium 1.6
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
to sa chalaniska nedivte ze mate vyssiu spotrebu ak jazdite 120 jazdievam 100 podla tacho a je to akurat na pohodove jazdy... medzi mesto nie je problem do 4,5, celkovo som tesne nad 5 (pri 18 000km), ono pri 120 je cca 0,3-0,5 litra navyse aspon u dieslu.. ak berem ze matrix ma vacsiu zastavbu a hmostnost, tak tu spotrebu nemate zlu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Este som porovnal spotreby niekolkych roznych vozidiel s roznymi motormi, od Fabie 1.2HTP cez Zafiru a Peugeot 407 az po Touareg. Absolutne cisla su vselijake, ale ked sa zameriam iba na to, o kolko sa zvysi spotreba, ak sa zvysi rychlost o 10km/h, vychadza mi to prekvapivo rovnako - asi od istej rychlosti hra hlavnu ulohu len odpor vzduchu.
Takze tu je to -
rychlosti // zvysenie spotreby:
80 a 90: +0.3 az +0.7 litra
90 a 100: +0.55 az + 0.8
100 a 110: +0.73 az 0.9
110 a 120: +0.9 az 1.0
120 az 130: +1.1 az 1.2
130 a 140: 1.2 az 1.3
140 a 150: +1.3 az 1.5
Vychadzal som z udajov na:
http://beta.markiza.sk/auto/clanok-1080 ... na-podlahe
Takze tu je to -
rychlosti // zvysenie spotreby:
80 a 90: +0.3 az +0.7 litra
90 a 100: +0.55 az + 0.8
100 a 110: +0.73 az 0.9
110 a 120: +0.9 az 1.0
120 az 130: +1.1 az 1.2
130 a 140: 1.2 az 1.3
140 a 150: +1.3 az 1.5
Vychadzal som z udajov na:
http://beta.markiza.sk/auto/clanok-1080 ... na-podlahe
Matrix Premium 1.6
-
- *
- Příspěvky: 11
- Registrován: 05 bře 2008, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
druhé tankování
Tak po druhém tankování - najeto 1700 km - se spotřeba snížila na 5,4, pravda, skutečně jsem to nijak nehonil a jezdil převážně po okreskách, ale se spuštěnou klimou. Zatím jsem s autem MAXIMÁLNĚ spokojen. A to nejen ohledně spotřeby.
Hyundai Matrix, 1,5 CRDi VGT Celadon Blue
O víkendu jsem jela trasu Brno-Praha a zpět + něco málo po Praze při minimálním provozu (nedělní poledne), dohromady 476 km. Cestu jsem chtěla využít k pokusu o co nejúspornější jízdu, tak jsem jela stále jen kolem 100 km/h., při předjíždění 120. Puštěné rádio, semtam klimatizace. Ráno po návratu jsem tankovala 33,95 l. Takže výsledek: cca 7.1 l/100 km.
Matrix 1,6/76; r.2007
Měření spotřeby podle tankování je dost nepřesné. Vím o čem mluvím mám dodělaný Palubní počítač a přesto tankování neodpovídá spotřebě podle PP jednou tankuji o 0,5liitru - 1 5 litrů méně, podruhé více. Pokud to propočítáš na průměrnou spotřebu, tak je to např. při trase 500km dost zásadní, myslím ta tolerance zvedne ti rozdíl o 0,1 - 0,3 l. Např. tedy místo 7,1 l, na 7,2 - 7,4l. A to se pří tankování snažím narvat tam vždy co nejvíc, až to přetíká, takže tankuji i 10 minut. Pokud ukončíš tankování dříve,např. do prvního cvaknutí pistostole, tak je tolerance klidně i dva litry!!!
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Ak clovek meria spotrebu iba raz, dvakrat, ten rozdiel medzi plnou a plnou moze sposobit nepresny vypocet spotreby. Ale ak ratam spotrebu pravidelne po kazdom tankovani, tie odchylky by sa mali "vyrusit" a aspon dlhodoby priemer by mal byt spolahlivy.
Na druhej strane, ak mi stale vychadza spotreba rovnako, asi to nebude s tym tankovanim doplna az take nepresne.
Na druhej strane, ak mi stale vychadza spotreba rovnako, asi to nebude s tym tankovanim doplna az take nepresne.
Matrix Premium 1.6
Nádrž je plastová a zvětšuje nebo zmenšuje svůj objem podle vnější teploty, teploty paliva atd. ale také podle množství paliva. Mám to opravdu odzkoušené ale nikomu to nevnucuji.Ono to není ani tak podstatné jako spíš to, že si dávám pozor abych jezdil spíš úsporně a k tomu mi slouží ten palubní počítač, který je rozhodně přesnější, než výpočet podle tankování. Mimo jiné vidím jakou mám okamžitou spotřebu a mohu hned reagovat plynovým pedálem tak, aby to ještě jelo ale nebralo to tolik. To byste se divili jaká je tam tolerance při stejné rychlosti a poloze plynového pedálu.Vždy mě to nachytá, že zbytečně šlapu na pedál a že je možné trochu ubrat a auto pojede stejnou rychlostí ale za míň. Naposledy jsem jel 250 km Brno-ČB průměr 6,7 l a zpět do Brna za 6,4l. Ten PP je opravdu přesný dá se totiž doladit změnou konstanty podle typu auta a jeho vstřiků. Jo jinak jsem jel po dálnici do 120 km/hod a na ostních silnicích do 100 km/hod při dodržování rychlostních limitů v obcích.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
Pocirac v aute nemam a ani neplanujem, ale je mi jasne ze by sa mi zisli niekedy jeho udaje. Asi to je nielen o momentalnej spotrebe, ale ten pocitac casom vychova sofera k urcitym rozumnym navykom pri praci s plynovym pedalom.
Bruno - vedel by si pre nas bezpocitacovych sformulovat nejake taketo soferske zasady, ktore by nam znizili spotrebu?
Bruno - vedel by si pre nas bezpocitacovych sformulovat nejake taketo soferske zasady, ktore by nam znizili spotrebu?
Matrix Premium 1.6