Problém je v turbíne, môže ti odisť. Voľakedy nás v Brne na technike učili že turbína točí cca 20 000 ot. za minútu. Tvoj príklad: ideš cca 90 km za hod., motor ma cca2600 ot. a tomu zodpovedajúci tlak oleja z olejového čerpadla. Vyradíš a ot. motora ti klesnú na cca 900 ot. za min. tým pádom aj tlak oleja, keďže čerpadlo je poháňané od kľuky. A keďže turbína je rozbehnutá na tých cca 20 000 ot tak chvíľu trvá kým sa znížia jej otáčky a práve to je ten kritický moment kedy turbína nieje dostatočne mazaná. V Čechách máte porekadlo Kto maže ten jede....David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
Ako jazdit s dieslom 1.5 CRDi
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Hyundai Accent 1,5 CRDi Elegance True Blue r.v. 2008
- Reklama
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.
a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.
tot mojich 5 centov.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- David C3
- *****
- Příspěvky: 1769
- Registrován: 11 zář 2006, 16:01
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín...Mikro píše:ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.
a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.
tot mojich 5 centov.
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
David C3 píše:spotřebu mam sice nula ale ujedu o kilomert mín...Mikro píše:ked mas zaradenu rychlost a nepridavas plyn tak mas na dizlaku spotrebu NULA na 100km.David C3 píše:jak taky píšete že není dobré jezdit na volno běh tak to je dobrá blbost.. můžete mě napsat co se kazí když vidím před sebou obec jedu 90 a vyřadím a dojedu do obce 60 jestli nevíte tak tímhle se hodně setří palivo. v neděli sem jel Luhačovice Zlín často se vyhazoval i z klesaní a spotřebu sem měl 3.6L. Možná je škodlivé stát na místě 20min a např minutový sjezd na neutrál ničemu nevadí... ja vyřadím a ujedu 2x tolik než ti co krátkodobě brzdí motorem. sice je spotřeba chvilku 0 ale pak zas musí držet konstantní rychlost..
ked ides bez zaradenej rychlosti a nepridavas plyn tak ti to zerie ako keby si stal a mal auto len na volnobehu.
a s tou turbinou je to tak ako to napisal "Jazdec"
tu istu informaciu mam z niekolkych nezavislych servisov.
tot mojich 5 centov.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- ZdeněkSvoboda
- *****
- Příspěvky: 1879
- Registrován: 29 pro 2007, 13:51
- Bydliště: Jihlava (Stará Říše)
Jo a ještě by mě zajímalo, jak to je s tím čekáním cca 10 - 20 vteřin, než vypnu motor u diesla??
Současnost: Škoda Octavia combi 1.6 TDI 77kW (chip na 96kW), Elegance (2012)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
Minulost: Hyundai Accent 1.5 CRDi 81kW, Elegance (5/2008 - 8/2015)
Otcovo: Hyundai i20 1.2i 57kW, Inclusive Plus Comfort (9/2011)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
plati pravidlo - po jazde pri vyssej zatazi motora (teda cca 2700 a vyssie otacok) je dobre nechat turbo bez zataze bezat cca 30sekund.. co znamena ze sa zaradis do odbocovacieho pruhu na dialnici na odpocivadlo, pustis plyn a dojdes na odpocivadlo, zastanes vypnes si pas a omrknes pohladom kde su toalety.. a mozes vypnut motor.. ziadna casova strata tam nie jeDavid C3 píše:bud jedu opravdu klidně když vím že budu stát a nebo tak 30 sec nechám chladit..
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
precitaj si moj navod na to ako jazdit s dieslom.vlastaFR píše:necham se klidne poucit, ale aby to bylo odborne . a nejlip s nejakyma podkladama.
jinac se mi to zda jako fakt kravina cekat ze zapnutym motorem nez ho muzes vypnout tomu teda vazne nerozumim co to dneska vyrabej za masiny
nie je to kravina... je to napisane aj na tom stitku co mas nalepeny na dverach vodica.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
toto som nasielvlastaFR píše:hrozny masiny mate to vam povim
no ale co to ma za duvod, nebo spis smysl??
Finally, no special shutdown procedure is required with superchargers. Because they are not lubricated by engine oil, they can be shut down normally. Turbochargers must idle for about 30 seconds or so prior to shutdown so the lubricating oil has a chance to cool down. With that said, a good warm-up is important for superchargers, as they work most efficiently at normal operating temperatures.
tu je original clanok (supercharger):
http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm
tu je clanok k turbu:
http://www.howstuffworks.com/turbo.htm
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
rady
dobry clanok.. ale myslim si, ze kto nema zaujem o rady tak ci tak si bude robit po svojom. nuz a s par desiatkami sekund pre vychladenie turba - bud si clovek vezme k srdcu tuto radu a auto sa mu zavdaci dlho vydrzou alebo sa mu to turbo ale daco okolo neho mozno pokazi... cize je zbytocne presviedcat ludi co tak ci tak si to nezoberu za dobru radu...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...
to mas ako s postupom ako zapajat nabijacku do zasuvky 230V a do mobilu...v kazdom navode je postup...a stava sa ze sa daco pokazi ked sa to robi v zlom poradi...
Hyundai i30 Fastback - 1,4 T-GDi 7DCT - Style - Polar white - MY2019
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige
Hyundai Accent - 1,5 CRDi VGT - Elegance - Gold Beige